Ostatnio mimowolnie zafundowałem sobie 60 km z pod warszawy do ścisłego centrum na samej benzynie i muszę powiedzieć że po tej eskapadzie silnik odczuwalnie odżył. Szczególnie na lpg zyskał jakby kilka koni. Wychodzi z tego że czasem trzeba przegonić auto na samej benzynie żeby nastawy w sterowniku się pozmieniały.
To tylko świadczy, o złym wystrojeniu instalacji gazowej i rozjechaniu map.
Znaczy instalacja jest taka sobie. Co według Ciebie oprócz korekt mogła zmienić jazda na benzynie?
Co razem z wcześniejszym postem:
Fruxo napisał/a:
Gaśnie mi samochód jak daje za mało gazu przy ruszaniu , na benzynie problem nie występuje.
Dziś czyściłem wtryski było trochę mazi szczególnie na 1 od wlotu ale po złożeniu wszystkiego było jeszcze gorzej. Przejechałem się 3 km i sytuacja wróciła do tej z przed czyszczenia. Trzeba robić jakąś adaptacje ? wtryski mają swoje numery może pomyliłem miejscami przy składaniu ale do sterownika raczej nie wklepuje się numerów jak przy CR
Świadczy że instalacja wraz ze zmianą parametrów pracy wtryskiwaczy nie radzi sobie. Możesz to bez problemu samemu sprawdzić nie podłączając się do sterownika LPG, wystarczy interfejs BT do OBD i program na komórkę - zobacz jak układają się korekty na benzynie i na gazie, oraz jak wygląda wykres z sondy lambda przy zmianie paliw. A gaśnie pewnie nie z braku gazu, tylko wręcz przeciwnie, jest zalewany gazem. To też można sprawdzić komórką :)
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-25, 15:17, w całości zmieniany 2 razy
Leją Ci wtryski LPG, pytanie czy wszystkie i czy równo. Ale zamiast "print screnów" lepiej zapodaj po prostu zapis logu z Torque i wyślij taki log. Do logowania zaznacz rpm, obciążenie silnika LTFT, STFT, pierwsza sonda lambda, status pracy OL/CL. Zacznij zapisywać o startu zimnego silnika, zapamiętaj po jaki czasie się przełączył na gaz, a po rozgrzaniu silnika i paru km jazdy na postoju zapisz sekwencję typu 30s LPG-30s benzyna-30s LPG - będzie to zdecydowanie lepszy i wiarygodniejszy materiał do analizy niż "print screny". W trakcie możesz też dorzucić zapis przyspieszania delikatnego/średniego i z pełnego gazu tak gdzieś od 2000rpm do 4000rpm albo więcej - raz na LPG raz na benzynie z zalogowaną dodatkowo prędkością to pomoże ocenić różnice w momencie i mocy na paliwach (test oczywiście na tym samym odcinku drogi)
Fruxo napisał/a:
5 razy za szybko.
Dlaczego uważasz że 5x za szybko, patrząc na LPG forum to średni bezproblemowy przebieg MED-ow z początku tej dekady to 60-80kkm , te starsze były trwalsze.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-26, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
Pomiary na szybko
Znajdują się 4 porównawczne
czyli:
60 km/h na 3 biegu na benzynie i lpg
przyspieszenie max 40-120 na benzynie i lpg na 3 biegu
rozgrzewanie silnika po przełączenie na lpg następuje w ok 40C Na końcu załapał się pomiar przyspieszenia stąd temperatura 110 C wcześniej byłem w sklepie stąd rozbieżności czasowe.
Wymiana medów 1tyś zł, bardziej opłaca się wymienić komputer na stag plus nowe wtryski polskie i też tysiak, ale masz nowy komp w pełni konfigurowalny. Mi jak padnie wtrysk od razu robie porządek z landi ;)
Nie jest całkiem źle, przy założeniu że wtryski równo podają , a nie jeden mocno leje, a inne idą ubogo i średnio jest ok. To możesz sprawdzić w zablokowanym sterowniku zaciskając kolejno przewody za wtryskami i obserwując pracę na 3-gary, przy równo dawkujących będzie taka sama zmiana.
Widać że zmian paliwa zmienia średnio korekty STFT o 4punkty, co też wpływa na LTFT, podaje więcej gazu na niż benzyny - w stosunku do tego jak powinno być trochę przelewa gazem.
Przyspieszania wyglądają dobrze, na obu paliwach w OL idzie na bogato, natomiast nie dodałeś do wykresów obrotów i ciężko w takim przypadku ocenić jak to idzie.
Brak też pracy na wolnych obrotach, ze zmianą paliw tak jak pisałem 30sLPG-30sBENZYNA-30sLPG-30sBENZYNA. Tam najszybciej wychodzą problemy z wtryskami ponieważ muszą one precyzyjnie dawkować małe ilości paliwa i czasy ich otwarcia są krótkie.
marcinonline napisał/a:
Wymiana medów 1tyś zł, bardziej opłaca się wymienić komputer na stag plus nowe wtryski polskie i też tysiak, ale masz nowy komp w pełni konfigurowalny. Mi jak padnie wtrysk od razu robie porządek z landi ;)
Plus wymiana wiązek elektrycznych. Można też wymienić na niekodowanego omegasa, tylko trzeba chyba zamienić kilka pinów w złączu do komputera LPG. W niekodowanym omegasie możliwości konfiguracyjne nie ustępują stagowi, a nawet można powiedzieć że są większe bo mapa jest dwuwymiarowa. Obecnie do niekodowanego omegasa jest rewelacyjne polskie oprogramowanie wg. przyjaźniejsze od orginalnego i dające większe możliwości niż ogólnie dostępny program LANDI. Wtryski inne też tam można ustawić
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-26, 23:25, w całości zmieniany 2 razy
Landi Renzo to chyba najgorsza firma na rynku lpg , nic dziwnego że nie sprzedają prawie niczego na rynku oem tylko wciskają te swoje gówno w nowych samochodach.
Sprzedali nam instalacje z zablokowanym sterownikiem z wtryskiwaczami które rozpadają się po paru latach i przestali je produkować. Teraz nawet wyrobów tej pseudo firmy nie można zainstalować bo wymaga to strojenia które jest nie możliwe.
Fruxo, Landi to na pewno nie najgorsza firma na rynku, robią całkiem dobre instalacje, zresztą nie zawsze pod swoją główną marką (wykupili parę firm). Twój problem to to że dałeś się złapać na instalację RENAULT - Landi zrobiło to co klient sobie zażyczył, oni nawet w swoje głównej siedzibie nie podejmą się odblokowania tego co zablokowali odbiorcy. Klasyczny odblokowany omegas nawet ze starym firmware i oprogramowaniem ma całkiem duże możliwości i dobre algorytmy sterowania.
Wracają do Twoich nowych plików, bardzo wyraźnie na nich widać że przy tym samym LTFT korekty krótkie mocno starają się ścinać czas otwarcia wtryskiwaczy w trakcie pracy na LPG. Oznacza to że jeden lub więcej wtrysków "leje".
Kolega eastcowboy swojego czasu dawał namiar na oprogramowanie które łączyło się z zablokowanym sterownikiem w celach diagnostycznych. O ile pamięć mnie nie myli to można było tam przełączać gaz-benzyna pojedyncze wtryski. W taki sposób można stwierdzić który/które niedomagają i próbować wymieniać na pojedyncze używki - może się poszczęści. U siebie (mam dilerską niezablokowaną instalację) wymieniłem wtryski na barrakudy i zbywa mi cała listwa MED-ów. Jeden mocno leje, drugi mniej, a dwa pracowały dobrze (nie zmieniały korekt podczas przełączania gaz-benzyna). Jak chcesz to Ci podeślę to listwę i się baw . Możesz też wymienić sterownik na niezablokowany (używki są w cenie jednego/dwóch tankowań). Wtedy czeka Cię "pinologia" w złączu do sterownika - mechanicznie to samo, ale cwaniaki coś pozamieniali - można dość z miernikiem po przewodach co zamienione i "przeszyć" piny. Albo pójść na całość i zamienić sterownik, wiązkę i wtryski - reszta może zostać.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-28, 10:52, w całości zmieniany 2 razy
Dziś pierwszy raz jeździłem od czyszczenia wtrysków i od pomiarów , wszystkie problemy jak ręka odjął silnik nie telepie , nie gaśnie przy ruszaniu już sam nie wiem.
No to tylko się cieszyć, u mnie czyszczenie MEDów też pomogło, ale nie na tyle żebym z nich nie zrezygnował. Tylko sytuację wyjściową miałem trochę lepszą, tz. wszystko działało dobrze, odpalał idelanie, strat mocy na LPG nie widziałem, jedynie korekty na które obserwuje od czasu do czasu były niepokojące i zaczął w jeździe miejskiej palić 1-2 litry więcej niż zwykle, w trasie zmian spalania nie było.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-31, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy, mam pytanie.
Jako że zakończyłem swoją przygodę z serwisami ASO, które przez pięć lat nie były w stanie naprawić problemu z gasnącym samochodem (spadek obrotów przy dodawaniu gazu), zacząłem serwisować samochód u znajomego mechanika. Ten stwierdzi, że samochód ma "dziurę" (tak na to mówią mechanicy), ale żeby zdiagnozować jej powód potrzebuje dane serwisowe samochodu (rzekomo to książka, gdzie podane są wszystkie prawidłowe ustawienia samochodu). Nigdzie takich nie znalazłem, więc pytam kolegów, czy ktoś jest może w posiadaniu takich informacji do Dustera z silnikiem 1,6 + fabryczny LPG z 2012r?
Cześć. Mam pytanie. Filtr LPG gaz/gaz w Sandero 0.9 TCe S&S z fabryczną instalacją LPG - jaki posiada numer części, żebym mógł sobie zamówić do wymiany podczas przeglądu nie w ASO?
Pytałem w MotoDynamic, ale nie znajdą mi nr części po VINie, a nie mam pojęcia, w którym miejscu ten filtr jest umiejscowiony, żebym mógł spisać nr części...
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2018-07-03, 18:41
Drodzy forumowicze,
proszę o pomoc:
Pacjent: Dacia Logan MCV 2 1,2 16V z fabrycznym LPG Landi
Objawy: Na LPG szarpie i nie ma mocy do około 3000 obrotów (zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku). Przy jednostajnej prędkości i przy przyśpieszaniu. Na benzynie problem nie występuje.
Tankowałem na kilku różnych stacjach i problem się powtarza.
Świece i filtry LPG wymienione 3000 kilometrów temu w ASO.
Po podłączneiu pod Komputer (yanosik connect) wyskoczyły 2 błędy: P1307 i P1314.
Bardzo proszę o pomoc w interpretacji.
Ps. Auto nigdy nie miało robionej regulacji luzów zaworowych - w ASO powiedzieli, że nie trzeba w tym silniku tego robić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum