Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-23, 18:35
Czy ktos ma moze Dusterka z silnikiem Tce 125 (turbodoladowana benzyna) i czy moglby sprawdzic jaki zastosowano czynnik chlodniczy (powinna byc naklejka tuz nad chlodnica z napisem R-1234yf albo R-134a - ale zalezy mi na wersji ze wspomnianym silnikiem TCe125 bo z innymi moze byc inaczej)? Najlepszy byly jakis niedawno kupiony TCE125 (a juz idealnie modelowo z 2016 roku)?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-23, 19:44
ken-wawa napisał/a:
Czy ktos ma moze Dusterka z silnikiem Tce 125jaki zastosowano czynnik chlodniczy
wedle mojej wiedzy i tego, co doczytałem się na ten temat, koncern Renault nie stosuje nowego czynnika w żadnych z dotychczas produkowanych samochodów poza elektrycznym Zoe. Inaczej jest z Nissanem, który zafundował go między innymi do nowego Note, Qashqaia i Juke
Ponadto zgodnie z ustaleniami unijnymi w tej sprawie wszystkie nowe auta sprzedawane na terenie UE mają nowy czynnik posiadać od stycznia 2017.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-11-23, 19:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-23, 21:01
[quote="Dar1962"]
ken-wawa napisał/a:
wedle mojej wiedzy i tego, co doczytałem się na ten temat, koncern Renault nie stosuje nowego czynnika w żadnych z dotychczas produkowanych samochodów poza elektrycznym Zoe. Inaczej jest z Nissanem, który zafundował go między innymi do nowego Note, Qashqaia i Juke
Ponadto zgodnie z ustaleniami unijnymi w tej sprawie wszystkie nowe auta sprzedawane na terenie UE mają nowy czynnik posiadać od stycznia 2017.
Z tego co slyszalem i dostalem info o modelach do 2015 roku tak wlasnie jest. Natomiast nikt nie jest mi w stanie powiedziec jak z modelami z rocznika 2016 (juz obecnie produkowanymi). Ponadto zastanawiam sie, czy moze to zalezec od silnika. Czy jest jedna homologacja na wszystkie wersje silnikowe, czy jak bardziej mi sie to wydaje prawdopodobne, osobna na rozne wersje silnikowe.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-24, 19:51
Swoja droga to zalosne, ze tak prostej informacji nie mozna wyciagnac od polskiej Daci. Napisalem juz do centrali w Paryzu, zobaczymy co z tego bedzie (akurat przydaje sie znajomosc francuskiego ), a jak to nie pomoze to zamierzam podokuczac mocniej.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-24, 21:04
Skoro nowy czynnik jest kompatybilny ze starym, a tak wynika z powyższych artykułów - to wycofanie starego to kwestia czasu i tak wcześniej czy później będziemy musieli tankować nowy, nawet jeśli w momencie zakupu jest w układzie stary.
Jak wprowadzali dodatek bioetanolu do paliw, to też na nic się nie oglądali.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-26, 17:27
Z tego co ja czytalem oba czynniki sa do pewnego stopnia wymienne. To znaczy sa inne zawory i dodatkowo chcac wymienic jeden na drugi trzeba w calosci spuscic stary, wyplukac instalacje i wladowac nowy.
Stad gdyby sie okazalo, ze np. za 5 lat R-134a nie bedzie juz dostepny na rynku, koszt ewentualnego "dobicia" instalacji bedzie ogromny, bo bedzie wymagal wymiany calosci czynnika, a dodatkowo nowy jest ok. 10 razy drozszy od starego. Szacuje, ze to moze byc koszt obecnie ok. 1-1.5 tys. zl (choc jest szansa, ze za pare lat ceny spadna, ale nie jest to takie pewne ze wzgledu na monopol dwoch firm).
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2015-11-26, 17:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-13, 22:47
Moze kogos zainteresuje, oficjalne info od Renault:
Cytat:
Renault TWINGO III, Kadjar, ZOE, Espace V mają już fabrycznie czynnik klimatyzacji R1234f.
Nowe pojazdy Renault - Talisman i Megane IV tez będą już miały czynnik R 1234f .
Pozostałe modele, które nie są nowymi modelami wyprodukowane w 2015 czyli Fluence, Megane III, Scenic III, Master III i Trafic III oraz wszystkie obecne Dacie na razie maja stary czynnik R134.
Renault Clio IV, Captur, Dacie LOGAN II, SANDERO II, DUSTER, LODGY sukcesywnie przechodzą z R134a na 1234yf w Europie według założeń Renault od września 2016 .
Po 1/01/2017 wszystkie modele Renault i Dacia powinny mieć już czynnik R1234f
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-19, 18:35
ken-wawa napisał/a:
Przeczytaj dobrze. Raczej nie ma sie co martwic jesli auto zostanie wyprodukowane przed 1 wrzesnia 2016.
Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć czy w nowym modelu Dacii Duster (2018) układ klimatyzacji jest napełniony czynnikiem HFO-1234yf. Jeśli tak, jaki bedzie koszt napełnienia klimatyzacji tym czynnikiem. Ile gram tego czynnika potrzeba aby napełnić sprzeżarke klimatyzacji od nowa w tym modelu w odmianie PRESTIGE z silnikiem SCe 115 4x2.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-27, 06:08
Od roku 2017 lub wcześniejszego wszystkie nowe auta sprzedawane w ue muszą mieć klimę napełnianą czynnikiem 1234yf. Ue chroni interesy 2 producentów tego czynnika (!). Tylko oni posiadają patent do niego. Czynnik jest droższy od poprzedniego 10-krotnie lub wiecej. Stary czynnik ma być ograniczany w produkcji. Jego cena stopniowo rośnie. Sporo informacji znajdziesz w internecie.
Już wszystko wiem. Każda Dacia Duster pod koniec 2016 została nabija nowym czynnikiem R-1234yf. Więc nowy model też jest nim nabijany. W Jeśli chodzi o nabijanie klientów to sprawy się mają następująco. Koszt jednego grama czynnika R-1234yf to 75 groszy netto plus usługa 230 brutto. Zakładając że do sprężarki nowego Dustera wchodzi mniej więcej tyle samo co do starszego modelu-czyli 475gram ( pracownik w Warszawie musiałby mieć numer win) to taki kosz jest następujący. 475X0,75=365,25 plus wat = 438.19 +usługa 230= 668.19 zł. Natomiast w Łodzi 1 gram to koszt 1,20zł netto plus 322 brutto usługa( razem1023zł) Więc to jest tragedia. Niech tylko się rozszczelni układ po mechanicznym uszkodzeniu( a na pewno tak będzie) to koszta będą ogromne takiej naprawy. Unia Europejska wielkie brawa.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2018-03-29, 08:36
Cóż, w przypadku braku ekonomicznego uzasadnienia uzupełnienia układu tym wynalazkiem, pozostaje resztę odciągnąć, układ przepłukać i uzupełnić R-134a.
Koszt pewnie podobny do uzupełnienia R-1234yf, ale tylko jednorazowy.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-29, 09:17
wojtek013 napisał/a:
Cóż, w przypadku braku ekonomicznego uzasadnienia uzupełnienia układu tym wynalazkiem, pozostaje resztę odciągnąć, układ przepłukać i uzupełnić R-134a.
Koszt pewnie podobny do uzupełnienia R-1234yf, ale tylko jednorazowy.
Spoko, r134a też MOCNO i SZYBKO drożeje... Będzie tyle samo to kosztowało co ten "nowsiejszy" czynnik lada moment...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum