Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-16, 08:58   

Żebyś nie zniszczył nowych świec. Bo wg. mnie to nic nie da, a za tydzień będziesz jeszcze raz kupował świece + kable
Wg mnie masz coś takiego:

http://motofocus.pl/techn...-oznaki-zuzycia

Nazywa się to ścieżka przewodząca.

Sama świeca dała by jeszcze pewnie rade bo elektrody na świecy masz jeszcze normalne, ale prąd ci płynie po izolatorze świecy przy fajce.
Jeszcze nie widziałem aby to było takie brudne.
Tam ma być czysto i sucho. Izolator ma być biały, a wnętrze fajki czyste suche odtłuszczone.
Jak nie chcesz kasy wydawać to możesz spróbować ustawić na tych świecach przerwę umyć je denaturatem rozpuszczalnikiem i obejrzeć stan porcelanek. Tak samo musiałbyś umyć wnętrze fajek w kablach. Jak chce ci sie bawić...
Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-12-16, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-21, 17:32   

Mojego Dustera z fabrycznym LPG ciąg dalszy... Ręce już mi opadają, bo problemy z gaśnięciem samochodu cały czas występują, dodatkowo zaczęły wyskakiwać ponownie kontrolki check engine i nowość kontrolka awarii układu elektrycznego lub elektronicznego. Ostatnia wizyta była 31.paź gdzie w trakcie przeglądu (jeszcze gwarancyjnego), zapłaciłem za wymianę filtrów gaz / gaz - gaz / ciecz, nowe świce. Miało być lepiej, a tu bida znowu te same objawy, auto gaśnie na biegu jałowym w momencie dodawania tylko gazu, gaśnie przy redukcji biegu z 3 na 2 lub z 1 na R. Napisałem do Renault Polska oficjalną reklamację na wadę fabryczną samochodu. Polecono mi oddać do serwisu który ma stwierdzić, czy faktycznie jest wada fabryczna (bo ja zażądałem wymiany samochodu na nowy w reklamacji). Dzisiaj dostałem telefon, że ASO zdecydowało się na wymianę iglicy gazu, bo rzekomo to ona może powodować problemy. I tu pojawiają się moje wątpliwości, auto ma 77tyś przebiegu, dwa razy już wymienione na gwarancji wtryski (ostatnio nawet rozrząd w ramach gwarancji, bo uszczelniali jakieś pocenie się oleju i rzekomo musieli przy okazji rozrząd wymienić. Czyścili już wielokrotnie parownik, iglicę i resztę instalacji gazu.
Moje wątpliwości są następujące. Czy to przypadkiem nie jest tak, że kończą im się opcje i chcą przeciągnąć klienta do końca gwarancji, to "teraz wymienimy iglicę". Czy też faktycznie ta iglica może mieć aż taki wpływ na jakość pracy instalacji lpg? Jak uważacie - czy komuś to ASO wymieniało w ramach gwarancji?
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-12-21, 18:33   

A po wymianie wtryskiwaczy, na te nowej generacji instalacja lpg była regulowana, najlepiej na drodze?
Po regeneracji parownika ustawili odpowiednie ciśnienie?
Przy "normalnej" instalacji wystarczyłaby diagnostyka w dobrym niezależnym warsztacie, eliminacja ewentualnych usterek mechanicznych, potem porządne strojenie i tyle.

Tu jest blokada, a orły z aso, na lpg pewnie znają się tyle co ja, albo i mniej, i stąd metoda prób i błędów. Klient ma przecież czas - niech jeździ, a nuż się zmęczy.

A gdyby (skoro nie potrafią naprawić) negocjować zwrot gotówki, tak aby wywalić "przód" i zamontować coś polskiego, w jednym z warsztatów polecanych na lpgforum? Wiem, łatwo się pisze....

Sukcesów w tej nierównej walce ;-)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-12-21, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-21, 20:12   

W słowie regulacje masz na myśli mapę wtrysków ?
nie wykonuje się takiej usługi bo nie ma po co (i jak )

Ja mam 60 tyś i 2 wtryski . Jak pisałem wcześniej lpg przełącza się od 10-15 C płynu chłodniczego co ma wpływ na membranę parownika i same wtryski .
W ASO cie nie zbywają bo nie mają w tym żadnego interesu , prawdopodobnie nie ogarniają zbytnio tematu lpg ja bym odwiedził inny zakład .

Jeżeli rozrząd robiony za ich kase to tylko sie cieszyć .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-21, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-12-21, 20:57   

Fruxo napisał/a:
W słowie regulacje masz na myśli mapę wtrysków ?
nie wykonuje się takiej usługi bo nie ma po co (i jak )


Tak; chyba jest po co, a nie ma jak/kim - z tego co kolega pisał we wcześniejszych postach wynika, że "dostał" jakiś inny model wtrysków. Uważasz, że ich parametry pracy są dokładnie takie same jak owego poprzedniego modelu?
Wydaje mi się, że dealerski gaz pewnie jeszcze jakoś by ogarnął - może warsztat montujący ma jakieś pojęcie o tym, co robi.
Fabryczny tylko w fabryce :mrgreen: Uniwersalna mapka dla wszystkich, z czasem - z różnych powodów, zmieniają się parametry pracy instalacji, korekty wychodzą poza zakres tolerancji, aso zna się jak pisałem wcześniej i lipa.

Ale..... to tylko moja teoria.

p.s. Jeden kolega, tu na forum pisał, że tylko brc - bo cudowne algorytmy, automatyczne strojenie. Jak mu napisałem, że może być cokolwiek innego, byle odpowiednio dobrane, prawidłowo zamontowane i wyregulowane, to mnie prawie zjeść chciał, bo nie dość, że drożej to jeszcze regulować trzeba. I co? Już jest po poprawkach montażu i strojeniu na drodze i w końcu auto jeździ jak powinno - ciekawe jak finansowo wyszło w ogólnym rozrachunku.

p.s.2 Oczywiście aso ma interes w tym, żeby do nich jeździć i wymieniać w ciemno. W końcu to też kasa
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-12-21, 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-21, 21:27   

Regulacji się nie robi ponieważ nastawy są sztywno modyfikowane od tych pochodzących z ecu wtrysków benz . co jest samo w sobie największą zaletą instalacji fabrycznej .
Wtrysków innych nie mógł dostać bo w renault występują tylko jeden jako część zamienna .
Zmiana była za to u dostawcy mieliśmy czarne medy teraz są oferowane niebieskie
http://www.autogaz-market...-niebieska.html

Naprawy gwarancyjne to slaby zarobek bo są rozliczane co jakiś okres czyli salon musi płacić VAT od razu a zwrot kasy ma za miesiąc dwa , najlepszy interes to siekanie przeglądów . Nie potrzeba do tego wiedzy i sprzętu a kasa jest od razu . Zresztą to mechanik obsługuje auto nie menadżer , mechanikowi zależy na jak najszybszym wypchnięciu roboty żeby nie wracała . Żaden szef nie przyjdzie i powie "tego zrób źle to jeszcze na tym zarobimy " sytuacja może być tylko odwrotna .
Zlecenie które wraca to koszty i problem oraz jakieś tam straty w systemie oceniania serwisów wew. renault (jeżeli istnieje , konkurencja ma coś takiego )


Złej woli tu nie ma (no chyba że kolega był niekulturalny wobec pracowników to już po robocie )
Ja bym zmienił salon albo przestał sie tym problemem zajmować tylko wyciął raka sposobem opisanym kilka razy w tym temacie .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-21, 21:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-12-21, 21:52   

Skoro jest tak prosto i różowo, to dlaczemu aso koledze wookash od długiego już czasu nie potrafi usprawnić auta, tylko wymienia kolejne elementy, a problem pozostaje.

Które aso przyzna się, że czegoś nie wie, albo coś spindoliło.
Fiestę jak odbierałem, osoba, która ją wydawała opowiadała jakby to był cud świata. Hehe; podobnie jak Dacia, technika sprzed ponad 10 lat (nie piszemy oczywiście o TYM tce, ani o ecoboost), a potem drobnej stosunkowo usterki klimy nie potrafili zdiagnozować. Dopiero po pół roku "przyszły" instrukcje z "góry", gdzie w Anglii już od kilku miesięcy wymieniali wadliwy przewód.

Wiem, że nikt nikogo nie przekona, więc nie ma co się spinać. Ja swoje napisałem wyżej.

Edyta:

Wyciąć raka, czyli jakiś consensus jest :)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2016-12-21, 21:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-21, 22:43   

Skoro nie rozumiesz jak to wszystko działa to po co się wypowiadasz ?
Technologia naprawy zależy jest od przeprowadzonej diagnozy
Producent podaje konkretne kroki po objawach i aso musi je wykonywać nawet jeżeli są nieskuteczne.
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-22, 00:12   

Ja już myślałem o wizycie w prywatnym warsztacie, ale jest problem - auto jest w leasingu i do jego końca nie mogę nic na własną rękę ruszać. Tylko że leasing kończy mi się za 10 miesięcy, a gwarancja za 3 miechy :/
Aso nie zmienię, bo najbliższe mam w Łodzi lub Zgierzu, a tam wszystkie są z pod znaku jednego właściciela, więc zasadniczo byłem już u wszystkich 3....

Fruxo - a Tobie instalacja spisuje się idealnie? Zero problemów? Fabryczna?
Ostatnio zmieniony przez wookash 2016-12-22, 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-22, 02:14   

Przy 30 tyś zaczął szarpać , szybka wizyta w ASO i dostałem nowe wtryski .
Więcej problemów nie miałem na przeglądy zawsze swoje filtry w marcu kończy się gwara .

Śmieszne jest to że wcześniej tym autem jeździła moja matka czasami jej gasł i nie chciał przełączyć się na lpg z powrotem po 2 zduszeniach . Wymieniali na guzik w ASO i coś jeszcze jeszcze:lol: :lol:
A dopiero potem w papierach zobaczyłem że to normalna praca bo instalacja wykrywa błąd i blokuje się na 5 min (zakładając że coś uległo uszkodzeniu )


Ja bym nie miał żądnych skrupułów podmienić sterownik na ten od opla z odblokowywanym interfejsem w 300-400 zł z robota się na pewno sie zamkniesz .
http://allegro.pl/opel-ag...5066090191.html
To jest to samo tylko poprzednia wersja , ja tak zrobię jak coś sie zacznie sypać .
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1668425
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-22, 02:30, w całości zmieniany 4 razy  
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-22, 07:45   

wookash napisał/a:
myślałem o wizycie w prywatnym warsztacie, ale jest problem - auto jest w leasingu i do jego końca nie mogę nic na własną rękę ruszać


Co leasing ma tu do rzeczy? Masz w umowie zapis, że musisz serwisować w ASO? Jakieś potwierdzenia z serwisu im przedstawiasz? Miałem kilka aut w leasingu i nigdy się z czymś takim nie spotkałem - zawsze serwisuję auto gdzie mi się podoba - leasing dba tylko o to, żeby raty się zgadały.
_________________

 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-22, 16:23   

Kubuch napisał/a:
wookash napisał/a:
myślałem o wizycie w prywatnym warsztacie, ale jest problem - auto jest w leasingu i do jego końca nie mogę nic na własną rękę ruszać


Co leasing ma tu do rzeczy? Masz w umowie zapis, że musisz serwisować w ASO? Jakieś potwierdzenia z serwisu im przedstawiasz? Miałem kilka aut w leasingu i nigdy się z czymś takim nie spotkałem - zawsze serwisuję auto gdzie mi się podoba - leasing dba tylko o to, żeby raty się zgadały.


Mam zapis, że nie wolno mi dokonywać żadnych przeróbek na własną rękę, poza aso, które zmienią pierwotny stan samochodu.... Pod to można różne rzeczy podciągnąć. A poza tym, zależy mi na tym aby ASO to naprawiło, bo jeśli będę chciał sprzedać auto za 10 miesięcy, to wtedy mam pełną książkę i wszystkie ew. naprawy u nich.
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-23, 17:42   

Ciekawostka - w środę jak dostałem telefon z ASO, to byli pewni, że w czwartek odbieram samochód po wymianie iglicy. W czwartek zadzwonili i powiedzieli, że chcą jeszcze posprawdzać kilka rzeczy, m.in. układ zapłnonowy, emisję spalin i kilka innych spraw, bo "nie mają pewności" że problem został wyeliminowany. W związku z czym używam samochodu zastępczego z ASO i czekam na koniec przyszłego tygodnia, jak mi powiedziano. Czyżby jednak zastanowili się nad faktycznym problemem? Bo trzymanie samochodu tydzień więcej bez potrzeby, to chyba bezcelowe?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-23, 18:37   

Zawsze tak to sobie można tłumaczyć. Rzeczywistość nie zawsze jest taka słodka.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-12-23, 21:44   

Spoko, czyli jednak w ciemno wymieniają.
Moje przypuszczenia o niejednokrotnie bezsensownych działaniach aso kolega wyżej potwierdził.
Procedury... Co to mnie obchodzi? Patrzę z punktu widzenia klienta: ja ze swoich zobowiązań się wywiązuje (jako klient - za towar zapłaciłem, jeżdżę na obowiązkowe przeglądy itd.); skoro druga strona nie potrafi, naprawiam na swój koszt i wysyłam rachunek. Proste i tak powinno być. Procedury kurna, jeden praktycznie silnik, jeden sterownik, wtryski, reduktor, instalacja montowana od lat. W jednym paluszku powinni to mieć, a nie ganiać klienta co chwila, bo bezsensu muszą wykonywać nieskuteczne naprawy, jak kolega wyżej pisze.

Paradoksalnie gdybyś wymienił sterownik na odblokowany, ktoś by Ci to ogarnął i silnik działał na gazie jak zegarek, a nie daj Boże doszło by do jakiejś poważnej usterki silnika, pewnie odmówili by naprawy gwarancyjnej bo instalacja nie fabryczna (modyfikowana) i obsługiwana niefachowo....
Skoro zaczęli szukać, może..... ktoś od nich czyta forum?


Powodzenia w dalszej walce.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-28, 19:35   

Odebrałem auto dzisiaj. Co się okazało, wymiana samej iglicy nie pomogła - pracownikom serwisu udało się zadusić auto po tej operacji. Dodatkowo więc wymienili oprogramowanie przepustnicy + wyczyścili instalację. Przejechałem dopiero 50km po odebraniu auta, więc za wcześnie aby cokolwiek powiedzieć konkretnego. Jeden pozytywny objaw który zauważyłem, to fakt, że po zrzuceniu biegu na jałowy obroty nie spadają od razu na 750, tylko zatrzymują się przy 1000, delikatnie rosną i dopiero schodzą na 750 - to można na ten moment uznać za pozytyw.
Resztę czas pokaże - mam jeszcze 3 miesiące gwarancji i nie omieszkam ponowić reklamację, jeśli problemy ponownie powrócą.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-29, 12:39   

Cytat:
wymienili oprogramowanie przepustnicy
:shock: :shock: :shock:
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-29, 18:45   

Fruxo napisał/a:
Cytat:
wymienili oprogramowanie przepustnicy
:shock: :shock: :shock:

No tak mi powiedzieli - że nauczyli przepustnicę pracy "od nowa" - ściema?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-29, 19:47   

Zrobili adaptację przepustnicy.
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-30, 20:37   

eastcowboy napisał/a:
wookash napisał/a:
O wymienili oprogramowanie przepustnicy .


;-)


Czyli co, faktycznie był możliwy jakiś update.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-12-31, 14:21   

wookash napisał/a:
Odebrałem auto dzisiaj. Co się okazało, wymiana samej iglicy nie pomogła - pracownikom serwisu udało się zadusić auto po tej operacji. Dodatkowo więc wymienili oprogramowanie przepustnicy + wyczyścili instalację. Przejechałem dopiero 50km po odebraniu auta, więc za wcześnie aby cokolwiek powiedzieć konkretnego. Jeden pozytywny objaw który zauważyłem, to fakt, że po zrzuceniu biegu na jałowy obroty nie spadają od razu na 750, tylko zatrzymują się przy 1000, delikatnie rosną i dopiero schodzą na 750 - to można na ten moment uznać za pozytyw.


Nareszcie, po 4 latach od tego jak im to zgłaszałem ze swoją MCV to WRESZCIE zrobili.... Brawo Renault Francja.

Michał93 napisał/a:
Narazie nie wymieniam, zobaczę jak się te będą zachowywać ;)
Przy 80kkm powinni zmienić świece wiec jeśli nie będzie innych niż Beru to znaczy ze nie wymienili :mrgreen: za 6 tysięcy się okaże


No nieźle czynicie. Świece na LPG maksymalnie 25.000 km. W Kii Rio taty po 20.000 km na PB i 30.000 km na LPG świec już prawie nie było. Wymienione przewody i świece. Koszt 240 zł. I auto mniej pali, szybciej jeździ i nie ma paru dziwnych "szarpnięć".

eastcowboy napisał/a:
wookash napisał/a:
O wymienili oprogramowanie przepustnicy .


;-)


Jakiej przepustnicy?. Toż to oprogramowanie do fabrycznego sterownika LPG Landi Renzo. Dacia to nie VW, gdzie do sterownika wycieraczek trzeba wgrać oprogramowanie...
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-12-31, 14:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-31, 16:09   

dacialoganmcv napisał/a:
No nieźle czynicie. Świece na LPG maksymalnie 25.000 km.


Zależy jaka świeca. W Oplu 1.4T świeca NGK IFR7X7G wytrzymuje 120.000 km, a na LPG 60.000 km. Jak wymieniałem po 30.000 km, to świece były jak nowe.
_________________
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-12-31, 16:24   

mbar napisał/a:
dacialoganmcv napisał/a:
No nieźle czynicie. Świece na LPG maksymalnie 25.000 km.


Zależy jaka świeca. W Oplu 1.4T świeca NGK IFR7X7G wytrzymuje 120.000 km, a na LPG 60.000 km. Jak wymieniałem po 30.000 km, to świece były jak nowe.


W Kii były NGK. W Dacii MCV w 1.2 też NGK. W Lodgy nie patrzyłem jeszcze. Aczkolwiek MCV przejeździł na fabrycznych świecach ok. 12.000 km, wymieniłem bo było wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Następne przejeździły 30.000 km, wymieniłem i na 3 komplecie sprzedałem auto koledze. Teraz ma przejechane ok. 75.000 km, więc świece mają ponad 30.000 km. Lepiej wymienić wcześniej, aby nie trzeba było za wcześnie wymieniać przewodów wysokiego napięcia.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-01, 08:01   

wojtek013 napisał/a:


p.s. Jeden kolega, tu na forum pisał, że tylko brc - bo cudowne algorytmy, automatyczne strojenie. Jak mu napisałem, że może być cokolwiek innego, byle odpowiednio dobrane, prawidłowo zamontowane i wyregulowane, to mnie prawie zjeść chciał, bo nie dość, że drożej to jeszcze regulować trzeba. I co? Już jest po poprawkach montażu i strojeniu na drodze i w końcu auto jeździ jak powinno - ciekawe jak finansowo wyszło w ogólnym rozrachunku.


Myślę, że pijesz do mnie. Więc cała instalacja wyszła mnie 2700 zł plus 100 zł dla mojego lokalnego instalatora. Co do upierania się przy BRC, to nigdy nie byłem za tylko tą konkretną instalacją. Wręcz usilnie szukałem przez 3 miesiące instalatora na LPG forum, który założyłby wychwalaną pod niebiosa instalację Staga. Wszyscy byli mocni w gębie i klawiaturze. A nikt nie odezwał się jak pisałem czy założą to co napisali. Sam dzwoniłem po województwie łódzkim i mazowieckim do instalatorów o Staga. Tak, owszem, założymy. Ceny od 2700 do 3000 zł. W Słupsku kładą Lovato dla dilera do nowych aut. Dla mnie 3000 zł, u dilera cena 4200 zł albo 4500 zł. Nie pamiętam.

Gdy zacząłem jeździć do instalatorów wszyscy mówili wyłącznie o BRC. Zaczęli przedstawiać doświadczenia z jakością Staga i problemami, których doświadczyli. O KME nie piszę w ogóle, bo do nich dzwoniłem do Łodzi i pytając o ich instalację, gościu odpowiedział na jedno z pytań "a bo BRC tak zaleca". Ręce opadły.

Osobiście uważam, że fabryczna instalacja jest bardzo dobra. Ekonomiczna, dobrze zestrojona, fakt że dodali 10% więcej LPG do każdej mapy i jakoś to jeździ. Minusy jak pisałem: szarpnięcie przy przełączaniu na LPG (ustawiony wzrost obrotów) i 1200 obrotów jako minimum do przełączenia na LPG (trzeba przegazować na postoju - bezsens).

Kolejny minus to zdzierstwo za materiały eksploatacyjne w ASO. Filtr fazy lotnej 70 zł, gdzie normalnie 10 zł. Faza ciekła 180 zł. Do tego dochodzi to co pisałem wcześniej: zablokowany sterownik, gdzie nikt nic nie wie, po prostu ma działać. Jak się coś krzaczy to serwis rozkłada ręce. Ale w założeniu producenta to ma po prostu jeździć i tyle. Próbowałem coś ustalać w Landi Renzo Polska, to rozłożyli ręce bo "nie da się bo to Landi Renzo Sp.a. sprzedaje Renaultowi sterowniki i sprzęt, a oni już od kilku lat nauczyli się sami programować i nie ma wsparcia Landi Renzo". Od ok. roku pan Piotr z Landi Renzo nie odbiera ode mnie telefonu, więc widać ma mnie po prostu serdecznie dość w tym co mu zgłaszałem. Aczkolwiek widzę, że coś doszło do Francji, że zmienili te obroty i teraz silnik nie gaśnie. A w serwisach nasłuchałem się śpiewek, że "to gaz i tak panie będzie".

Przerobienie tej instalacji na inną będzie raczej problematyczne. Bo sterownik silnika jest skonfigurowany na współpracę z nim i "widzi" centralkę LPG, pobiera z niej parametry. No chyba, że w tym programie co go testuję są obiecująco wyglądające ustawienia w ECU w których zawiera się "avec GPL" i "non GPL".
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-01-01, 08:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-01, 13:35   

ECU nie widzi centralki od gazu. Nic z nie nie pobiera. To tylko proteza. Przeliczająca czasy wtrysku benzyny na gaz. Resztę robi ECU silnika. Co więcej ECU ciągle steruje wtryskiwaczami benzyny. Nawet nie wiedząc że ich nie ma. Podczas jazdy na gazie oczywiście.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne