http://moto.wp.pl/gid,15173612,img,15173650,page,2,title,TUV-2013-najbardziej-awaryjne-samochody,galeriazdjecie.html o awaryjności !
To jest opinia TUV niemieckiego a tam dbałość o poziom techniczny samochodu i trybologia wymagają stosowania zaleceń producentów. Po przejechaniu okreslonej ilości km musza być wymienione określone części lub środki eksploatacyjne. Na oryginalne lub dopuszczone.
U nas jak coś się nie zepsuje do końca to traktowane jest jako doskonale trwałe.
Na forach pełno opisów , ze "posiadam samochód od 10 lat i nic sie nie dzieje , nic nie musze wymieniac"
Większość polskich pojazdów nie przeszłaby w Niemczech przeglądu.
Te rankingi są delikatnie mówiąc do dupy, w jednym Logan jako jeden z najbardziej awaryjnych, a w innym rankingu Sandero jako jedno z najmniej awaryjnych i jak to można czytać? Skoro jeden i drugi to praktycznie ta sama technologia, tylko w innym opakowaniu.
http://moto.wp.pl/gid,144...riazdjecie.html
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-17, 10:50
monopios napisał/a:
Te rankingi są delikatnie mówiąc do dupy, w jednym Logan jako jeden z najbardziej awaryjnych, a w innym rankingu Sandero jako jedno z najmniej awaryjnych i jak to można czytać?
To, wbrew pozorom, ma sens. :) Znaczy, awaryjność raczej jest ta sama, ale każde z szacownych towarzystw ocenia co innego. W jednym z rankingów była zestawiana częstotliwość awarii powodujących unieruchomienie pojazdu (holowanie), w innym - uwagi na badaniach rejestracyjnych (w Niemczech badanie okresowe to nasze badanie x 5, kolanem w brzuch z ziemi w zęby w nocy skrycie nożem z góry w dół na magazyn okrętu przez worki z piaskiem wobec przeważającej siły w ciemnościach bez słowa ostrzeżenia), stąd na przykład uwagi o "problemach z elektryką", sprowadzających się do... przepalonych żarówek podświetlenia nawiewu ;) , ktoś tam inny bada coś jeszcze innego i stąd takie a nie inne wyniki. Dodaj do tego Upadek Prasy Papierowej™ i tym samym pogoń dziennikarzuf na sensacją i wierszówką, a jasnym się stanie, co są warte tego typu sensacje.
laisar, bebe, ja was rozumie, tylko dla zwykłego czytelnika nie za znajomego z kryteriami rankingów, może tego nie zrozumieć, że w jednym rankingu jest pierwszy, a w drugim rankingu ostatni. A żaden redaktor danego artykułu nie wyjaśni jakie były kategorie, bopoco, przecież z sensacji była by dupa.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-18, 13:01
Warto pamiętać,że raport TUV nie oddaje poziomu RZECZYWISTEJ awaryjności pojazdów, lecz jedynie ich STAN TECHNICZNY zastany w trakcie przeglądu technicznego. Więc choć można go traktować jako wskazówkę przy zakupie konkretnego modelu auta, to nie stanowi on żadnej wyroczni. Przykładowo - zadbany Chrysler PT Cruiser (107 miejsce wśród 6-7 latków) może być realnie mniej awaryjny,niż zajeżdżona wcześńiej przez przedstawiciela handlowego i "okazyjnie" kupiona (w tym samym przedziale wiekowym) Toyota Avensis (miejsce 5).Zasada -" Jak dbam tak mam" obowiązuje w pełni.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-18, 13:03, w całości zmieniany 2 razy
jakaś ściema te rankingi..
Jak auto może być jednocześnie usterkowe i niezawodne?
W jednym rankingu np. Laguna jest usterkowa a w rankingu niezawodności też występuje na dobrej pozycji.. bez sensu...
Szkoda że nie biorą pod uwagę kosztów napraw. Bo może być tak że 10 napraw w Loganie kosztować 1000zł a jedna w mercu 10000zł
Może ktoś zrobi w końcu realne zestawienie kosztów utrzymania samochodu . moze w tedy wyszło by że koszt utrzymania "markowego" autka przez 10 lat równa sie cenie nowego Logana
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-01, 07:40
zdzisiu27 napisał/a:
Oooo to współczuje Mercedesowi. Jego Kangoo tfu przepraszam Citan będzie się bardzo dziwnie sprzedawał
Jak znam życie, to Mercedes Citan będzie znacznie wyżej w rankingach TUV niż Renault Kangoo
Mercedes skończył sie 20 lat temu. Teraz Niemcy produkują znacznie gorsze samochody niż wtedy. Nastawili się głównie na zyski z serwisu, a nie na jakość.
Myślę, że obecnie tylko auta japońskie prezentują przyzwoitą jakość.
Dacia miała być tania i jest. To widać, słychać i czuć Ale to dobrze.
Tak się zastanawiam, czy inne marki nie pójdą śladem Renault i nie zreaktywują jakiejś taniej marki. Np. Fiat mógłby wprowadzić Zastavę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum