Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-24, 19:46   

Fruxo napisał/a:
Ostatnio mimowolnie zafundowałem sobie 60 km z pod warszawy do ścisłego centrum na samej benzynie i muszę powiedzieć że po tej eskapadzie silnik odczuwalnie odżył. Szczególnie na lpg zyskał jakby kilka koni. Wychodzi z tego że czasem trzeba przegonić auto na samej benzynie żeby nastawy w sterowniku się pozmieniały.


To tylko świadczy, o złym wystrojeniu instalacji gazowej i rozjechaniu map.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-24, 20:19   

bardzo wątpliwe bo to nie wykonalne w tej instalacji
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-25, 15:09   

Znaczy instalacja jest taka sobie. Co według Ciebie oprócz korekt mogła zmienić jazda na benzynie?

Co razem z wcześniejszym postem:
Fruxo napisał/a:
Gaśnie mi samochód jak daje za mało gazu przy ruszaniu , na benzynie problem nie występuje.
Dziś czyściłem wtryski było trochę mazi szczególnie na 1 od wlotu ale po złożeniu wszystkiego było jeszcze gorzej. Przejechałem się 3 km i sytuacja wróciła do tej z przed czyszczenia. Trzeba robić jakąś adaptacje ? wtryski mają swoje numery może pomyliłem miejscami przy składaniu ale do sterownika raczej nie wklepuje się numerów jak przy CR

Świadczy że instalacja wraz ze zmianą parametrów pracy wtryskiwaczy nie radzi sobie. Możesz to bez problemu samemu sprawdzić nie podłączając się do sterownika LPG, wystarczy interfejs BT do OBD i program na komórkę - zobacz jak układają się korekty na benzynie i na gazie, oraz jak wygląda wykres z sondy lambda przy zmianie paliw. A gaśnie pewnie nie z braku gazu, tylko wręcz przeciwnie, jest zalewany gazem. To też można sprawdzić komórką :)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-25, 15:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-25, 23:13   

Wygląda to tak

lpg-pb.jpg
Zmiana z lpg na benzyne
Plik ściągnięto 15 raz(y) 183,19 KB

pblpg.jpg
Jazda ze stałą prędkością przełączenie na lpg przy 90C silnika
Plik ściągnięto 19 raz(y) 196,05 KB

ruszanie.jpg
Ruszanie na lpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 197,6 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-01-25, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-26, 09:14   

Leją Ci wtryski LPG, pytanie czy wszystkie i czy równo. Ale zamiast "print screnów" lepiej zapodaj po prostu zapis logu z Torque i wyślij taki log. Do logowania zaznacz rpm, obciążenie silnika LTFT, STFT, pierwsza sonda lambda, status pracy OL/CL. Zacznij zapisywać o startu zimnego silnika, zapamiętaj po jaki czasie się przełączył na gaz, a po rozgrzaniu silnika i paru km jazdy na postoju zapisz sekwencję typu 30s LPG-30s benzyna-30s LPG - będzie to zdecydowanie lepszy i wiarygodniejszy materiał do analizy niż "print screny". W trakcie możesz też dorzucić zapis przyspieszania delikatnego/średniego i z pełnego gazu tak gdzieś od 2000rpm do 4000rpm albo więcej - raz na LPG raz na benzynie z zalogowaną dodatkowo prędkością to pomoże ocenić różnice w momencie i mocy na paliwach (test oczywiście na tym samym odcinku drogi)

Fruxo napisał/a:

5 razy za szybko.


Dlaczego uważasz że 5x za szybko, patrząc na LPG forum to średni bezproblemowy przebieg MED-ow z początku tej dekady to 60-80kkm :-( , te starsze były trwalsze.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-26, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-26, 13:02   

Mam 70 tyś przebiegu a przy 30 raz były już wymieniane.
Wszystko znalazłem poza status pracy OL/CL co to będzie ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-01-26, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-26, 16:35   

Chodzi o dane ze wskaźnika "fuel status". Czyli w Twoim przypadku wytrzymują ~30 kkm.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-26, 18:37   

Pomiary na szybko
Znajdują się 4 porównawczne
czyli:
60 km/h na 3 biegu na benzynie i lpg
przyspieszenie max 40-120 na benzynie i lpg na 3 biegu
rozgrzewanie silnika po przełączenie na lpg następuje w ok 40C Na końcu załapał się pomiar przyspieszenia stąd temperatura 110 C wcześniej byłem w sklepie stąd rozbieżności czasowe.

pomiary.zip
Pobierz Plik ściągnięto 160 raz(y) 11,43 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-01-26, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-26, 18:49   

Aktualnie mam medy czarne

gdybym zmienił na te nowe niebieskie to dłużej by to pożyło ?
http://www.autogaz-market...-niebieski.html
no i co z mapą na którą nie można wgrać korekt
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-01-26, 22:09   

Wymiana medów 1tyś zł, bardziej opłaca się wymienić komputer na stag plus nowe wtryski polskie i też tysiak, ale masz nowy komp w pełni konfigurowalny. Mi jak padnie wtrysk od razu robie porządek z landi ;)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-26, 23:13   

Nie jest całkiem źle, przy założeniu że wtryski równo podają , a nie jeden mocno leje, a inne idą ubogo i średnio jest ok. To możesz sprawdzić w zablokowanym sterowniku zaciskając kolejno przewody za wtryskami i obserwując pracę na 3-gary, przy równo dawkujących będzie taka sama zmiana.

Widać że zmian paliwa zmienia średnio korekty STFT o 4punkty, co też wpływa na LTFT, podaje więcej gazu na niż benzyny - w stosunku do tego jak powinno być trochę przelewa gazem.

Przyspieszania wyglądają dobrze, na obu paliwach w OL idzie na bogato, natomiast nie dodałeś do wykresów obrotów i ciężko w takim przypadku ocenić jak to idzie.

Brak też pracy na wolnych obrotach, ze zmianą paliw tak jak pisałem 30sLPG-30sBENZYNA-30sLPG-30sBENZYNA. Tam najszybciej wychodzą problemy z wtryskami ponieważ muszą one precyzyjnie dawkować małe ilości paliwa i czasy ich otwarcia są krótkie.

marcinonline napisał/a:
Wymiana medów 1tyś zł, bardziej opłaca się wymienić komputer na stag plus nowe wtryski polskie i też tysiak, ale masz nowy komp w pełni konfigurowalny. Mi jak padnie wtrysk od razu robie porządek z landi ;)


Plus wymiana wiązek elektrycznych. Można też wymienić na niekodowanego omegasa, tylko trzeba chyba zamienić kilka pinów w złączu do komputera LPG. W niekodowanym omegasie możliwości konfiguracyjne nie ustępują stagowi, a nawet można powiedzieć że są większe bo mapa jest dwuwymiarowa. Obecnie do niekodowanego omegasa jest rewelacyjne polskie oprogramowanie wg. przyjaźniejsze od orginalnego i dające większe możliwości niż ogólnie dostępny program LANDI. Wtryski inne też tam można ustawić
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-26, 23:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-27, 00:52   

Wstawiam 2 pliki
1 rozgrzewanie od razu na lpg
w drugim wolne obroty lpg-benzyna-lpg-benzyna
przy gazowanie wyznacza moment przełączenia

zipExport-2018-01-27_00-34-98.zip
rozgrzewanie
Pobierz Plik ściągnięto 148 raz(y) 7,15 KB

trackLog-2018-sty-27_00-24-23.zip
lpg-benzyna-lpg-benzyna
Pobierz Plik ściągnięto 142 raz(y) 3,75 KB

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-27, 13:03   

We will see i have this shity injector at 0,9 tce with sandero 2017
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-28, 01:32   

Landi Renzo to chyba najgorsza firma na rynku lpg , nic dziwnego że nie sprzedają prawie niczego na rynku oem tylko wciskają te swoje gówno w nowych samochodach.
Sprzedali nam instalacje z zablokowanym sterownikiem z wtryskiwaczami które rozpadają się po paru latach i przestali je produkować. Teraz nawet wyrobów tej pseudo firmy nie można zainstalować bo wymaga to strojenia które jest nie możliwe.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-28, 09:26   

Fruxo, Landi to na pewno nie najgorsza firma na rynku, robią całkiem dobre instalacje, zresztą nie zawsze pod swoją główną marką (wykupili parę firm). Twój problem to to że dałeś się złapać na instalację RENAULT - Landi zrobiło to co klient sobie zażyczył, oni nawet w swoje głównej siedzibie nie podejmą się odblokowania tego co zablokowali odbiorcy. Klasyczny odblokowany omegas nawet ze starym firmware i oprogramowaniem ma całkiem duże możliwości i dobre algorytmy sterowania.

Wracają do Twoich nowych plików, bardzo wyraźnie na nich widać że przy tym samym LTFT korekty krótkie mocno starają się ścinać czas otwarcia wtryskiwaczy w trakcie pracy na LPG. Oznacza to że jeden lub więcej wtrysków "leje".

Kolega eastcowboy swojego czasu dawał namiar na oprogramowanie które łączyło się z zablokowanym sterownikiem w celach diagnostycznych. O ile pamięć mnie nie myli to można było tam przełączać gaz-benzyna pojedyncze wtryski. W taki sposób można stwierdzić który/które niedomagają i próbować wymieniać na pojedyncze używki - może się poszczęści. U siebie (mam dilerską niezablokowaną instalację) wymieniłem wtryski na barrakudy i zbywa mi cała listwa MED-ów. Jeden mocno leje, drugi mniej, a dwa pracowały dobrze (nie zmieniały korekt podczas przełączania gaz-benzyna). Jak chcesz to Ci podeślę to listwę i się baw ;-) . Możesz też wymienić sterownik na niezablokowany (używki są w cenie jednego/dwóch tankowań). Wtedy czeka Cię "pinologia" w złączu do sterownika - mechanicznie to samo, ale cwaniaki coś pozamieniali - można dość z miernikiem po przewodach co zamienione i "przeszyć" piny. Albo pójść na całość i zamienić sterownik, wiązkę i wtryski - reszta może zostać.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-28, 10:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-30, 20:10   

Dziś pierwszy raz jeździłem od czyszczenia wtrysków i od pomiarów , wszystkie problemy jak ręka odjął silnik nie telepie , nie gaśnie przy ruszaniu już sam nie wiem.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-31, 09:05   

No to tylko się cieszyć, u mnie czyszczenie MEDów też pomogło, ale nie na tyle żebym z nich nie zrezygnował. Tylko sytuację wyjściową miałem trochę lepszą, tz. wszystko działało dobrze, odpalał idelanie, strat mocy na LPG nie widziałem, jedynie korekty na które obserwuje od czasu do czasu były niepokojące i zaczął w jeździe miejskiej palić 1-2 litry więcej niż zwykle, w trasie zmian spalania nie było.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-31, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2018-02-01, 08:27   

Czy ktoś wie ile kosztują wtryski od oryginalnej instalacji landi?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-01, 09:55   

To zależy jakie masz. Czarne MED np. ~ tyle https://nagaz24.pl/wtryskiwacz-med-65-czarny,s,2376,p,pl.html
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-02-02, 12:38   

700-800 zł za 4 szt
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2018-03-23, 14:11   

Koledzy, mam pytanie.
Jako że zakończyłem swoją przygodę z serwisami ASO, które przez pięć lat nie były w stanie naprawić problemu z gasnącym samochodem (spadek obrotów przy dodawaniu gazu), zacząłem serwisować samochód u znajomego mechanika. Ten stwierdzi, że samochód ma "dziurę" (tak na to mówią mechanicy), ale żeby zdiagnozować jej powód potrzebuje dane serwisowe samochodu (rzekomo to książka, gdzie podane są wszystkie prawidłowe ustawienia samochodu). Nigdzie takich nie znalazłem, więc pytam kolegów, czy ktoś jest może w posiadaniu takich informacji do Dustera z silnikiem 1,6 + fabryczny LPG z 2012r?
 
raven66 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90 TCe S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 45
Skąd: Gród Smoka
Wysłany: 2018-06-07, 08:41   

Cześć. Mam pytanie. Filtr LPG gaz/gaz w Sandero 0.9 TCe S&S z fabryczną instalacją LPG - jaki posiada numer części, żebym mógł sobie zamówić do wymiany podczas przeglądu nie w ASO?

Pytałem w MotoDynamic, ale nie znajdą mi nr części po VINie, a nie mam pojęcia, w którym miejscu ten filtr jest umiejscowiony, żebym mógł spisać nr części...

Halp?
_________________
Dacia Sombrero 0.9 TCe "White Hurricane"
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-06-08, 20:06   

każdy fi 12 mm
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2018-07-03, 18:41   

Drodzy forumowicze,
proszę o pomoc:
Pacjent: Dacia Logan MCV 2 1,2 16V z fabrycznym LPG Landi
Objawy: Na LPG szarpie i nie ma mocy do około 3000 obrotów (zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku). Przy jednostajnej prędkości i przy przyśpieszaniu. Na benzynie problem nie występuje.
Tankowałem na kilku różnych stacjach i problem się powtarza.
Świece i filtry LPG wymienione 3000 kilometrów temu w ASO.
Po podłączneiu pod Komputer (yanosik connect) wyskoczyły 2 błędy: P1307 i P1314.
Bardzo proszę o pomoc w interpretacji.
Ps. Auto nigdy nie miało robionej regulacji luzów zaworowych - w ASO powiedzieli, że nie trzeba w tym silniku tego robić.
 
enviv 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 lpg
Rocznik: 2017
Dołączył: 31 Sie 2017
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-07-06, 17:49   

O co chodzi z tą wymianą filtrów LPG dopiero przy 40 tys. Co ile wymieniacie filtry bo 40 tys to jakiś kosmos.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne