Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-02-05, 19:53   

Marek1603 napisał/a:
Wadą to jest już samo jej zablokowanie przez producenta.
Jedna sprawa sądowa i musieliby odblokować, ponieważ jesteś zmuszony do serwisowania jej tylko i wyłącznie w ASO Renault.


Every workshop or yourself can read LPG errors and gas pressure via OBD2 standard protocol.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-05, 20:36   

Marek1603 napisał/a:
Wadą to jest już samo jej zablokowanie przez producenta.
Jedna sprawa sądowa i musieliby odblokować, ponieważ jesteś zmuszony do serwisowania jej tylko i wyłącznie w ASO Renault. Ciekaw jestem czy jest coś o tym wspomniane w instrukcji. Może jest gdzieś napisane, że "wyrażasz na to zgodę" i wtedy jest po ptokach.

Bajki to dziecą na dobranoc można opowiadać. Załóż w takim razie tą jedną sprawę by się przekonać.
Że bez problemu możesz ją serwisować poza ASO na takim samym poziomie jak oni.
A żebyś się nie zdziwił jak coraz bardziej zautomatyzowane samochody będą mały w instrukcji zapisy o serwisowaniu tylko w ASO. Takie przymiarki już są robione. Więc za parę dekad......
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-05, 20:47   

Za parę dekad to się będziemy teleportować. A jeśli Renault udostępni oprogramowanie serwisowe (bo przecież na tym będzie polegać odblokowanie - a może każda instalacja ma indywidualne hasło?) - to przecież nie za darmo, może 35.000 euro od licencji? I co? Kolejny proces?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-05, 20:50   

eastcowboy napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Wadą to jest już samo jej zablokowanie przez producenta.
Jedna sprawa sądowa i musieliby odblokować, ponieważ jesteś zmuszony do serwisowania jej tylko i wyłącznie w ASO Renault.


Every workshop or yourself can read LPG errors and gas pressure via OBD2 standard protocol.

Apparently not in PL
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-02-05, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-05, 20:57   

kali napisał/a:

Że bez problemu możesz ją serwisować poza ASO na takim samym poziomie jak oni.


Czyli jakim? sam podgląd parametrów?

kali napisał/a:
A żebyś się nie zdziwił jak coraz bardziej zautomatyzowane samochody będą mały w instrukcji zapisy o serwisowaniu tylko w ASO. Takie przymiarki już są robione.


Nie wiem czy pamiętasz ale tak robiono z serwisowaniem gwarancyjnym pojazdu. Tylko w ASO = utrzymanie gwarancji. I co. Teraz możesz to wykonać poza autoryzowanym serwisem.
Problemem może być wyegzekwowanie ewentualnej naprawy gwarancyjnej wtedy. Ale to już jest Polska rzeczywistość.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-05, 20:58   

To zacznij jeżdzić do odpowiedniego jak na XXIw wyposażonego warsztatu. Pan Miecio z młotkiem i przecinkiem co ciapki w PGR-ach składał, tu niewiele zrobi.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-02-05, 21:30   

Marek1603 napisał/a:
eastcowboy napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Wadą to jest już samo jej zablokowanie przez producenta.
Jedna sprawa sądowa i musieliby odblokować, ponieważ jesteś zmuszony do serwisowania jej tylko i wyłącznie w ASO Renault.


Every workshop or yourself can read LPG errors and gas pressure via OBD2 standard protocol.

Apparently not in PL


What context PL and OBD2 protocol?

The LPG errors are sent to petrol ECU and from there you can read as a DTC code.

List in the table page 22 http://www.daciaklub.pl/user/lpg/6525A.pdf
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-07, 08:29   

Czy ktoś na Śląsku przerabiał już te fabryczne cudo i może polecić jakiegoś gazownika który to ogarnia ?
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-07, 08:40   

http://www.silesia-cars.pl/
_________________
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2017-02-09, 17:53   

Jaki koszt?
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-09, 17:59   

W rozmowie telefonicznej podali mi 2300 lub 1900 przy zostawieniu starego reduktora .
W innych warsztatach od 1500 do 2000 w zależności od opcji. :-?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-09, 20:03   

Cena trochę bez sensu. Koszt taki jak założenie nowej. Ze wszystkim na tanich podzespołach.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-09, 20:13   

Bo chcą ciągnąć od nowa. A butla przecież i instalacja do tyłu samochodu zostaje.
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-09, 21:18   

Dokładnie tył zostaje wszystko pod maską nowe .
Ostatnio zmieniony przez nita 2017-02-09, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-02-09, 21:28   

Pytaj ile wezmą za założenie nowej centralki i położeniem kabli . Całe reszta nawet z wtryskami zostaje .
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-09, 21:40   

U mnie właśnie wtryski padają ,a nie mam zamiaru wydawać 1000 za Medy które padają po kilkudziesięciu tys km.
Ostatnio zmieniony przez nita 2017-02-09, 21:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-02-10, 14:54   

Stóje przed podobnym problemem i po głębokiej analizie możliwości osobiście zdecydował bym się na podmiankę wtryskiwaczy na te 1 ohm . Rozwiązanie najtańsze a zawsze można założyć medy z powrotem
http://www.agsiedlik.pl/p...yp30-zolty.html
http://www.phjacus.pl/236...-GNB-p1011.html

dobrać dobre dysze i będzie latać pewnie dłużej od medów
W elektryce będzie tylko trzeba przerobić kostki wtrysków
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-02-10, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-11, 06:59   

Chyba gorszych jakościowo wtryskiwaczy nie mogłeś zaproponować. One się nie nadają do tej instalacji i sterownik ich poprawnie nie obsłuży.
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-02-11, 13:02   

to bardzo ciekawe bo wszystkie wtryski działają na dokładnie tej samej zasadzie różnią się tylko opornością ...
ale bardzo chętnie obejrzymy twoja propozycje .
ja na starych regach zrobiłem 100 tyś km można je rozebrać w 10 min .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-02-11, 13:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-11, 15:09   

Fruxo napisał/a:
to bardzo ciekawe bo wszystkie wtryski działają na dokładnie tej samej zasadzie różnią się tylko opornością ...

Podejście totalnego laika który dostał bana na Google. :lol:
Różnice w budowie, jakości, trwałości i trzymaniu parametrów. O sposobie sterowania i szybkości otwórz, zamknij wspominać mi się nie chce.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-11, 15:55   

Landi wycfaniło się z tą opornacią cewek. A problem nie leży we wtryskiwaczach, ale w sposobie pracy fabrycznej instalacji przed zmianami w ustawieniach.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-02-11, 21:23   

No to panie expercie słucham pokornie jak wygląda te odmienne sterowanie realizowane przez sygnał pwm o amplitudzie ok 100 Hz przy napieciu 12 v
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-02-11, 21:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-11, 21:50   

Fruxo napisał/a:
No to panie expercie słucham pokornie jak wygląda te odmienne sterowanie realizowane przez sygnał pwm o amplitudzie ok 100 Hz przy napieciu 12 v

Wskaż w takim razie jaki sterownik tak robi z jakim wtryskiwaczem?
Sterownik steruje wtryskami za pomocą kluczy w topologii push-pull. W warunkach stałych, czas otwarcia i zamknięcia zależy od budowy wewnętrznej wtryskiwacza. Zastosowane materiały, układ samego mechanizmu i jego masy.
Testy masz tutaj.
http://lpg-forum.pl/obraz...wych-t3723.html
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-12, 09:57   

A ile się trzeba było namęczyć, żeby przeszczepić Barracudy do Omegasa :)
http://lpg-forum.pl/barra...sem-t47944.html

Ja miałem problemy z III-cią generacją Keihinów, nie chciały mi poprawnie działać.
http://lpg-forum.pl/post624843.html#p624843



_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-13, 12:21   

Tylko  żeby tak przeszczepiać trzeba mieć dostęp do pliku konfiguracyjnego i możliwość jego zmiany, a to w zablokowanych instalacjach jest trudne.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne