Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-05-09, 20:36   

@dacialogan13,
skąd pewność, że to sterownik padł? Może jakiś czujnik płata figielki?

@malygabrys,
podbudowany tą informacją o "uwolnieniu" sterownika zasięgnąłem jęzora w centrali LR- wgranie innego firmware do LC02 jest możliwe ale niestety nie do sterowników pakowanych do Dacii. Info sprzed kilku dni.
_________________
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2017-05-10, 19:58   

piotr. z napisał/a:
@dacialogan13,
skąd pewność, że to sterownik padł? Może jakiś czujnik płata figielki?

@malygabrys,
podbudowany tą informacją o "uwolnieniu" sterownika zasięgnąłem jęzora w centrali LR- wgranie innego firmware do LC02 jest możliwe ale niestety nie do sterowników pakowanych do Dacii. Info sprzed kilku dni.

No widzisz. Takie info sprzedał mi mój gazownik, w szczegóły co to za sterownik wymieniał nie wchodziliśmy bo mam BRC i Lr fabryczne tylko dyskutowaliśmy.
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2017-05-10, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-19, 09:57   

Czy ktoś jest juz po operacji wyrwania chwasta w postaci fabrycznego lpg ?
Moja instalka zaczyna coraz bardziej działać mi na nerwy.
2 gazownikow twierdzi, że przy wymianie przodu instalacji w Loganie II / Sandero II trzeba będzie kombinować, bo stary sterownik (ori) musi podobno pozostać widoczny dla ecu.

Pytanie drugie - czy np przy pozostawieniu ori sterownika gazu zmieniał ktoś reduktor i/lub wtryski?
Według mnie kończy mi się reduktor i chciałbym zmienić go na AC R01 i pojedyncze barracudy. Jeśli by się udało wrzucić taki setup przy zablokowanym sterowniku to byłoby świetnie.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-19, 11:17   

No to w czym problem, może zostać stary, widoczny dla ecu w trybie benzyna, a nowy obsługiwać lpg. Przy zastosowaniu uniwersalnego sterownika ECU silnika nie wie że jedzie na gazie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-19, 11:34   

reduktor to nie problem , wtryski muszą być 1 ohm
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-20, 07:22   

eastcowboy napisał/a:

Detailed description of your problems?
LPG interface already available?
http://www.projekt-tech.p...kme-lovato.html


Problem with idling when braking - revs can fall to 400-500rpm when braking hard, also not constantly giving power on lpg - i can feel how engine is getting and losing power when pulling the gears to cut off .
Also losing power when there is less lpg in tank - when tank to full engine is much powerful when for example there is 1/4 tank

Next problem is fuel consumption - when i bought the car 360km on 1 lpg tank was not the problem. Now, in the same conditions 290-310 km is normal.

How can i plug the interface, when my lpg ecu doesn't have it's own connector - available only by obd?

And next thing is totally idiotic 14mm gas hose from reductor to injection rail - when my MED's will be gone i would not put anything else (like barracuda or Hana injectors) instead of MED's :-/
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-05-20, 07:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-22, 08:02   

Michał93 napisał/a:

And next thing is totally idiotic 14mm gas hose from reductor to injection rail - when my MED's will be gone i would not put anything else (like barracuda or Hana injectors) instead of MED's :-/


To jest najmniejszy problem, spokojnie 12 mm wchodzi na 14 mm reduktora - sprawdzone. są też redukcje 12/14 ale nie ma sensu ich stosować.

Jako ciekawostkę to napisze co mi "gaziarze" zobili. Przy wymianie filtrów faze lotną LR wejście 14mm/ wyjście 14mm zamienili na 16/16 co odkryłem przy następnej wymianie filtrów i wtryskiwaczy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-05-22, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-22, 17:39   

U mnie już 90 kkm nalatane.
Myślę że reduktor mówi papa.
Wtryski niby zmienione przy 70kkm, ale wolałbym ac R01 + barracuda i filtr alex 360... zamiast tego szitu
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-05-22, 19:03   

Michał93 napisał/a:
U mnie już 90 kkm nalatane.
Myślę że reduktor mówi papa.


A jakie są objawy?
_________________
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-22, 20:14   

Spalanie, spadki mocy, problemy z jałowymi.
Gdy było nowe to 360km w mieszanym nie było niczym nadzwyczajnym, teraz 280-290 to norma przy podobnych warunkach.
Przy mocniejszym hamowaniu obroty spadają, falowanie mocy odczuwalne zwłaszcza, gdy ciągniesz bieg od niskich do odcięcia.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-23, 23:47   

na początek zastosuj zestaw naprawczy
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-25, 06:16   

Są tylko pod LI10 dostosowane pod turbo, z tego, co się orientuje to membrany są inne.
Druga sprawa, mam złe doświadczenia z zestawami naprawczymi, dlatego wolałbym wyrzucić całkowicie instalacje fabryczna
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-25, 13:34   

nie ma żadnego podziału na turbo i bez trubo , to jakiś błąd w opisie .
Wolał bym zaryzykować 100 zł na zestaw naprawczy niż 2000 na nową instalke
http://nagaz24.pl/zestaw-...,5898,p,pl.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-05-25, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-05-25, 14:16   

I tu dochodzimy do sedna.
Jak rozłożysz reduktor to trzeba od nowa ciśnienie ustawić.
A żeby to zrobić, to w tej skurwiałej instalacji trzeba nieźle się natrudzić, bo z podglądem danych jest problem.
Zestawy naprawcze działają słabo, padnie listwa wtryskowa to 800 w plecy.
Za 1200 masz kompletny front pod maskę i jeden wieczór w garażu potrzebny na przerzucenie instalacji, która jest o niebo tańsza i łatwiejsza w obsłudze i która zawsze możesz sobie sam wystroić jak coś nie gra
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-26, 00:18   

robiłem to w prawdzie w alasce AT-09 2 razy ale udało mi sie złożyć wszystko do kupy bez potrzeby regulacji ciśnienia .
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2017-05-31, 22:39   

Hej.
Ile Wam w fabrycznej instalacji wytrzymały wtryski? U mnie 63000 kilometrów i zaczynają się pojawiać problemy. Jutro jadę do ASO żeby sprawdzili jeszcze raz co jest.
Odpowiedź pierwszego ASO: za dużo błędów i nie wiemy od czego zacząć
Drugie ASO: wymiana świec i cewki. Problem nadal występuje.
Teraz czekam aż dotrą wtryski i zobaczymy co dalej. Ogólnie auto nie ma siły jeździć.
Kod:
https://youtu.be/kF_kdZxVkes
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-06-01, 12:14   

Marrtin napisał/a:
U mnie 63000 kilometrów


Na polskim gazie to i tak dobry wynik. Mi Medy w Oplu padły już po 30000 km.
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-02, 09:28   

Ja nawinąłem ponad 70 tys. km na jednym komplecie wtryskiwaczy firmy BRC i narazie nic.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-02, 21:18   

W Skodzie też miałem BRC. Jedyny problem, to po 1000 km zmieniony komputer. Następne niemal 40 tys. kilometrów to lanie gazu i wymiana filtrów - nic poza tym. Polecam tą instalację, która działała u mnie w Skodzie, tj. BRC Sequent 24.11.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-02, 22:09   

Marrtin napisał/a:
Ile Wam w fabrycznej instalacji wytrzymały wtryski?


Co prawda nie w fabrycznej tylko dilerskiej, ale landi renzo omegas na medach, wytrzymały 64 kkm i zaczeły lać. Dwa z czterech lały i wymieniłem na barracudy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-06-23, 09:59   

Witam.
Ma ktoś może wymiary filtrów fazy lotnej i ciekłej? Mam problem z doborem .Wiem,że zastosuje filtr z wkładem szklanym
Ostatnio zmieniony przez dacia 2017-06-23, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-06-23, 17:02   

Faza lotna pasuje Czaja FL-03 14/14 mm.
_________________
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-06-24, 19:21   

http://www.agsiedlik.pl/c...-cng-i3271.html zamówiłem ten. Czaja ponoć lipa bo przepuszcza dużo zanieczyszczeń. Ten mały wziąłem na ,,pałę" zobaczymy
edit :
ten mały filterek pasuje idealnie http://www.agsiedlik.pl/z...li10-i1964.html
Ostatnio zmieniony przez dacia 2017-06-30, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Patryko 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-09, 13:03   

luk006 napisał/a:
W Skodzie też miałem BRC. Jedyny problem, to po 1000 km zmieniony komputer. Następne niemal 40 tys. kilometrów to lanie gazu i wymiana filtrów - nic poza tym. Polecam tą instalację, która działała u mnie w Skodzie, tj. BRC Sequent 24.11.


Ja w drugim aucie też mam Brc tylko, że Kit Albę. Przyznam, że problemów z tym nie mam, jedyne o czym pamiętam to serwis co około 15tys km, no i tankowanie haha:D Ogólnie jestem zadowolony z tego...
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 474
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2017-07-10, 16:28   

jak to jest że mając Landirenzo w ASO mam płacić 450pln a u zwykłego gazownika który jest godny polecenia <100 ? co takiego robi ASO poza tym co "zwykły gazwonik-śmiertelnik" ?
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne