Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-15, 19:39   

Ja już się wypowiedziałem wyżej. Nam 1.6 sce z LPG i u mnie tankuje się bez przejściówki.
Mój kolega, który również dwa miesiące temu odebrał Lodgy 1.6 z LPG, dostał przejściówkę w czarnym woreczku. U niego rzeczywiście nie da się zatankować bez tej przejściówki.
 
AndrewMD 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Wersja: Essential
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 49
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-08-15, 19:42   

Cytat:
Swoją przejściówkę już zamówiłem. Zanim zacznę reklamować proszę kogoś z fabrycznym LPG w Dusterze II o wypowiedź czy ma tak samo.


Dzięki za zdjęcia ja już niedługo mam otrzymać swojego z fabrycznym LPG. Już wiem na co teraz zwrócić uwagę przy odbiorze.
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-15, 21:07   

Znalazłem coś takiego- https://nagaz24.pl/filtr-fazy-cieklej-f704c-ceramiczny/

Niby z filtrem ceramicznym wielokrotnego użytku.
 
szycha83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 27 Gru 2018
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2019-08-15, 21:43   

ASH_85PL napisał/a:
Zanim zacznę reklamować proszę kogoś z fabrycznym LPG w Dusterze II o wypowiedź czy ma tak samo. Też mi się to nie podoba, ale obawiam się, że fabryczny LPG tak ma i nic nie zdziałam


Ja też tankuję bez przejściówek...
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-15, 23:33   

Filtry wymienione jak wiecie i dzisiaj była terasa ok. 140 km.
Zauważyłem że wróciła mi częstotliwość pojawiania się barwnej dolegliwości a mianowicie jadę sobie spokojnie i dojeżdżam do miejsca gdzie wcisnę sprzęgło np skrzyżowanie. Po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie. Dziś miałem tak 3 razy podczas jazdy. Czemu i co to jest? To tak jakby gaz odłączyło. Przez dłuższy czas tego nie było i teraz znów
Druga sprawa to kontrolki stanu gazu z wyłącznikiem w kabinie. Świeciły normalnie wskazując poglądową ilość gazu w butli aż do rezerwy i było ok. Ale od jakiegoś czasu coś się porobiło i jest tak że wskazuje pełny bak aż do rezerwy. Jak zacznie pikać rezerwa to wyłączają się lampki stanu.
Co jest zepsute skoro zegar na butli wielozaworze pokazuje dobrze?

Z tym wszystkim da się jeździć ale czemu tak? Nie mam kiedy i jak jechać do serwisu.
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-16, 06:35   

Ja miałem inny objaw ale zgodny chyba z instrukcją, według której instalacja gazowa może się samoczynnie w niektórych sytuacjach wyłączać i włączać ponownie. Postanowiłem wykonać test i jechałem jakieś 10 km z prędkością 150 km/h , moja rakieta na prawdę jest zaskakująco komfortowa przy takiej prędkości. I po kilku km właśnie wyłączył się LPG po zmniejszeniu prędkości po kilku sekundach powróciło LPG a po kolejnych 2 km znowu przełączyło się na benzynę bo .... gaz się skończył. Musze przetestować czy przy pełnej butli można jechać 150 km/h
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-16, 07:01   

Jarosław, widzę że 1.6 MPI - pytanie kiedy miałeś ostatnio regulowane zawory...
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-16, 07:03   

kapelusznik napisał/a:
Jarosław, widzę że 1.6 MPI - pytanie kiedy miałeś ostatnio regulowane zawory...

Sądząc po roczniku to pewno z 10 lat
 
ASH_85PL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 40
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-08-16, 16:10   

tommylee1, AndrewMD - a może któryś z Was wrzucić zdjęcia swojego wlewu? Bo nie wiem, czy mam źle zamontowany czy akurat przy pierwszym tankowaniu na nietypowy pistolet na stacji natrafiłem. Do tego w moim blacha jest tak wyprofilowana, że bez grubej przeróbki nie widzę możliwości skierowana wlewu gazu prostopadle do zewnątrz a nie pod kątem jak teraz (co stanowi problem).
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-16, 16:29   

Proszę bardzo.

IMG_0123.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 245,64 KB

 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-08-16, 16:36   

ASH_85PL,
przekręć trochę końcówkę pistoletu do tankowania przy umieszczaniu w gnieździe, odwrotnie do ruchu wskazówek zegara...
_________________
 
ASH_85PL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 40
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-08-16, 16:57   

gawel, dzięki za zdjęcie. Widzę zupełnie inną konstrukcję pod klapką :shock: . Ciekawe z czego to wynika. Może to dlatego, że zamawiałem Dustera w LPG kilka dni po jego wycofaniu oferty. Silnik z instalacją może poszły ze składu a karoseria już nowego typu bez przewidzianego miejsca na LPG :roll: ? Pistoletem próbowałem manewrować i prawie się udaje, ale to prawie skończyło się na minimalnej rysce pod klapką, więc odpuściłem.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-16, 17:02   

Nie ma za co i chyba masz racje , bo DD2 miały identyczne tankowanie i LOdgy też jak sprawdzałem w salonie. Ja mam co prawda sandero ale faktycznie te zawory były identycznie zamontowane.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-16, 20:43   

Ja zaworów nie regulowalem ani nie oddawałem do regulacji. Straszny staroświecka sprawa ...regulacja zaworów! W o wiele starszym Punto jaki mamy jeszcze wogole nic takiego się nie robi!?!!
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-16, 20:49   

1.6 MPi nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, więc trzeba go kontrolować i w razie potrzeby - regulować ręcznie.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-16, 21:29   

Opisywane objawy wskazują na rozregulowane zawory więc spojrzenie w profil na typ silnika a teraz jeszcze odpowiedź o braku regulacji kiedykolwiek tylko upewnia mnie w diagnozie ;-)
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-16, 21:51   

ASH_85PL napisał/a:
tommylee1, AndrewMD - a może któryś z Was wrzucić zdjęcia swojego wlewu? Bo nie wiem, czy mam źle zamontowany czy akurat przy pierwszym tankowaniu na nietypowy pistolet na stacji natrafiłem. Do tego w moim blacha jest tak wyprofilowana, że bez grubej przeróbki nie widzę możliwości skierowana wlewu gazu prostopadle do zewnątrz a nie pod kątem jak teraz (co stanowi problem).


38115339-78E8-41F0-8F76-4B92011A3220.jpeg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 78,44 KB

Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-08-16, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-16, 22:39   

A może jest jakiś opis regulacji...zaraz zapytam wyszukiwarkę klubową
Auto jeździ dobrze, pali od kopa...nie mam problemów większych...
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-16, 22:42   

Tak a propos tych wlewów gazu...ja w swoim mam w pokrowcu oryginalne landirenzo przejściówkę i jest dobrze. Przyłącz pod klapką mam mały z zakręcanym koreczkiem
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-17, 05:38   

Jarosław, jak to nie masz problemów - przecież gaśnie...
 
ASH_85PL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 40
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-08-17, 16:55   

tommylee1, dzięki za zdjęcie. Wygląda jakby wlew u Ciebie był tak samo zamontowany jak u mnie. No może jest minimalnie niżej, ale to nie powinno stanowić różnicy. Może po prostu natrafiłem na nietypowy pistolet (stacja Orlen, na której zawsze tankuję). Puki co jedzie do mnie przedłużka a ja spróbuję jeszcze kiedyś pokombinować bez niej.
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-18, 08:35   

Proszę bardzo.
Postaram się zrobić zdjęcie w czasie najbliższego tankowania, z przypiętym pistoletem.
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-08-19, 07:33   

gawel napisał/a:
Ja miałem inny objaw ale zgodny chyba z instrukcją, według której instalacja gazowa może się samoczynnie w niektórych sytuacjach wyłączać i włączać ponownie. Postanowiłem wykonać test i jechałem jakieś 10 km z prędkością 150 km/h , moja rakieta na prawdę jest zaskakująco komfortowa przy takiej prędkości. I po kilku km właśnie wyłączył się LPG po zmniejszeniu prędkości po kilku sekundach powróciło LPG a po kolejnych 2 km znowu przełączyło się na benzynę bo .... gaz się skończył. Musze przetestować czy przy pełnej butli można jechać 150 km/h


Czyżby nasza instalacja LPG niedomagała już przy takich prędkościach?
Daj znać jak sprawdzisz. Ja na razie jeżdżę maksymalnie 120-130 km/h
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-19, 10:28   

jodlasty napisał/a:
gawel napisał/a:
Ja miałem inny objaw ale zgodny chyba z instrukcją, według której instalacja gazowa może się samoczynnie w niektórych sytuacjach wyłączać i włączać ponownie. Postanowiłem wykonać test i jechałem jakieś 10 km z prędkością 150 km/h , moja rakieta na prawdę jest zaskakująco komfortowa przy takiej prędkości. I po kilku km właśnie wyłączył się LPG po zmniejszeniu prędkości po kilku sekundach powróciło LPG a po kolejnych 2 km znowu przełączyło się na benzynę bo .... gaz się skończył. Musze przetestować czy przy pełnej butli można jechać 150 km/h


Czyżby nasza instalacja LPG niedomagała już przy takich prędkościach?
Daj znać jak sprawdzisz. Ja na razie jeżdżę maksymalnie 120-130 km/h


Nie musi to być niedomaganie a przewidzany przez producenta efekt. Raczej technologiczne ograniczenie niż niedomaganie rozumiane jako choroba. Tak jak w skodach przy ok. 3000 obrotów pojawia się duzy dotrysk benzyny a zdaje się przy 3500 sama benzyna - tak widocznie w daćkach dali, przy dłuższej jeździe z ponad 3500, profilaktycznie benzynę.
Pewnie wynika to z jakichś bilansów ciepła (duze zuzycie, gaz daje większą temperaturę).
Zreszą żadna daćka przy 150 km/h nie da chyba dużego komfortu a ponadto poza niektórymi autostradami w D jest to nielegalne, więc daćka sama wymierza mandat w postaci droższego paliwa:))
_________________
Spritmonitor.de
 
Piotrpl 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-08-19, 14:10   

Nie ma żadnych ograniczeń możesz jechać ile chcesz i jak długo chcesz. U gawla po prostu skończył się gaz. Jadąc 150 jest duże zapotrzebowanie na lpg dlatego przy prawie pustej butli gaz się wyłączył. Po zwolnieniu do 120 ciśnienie w butli się ustabilizowało, co pozwoliło przejechać jeszcze ok 2 km. Gdyby jechał 90 przejechałby 3-4 km.
Ostatnio zmieniony przez Piotrpl 2019-08-19, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne