Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Rycha 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 benz/gaz
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 11
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2019-12-30, 21:47   

Fruxo napisał/a:
to są obiegowe mity ,silnik sobie zawsze poradzi tylko się rozwali na końcu , kontrolujesz korekty ?
Zdejmij reduktor zobacz ile syfu jest w środku we wtryskach będzie nie lepiej.
Zamysł fabrycznej instalacji jest słuszny ale przegrywa z polskim syfem.
Do tego te wymiany filtrów to żart one 10 tyś nie dają rady a ile oni tam teraz dają 40-50 :mrgreen:

Coś strasznie jeździsz po tym kraju......
Gaz w Polsce jest normalny... a syf to zrobili Włoscy inżynierowie którzy zapomnieli, że u nas jest czasami zimno.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-31, 06:02   

no straszne rzeczy szkoda że od 30 lat nie znalazł się nikt żeby uregulować proporcje propanu butanu w lpg albo stężenie syfu. Gdyby nie odgórne standardy na rope i benzynę z uni wszystko by tak wyglądało. Dlaczego są stacje które regularnie oszukują na litrach i są całkowicie bezkarne bo proceder trwa latami.
To są resztki mafi paliwowych z którymi jak widać nikt nie chce zadzierac , kto wali na litrach nie jest specjalnie wiedza tajmena każdy złotowa ma taką. Nie ma tu znaczenia sieć franczyzny tylko właściciel nastawiony na taki model biznesowy.
U mnie firmie mieliśmy nawet problem ze stacją która wystawiała faktury bez pokrycia na paliwo i skarbówka nam wszystkie odrzuciła i biznes im dalej sie kręci , ciekawe.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-12-31, 06:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-01, 10:49   

Witajcie w 2020 roku!

https://francuskie.pl/dacia-duster-1-0-tce-lpg-zmierza-do-polskich-salonow/ mam nadzieję że to nie prawda.
Bo inaczej to nie dość że to straszne gówno to jeszcze w kosmicznej cenie prawie 56 tys zł, ale ma jedną zaletę którą podkreślił autor wątku , butlę "prawdopodobnie"w miejscu koła zapasowego , mam nadzieję zę za spostrzegawczość i nowatorstwo dostanie Nobla
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2020-01-01, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-01-01, 15:38   

Rycha napisał/a:
Gaz w Polsce jest normalny.

ehe.... ta, jasne :mrgreen:
 
Robert_X 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Lodgy
Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Zamojszczyzna
Wysłany: 2020-01-01, 19:20   

Ja swojego gniota z chęcią odstąpię jak ktoś szuka leasingu ....
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-01, 19:28   

Robert_X napisał/a:
Ja swojego gniota z chęcią odstąpię jak ktoś szuka leasingu ....


a co tam nie halo z to Lodzią ?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Robert_X 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Lodgy
Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Zamojszczyzna
Wysłany: 2020-01-01, 19:30   

gawel napisał/a:
Robert_X napisał/a:
Ja swojego gniota z chęcią odstąpię jak ktoś szuka leasingu ....


a co tam nie halo z to Lodzią ?

Fabryczny LPG.... no i bezsensowność leasingu obecnie w mojej firemce
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-01, 19:38   

Robert_X napisał/a:
gawel napisał/a:
Robert_X napisał/a:
Ja swojego gniota z chęcią odstąpię jak ktoś szuka leasingu ....


a co tam nie halo z to Lodzią ?

Fabryczny LPG.... no i bezsensowność leasingu obecnie w mojej firemce


ok finanse rozumiem sporo ludzi rezygnuje dla mnie ten lizing to było lizanie dupy przez lizingobiorce dilerowi ASO, ubezpieczycielowi i cieszenie się ze to auto jest za darmo jak nie jest.

Co LPG to chyba rozumiem bo mnóstwo osób się skarży na 1,6 nissana z lpg a jak to wytknałem to nie opieprzyli ze to nie prawda . No ja dlategoz rezygnowałem z dustera z tym motorem
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Robert_X 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Lodgy
Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Zamojszczyzna
Wysłany: 2020-01-01, 19:47   

gawel napisał/a:
Robert_X napisał/a:
gawel napisał/a:
Robert_X napisał/a:
Ja swojego gniota z chęcią odstąpię jak ktoś szuka leasingu ....


a co tam nie halo z to Lodzią ?

Fabryczny LPG.... no i bezsensowność leasingu obecnie w mojej firemce


ok finanse rozumiem sporo ludzi rezygnuje dla mnie ten lizing to było lizanie dupy przez lizingobiorce dilerowi ASO, ubezpieczycielowi i cieszenie się ze to auto jest za darmo jak nie jest.

Co LPG to chyba rozumiem bo mnóstwo osób się skarży na 1,6 nissana z lpg a jak to wytknałem to nie opieprzyli ze to nie prawda . No ja dlategoz rezygnowałem z dustera z tym motorem

Jak auta używa się w firmie to opłaca się , ja swoją przestałem używać do prowadzenia DG bo obecnie wystarczy mi Fiat Panda kwestia fabrycznego LPG to wtopa po stronie producenta a nie "gównianego" LPG w naszym kraju , ja na szczęście innych "jajek" prócz wyłączenia się instalacji od czasu do czasu nie mam jedynie tłumaczenia serwisu powalają ....
Ostatnio zmieniony przez Robert_X 2020-01-01, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-01-01, 21:57   

Ja właśnie wczoraj czyściłem elektrozawór po raz 3, przestaje się przełączać na lpg to wiadomo za co się zabrać, fabryczny filtr landi wywaliłem razem ze wężami od reduktora po listwę (w jednym miejscu mi się przetarł i lekko było czuć gaz) teraz mam filtr za 15zł a nie za ok 100zł z tą ceną przeszli samych siebie. Samo czyszczenie to klucz 8 i klucz 21 min 5min roboty i spokój na jakiś czas, teraz trzpień który pracuje wypolerowałem zobaczymy czy coś to da.

Jak się nie mylę mamy podobną listwę tyle że u nas kosztuje koło tysiaka a tu hmmm
Aliexpres
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-01-01, 22:03   

Ile km ma przejechana Twoja Lodgy? Z którego miesiąca 2018?
 
Robert_X 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Lodgy
Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Zamojszczyzna
Wysłany: 2020-01-02, 05:45   

tommylee1 napisał/a:
Ile km ma przejechana Twoja Lodgy? Z którego miesiąca 2018?

Chyba 05.2018 odebrałem ją w czerwcu była dostępna od ręki, aktualnie ledwie dotarta 44,5kkm
 
Rycha 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 benz/gaz
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 11
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2020-01-05, 05:53   

Fruxo napisał/a:
no straszne rzeczy szkoda że od 30 lat nie znalazł się nikt żeby uregulować proporcje propanu butanu w lpg albo stężenie syfu. Gdyby nie odgórne standardy na rope i benzynę z uni wszystko by tak wyglądało. Dlaczego są stacje które regularnie oszukują na litrach i są całkowicie bezkarne bo proceder trwa latami.
To są resztki mafi paliwowych z którymi jak widać nikt nie chce zadzierac , kto wali na litrach nie jest specjalnie wiedza tajmena każdy złotowa ma taką. Nie ma tu znaczenia sieć franczyzny tylko właściciel nastawiony na taki model biznesowy.
U mnie firmie mieliśmy nawet problem ze stacją która wystawiała faktury bez pokrycia na paliwo i skarbówka nam wszystkie odrzuciła i biznes im dalej sie kręci , ciekawe.


Tankujesz na podejrzanych stacjach a jedziesz na całą Polskę. Problem nie leży w normach tylko w "złotówkach" które za 10gr. zaleją najgorsze gówno bez podatków. Kiedyś skusiłem się na "gierkówce" na "tańszy" gaz. Do 30l. butli do której na pusto wchodzi max 28l. wpompowali mi 33l. Odszedłem od auta , powiedziałem pracownikowi że że grozi auto wybuchem i dzwonię po straż..... płacić za gaz już nie musiałem. Dalej sobie możecie dopisać jakie to są oszczędności na takich stacjach.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-01-05, 08:40   

Rycha napisał/a:
Do 30l. butli do której na pusto wchodzi max 28l. wpompowali mi 33l.
Nie odbił zawór. Nawet na markowych stacjach zdarzały się takie sytuacje.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Rycha 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 benz/gaz
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 11
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2020-01-05, 11:44   

l.[/quote] Nie odbił zawór. Nawet na markowych stacjach zdarzały się takie sytuacje.[/quote]
23 lata na gazie i nie miałem takiej sytuacji.... jak pisałem za gaz nie zapłaciłem. Doszli do wniosku że odbija sobie to na innych, a tak straż... dlaczego więcej weszło..... stacja zamknięta.
Drugi przykład taniego tankowania. Ni z tego ni z owego, auto gaśnie na wolnych obrotach. Instalacja BRC sekwecyjna, 6lat bezproblemowej jazdy. No to szukamy..... filtry na pierwszy ogień. W końcu lotny ma 6 lat to może czas. Następnie gazownik jeden, drugi niby dawki dobre.. chyba wtryskiwacze. Od tej jazdy skończył się gaz.... tankuje na Orlenie.... i ręką odciął...auto jak ta lala.
Okazało się że ojciec od pewnego czasu tankuje na przy marketowej stacji LeClerc.... taniej 10gr.
Awaria nie nastąpiła nagle, ale problem się pojawiał i zniknał ( jak była kolejka jeździł na orlena)
I tak za 10gr. o mało nie skończyło się wymianą wtryskow za 1000zl.
Dodam że auto jest obecnie po wymianie butli gazowej i dalej lata jak ta lala.
Ostatnio zmieniony przez Rycha 2020-01-05, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
enviv 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 lpg
Rocznik: 2017
Dołączył: 31 Sie 2017
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-08, 15:06   

[quote="gawel"][quote="Robert_X"][quote="gawel"]
Robert_X napisał/a:


Co LPG to chyba rozumiem bo mnóstwo osób się skarży na 1,6 nissana z lpg a jak to wytknałem to nie opieprzyli ze to nie prawda . No ja dlategoz rezygnowałem z dustera z tym motorem


Bo ludzie mają problem z iglicą a nie silnikiem czy samym działaniem LPG,
ja osobiście pracując w KORPO gdzie co dwa-trzy lata mamy wymianę aut na nowe miałem większe problemy z Astrą czy teraz octavią, ale to wszystko choroby wieku dziecięcego i nic nie poradzisz jeden model będzie dobry a w Twoim będzie coś piszczało i nie dojdziesz dopóki samo nie przejdzie. Raz nawet zdążyło się że w skodzie na trasie wszystkim przy tym samym przebiegu padł jakiś czujnik jak jechaliśmy na szkolenie(silnik przez to stracił moc) i koledze który jechał dzień wcześniej i korzystał pierwszy z serwisu pod Łodzią naprawiali to dwa dni, gdzie kolejnym już tylko parę chwil jak wiedzieli co w nich pada. A mimo to kolejne lata były już bezawaryjne.

Dodatkowo zajmuję się ubezpieczeniami korporacyjnymi i mam taką polsko holenderską firmę rolniczą która nimi jeździ nawet po polach i ma ich ponad 20, a po wymianach zaworu nic tam się nie dzieję, mimo iż ostatnio nawet Toyocie Hilux musieli z assistance korzystać.
Ostatnio zmieniony przez enviv 2020-01-08, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-01-08, 16:47   

Pewnym osobom nie wytłumaczysz że to nie jest problem z silnikiem ale z jego badziewnym dodatkiem, zwłaszcza tym co zrezygnowali na podstawie tych przekonań z Dustera a trochę nad tym jednak ubolewają. ;-) :-P :lol:
 
enviv 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 lpg
Rocznik: 2017
Dołączył: 31 Sie 2017
Posty: 20
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-09, 11:24   

Lukas87 napisał/a:
Ja właśnie wczoraj czyściłem elektrozawór po raz 3, przestaje się przełączać na lpg to wiadomo za co się zabrać, fabryczny filtr landi wywaliłem razem ze wężami od reduktora po listwę (w jednym miejscu mi się przetarł i lekko było czuć gaz) teraz mam filtr za 15zł a nie za ok 100zł z tą ceną przeszli samych siebie. Samo czyszczenie to klucz 8 i klucz 21 min 5min roboty i spokój na jakiś czas, teraz trzpień który pracuje wypolerowałem zobaczymy czy coś to da.

Jak się nie mylę mamy podobną listwę tyle że u nas kosztuje koło tysiaka a tu hmmm
Aliexpres


Może nagrałbyś filmik na YT co i jak?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-18, 00:36   

Kolektor dolotowy w tce 90 z lpg.
Jak widać otwory od lpg są naprzeciwko benzynowych u mnie po 40 tyś były już zabrudzone.
Przewody są wyraźnie różnych długości.

82344172_2530295807258251_177609868490833920_n.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 172,64 KB

82897144_2532750426968477_97366251470323712_n.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 146,25 KB

 
Robert_X 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Lodgy
Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Zamojszczyzna
Wysłany: 2020-01-20, 13:22   

Moja "lodzia" dzisiaj znowu poległa , znowu nie chce przełączyć się na LPG....fajne auto ale instalacja i serwis dno .....
 
malysek599 
Zielony listek


Marka: opel
Model: corsa
Silnik: 1.2
Dołączył: 27 Sty 2020
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-28, 07:25   

Na wstępie przeproszę, że przychodzę tu z innym autem (Corsa D 1.2 Z12XEP) jednak u Was temat jest bardzo rozbudowany i być może inni użytkownicy skorzystają z tego postu. 75 stron tematu kręci się wokół braku dostępu do sterownika w Waszych daciach, a może dla osób które taki dostęp posiadają przydadzą się praktyczne informacje dotyczące wymiany wtryskiwaczy.

Planuję wymianę wtryskiwaczy w mojej Corsie D 1.2 Z12XEP. Instalacja LPG to seryjnie montowane Landi Renzo ze sterownikiem 616645000 Z12XEP Fase2 LC02 + zielone MED'y. Łączę się z centralką za pomocą Plus Max'a 2010 i mam możliwość zmiany parametrów centralki. Planuję zmienić obecne wtryskiwacze MED na Barracuda/AC-W02. W centralce mam do wyboru 3 typy wtryskiwaczy: Landi,Keihin,Matrix.

1. Które z dostępnych ustawień wybrać pod wtryskiwacze Barracuda ?
2. Jakie parametry należy dodatkowo zmienić i na jakie wartości ?
3. Czy po wyborze innego typu wtryskiwacza należy przepinać piny w sterowniku (podać odpowiednie napięcie na pin wykrywający rodzaj wtryskiwacza) ?
4. Opcja nr 2: zrezygnować z obecnego sterownika, zainstalować "normalny" cywilny Landi Renzo (np.616264001) i dopiero wymienić wtryski?

Co prawda na lpg-forum jest mniej więcej opisana procedura wymiany wtryskiwaczy na sterowniku LC02, jednak autor wykonywał zmianę w innym aucie przez co w opcjach programu miał do wyboru inne typy wtryskiwaczy: Lovato J oraz K. Każda z tych opcji będzie oczywiście posiadała inne nastawy stąd moje pytania. Dzięki za wyrozumiałość i liczę na Waszą pomoc.

2 (1).jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 195,08 KB

1 (1).jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 233,18 KB

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-03, 20:32   

Przy 40 tyś zaczęły mi zdychać wtryski w tce 90
te nowe GIRS , jak widać so jeszcze gorzej jakości jak stare medy
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-04-19, 09:11   

Po 10 tyś od wymiany zdechły kolejny raz wtryski w tce90
w aso oszukali mnie że wymienili wszystkie kiedy wyjęli tylko 1 szt ...
 
skodzinek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-06-18, 14:02   

Witajcie, mam problem z 0.9 tce z fabrycznym LPG.. auto ma 120tys przebiegu, i zaczęły się problemy z odpalaniem, musze długo kręcić żeby odpaliła po nocnym postoju, zakręciłem butle i problem przestał występować, więc stawiam iż reduktor się zużył i puszcza gaz do kolektora przez podciśnienie.. pytanie czy po zregenerowaniu reduktora muszę jechać do ASO na regulację gazu czy da radę bez ew. Czy może już są gazownicy co robią Ori dacie ? Swoją drogą wtryski są już strasznie głośne, da się je regenerować czy tylko wymiana za kupę $$ ? Jakieś zielone tam są.. szklenek też nie wymieniałem a auto ma już 120tys na LPG..
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-06-18, 14:36   

skodzinek napisał/a:
A. więc stawiam iż reduktor się zużył i puszcza gaz do kolektora przez podciśnienie.. pytanie czy po zregenerowaniu reduktora muszę jechać do ASO na regulację


B. szklenek też nie wymieniałem a auto ma już 120tys na LPG..


A. Na zdrowy rozum to reduktor jest przed tą całą elektroniką i skoro sie zużył i puszcza to zmiana na prawidłowy nie powinna miec znaczenia. Niby zakręcenie butli na to wskazuje....

B. Bo gdyby nie to dodanie informacji związanych z butlą, to równie prawdopodobne byłyby jakieś luzy zaworowe/wypalenia gniazd zaworowych.
Swoją droga miło słyszeć (mając w swoim aucie ten sam silnik) , że 120 tysi km na liczniku z fabrycznym gazem i brak wskazań do regulacji zaworów.

Reasumując - na pdostawie tych danych ośmieliłbym sie reduktor wymieniać/naprawiać w dowolnym zakładzie nie mającym złej renomy. I dopiero w razie problemów do ASO....


A wymiana wtrysków.... chyba raczej ASO albo wymiana całego tzw. przodu instalacji na inną niż nie-fabryczna. Ale to bym zweryfikował u gazownika mówiąc o reduktorze....
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-06-18, 14:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne