Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-09-10, 14:46
Nowy czynnik klimatyzacji R-1234yf
Autor Wiadomość
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-23, 18:35   

Czy ktos ma moze Dusterka z silnikiem Tce 125 (turbodoladowana benzyna) i czy moglby sprawdzic jaki zastosowano czynnik chlodniczy (powinna byc naklejka tuz nad chlodnica z napisem R-1234yf albo R-134a - ale zalezy mi na wersji ze wspomnianym silnikiem TCe125 bo z innymi moze byc inaczej)? Najlepszy byly jakis niedawno kupiony TCE125 (a juz idealnie modelowo z 2016 roku)?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-11-23, 19:35   

Karenzo napisał/a:
dustera trzeba dobijać do 2-3 lata bo klimatyzacja traci na wydajności

Znowu okazuje się że mam jakiegoś podejrzanego Dustera - po 5 latach nie wymaga dobijania, klima całkiem wydajna :-D
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-23, 19:44   

ken-wawa napisał/a:
Czy ktos ma moze Dusterka z silnikiem Tce 125jaki zastosowano czynnik chlodniczy

wedle mojej wiedzy i tego, co doczytałem się na ten temat, koncern Renault nie stosuje nowego czynnika w żadnych z dotychczas produkowanych samochodów poza elektrycznym Zoe. Inaczej jest z Nissanem, który zafundował go między innymi do nowego Note, Qashqaia i Juke
Ponadto zgodnie z ustaleniami unijnymi w tej sprawie wszystkie nowe auta sprzedawane na terenie UE mają nowy czynnik posiadać od stycznia 2017.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-11-23, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-23, 20:58   

Cytat:
po 5 latach nie wymaga dobijania, klima całkiem wydajna

nie
_________________
Moje auto
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-23, 21:01   

[quote="Dar1962"]
ken-wawa napisał/a:

wedle mojej wiedzy i tego, co doczytałem się na ten temat, koncern Renault nie stosuje nowego czynnika w żadnych z dotychczas produkowanych samochodów poza elektrycznym Zoe. Inaczej jest z Nissanem, który zafundował go między innymi do nowego Note, Qashqaia i Juke
Ponadto zgodnie z ustaleniami unijnymi w tej sprawie wszystkie nowe auta sprzedawane na terenie UE mają nowy czynnik posiadać od stycznia 2017.


Z tego co slyszalem i dostalem info o modelach do 2015 roku tak wlasnie jest. Natomiast nikt nie jest mi w stanie powiedziec jak z modelami z rocznika 2016 (juz obecnie produkowanymi). Ponadto zastanawiam sie, czy moze to zalezec od silnika. Czy jest jedna homologacja na wszystkie wersje silnikowe, czy jak bardziej mi sie to wydaje prawdopodobne, osobna na rozne wersje silnikowe.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-11-24, 17:39   

Kadjar ma nowy czynnik. Gdzieś mi się to obiło w prasie motoryzacyjnej o oczy ale mogę się mylić.
Laisar będzie wiedział. :mrgreen:
_________________
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-11-24, 19:45   

piotr. z napisał/a:
Kadjar ma nowy czynnik. Gdzieś mi się to obiło w prasie motoryzacyjnej o oczy ale mogę się mylić.
Laisar będzie wiedział. :mrgreen:


Tez tak czytalem ,chyba nawet na naszym forum.
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-24, 19:51   

Swoja droga to zalosne, ze tak prostej informacji nie mozna wyciagnac od polskiej Daci. Napisalem juz do centrali w Paryzu, zobaczymy co z tego bedzie (akurat przydaje sie znajomosc francuskiego :-P ), a jak to nie pomoze to zamierzam podokuczac mocniej. :-P
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-24, 21:04   

Skoro nowy czynnik jest kompatybilny ze starym, a tak wynika z powyższych artykułów - to wycofanie starego to kwestia czasu i tak wcześniej czy później będziemy musieli tankować nowy, nawet jeśli w momencie zakupu jest w układzie stary.
Jak wprowadzali dodatek bioetanolu do paliw, to też na nic się nie oglądali.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 21:39   

nie jest to substytut
potrzebne są przeróbki instalacji

Równie dobrze można nabić gazem LPG też będzie chodzić do pierwszego dzwona
_________________
Moje auto
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-24, 21:47   

Nie jestem expertem od techniki chłodniczej, ale ostatnie zdanie z podlinkowanego artykułu mówi inaczej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 21:57   

tzn zawory są inne
reszta układu działa na tej samej zasadzie ale ma inne numery ref .
Jedynie uszczelniacze mogą wcześniej padać .

na pewno po takiej przeróbce można pożegnać się z gwarancją
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-24, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-26, 17:27   

Z tego co ja czytalem oba czynniki sa do pewnego stopnia wymienne. To znaczy sa inne zawory i dodatkowo chcac wymienic jeden na drugi trzeba w calosci spuscic stary, wyplukac instalacje i wladowac nowy.

Stad gdyby sie okazalo, ze np. za 5 lat R-134a nie bedzie juz dostepny na rynku, koszt ewentualnego "dobicia" instalacji bedzie ogromny, bo bedzie wymagal wymiany calosci czynnika, a dodatkowo nowy jest ok. 10 razy drozszy od starego. Szacuje, ze to moze byc koszt obecnie ok. 1-1.5 tys. zl (choc jest szansa, ze za pare lat ceny spadna, ale nie jest to takie pewne ze wzgledu na monopol dwoch firm).
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2015-11-26, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-11-26, 18:40   

Będziemy dobijać klimatyzację na Białorusi. :-P
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-26, 19:27   

Moze tez pojawia sie rozwiazania podobne jak zarowki nie do uzytku domowego. :-P
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-13, 22:47   

Moze kogos zainteresuje, oficjalne info od Renault:

Cytat:
Renault TWINGO III, Kadjar, ZOE, Espace V mają już fabrycznie czynnik klimatyzacji R1234f.
Nowe pojazdy Renault - Talisman i Megane IV tez będą już miały czynnik R 1234f .
Pozostałe modele, które nie są nowymi modelami wyprodukowane w 2015 czyli Fluence, Megane III, Scenic III, Master III i Trafic III oraz wszystkie obecne Dacie na razie maja stary czynnik R134.
Renault Clio IV, Captur, Dacie LOGAN II, SANDERO II, DUSTER, LODGY sukcesywnie przechodzą z R134a na 1234yf w Europie według założeń Renault od września 2016 .
Po 1/01/2017 wszystkie modele Renault i Dacia powinny mieć już czynnik R1234f
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-14, 07:42   

więc do 2017 r można się nie martwić :-P
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-19, 18:12   

Przeczytaj dobrze. Raczej nie ma sie co martwic jesli auto zostanie wyprodukowane przed 1 wrzesnia 2016.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-19, 18:35   

ken-wawa napisał/a:
Przeczytaj dobrze. Raczej nie ma sie co martwic jesli auto zostanie wyprodukowane przed 1 wrzesnia 2016.

więc tym bardziej :mrgreen:
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-04, 21:07   

Ciekawy filmik (choc do konca nie wiadomo jak bardzo warunki z filmu odpowiadaja realnej sytuacji): https://www.youtube.com/watch?v=W-PvUouMrH4
 
marcin025lodz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Sce 115 4×2
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 30
Skąd: ŁódĹş
Wysłany: 2018-03-27, 00:43   Klimatyzacja

Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć czy w nowym modelu Dacii Duster (2018) układ klimatyzacji jest napełniony czynnikiem HFO-1234yf. Jeśli tak, jaki bedzie koszt napełnienia klimatyzacji tym czynnikiem. Ile gram tego czynnika potrzeba aby napełnić sprzeżarke klimatyzacji od nowa w tym modelu w odmianie PRESTIGE z silnikiem SCe 115 4x2.
_________________
Marcin
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-27, 06:08   

Od roku 2017 lub wcześniejszego wszystkie nowe auta sprzedawane w ue muszą mieć klimę napełnianą czynnikiem 1234yf. Ue chroni interesy 2 producentów tego czynnika (!). Tylko oni posiadają patent do niego. Czynnik jest droższy od poprzedniego 10-krotnie lub wiecej. Stary czynnik ma być ograniczany w produkcji. Jego cena stopniowo rośnie. Sporo informacji znajdziesz w internecie.


Edit np.
http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,x2rs8k
https://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do-klimatyzacji-cichy-zabojca
 
marcin025lodz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Sce 115 4×2
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 30
Skąd: ŁódĹş
Wysłany: 2018-03-29, 00:35   

Już wszystko wiem. Każda Dacia Duster pod koniec 2016 została nabija nowym czynnikiem R-1234yf. Więc nowy model też jest nim nabijany. W Jeśli chodzi o nabijanie klientów to sprawy się mają następująco. Koszt jednego grama czynnika R-1234yf to 75 groszy netto plus usługa 230 brutto. Zakładając że do sprężarki nowego Dustera wchodzi mniej więcej tyle samo co do starszego modelu-czyli 475gram ( pracownik w Warszawie musiałby mieć numer win) to taki kosz jest następujący. 475X0,75=365,25 plus wat = 438.19 +usługa 230= 668.19 zł. Natomiast w Łodzi 1 gram to koszt 1,20zł netto plus 322 brutto usługa( razem1023zł) Więc to jest tragedia. Niech tylko się rozszczelni układ po mechanicznym uszkodzeniu( a na pewno tak będzie) to koszta będą ogromne takiej naprawy. Unia Europejska wielkie brawa.
_________________
Marcin
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-03-29, 08:36   

Cóż, w przypadku braku ekonomicznego uzasadnienia uzupełnienia układu tym wynalazkiem, pozostaje resztę odciągnąć, układ przepłukać i uzupełnić R-134a.
Koszt pewnie podobny do uzupełnienia R-1234yf, ale tylko jednorazowy.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
misioooo 


Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-29, 09:17   

wojtek013 napisał/a:
Cóż, w przypadku braku ekonomicznego uzasadnienia uzupełnienia układu tym wynalazkiem, pozostaje resztę odciągnąć, układ przepłukać i uzupełnić R-134a.
Koszt pewnie podobny do uzupełnienia R-1234yf, ale tylko jednorazowy.

Spoko, r134a też MOCNO i SZYBKO drożeje... Będzie tyle samo to kosztowało co ten "nowsiejszy" czynnik lada moment...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne