Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak odłączać i podłączać akumulator
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-06, 13:06   

Dziś zauważyłem, ze zielona kuleczka zanurkowała głęboko wewnątrz oczka do sprawdzania stopnia naładowania. Tak się składa, że ostatnio jeżdżę okazjonalnie, niemal jak przysłowiowy dziadek emeryt z Reichu do kościoła ;-) Też mimo temperatury koło zera stopni świece żarowe paliły się kilka sekund. Boję się o ew mrozy. Też nie znoszę wyciągania akumulatorka. Możecie przypomnieć w jakiej kolejności odłączać klemy przed wyjęciem i ponownie podłączać po naładowaniu by nic nie popsuć w zaawansowanej elektronice daci ?
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2013-01-06, 13:09   

Zawszwe przy podłanczaniu 1 zasikamy plus a 2 minus, po naładowaniu 1 zdejmujemy minus (masa), jako drugi plus.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-06, 13:12   

OK ale miałem na myśli opcje z całkowitym odłączeniem akumulatora i wyniesieniem do domu, gdzie zostanie naładowany.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-01-06, 13:19   

Pierwszą zawsze odpinasz MASĘ ! Jak ci klucz czy jakie tam masz narzędzie dotykające klemy masowej poleci na masę - to nic złego się nie stanie. Odłączasz i odsuwasz klemę masową (-) i wtedy bierzesz się za PLUSA. Nawet jak teraz klucz poleci ci na blachę jednocześnie dotykając zacisku plusowego, to nic ci się nie stanie, bo drugi biegun akumulatora jest odłączony i obwód nie zamyka się.
Przemyśl sam, co mogłoby się stać, gdybyś zaczynając od plusa i kręcąc kluczem dotknął nim do jakiegoś metalowego elementu auta.
Wkładasz akumulator zaczynając od PLUSA, czyli kolejność odwrotna.
A jeszcze najsampierw zgaś silnik, zapomniałem napisać na początku. :idea: :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-01-06, 14:22   

eplus napisał/a:
A jeszcze najsampierw zgaś silnik, zapomniałem napisać na początku. :idea: :!:

:mrgreen: Dobre!
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-06, 16:56   

Sprawdź poziom elektrolitu i dolej wody demineralizowanej tak aby płyty były całkowicie zanurzone.Korki da się odkręcić ostrzami dwóch śrubokrętów.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-06, 21:08   

Korki w Rombat Calcium ? Myslalem, ze jest nierozbieralny bezobslugowy.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-07, 09:47   

No i właśnie takie myślenie jest przyczyną tych problemów. Z półtora roku temu w Loganie zaczął słabiej kręcić rozrusznik. Zielone oczko się opuściło temu misiu , ale po zdarciu naklejki z akumulatora ukazały się gustowne koreczki, tyle że zaprojektowane tak aby ich nie odkręcać. Oczywiście "Polak potrafyy" i po dolaniu prawie 0,75 litra wody aku odżył i do tej pory kręci (u nowego właściciela).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-07, 17:22   

Czyli skoro nie mozna ich "oficjalnie" odkrecac to chyba jest bezobslugowy. Chyba, ze to tzw. bezobslugowosc polegajaca na "zmuszaniu" do maksymalnie szybkiego zuzycia ogniwa.

Errata:

Faktycznie są koreczki, maja specyficzne wyżłobienia, ktore utrudniają odkręcenie.

Moj aku wedlug woltomierza w termometrze ma 11,2 V zas jak odpale silnik laduje 13,8 V. Przyjrzalem sie klemom. Minusową sie łatwo odkręca, zaś plusową skutecznie chroni matalowy element - blaszka, do ktorej sa przytwierdzone dwa przewody plusowe. Czy trzeba je najpierw odkreciec, po uprzednim odłączeniu minusa ? Na dole jest głęboko ukryty gwiazdka/torx do odkrecenia elementu fiksujacego akumulator do podłoża.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-01-07, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-08, 08:30   

Uzupełnij elektrolit a potem przegoń samochód tak z pół godziny po trasie. Powinien się doładować wystarczająco.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-13, 10:40   

Foto mojego akumulatorka. Wyraźnie napisali: "nie otwierać, bezobsługowy" Koreczki nie chca drgnąc, kulka zanurkowała, przy -11 odpala ;-) Na złość użytkownikom akumulatory rombat calciu sa pozbawione raczki do noszenia, mimo istnienia odp zaczepów. Te z logo renault maja je jaknajbardziej !

Strona o "magicznym oczku akumulatora"
http://www.itwdelpro.com/battery.html

9908757500_1292613262.jpg
Plik ściągnięto 170 raz(y) 109,38 KB

rombatcalcium.jpg
Plik ściągnięto 208 raz(y) 199,76 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-01-13, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-13, 13:18   

te korki powinny dać się odkręcić, trzeba wykombinować jakieś prowizoryczne narzędzie
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-13, 17:12   

Korki odkręcisz wbijając (z wyczuciem) ostrza dwóch śrubokrętów w te "podjazdy" na wyżłobieniu korka - na przeciwnych punktach jego średnicy. Potem energicznym ruchem odwrotnie do wskazówek zegara naciskasz i korek powinien się poruszyć - dalej wystarczy palcami go wykręcić. Jakby nie chciał ruszyć to można polać korek gorącą wodą.
11.2 wolta to głębokie rozładowanie - uzupełnij elektrolit jak najszybciej bo załatwisz akumulator na amen.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-01-13, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-01-13, 20:44   

Nie wiem jak jest w Dacii, ale w poprzednim moim aucie po podłączeniu akumulatora trzeba było zaczekać i NIC nie robić przez 1-2 minuty, bo podobno komputer od nowa się uczył. Ale to tak nawiasem.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-13, 21:19   

Korki sa w zasadzie nie odkrecalne. Przynajmniej ja poległem. Rozryłem tylko plastik. Lekko drgneły ale sie wkurzyłem i odpuściłem. Za to zmierzyłem napięcie na klemach 12,0 V. Wziełem do domu i naładuje. Nie obciazony poza samochodem ma 12,12 V. Pozyczyłem nowoczesny mikroporcesorowy prostownik Bosh C3.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-01-13, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-13, 21:52   

Mekintosz te korki można odkręcić. W tamtym roku właśnie odkręcałem i dolewałem wody destylowanej.
_________________

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-01-13, 22:28   

Prostym narzędziem do odkręcenia korków jest suwmiarka.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-13, 22:47   

jackthenight napisał/a:
Mekintosz te korki można odkręcić. W tamtym roku właśnie odkręcałem i dolewałem wody destylowanej.


W koncu w domu w cieple na spokojnie odkrecilem. Wstyd sie przyznac ale probowałem w prawo je odkrecac , stad niemoznosc ;-( Udalo sie krotkim srubokretem i mloteczkiem. Puk, stuk i sukces. Elektrolitu jest ok 1 cm cm ponad płyty ołowiowe. Czy i ile mam dolac ?

Akumulator sie ładuja, zas ja wyszperalem ciekawy poradnik:

http://www.sklepcentra.pl...a-pojazdem.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-01-13, 23:57, w całości zmieniany 5 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-13, 23:21   

PS> dostałem INFO, ale nie wiem co odpowiedzieć bo ja takie rzeczy jestem sam zrobić.
Ale pewnie serwis RTV dałby radę spokojnie.
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-01-14, 09:33   

Elektrolit 1cm ponad to jest ok. Pewnie aku kończy już zywot. pozdr
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-14, 17:31   

Akumulator naładowany do 13.04 V. Lekko dolałem wody destylowanej. Koreczki wkrecone. Oczko praktycznie nie widoczne, w zasadzie moze je dojrze za dnia. Generalnie chyba szkoda roboty z tym doladowywaniem, odkrecaniem korkow. Jezdzic jesli odpala, ładowac jak nie. Zas ja chcialem byc przezorny i zadbac o akumulator. Na pewno ładowanie mu nie zaszkodziło. Trwalo to ponad 12 h.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-01-14, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-15, 09:52   

Zbieraj kasę na nowy.
Ten być może pochodzi jeszcze przez zimę ale to już ostatki.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-15, 20:39   

To za rok ;-) mam nadzieje. Generalnie model w Daci nie jest jakims wypasionym elementem. Wrecz po prostu mocno budzetowy akumulatorek:

http://www.rombat.ro/inde...-pornire/calciu

PS. Wersja dla Daci nie ma raczki do noszenia.

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-01-15, 20:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne