Witam czy u was lampki ładowania i ciśnienia oleju gasną po kilku sekundach bez odpalenia silnika? W mojej starej sience lampki te gasły po odpaleniu silnika.
_________________ Był fiat 125p, jest fiat siena, jest dacia lodgy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-19, 11:53
kjawi napisał/a:
Witam czy u was lampki ładowania i ciśnienia oleju gasną po kilku sekundach bez odpalenia silnika? W mojej starej sience lampki te gasły po odpaleniu silnika.
Zawsze w starych autach było tak, że lampka ładowania gaśnie dopiero wtedy jak pracuje silnik, czyli faktycznie alternator ładuje akumulator.
Podobnie lampka ciśnienia oleju gaśnie dopiero jak silnik pracuje, czyli pompa oleju się kręci i wytwarza jakiś tam przepływ oleju, a tym samym ciśnienie.
Lampki w starych pojazdach są bezpośrednio podłączenie pod czujnik ciśnienia i alternator - dlatego tak było.
Jednak w nowych rozwiązaniach może być inaczej, że tymi lampkami steruje komputer, a czujnik ciśnienia i sygnał kontrolny alternatora jest podłączony do komputera.
I ta zasada z gaśnięciem lampek pod uruchomieniu silnika już może nie obowiązywać.
Jak będzie za małe ciśnienie to komputer zapali lampkę ciśnienia oleju, podobnie z kontrolką akumulatora - jak będzie złe ładowanie to kontrolka się zapali.
kjawi przeczytaj w instrukcji obsługi auta - na pewno to szczegółowo wyjaśnili.
Dziwię się, czemu ludzie tak boją się czytać instrukcję obsługi auta.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-01-19, 11:55, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-01-19, 14:21
W sandaczu te dwie kontrolki gasną po odpaleniu silnika, a nie przed odpaleniem. Według mnie prawidłowo bo nie ma ładowania i smarowania, więc dlatego się palą
Czytałem instrukcję i jest tam napisane że lampka ciśnienia oleju gaśnie po włączeniu silnika i towarzyszy jej sygnał dźwiękowy a o lampce ładowania że jak się zaświeci to awaria. Generalnie jak się zaświecą w czasie jazdy to gnać do aso. I tyle instrukcja.
_________________ Był fiat 125p, jest fiat siena, jest dacia lodgy.
Lampka ciśnienia oleju nie ma prawa gasnąć przed uruchomieniem silnika. To dopiero praca silnika wymusza obrót pompy która daje ciśnienie oleju. Im szybciej po odpaleniu silnika lampka zgaśnie tym lepiej. Według prehistorycznej wiedzy motoryzacyjnej późne gaśniecie tej lampki może sygnalizować za niski poziom oleju bądź niedomagania magistrali olejowej.
Ale w twoim przypadku skoro ona gaśnie jeszcze przed uruchomieniem silnika udałbym się do ASO.
w starszych autach zazwyczaj lampka gaśnie po uruchomieniu silnika.
w nowszych (różnych producentów) stosuje się też takie rozwiązanie, gdzie kontrolka oleju zapala się na chwilę po włączeniu zapłonu (w zasadzie dla sprawdzenia samej kontrolki) i gaśnie jeszcze przed uruchomieniem silnika. jeśli po uruchomieniu silnika będą problemy z ciśnieniem oleju zapali się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum