Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-02, 11:25   

Jak chcesz naprawić w ASO czy w innym warsztacie to zgłaszasz awarię. Metoda diagnostyczna cię nie interesuje tylko efekt w postaci normalnie zachowującego się samochodu.
 
NomenOmen 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster LPG ver. Open
Silnik: 1.6
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 6
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-03-02, 13:04   

Przeczytałem z połowę z tych 53 stron i powoli zaczynam żałować, że kupiłem Dustera z fabrycznym LPG, mimo że jeszcze go nie odebrałem :-/

Czy obecna instalacja w nowych autach nadal jest taka lekko upośledzona, jak to było na początku tego wątku? (spore problemy z działaniem)

I jeszcze 2 dodatkowe pytania: czy montowany zbiornik wciąż jest 42L czy coś się zmieniło? Nie zapytałem dealera bo zakładałem, że taki właśnie jest.
I czy wlew gazu jest w klapce do tankowania benzyny?
Bo tak mi się wydaje po lekturze tych stron (to akurat byłaby dobra wiadomość, bo nie trzeba wykręcać zabłoconego korka)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-02, 13:44   

Jak masz 4x2 to możesz powiększyć zbiornik LPG do niemal 80 litrów, a jak masz 4x4 to pozostaje taka pojemność, bo jest środku bagażnika. Wlew to raczej w klapce, bo tam jest dużo miejsca na to.
A co do sterownika to się nie wypowiem, pewnie jest zablokowana, ale to się okaże po odbiorze auta.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
NomenOmen 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster LPG ver. Open
Silnik: 1.6
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 6
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-03-02, 13:55   

Dzięki.
Ale ten zbiornik prawie 80L to już samemu, fabrycznie jest 42?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-02, 14:07   

Chyba tak, ale nie chcę Cię wprowadzić w błąd.
Sam zakładałem instalację LPG firmy BRC i zamontowali mi zbiornik 52 l.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-03-02, 14:38   

Trochę odbiegnę od tematu.
Jest dostępny zamiennik filtra do fabrycznej instalacji.
Kosztuje 30zł

Takie coś :
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-03-02, 16:31   

to nie jest żaden zamiennik , każdy filtr z przelotem 14 mm będzie pasował
wracając do mojego tematu to dziś przy 6 stopniach problemu nie było więc jeżeli nie ma podglądu ciśnienia w parowniku nie mam po co jechać do aso w poniedziałek keidy ma być 14 C
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-03-02, 23:50   

Wprawdzie nie fabryczny, ale macie praktykę w temacie. Więc proszę o poradę, czy ma sens techniczny zagazowanie silnika 1,2 16V 75 kucyków. Stan techniczny nienaganny, przebieg 53 tys. Planuję od tego roku przebiegi ok 15 tys rocznie. Głównie trasy dalsze. pozdr
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-03-03, 00:04   

Jest też temat o niefabrycznych. Nie ma przeciwskazań.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-03, 12:08   

No nie wiem, czy przy takim rocznym przebiegu to będzie opłacalne... Taki przebieg to już jest na styk granicy opłacalności.
To wyjdzie, że koszt instalacji zwróci się po roku czasu, a nawet dłużej, o ile gaz nie zdrożeje.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-03-03, 14:26   

route2000 napisał/a:
Jak masz 4x2 to możesz powiększyć zbiornik LPG do niemal 80 litrów, a jak masz 4x4 to pozostaje taka pojemność, bo jest środku bagażnika.


A nieprawda ja mam 4x4 i zbiornik jest w środku bagażnika zamiast koła i ma ponad 60 L a do środka wchodzi 48 L LPG. Zbiornik ten nie powoduje też podniesienia podłogi bagażnika.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-03-06, 14:52   

Serwis Renault w Zabierzowie powiedział mi, że po VIN nie są w stanie ustalić, czy regulacja zaworów jest hydrauliczna, czy ręczna bo w tym roczniku były dwa różne silniki. To możliwe? Bez hydrauliki nie będę instalował gazu. pozdr
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-03-06, 21:47   

W D4F nie ma hydrauliki. Więc nawet się nie łudź.
Chodzą słuchy że w jednych płytkowa regulacja, w innych na śrubę, ale wszystkie dokumentacje mówią o regulacji ręcznej na śrubki.
Gaz można montować, trochę się pomęczysz z regulacją zaworów co 20 tys, ale wszystko jest do zrobienia.
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-03-06, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-03-07, 00:48   

Dzięki za podpowiedz, ale raczej nie jestem męczennikiem. pozdr :-P pozdr
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-03-08, 02:53   

Moja instalacje przy 60k zalicza kolejna wtopę tym razem padło na czujnik ciśnienia gazu w listwie wtrysków . Oficjalnie mogę stwierdzić że zepsuło mi się wszystko co landi renzo włożyło do tego samochodu(poza przewodami :lol: )
Kolejna awaria to już pewna wycięcie tego raka spod włoskiej bandery .
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-03-08, 07:58   

Ten czujnik to częsta awaria Omegasa. Występował w dwóch (lub trzech) różnych wersjach i jedna z nich padała jak muchy.
Miałem Omegasa w Merivie i akurat u mnie czujnik ciśnienia i temperatury przeżył bezawaryjnie ponad 120000 km i pewnie nadal żyje u nowego właściciela.
_________________
 
waldi100 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-03-09, 09:09   

Mam pytanie, gdzie jest zlokalizowane złącze diagnostyczne w fabrycznej instalacji LPG Dustera 4x2 ?
_________________
Duster 4x2
Open 1.6 Sce LPG 115KM
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-03-09, 20:03   

Fuse box in the engine compartment
http://www.serviceapplica...e/download.aspx
http://www.projekt-tech.p...kme-lovato.html cable 8
 
tsunami 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe Lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 29
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-03-15, 17:16   

Krótkie pytanie - czy jeżeli zaraz po odebraniu auta wymienię butlę na większą (nie w ASO) to stracę gwarancję na instalację?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-15, 17:43   

Możesz stracić gwarancję, ale chyba tylko na butlę. Możesz tam w ASO o to spytać, to nie zaszkodzi. ;-)
Aha, jeszcze jedno: jaki masz napęd? (4x2 czy 4x4)

Bo jak 4x2 to możesz dowalić 80 l butlę, a jak 4x4 to niewiele więcej....
Było na tym forum wałkowany taki temat o butlach do Dusterów.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-03-16, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-03-15, 23:05   

Jest jeszcze coś takiego jak podgięcie pływaka ;-)
Natomiast od razu uprzedzam, że nie jest to zgodne z prawem
 
mikser 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-18, 07:47   

witajcie ponownie

powiem szczerze, że zaczynam już mieć dość Dacii a to za sprawą Jaszpola w Łodzi. Pisałem tu w sierpniu, że nie przełącza mi się na gaz. Tzn przełącza jeśli przejade kilka km i wyłączę silnik na chwilę. Do tej pory to mam.

Pojechałem w sierpniu wymienili mi elektrozawór i mówią mi "iglicę ma pan nowego typu nie będzie się tak paprać, jak ta poprzednia" taaaa wytrzymało to tydzień. Pojechałem, a oni zdziwieni, gdzie ja tankuje bo jeszcze tak umazanej iglicy to nie widzieli <po tygodniu!!!!> - wyczyścili. Jak można się domyśleć niewiele to dało, jednak z uwagi na sytuację rodzinną nie byłem w stanie do nich podjechać. Później jeszcze walnął wtryskiwacz (którego też zdiagnozowac nie mogli, a który był wymieniany nieco ponad rok wcześniej!!> - i oczywiście czyszczona iglica <zresztą nieodnotowane bo pewnie przy okazji robione>. Tuż przed świętami znów czyszczenie i w styczniu już to zaczęło szaleć....pojechałem ponownie tym razem jakoś na początku marca....no i znów czyszczenie i że tankuje gaz nie tam gdzie trzeba. W sensie najlepiej na Shellu i na Lotosie <świetnie trasy będę wyznaczał wzdłuż tych stacji benzynowych> Po tym udało mi się zatankować bodajże 3 razy w tym dwa razy niepełną butle....i co i znowu? Do tego raz na jakiś czas check engine się odpala i auto nie za bardzo chce jechać, ale po wygaszeniu silnika i odczekaniu znów chodzi.

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł? Filtry to podobno nie mogą być, nawet jeśli są zapchane bo wszystko jest "za" i nie ma wpływu, a poziom wiedzy Jaszpola jest żenujący jeśli chodzi o serwis. Co z tego, że ostatnia "naprawa" była darmowa jak minęły dwa tygodnie i znów to samo, a auto po pierwsze już na gwarancji nie jest, po drugie nie mam czasu co chwilę jeździć. Ewentualnie czy ktoś się orientuje czy w Łodzi gdzieś to można zrobić czy nadal blokada komputera od lpg skazuje na ASO?
 
Piotr 


Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16v 110 KM
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-18, 15:05   

W ASO się po prostu na tym nie znają. Pojedź do porządnego gazownika, który sprawdzi instalację i ustawi wszystko jak trzeba.
W Łodzi polecam Damp-Pol ul Malownicza 7 tel.42 212 27 82
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
Ostatnio zmieniony przez Piotr 2017-03-18, 15:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-18, 20:18   

Ja, co roku wyciągam wielozawór by wyczyścisz zbiornik. Co prawda nic tam nigdy nie znalazłem przynajmniej u siebie. Ale u niektórych klientów czasem tak. Co prawda rzadko ktoś się na to decyduje, bo panie działa chodzi po co ruszać, i za co mam więcej zapłacić.
Napisz, który zawór. Bo ten przy butli jest niczym niezabezpieczony. Inna sprawa dziwnej polityki serwisów i to w zasadzie wszystkich w PL jak coś da się naprawić czy wyczyścić. To robią to do upadłego. Tym czasem w innych krajach tylko raz czy dwa. A częściej wymieniają od razu.
 
mikser 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-25, 15:45   

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Wczoraj wylądowałem w jaszpolu tylko, że na Brukowej. Na początku miło bo mówią, że to niemozliwe, żeby gaz był zły, bo wszędzie gaz jest taki sam i oni już się za to biorą.
Po niespełna godzina wołają mnie do warsztatu, żebym zobaczył zapapraną iglicę od.... NIEWŁAŚCIWEGO GAZU. Wyśmiałem to zwłaszcza, że tu już mi nawet nie próbowali doradzać gdzie mam tankować.
Dodatkowo dowiedziałem się, że muszę się wtryskiwaczami pobawić bo.... przy bodajże 47 tys. wymienili mi na gwarancji oczywiście podobno te oryginalne renault.....dokładnie nie pamiętam ale gdzieś po 60 może 65 tyś padł znowu wtryskiwacz nr 3....oczywiście już po gwarancji. Obecnie podejrzenie jest wg komputera, że coś nie tak też z wstrykiwaczem nr 1. Po 30 000 km! No ale to nie ma raczej wpływu na brak przełączania, (przynajmniej wg pana, który mnie obłsugiwał)

No i teraz dochodzimy do "najlepszego". O ile przed wjazdem na warsztat było "niemożliwe, że zły gaz" o tyle przy odbieraniu auta u tego samego pana dowiedziałem się, że te nowe instalacje tak mają (mechanik to w ogóle się dziwił kto dał temu EURO5) i że ....... w zasadzie wszystkie nowe auta z instalacją Landi zarówno Dacia jak i Renault mają ten problem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne