Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-12, 11:52   

Wysłałem.
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-23, 06:49   

myślałem że miejsce montażu reduktora w k4m jest kretyński dopóki nie zobaczyłem 0.9 tce
To nie może być głupota to jest celowe działanie żeby wymienić filtr fazy ciekłej za 5 zł trzeba wyjąć maglownice

58373933_276931619910699_9019585090019131392_n.jpg
Plik ściągnięto 99 raz(y) 236,45 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 06:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-23, 08:59   

Fruxo napisał/a:
myślałem że miejsce montażu reduktora w k4m jest kretyński dopóki nie zobaczyłem 0.9 tce
To nie może być głupota to jest celowe działanie żeby wymienić filtr fazy ciekłej za 5 zł trzeba wyjąć maglownice

Ten 0.9 to jaki dokładnie model? I z którego roku?
Bo demontaz maglownicy -> zbieznosc?

To chyba już lepiej poszukać warsztatu, który jakoś ten filtr przeniesie - chyba da się jakos to zmienić?
Swoją drogą... jak to robią w ASO gdy wymiana filtru jest w przeglądzie ?? A jest chyba po 3 czy 4 latach zalecana i na easy servicejuż opłacona ryczałtem?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-23, 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-23, 09:16   

To jest najnowsze sandero a te ze zdjęcia jest z 2017r
Jak to robią na przeglądzie ? filtr fazy lotnej da rade wymienić jeżeli masz szczypce do opasek na przegubie a filtr na reduktorze ? w ogóle nie wymieniają bo klient i tak nie sprawdzi
Dlatego ja zaznaczyłem go lakierem i nadpiłowałem niestety ale u mnie będą musieli to zrobić. Tak szczerze ten filtr fazy ciekłej to i tak gówno daje i prędzej będzie trzeba reduktor regenerować bo szlamem zajdzie niż ten filtr się zabrudzi.

Czy da się przenieść , oczywiście się da ale trzeba by węże wyminięć oraz przewody miedziane z gazem przedłużyć jakoś to sensownie zamocować
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-23, 09:37   

Fruxo napisał/a:
To jest najnowsze sandero a te ze zdjęcia jest z 2017r
Jak to robią na przeglądzie ? filtr fazy lotnej da rade wymienić jeżeli masz szczypce do opasek na przegubie a filtr na reduktorze ? w ogóle nie wymieniają bo klient i tak nie sprawdzi
Dlatego ja zaznaczyłem go lakierem i nadpiłowałem niestety ale u mnie będą musieli to zrobić. Tak szczerze ten filtr fazy ciekłej to i tak gówno daje i prędzej będzie trzeba reduktor regenerować bo szlamem zajdzie niż ten filtr się zabrudzi.

Czy da się przenieść , oczywiście się da ale trzeba by węże wyminięć oraz przewody miedziane z gazem przedłużyć jakoś to sensownie zamocować

Czyli sugerujesz (wg mnie dośc trafnie), że filtru fazy ciekłej wymiana jest tylko na papierze?
Masz wpisany duster jako swoje auto - czyżbyś też miał dostęp do sandero >=2017?

Jeśli tak, to na priw chętnie chwilę pogadam...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-23, 10:35   

sandero też kupiłem, pracowałem w aso wiec mam pojęcie jak sie podchodzi do takich tematów.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-23, 11:07   

Fruxo napisał/a:
sandero też kupiłem, pracowałem w aso wiec mam pojęcie jak sie podchodzi do takich tematów.


hmmmm...To sugeruje, że kupiłeś sandero z LPG wiedząc o tych wadach....

I naprawdę w Twoim sandero bedą maglownicę wyjmować by filtr zmienić?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-23, 11:19   

tak bo wiem że każdy na koniec musi wymienić fabryczną instalacje lpg bo jest tragiczna
czy będę wyciągać maglownice wątpię , na 99 % tego nie wymienią.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-23, 11:45   

Fruxo napisał/a:
tak bo wiem że każdy na koniec musi wymienić fabryczną instalacje lpg bo jest tragiczna
czy będę wyciągać maglownice wątpię , na 99 % tego nie wymienią.


Fruxo napisał/a:
Dlatego ja zaznaczyłem go lakierem i nadpiłowałem niestety ale u mnie będą musieli to zrobić.


Napisz po wizycie, czy wymienili...

Czy fabryczna LPG nie jest za mocno zintegrowana z komputerem związanym z benzyną, by wymiana mogła byc realna? Na ile skomplikowane to może byc wg Ciebie?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-23, 11:51   

W tym temacie jest wszystko.
Instalacja w ogóle nie jest zintegrowana z niczym do sterownika wtrysków benzynowych dokręcony na 2 śruby jest sterownik lpg. Wtyczki są oddzielne potem tylko wiązka razem.
Cała podmianka to zmiana sterownika i wtrysków i strojenie.
Jak ktoś chce można reduktor przenieść zmienić przy pełnym pakiecie 2000 zł z robota 1-2 dni robocze.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-23, 11:55   

Fruxo napisał/a:
W tym temacie jest wszystko.
Instalacja w ogóle nie jest zintegrowana z niczym do sterownika wtrysków benzynowych dokręcony na 2 śruby jest sterownik lpg. Wtyczki są oddzielne potem tylko wiązka razem.
Cała podmianka to zmiana sterownika i wtrysków i strojenie.
Jak ktoś chce można reduktor przenieść zmienić przy pełnym pakiecie 2000 zł z robota 1-2 dni robocze.


Moze mnie to interesowac za te 3 lata... Bo myślę, że nowa te 3 lata wytrzyma. No i gwarancji nieco żal.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-23, 12:08   

Według mnie z 60 tyś wytrzyma potem zaczynają się cyrki z wypadaniem zapłonów z powodu zasyfionych wtrysków. Wtryskiwacze kosztują ok 1000 zł a ich wymiana da efekt tylko na kolejne 50 tyś. Sterownik jest zablokowany nie można innych wtrysków założyć dlatego wiele osób wymienia cała instalacje zakłada polskie wtryski za 400zł które wystarczy co 20-30 tyś rozebrać/wyczyścić i problem się kończy.
Tak samo reduktor wypada co 50 tyś zregenerować bo zwyczajnie szlamem zachodzi i nie trzyma ciśnienia.
Od 2016 landi stosuje inne wtryski GRLS może się coś poprawi ale szczerze po nich spodziewam się że będzie tylko gorzej. Wcześniejsze MED są znane jako najdroższe na rynku i przy okazji nie może ich rozebrać przeczyścić :roll: więc u nas po 50 tys można je wywalić.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 12:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-24, 07:50   

A może filtr zewnętrzny? I nie tankować śmieci do zbiornika;
https://gazeo.pl/poradniki/podrozowanie/Certools-filtrujace-redukcje,artykul,8755.html
_________________
Od f126p do Dustera
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-24, 19:05   

Przecież w lpg nie ma śmieci piachu itp problem jest w czystości mieszanki propan butan gdzie dostają się frakcje olejowe i to one właśnie osadzają się potem w parowniku i zaklejają wtryskiwacze. Przed reduktorem żaden filtr nic nie da.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-25, 07:30   

Fruxo napisał/a:
..... Przed reduktorem żaden filtr nic nie da.

Tak "śmieci" powinny być w cudzysłowiu, a co do zasadności wstępnego filtrowania to pisałeś coś o utrudnieniu w dostępie do filtra fazy ciekłej w Twoim samochodzie - myślę, że taka nakładka (lub lekko przerobiona z lepszym filtrem) wyeliminowałaby problem z jego czyszczeniem/wymianą. Nie jestem chemikiem, ale myślę, że z odpowiednim wkładem filtracyjnym (aktywnym) dałby też radę odfiltrować rozpuszczone frakcje olejowe w lpg oczywiście nie samym "sitkiem". W moim lpg nie miałam problemów z filtrem fazy ciekłej to trochę ten pomysł był rzucony tak at hock do rozważenia właśnie z powodu sygnalizowania w poprzednich postach problemów na fazie ciekłej.
_________________
Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-04-25, 07:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-25, 08:13   

Mam przerobioną instalację niefabryczną z BRC na LPGTech.
Mam tam filtr fazy lotnej w postaci odstojnika (nie taki wspólosiowy jak w większość filtrów FL).
To powoduje, że gaz wpada do środka, cięższe zostają na dnie a lżejsze zostają przefiltrowane przez odpowiedni filtr i dopiero czysty leci dalej do wtryskiwaczy.
Jest jeszcze jeden taki filtr FC (fazy ciekłej) przed reduktorem umieszczony w bardzo dogodnym miejscu i łatwy do wymiany.
Wystarczy co jakiś czas wymieniać filtry i jest git. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-25, 09:09   

@route2000 Wystarczy co jakiś czas wymieniać filtry i jest git.

Tak masz rację, ja odpowiedziałam na ten problem

Fruxo napisał/a:
.... żeby wymienić filtr fazy ciekłej za 5 zł trzeba wyjąć maglownice
_________________
Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-04-25, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
zwadaa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-25, 10:34   

Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-04-25, 10:56   

zwadaa napisał/a:
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.


Ooooo, super :)
A coś więcej szczegółów, jakie to rozwiązanie na usunięcie problemu?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-25, 11:15   

tAboon napisał/a:
zwadaa napisał/a:
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.


Ooooo, super :)
A coś więcej szczegółów, jakie to rozwiązanie na usunięcie problemu?

Pewnie wymiana elektrozaworu na lepszy model, bo pewnie ta iglica zacinała się z powodu brudu od LPG.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-25, 11:18   

maugu napisał/a:
@route2000 Wystarczy co jakiś czas wymieniać filtry i jest git.

Tak masz rację, ja odpowiedziałam na ten problem

Fruxo napisał/a:
.... żeby wymienić filtr fazy ciekłej za 5 zł trzeba wyjąć maglownice

A to już osobisty problem, bo jakiś kretyn umieszcza filtry w takim idiotycznym miejscu... :->
A powiedziałem gazownikowi, żeby umieścił filtry w takim miejscu, żeby był łatwy dostęp bez rozbierania pół samochodu... i tak mam wszystko w zasięgu ręki po otworzeniu maski silnika.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-04-25, 11:55   

route2000 napisał/a:
Pewnie wymiana elektrozaworu na lepszy model, bo pewnie ta iglica zacinała się z powodu brudu od LPG.
Gdzieś na forum były informacje, że Renault czyli Dacia zamontowali nieprawidłowo cały reduktor do góry nogami i przez to elektrozawór nie działa poprawnie. No cóż, poczekamy na rzeczywistą reakcję co wykombinują :)

Już nie mogę się doczekać. Mnie jeszcze ta przypadłość nie dotknęła, ale jak wszyscy to wszyscy :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
ziajo 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2019-04-25, 12:27   

Panowie, pytanie - jakiś warsztat w Poznaniu i okolicach, zaufany i sprawdzony który zdemontuje LandiRenzo Omegas 3-4 cylinder w Dacii Logan II 1.2 16V... i wymieni instalację na "coś normalnego" i możliwego do serwisowania? Ewentualnie fachowiec który nie zedrze skóry i ogarnie sterownik od LR?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-25, 19:14   

lpg forum - tam należy się udać
co do tematów filtrów , ten od LR to papierowe badziewie do tego wymiana co 30 tys km , sam stosuje filtry z waty szklanej i wymienna co 10
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-25, 19:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-25, 20:20   

tAboon napisał/a:
zwadaa napisał/a:
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.


Ooooo, super :)
A coś więcej szczegółów, jakie to rozwiązanie na usunięcie problemu?


oooo... czyli jak moja daćka ma być produkowana 30 kwietnia, to zapewne już z pominiętym problemem?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne