Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-01, 06:23   

chriskb napisał/a:
Kolejne przykłady jakie są rzeczywiste oszczedności dla posiadaczy aut z LPG.


Oszczędności są wyraźne. Koszt przejechania 100 km (trasa) na LPG = 20 zł, a na PB = 38 zł. Jeśli coś kiepsko działa to obsługa, ale póki gwarancja jest martwi się ASO a nie klient.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-01, 07:29   

infos napisał/a:
Znaczy to, że konfigurator wprowadza trochę w błąd.

Nic nie wprowadza w błąd. Wystarczy sprawdzić to w cenniku.
Wersja z LPG nie występuje w standardzie wyposażenia Acces, ale dopiero w Ambiance. Dokonując wyboru wersji silnikowej de facto dokonujesz wyboru najtańszej dostępnej wersji wyposażenia z tym silnikiem.
Dla przykładu. Tce90 jest dopiero w wersji Laureate. W przypadku Nowego Sandero cena wynosi 41900zł w porównaniu do 29900 wersji Acces z silnikiem 1.2 16V. Nie znaczy to, że sam silnik jest droższy o 12tys.zł.

Podobnie przy wyborze tapicerki, konfigurator dobiera wersję wyposażeniową.
jan ostrzyca napisał/a:
Oszczędności są wyraźne. Koszt przejechania 100 km (trasa) na LPG = 20 zł, a na PB = 38 zł. Jeśli coś kiepsko działa to obsługa, ale póki gwarancja jest martwi się ASO a nie klient.

Szczerze mówiąc, dziwi mnie to, że ludzie kupują samochody z silnikami diesla. Może spalają mniej paliwa, ale i tak są znacznie droższe w utrzymaniu niż samochody z instalacją LPG. Oprócz tego bardziej skomplikowana konstrukcja stwarza ryzyko wielu awarii.
Ostatnio zmieniony przez Gimbo 2013-02-01, 07:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-01, 08:34   

Gimbo napisał/a:

Szczerze mówiąc, dziwi mnie to, że ludzie kupują samochody z silnikami diesla. Może spalają mniej paliwa, ale i tak są znacznie droższe w utrzymaniu niż samochody z instalacją LPG. Oprócz tego bardziej skomplikowana konstrukcja stwarza ryzyko wielu awarii.

No to mamy kolejnego eksperta z dziedziny utrzymania samochodów :mrgreen:
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-01, 08:48   

Ja moge powiedziec jedno na podstawie tego co mam i mialem :)
LPG do uzywnaego zdrowego auta jak najbardziej ale jakbym mial wkladac do nowego auta to wogole sie nie kalkuluje :(
przeglad trza robic co rok a w nowym auie bez lpg wiadomo co ile i do tego obsluga lpg w aso kosztuje sporo wiecej niz u takiego gazownika
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2013-02-01, 09:10   

Faktycznie, zbyt pochopnie oceniłem konfigurator.
A co do instalacji LPG, to uważam, że każdy ma prawo do własnego zdania w tym temacie, ba nawet do jego zmiany pod wpływam własnych doświadczeń ;)

Jazda na LPG jest najtańsza na obecną chwilę, a czy ta oszczędność się zwraca, zależy od ilości przejechanych kilometrów.
Osobiście jestem przekonany do LPG, stąd moje zainteresowanie tym szczegółem.

-------------
Słyszałem też o instalacjach LPG do silników Diesla !
Nie zastępuję ona paliwa ON na LPG, lecz miesza w proporcjach 2/3 do 1/3.
Oszczędność tutaj jest mniejsza, jednak jest.
A z tego co słyszałem auto dostaje wtedy dodatkowej mocy.
Ostatnio zmieniony przez infos 2013-02-01, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-01, 09:16   

W przypadku nowego auta to trzeba troche km robic zeby to sie oplacalo bo trzeba takie koszta doliczyc:

- przeglad instalacji w ASO ( tu ile trzeba by sie dowiedziec ??)
- przegladu co roku na SKP (164zl) a tak masz po 3 i 2 latach dopiero

wiec w przypadku jak kots robi 10-15 tys to sie wogole nie kaluluje :(

ps na LPG od razu jezdzic i tak nie bedziesz bo silnik trza dotrzec :) wiec kolejne km na Pb a nie LPG
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-02-01, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-01, 10:31   

pluto napisał/a:
Gimbo napisał/a:

Szczerze mówiąc, dziwi mnie to, że ludzie kupują samochody z silnikami diesla. Może spalają mniej paliwa, ale i tak są znacznie droższe w utrzymaniu niż samochody z instalacją LPG. Oprócz tego bardziej skomplikowana konstrukcja stwarza ryzyko wielu awarii.

No to mamy kolejnego eksperta z dziedziny utrzymania samochodów :mrgreen:

Nie uważam siebie za eksperta, po prostu do niektórych rozwiązań nie jestem przekonany.

Trwałość turbosprężarki czy systemu wtryskowego w nowych silnikach nie jest zbyt wysoka i nie gwarantuje bezawaryjnej jazdy. Nie mówi mi o "pewnych" przebiegach rzędu 100 czy 150tys.km, bo to jest śmieszne. Mój poprzedni Fiat Uno na gazie przejechał 150tys.km i miał ponad 250tys.km na liczniku kiedy się z nim rozstawałem (obstawiam, że licznik był cofany). Oprócz wymiany części eksploatacyjnych nie robiłem przy nim nic. Rozrząd można było wymienić na parkingu pod blokiem (układ na pasku zębatym, silnik bezkolizyjny, więc ewentualne błędy można było łatwo poprawić), regulacja zaworów zajmowała pół godziny i kosztowała zgrzewkę piwa. To był silnik.

Teraz bez specjalnego oprzyrządowania w samochodzie nie zrobisz nic. Czy to jest postęp? - Dla mnie nie! Owszem, auta może i są bardziej oszczędne (chociaż to jest kwestia dyskusyjna), pracują ciszej, bardziej wydajnie itp. itd. ale ich eksploatacja jest znacznie droższa niż w przypadku silników starszej generacji.
Turbosprężarka wydatnie poprawia osiągi silnika, jednak w znacznym stopniu komplikuje jego budowę, serwis i eksploatację.
Jeśli chcesz przy zakupie samochodu związać się nierozłącznym węzłem z ASO, to proszę bardzo - masz do tego prawo. Ja wolę mieć wolny wybór.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-01, 20:51   

A gdyby tak w niniejszym wątku wypowiadali się głównie posiadacze fabrycznego LPG na tematy dotyczące fabrycznego LPG? Taką mam koncepcję.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-02, 00:10   

Głupie pytanie kiedy trzeba jechać do serwisu na przegląd rok od odebrania samochody czy po przejechaniu pierwszych 10 000 km
oczywiście z fabryczną instalacja
_________________
Moje auto
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-02, 13:37   

Karenzo napisał/a:
Głupie pytanie kiedy trzeba jechać do serwisu na przegląd rok od odebrania samochody czy po przejechaniu pierwszych 10 000 km
oczywiście z fabryczną instalacja


U mnie rok albo 20.000 km, zależy co nastąpi szybciej. O 10.000 km nic nie piszą.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-02-02, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-02, 16:31   

Coś mi tak te 10 000 utknęło w pamięci przy zakupie
ale i tak roczek niedługo stuknie więc żadna różnica
_________________
Moje auto
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-02-02, 16:49   

Karenzo napisał/a:
Coś mi tak te 10 000 utknęło w pamięci przy zakupie
ale i tak roczek niedługo stuknie więc żadna różnica

W "niefabrycznych "po 10.000 wymienia się filtr " cząsteczek stałych."
_________________
48piotr
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-02, 18:38   

W "niefabrycznym" Landi Renzo Omegas przeglądy LPG robi się co 15 tys. km, w tym samym interwale regulacje zaworów. Nie pamiętam cen, ale coś mi we łbie kołacze, że przegląd po 30 tys. w Transwagu wyszedł mi jakieś 250-270 zł, a regulacja zaworów ok. 100 zł.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
kejo81pl 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 85
Skąd: świętochłowice
Wysłany: 2013-02-02, 19:47   

zamawaiłem (30.11) Lodgy 1,6 + LPG.
Byłem przekonany że jest to montowane tutaj na miejscu (czyli instalacja, która nie jest fabryczna - a przynajmniej wg mnie ;)).
Z niewiadomego powodu nie zapytałem o to w salonie. Czy są Lodgy z fabrycznym gazem? Jeśli tak to jaka jest jej cena?
Ostatnio zmieniony przez kejo81pl 2013-02-02, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-02, 20:49   

kejo81pl napisał/a:
Czy są Lodgy z fabrycznym gazem?

Nie.
 
kejo81pl 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 85
Skąd: świętochłowice
Wysłany: 2013-02-02, 20:52   

thx
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-03, 00:37   

48piotr napisał/a:
filtr " cząsteczek stałych."

To chyba raczej w dislu (; - w LPG są filtry fazy ciekłej i lotnej...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-02-03, 09:03   

laisar napisał/a:
filtry fazy ciekłej

Mea culpa :oops:
Ja za wymianę filtra fazy ciekłej /po 10 tys.km/płaciłem 30 zł.
Za wymianę obydwu + podłączenie kabelka podgrzewacza 50 zł.
Ciekawe ile kosztować będzie wymiana w fabrycznym.
_________________
48piotr
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-02-03, 13:38   Przeglądy z fabrycznym gazem

Witam. Jestem posiadaczem Sandero z fabrycznym gazem od prawie roku w marcu mam przegląd przejechane narazie 11 000 i według programu przeglądów ze strony moja dacia powinienem :


21/03/2013

Wymienić olej silnikowy
Przegląd Tylko Europa
Wymienić filtr oleju
Wymienić filtr kabiny



16/10/2013

Wymienić filtr gaz-gaz



01/05/2015

Przegląd instalacji LPG
Wymienić świece zapłonowe



21/03/2016

Wymienić płyn hamulcowy



21/03/2016

Wymienić filtr powietrza



12/11/2016

Wymienić filtr gaz-ciecz

Wiec przy pierwszym przeglądzie w ASO robią coś przy gazie czy jak wynika z mojego programu przeglądów dopiero w późniejszym terminie ??
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-03, 19:35   

O kurczę! Wymiana filtra fazy lotnej jest co 20 tys. km a nie co rok lub 20 tys. km. To istotna różnica. Przynajmniej tak pokazuje mi wygenerowany plan przeglądów na mojadacia.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-02-14, 12:04   

Z moich obserwacji fabrycznego LPG,można zauważyć niezbyt dokładne wskazanie ilości posiadanego gazu,krótko mówiąc wskaźnik od gazu jak by się zawieszał.Np zbiornik jest już prawie pusty,a świecą sie prawie wszytskie zielone ledy,kiedy dochodzi do tzw.rezerwy nagle zielone ledy gasną i zapala się czerwona.Po napełnieniu LPG dopiero kilkukrotnym odpaleniu silnika,zapalają się zielone ledy.Może tak ma być,nigdy nie miałem LPG.Na pewno nie jest tak dokładne wskazanie jak benzin.A póki co z Lpg nie ma problemów,chodzi jak należy,aby tak dalej.
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-02-15, 16:28   

Niestety to normalne nawet w instrukcji gazu jest informacja ze pomiar jest jedynie orientacyjny ze względu na jego metodę cokolwiek to znaczy :) Ja po tankowaniu od razu mam wszystkie diody za to nie zawsze działa mi dioda rezerwy czasami jest jeszcze jedna zielona i nagle zaczyna piszczeć ze pusto:/ Trzeba tankować po danym przebiegu.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-02-15, 17:58   

pluto napisał/a:
Użytkowanie autogazu ma swoje wady i zalety.
Na pewno każdy, kto zastanawia się nad zagazowaniem swojego samochodu powinien je znać żeby później niknąć przykrych niespodzianek.


Swiete slowa, kolego.
Ja w ten sposob zagazowalem Xsare. Zrobilem ekperyment. Jesli bede zadowolony, to nastepny samochod bedzie 'pod gaz'. Jesli nie bede, to bede sie martwil pozniej, czemu utopilem 2.tys w doswiadczeniu praktycznym :)

Wynik eksperymentu: wiecej niz zadowolenie 8-)
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-02-17, 15:04   

Po przeczytaniu instrukcji do LPG znalazłem informacje o końcówkach do zmiany ,do napełniania LPG zależnie od państwa w którym tankujemy.Końcówki te powinny znajdować się w schowku deski rozdzileczej.Tak pisza w instrukcji.U mnie w schowku tylko powietrze, troche za późno zauważyłem.Jak u was?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-02-18, 23:02   

Też powietrze chyba, że sam zakupisz taką końcówkę i ją schowasz do schowka- tak to działa ;-)
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne