No i od wczoraj nie przełącza się na gaz tylko sobie piszczy i kontrolka od gazu mruga . Muszę wyłączyć auto ale też zamknąć normalnie centralnym i znowu odpalić i wtedy się przełącza. Ciekawe co się stało. Przebieg 12 tyś. A byłem taki zadowolony z auta.
Rozwiązanie? Nie oszukujemy się, jest tylko jedno. Wywalić te oryginalne cholerstwo od Landi i założyć coś polskiego co z łatwością z serwisujemy a i jednocześnie części będą tanie i dostępne. Sam posiadam Lodgy która miała fabryczny gaz(Tragedia na kółkach). Przy przebiegu 150 tys km nie dało się już na gazie jeździć. Tylko szarpanie, gaśnięcie silnika na wolnych i w ogóle jak się przełączył na gaz to było święto. Ja umówiłem się z serwisem rekomendowanym Stag i w jeden dzień i 1500 zł wymieniony został cały przód na nowy. Mam w końcu instalację LPG, która jest dogrzana, wolne obroty stabilne i mocy nie brakuje.
Rozwiązanie? Nie oszukujemy się, jest tylko jedno. Wywalić te oryginalne cholerstwo od Landi i założyć coś polskiego co z łatwością z serwisujemy a i jednocześnie części będą tanie i dostępne. Sam posiadam Lodgy która miała fabryczny gaz(Tragedia na kółkach). Przy przebiegu 150 tys km nie dało się już na gazie jeździć. Tylko szarpanie, gaśnięcie silnika na wolnych i w ogóle jak się przełączył na gaz to było święto. Ja umówiłem się z serwisem rekomendowanym Stag i w jeden dzień i 1500 zł wymieniony został cały przód na nowy. Mam w końcu instalację LPG, która jest dogrzana, wolne obroty stabilne i mocy nie brakuje.
Pozdrawiam
Sławek
Wszystko fajnie tylko jak jest gwarancja to założyć obcego gazu nie można tylko jak już to w serwisie. A tak na marginesie jak gasze auto to przed wyłączeniem przełącza na benzynę i dopiero gasze. I dzisiaj bez problemów się przelaczalo na gaz :) Zobaczymy jak długo to będzie działało. Dam znać jak co.
u mnie skutkuje zadzwonienie do serwisu. Duster od razu po umówieniu terminu sam się naprawia, już dwa razy mi taki numer odwalił, więc zaczynam nawet w to lekko wierzyć:D
Oczywiście chodzi mi o to przełączanie na gaz.
Ostatnio zmieniony przez enviv 2019-11-14, 13:20, w całości zmieniany 1 raz
Tak czytam i jasno wynika że silnik 1,6 sce nissana +LPG LR fabryczne to po prostu padaka, strasznie współodczuję posiadaczom. Jak widzę to w starych silnikach Reno 1,6 LPG smiagał i ja miałem taki silnik we Fluence na gazie przejechał 160 tys km w 4 lata bez jakiegokolwiek zacięcia.
Pomimo to do dzisiaj Duster II bardzo mi się podoba.
Ciekaw jestem jak sprawuje się LPG w TCE 0,9 bo u nie odpukać na razie super.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Tak czytam i jasno wynika że silnik 1,6 sce nissana +LPG LR fabryczne to po prostu padaka, strasznie współodczuję posiadaczom. Jak widzę to w starych silnikach Reno 1,6 LPG smiagał i ja miałem taki silnik we Fluence na gazie przejechał 160 tys km w 4 lata bez jakiegokolwiek zacięcia.
Pomimo to do dzisiaj Duster II bardzo mi się podoba.
Ciekaw jestem jak sprawuje się LPG w TCE 0,9 bo u nie odpukać na razie super.
Tylko ten silnik jest bardzo dobry i gdyby nie ta iglica to nie można by było złego słowa powiedzieć.
Tak czytam i jasno wynika że silnik 1,6 sce nissana +LPG LR fabryczne to po prostu padaka, strasznie współodczuję posiadaczom. Jak widzę to w starych silnikach Reno 1,6 LPG smiagał i ja miałem taki silnik we Fluence na gazie przejechał 160 tys km w 4 lata bez jakiegokolwiek zacięcia.
Pomimo to do dzisiaj Duster II bardzo mi się podoba.
Ciekaw jestem jak sprawuje się LPG w TCE 0,9 bo u nie odpukać na razie super.
Tylko ten silnik jest bardzo dobry i gdyby nie ta iglica to nie można by było złego słowa powiedzieć.
Może i dobry ale tyle co jest wpisów dotycz tego silnika to o czymś świadczy i dodatkowo stare renówki z silnikiem renówki sa w cenie z silnikiem nissana po 2015 roku już nie. Obniżanie norm co2 doprowadziło do awaryjności tego silnika.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
O awaryjności tego silnika 1.6 Sce Nissana nie pisze się zbyt dużo, a jeśli tak, to raczej pozytywnie. Problemy powoduje tylko ta instalacja Landi, bo ma wadliwy elektrozawór i w ogóle klekocze jak diesel (a dieselek pracuje pięknie!).
Co do klekotania to potwierdzam- nie da się tego słuchać. Kiedy podjeżdżam na tankowanie gazu- przestaje to być problemem jak płace 1,80zl/l. I cieszę się z takiej jazdy. Aktualnie na rynku nowych aut ciężko dostać coś z gazem lub do zamontowania gazu. Jeszcze kilka lat i wszyscy będziemy jeździć elektrykami.
Ostatnio zmieniony przez kacper86866 2019-11-14, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma nigdzie na żadnym z forum negatywnego wpisu użytkownika Dustera z 1.6 sce.
Jedynie kolega gawel co jakiś czas pisze o padace i współczuciu.
Przepraszam, ale mam wrażenie, że te bezpodstawne oceny są wynikiem jakiegoś kompleksu albo obsesji.
Mam na liczniku 15k, auto od czerwca. Jedna wizyta na wymianie/czyszczeniu iglicy po 9k.
Do dziś jak na razie spokój. Ale jakby co, to jeszcze 2,5 roku plus easy service jestem miłe widzianym klientem w serwisie. Po co się zamartwiać.
A na koniec, taka kontuzja. Obserwuje rynek wtórny Dustera 2.
Stan na dziś z OLX: 18 benzyniaków, 8 diesli i pojawił się jeden LPG.
I oby tak dalej.
Wiec na tę chwilę nazywanie 1.6 sce LPG padaką jest bezpodstawne.
Nie no jasne 72 strony wątku to same pochwały ? Cz ilość wpisów negatywnych na niniejszym wątku dotyczących silnika 1,6 sce+LPG to nie dowód?
No najwyraźniej to awarie Daci II i wizyty w serwisie związane z LPG nie sa miarą awaryjności instalacji LPG. To nie chodzi o skargi właścicieli i emocje tylko o fakty.
Ja to może zbyt dosadnie skonkludowałem i @tommylee1 poczuł się urażony. Szkoda tylko że nie doczytał, że mnie się DDII, pomimo to bardzo podoba i niestety pozostaje w sferze marzeń niespełnionych i to z uzasadnionych, wspomnianych powodów.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-11-15, 06:54, w całości zmieniany 4 razy
tommylee1
Niestety ale nie zgodzę się z Tobą. Mam Lodgy z tym silnikiem z połowy 2017.
Pierwszy problem z brakiem przełączania gazu miałem 1,5 msc po kupieniu.
W tym miesiącu po raz kolejny nie przełącza. W poniedziałek wracam do serwisu.
Aktualnie przejechałem 50000 km na gazie, w serwisie w poniedziałek będę 5 raz z tą samą usterką...
Zazwyczaj czyszczą elektrozawór (~2h w serwisie). Przy 2 przeglądzie wymienili cały elektrozawór na nowy. Na długo nie pomogło - po niecałych 3 msc zabawa powróciła.
Ewidentnie jest to problem instalacji Landi Renzo i zgadzam się, klekocze jak diesel, gdy byłem w warsztacie wymieniać żarówki koleś myślał, że to diesel
Panowie główne usterki o jakich mowa o silniku Sce to tak jak piszecie: falowanie obrotów (również pojawiało się w K4M), elektrozawór- przełączanie na gaz. To tak wiele? Poczytajcie proszę o innych autach 90000tys km i silniki do wymiany np. Fsi czy Tsi. Sce jeżdżą na taxi z przebiegiami 200000-300000tys km i dają radę. Czy ktoś tu pisał na forum, że silnik się rozleciał? Ja nie doczytałem. Z gazem problem polega na tym, że ASO nie jest przygotowane do serwisowania LPG. Miałem 4 auta w gazie bez jakichkolwiek problemów. Kupując Dustera w LPG liczyłem się z takimi problemami. Większość kupujących zna temat a i tak kupuje Sce, dlaczego bo tak jak pisałem wyżej to nie są poważne usterki. Auto ma bezpiecznie, tanio jeździć i tak jest.
Jeżeli ktoś ma problem z LPG Landi w Dacii to polecam warsztat z Szamotuł zajmujący się tylko LPG. Wystarczy poczytać opinie w różnych miejscach w internecie. Serwisowałem tam samochód i żadne ASO ani inni mechanicy nie ogarną wam instalacji tak jak panowie stamtąd.
Tylko czy panowie z Szamotuł mają dostęp do blokowanego przez ASO systemu LPG w Dusterach?
Warto przedzwonić i zapytać. Do mojego systemu LPG fabrycznego - wszyscy gazownicy rozkładali ręce bo zablokowany sterownik, jeden warsztat podołał i teraz mogę serwisować tą instalację gdzie chcę bo uwolnili co trzeba, bez wymiany części.
Zastanawiam się tylko po co krecić instalacja i to dedykowaną do modelu montowana w fabryce . Moim zdaniem ejst to zbyteczne . Miałem instalację w renówce i debile podłączali komputer popatrzyli i nic nie robili, po 40 tys km zmieniłem warsztat i wymieniałem filtry co ok 20 tys km i dijechałem na gazie do 160 nic sie nie działo absolutnie i jie było koneicznosci krecenia i regulacji bo to sciema
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Zastanawiam się tylko po co krecić instalacja i to dedykowaną do modelu montowana w fabryce . Moim zdaniem ejst to zbyteczne . Miałem instalację w renówce i debile podłączali komputer popatrzyli i nic nie robili, po 40 tys km zmieniłem warsztat i wymieniałem filtry co ok 20 tys km i dijechałem na gazie do 160 nic sie nie działo absolutnie i jie było koneicznosci krecenia i regulacji bo to sciema
No jak tam uważasz u mnie:
1) Było mocne szarpnięcie i spadek mocy podczas przełączania na gaz.
2) Na gaz przełączał się natychmiast po osiągnięciu 2000 obrotów - niezależenie od temperatury. Mogłem odpalić auto zimą, podkręcić obroty do 2000 i cyk gaz wskakiwał - mimo że silnik nie osiągnął jeszcze odp. temperatury.
3) Wyciekał w różnych miejscach płyn chłodniczy na łączach i wężach.
W tej chwili:
1) Nawet nie wiem kiedy przełącza się na gaz. Nic nie czuć, żadnego szarpnięcia. Jedynie jak radio jest wyłączone słychać jak otwiera się zawór z tyłu auta.
2) Zależenie od temperatury na zewnątrz, na gaz przełącza się kiedy trzeba. Latem dosyć szybko, teraz jak jest chłodniej trochę później.
3) W końcu nie ucieka mi płyn chłodniczy.
Najważniejsze - każdy kto obsługuje Landi w razie W podepnie się pod sterownik i bez problemu odczyta dane i jeżeli uzna za stosowne wyreguluje co trzeba. Zdecydowanie w przypadku tych ludzi o których warsztacie wspominam powstrzymywałbym się od określenia " debile podłączali komputer popatrzyli i nic nie robili". Zanim do nich trafiłem dokładnie na takich fachowców trafiałem. Rozkładali ręce, albo kasowali kasę a instalacja nadal nie działała. Niektórzy kazali ją wymontować i wstawić coś innego, sterownik nowy chcieli wstawiać itp...
Ostatnio zmieniony przez babol 2019-11-16, 20:57, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum