Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-19, 07:04
GerardC napisał/a:
Po przeczytaniu instrukcji do LPG znalazłem informacje o końcówkach do zmiany ,do napełniania LPG zależnie od państwa w którym tankujemy.Końcówki te powinny znajdować się w schowku deski rozdzileczej.Tak pisza w instrukcji.U mnie w schowku tylko powietrze, troche za późno zauważyłem.Jak u was?
Dodają tylko jedną końcówkę, taką "na Polskę". Ale spoko, w krajach ościennych też pasuje. Poza tym zwykle na stacjach mają różne końcówki do tankowania. Nie wiem czy warto mieć cały komplet, jeśli mieszkasz w Polsce?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-19, 08:12
jan ostrzyca napisał/a:
Dodają tylko jedną końcówkę, taką "na Polskę". Ale spoko, w krajach ościennych też pasuje.
w Niemczech też
raczej nie pasuje - "od zawsze" używaliśmy w DE adapterów
to że często na stacjach są przejściówki to jedno, ale mimo wszystko lepiej mieć swoją, jakby się okazało, że stacja na której tankujemy takiej przejściówki nie posiada, lub ma ją w takim stanie, że nie da się poprawnie zapiąć pistoletu (tak się też zdarzało w historii )
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-19, 08:19
kapelusznik napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Dodają tylko jedną końcówkę, taką "na Polskę". Ale spoko, w krajach ościennych też pasuje.
w Niemczech też
raczej nie pasuje - "od zawsze" używaliśmy w DE adapterów
to że często na stacjach są przejściówki to jedno, ale mimo wszystko lepiej mieć swoją, jakby się okazało, że stacja na której tankujemy takiej przejściówki nie posiada, lub ma ją w takim stanie, że nie da się poprawnie zapiąć pistoletu (tak się też zdarzało w historii )
Węgry, Słowacja na pewno używają naszych końcówek. Podobno Chorwacja i reszta bałkanów też. Poza tym jak masz na zbyciu stówkę to możesz sobie sprawić komplet i po robocie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-19, 08:27
zgadza się - południe Europy używa końcówek Włoskich, bo takie instalacje są tam najpopularniejsze, tak jak u nas (pomijam fakt, że z wymienionych przez ciebie krajów tylko Słowacja jest krajem ościennym, a o takich pisałeś)
koszt jednej przejściówki to 25zł, komplet 2 ("holenderska" + "belgijska") które mogą się przydać przy podróżach na zachód europy to ok 50zł
Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 83 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-24, 21:37
witam po długim "nie bywaniu" na forum ... kulam się moja Drakulą i mam pewne pytania dot. fabrycznego LPG - na początku eksploatacji automatyczne przejście z benzyny było prawie niezauważalne - dzisiaj już czuję "szarpnięcie" - jak to wygląda u Was ?
I jeszcze jedno co mnie (raczej mało technicznego :) ) dziwi - gdy przy odpaleniu samochodu ..."zaduszę go" :) następne odpalenie jest już bez automatycznego przejścia na LPG - samochód odpala tylko z żółtą diodą. Oczywiście wskazania LPG to ...... są bardzo orientacyjne. Lada moment stuknie mi 10.000 km
Niestety fabryczna instalacja "tak ma". Przejście nie jest płynne , po zaduszeniu budzi się na benzynie (trzeba uważać i ręcznie przełączyć na LPG) itd.Tych wad nie posiadał np STAG300. Wskażnik LPG jest rzeczywiście orientacyjny (ale większość tak ma ) , lepiej jeżdzić na mały licznik i po określonym przebiegu tankować. Po zakończeniu gwarancji prawdopodobnie zmienię sterownik na STAG'a. Przejściówka powinna być dołączona jedna - na PL . Szkoda że nie jest krótsza - mogłaby zostać na stałe o ile tankujemy tylko w Polsce.
Filtr gazu jest drogi w ASO ale to tylko filtr i w czasie gwarancji zapewnia nam bezpieczeństwo wyeliminowania cząstek "nieprzyjaznych" dla instalacji LPG i silnika.
na początku eksploatacji automatyczne przejście z benzyny było prawie niezauważalne - dzisiaj już czuję "szarpnięcie" - jak to wygląda u Was ?
Ano zależnie od tego czy jadę mniej czy bardziej energicznie szarpnięcie jest albo wcale niewyczuwalne albo wyczuwalne. Dziwi mnie tylko to, że (wg ASO) wszystkie Daćki przełączają się na LPG podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika. Delikatnie rzecz ujmując ktoś chyba niezbyt się przyłożył do myślenia- nie mogę znaleźć żadnej zalety tego rozwiązania; jeśli przełączanie następowałoby podczas schodzenia z obrotów (gdy następuje zmiana biegów i odpuszcza się gaz) to nie byłoby żadnego szarpnięcia. Nie jestem specjalistą od instalacji gazowych ale trochę się czyta na forum dot. LPG, że w oprogramowaniu sterownika można zmienić różne parametry, m.in. prędkość obrotową przy jakiej ma następować przełączenie się na LPG oraz można zaznaczyć czy ma to następować podczas zwiększania czy też zmniejszania prędkości obrotowej. Trzeba będzie przydusić kolesi z ASO aby ustawili instalkę po ludzku, czyli podczas schodzenia z obrotów. Chyba, że nie będą potrafili albo (co też jest możliwe) nasze sterowniki są okrojone w soft i takiej opcji nie ma.
toms57 napisał/a:
I jeszcze jedno co mnie (raczej mało technicznego :) ) dziwi - gdy przy odpaleniu samochodu ..."zaduszę go" :) następne odpalenie jest już bez automatycznego przejścia na LPG - samochód odpala tylko z żółtą diodą. Oczywiście wskazania LPG to ...... są bardzo orientacyjne. Lada moment stuknie mi 10.000 km
I również witamy w klubie W mojej Nubirze mam instalkę II generacji i tam coś takiego się nie zdarza. A Landi Renzo owszem, pozwala sobie na takie szaleństwa. Ten sam efekt można również zasymulować jeśli wyłączysz silnik i szybko go odpalisz. Co gorsza to od czasu do czasu zdarzy się to też podczas odpalania bryki bez zadławienia i wtedy można sobie popodróżować na noPb więc patrzenie na diody zaczyna wchodzić w krew.
Nie są to wady dyskwalifikujące instalację ale z kategorii drobnych ale upierdliwych.
Podczas następnej wizyty również zwrócę na to uwagę chociaż tu może się zemścić elektronika i jakieś stany nieustalone podczas szybkiego odłączenia i podania napięcia na sterownik powodujące takie zachowanie.
że (wg ASO) wszystkie Daćki przełączają się na LPG podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika
być może moja wypowiedź jest nieuprawniona bo moja instalacja nie jest fabryczna (a tego dotyczy temat) ale u mnie przełączenie na zasilanie LPG następuje w różnych momentach zarówno przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika jak też przy "schodzeniu" z obrotów...
Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 83 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-17, 21:48
mam fabryczną w MCV i niestety lekkie przegazowania "weszły mi w naturę" - gdy sądzę, że już powinien przejść na lpg a ona :) się spóźnia ...to podwyższenie obrotów - czyli to co mówi piotr.z chyba jest normą (przy zwiększaniu obrotów) :(
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-18, 06:10
To, że szarpie to mały miki. Mój fabryczny LPG lubi sobie zgasnąć na zimno przy dawaniu gazu, np przy ruszaniu spod świateł, gdy komputer uzna że akurat teraz się przełączy. Wyjazd spod chaty, próba włączenia do ruchu i... szarp, pierd i stoję ze zgaszonym silnikiem. Zjawisko występuje przy umiarkowanym daniu gazu. Jak się da ostro tylko szarpnie i pojedzie. Niby nic takiego, można się przywyczaić, ale po przesiadce z rugiego wozu, albo gdy powozi żona potrafi niemiło zaskoczyć. Wg mnie jest już to problem z bezpieczeństwem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-18, 06:29
imho za szybko się przełącza na gaz, jak parownik jeszcze jest "zamarznięty" i membrany są za sztywne
może wystarczy podwyższyć temperaturę przełączania na LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-18, 08:19
kapelusznik napisał/a:
imho za szybko się przełącza na gaz, jak parownik jeszcze jest "zamarznięty" i membrany są za sztywne
może wystarczy podwyższyć temperaturę przełączania na LPG
Nie wystarczy. Bo w fabrycznej instalacji nie ma możliwości regulowania czegokolwiek, nawet przez ASO. Jest zablokowana na amen.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-18, 09:10
jan ostrzyca napisał/a:
nie ma możliwości regulowania czegokolwiek, nawet przez ASO. Jest zablokowana na amen.
nie wierzę w to, że nawet ASO nie może tego zrobić
jeżeli dobrze rozumiem to co pisano na tym forum wcześniej o fabrycznych instalacjach, to nie ma możliwości serwisowania instalacji w warsztatach zewnętrznych (także Landi Renzo)
ale w to, że ASO nie ma możliwości strojenia instalacji - po prostu nie uwierzę - ustawianie parametrów pracy instalacji LPG (czy to temperatura, czy to mapy wtryskiwaczy) są tak podstawowymi i ważnymi ustawieniami, że gdyby tego nie było - to na miejscu posiadaczy fabrycznej instalki LPG jak najszybciej wymieniłbym komp na "odblokowany"
przecież brak możliwości poprawnego ustawienia parametrów pracy instalacji LPG może prowadzić do awarii silnika
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-18, 09:53
kapelusznik napisał/a:
nie wierzę w to, że nawet ASO nie może tego zrobić
jeżeli dobrze rozumiem to co pisano na tym forum wcześniej o fabrycznych instalacjach, to nie ma możliwości serwisowania instalacji w warsztatach zewnętrznych (także Landi Renzo)
ale w to, że ASO nie ma możliwości strojenia instalacji - po prostu nie uwierzę - ustawianie parametrów pracy instalacji LPG (czy to temperatura, czy to mapy wtryskiwaczy) są tak podstawowymi i ważnymi ustawieniami, że gdyby tego nie było - to na miejscu posiadaczy fabrycznej instalki LPG jak najszybciej wymieniłbym komp na "odblokowany"
przecież brak możliwości poprawnego ustawienia parametrów pracy instalacji LPG może prowadzić do awarii silnika
W ASO Nazaruk powiedziano mi, że nie tylko nie mogą niczego regulować, ale nie mogą nawet niczego odczytać. Jak miałem awarię wskaźnika LPG to musiałem pokazać w czasie jazdy mechanikowi, bo nie mógł nic odczytać z kompa. Ot i tyle...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
nie ma możliwości regulowania czegokolwiek, nawet przez ASO. Jest zablokowana na amen.
nie wierzę w to, że nawet ASO nie może tego zrobić
jeżeli dobrze rozumiem to co pisano na tym forum wcześniej o fabrycznych instalacjach, to nie ma możliwości serwisowania instalacji w warsztatach zewnętrznych (także Landi Renzo)
ale w to, że ASO nie ma możliwości strojenia instalacji - po prostu nie uwierzę - ustawianie parametrów pracy instalacji LPG (czy to temperatura, czy to mapy wtryskiwaczy) są tak podstawowymi i ważnymi ustawieniami, że gdyby tego nie było - to na miejscu posiadaczy fabrycznej instalki LPG jak najszybciej wymieniłbym komp na "odblokowany"
przecież brak możliwości poprawnego ustawienia parametrów pracy instalacji LPG może prowadzić do awarii silnika
dokladnie :(
a najlepsze jest ze wumnie wmiescie zakladaja instalcje BRC a nie proponuja ludzia aut z LPG wstawianych seryjnie :)
Pytanie do fabrycznego LPG,kiedy wam się przełącza na gas z zimnego silnika?Na początku mojej jazdy b. mi to pasowało ale teraz jest to zastanawiające,z zimnego silnika robię 500m do 1km i już mam LPG,bardzo szybko .Nie wiem czy to traktować jako norme czy jest powód do wizyty w ASO.Po za tym zaczynam sprawdzać ile spala LPG,ostatnio zatankowałem do pełna zbiornik i zrobiłem jakieś 60km (miasto) i ponownie podjechałem na stacje i się okazało że weszlo na siłe jakieś 2l LPG!!!Jak to należy rozumieć?Według mnie powinno wejsc jakieś 6l.LPG No chyba że spalił 2 l LPG a resztę benzin?Ale przy tak szybkim przełaczeniu na gas jest to dziwne.Jeszcze pytanie mam ile wchodzi Wam maxymalnie LPG?
Po za tym zaczynam sprawdzać ile spala LPG,ostatnio zatankowałem do pełna zbiornik i zrobiłem jakieś 60km (miasto) i ponownie podjechałem na stacje i się okazało że weszlo na siłe jakieś 2l LPG!!!
taki pomiar obarczony jest dużym marginesem błedu bez względu na to czy instalacja jest fabryczna czy nie...
co do pozostałych pytań to się nie wypowiem bo mam instalację niefabryczną...
c.d. wypowiedzi kol. kapelusznika : i zatankujesz ponownie "na full", przy okazji dowiesz się ile gazu zużyłeś oraz jaka jest rzeczywista pojemność zbiornika...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2013-04-06, 11:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-06, 14:15
TD Pedro, no ale nie trzeba 2 razy tankować
wystarczy jedno tankowanie pustego zbiornika i jego całkowite opróżnienie
tak zresztą wygląda 90% moich tankowań LPG - pusty zbiornik tankowany do pełna - zużywam przez to trochę benzyny, ale to akurat specjalnie, żeby silnik od czasu do czasu popracował na benzynie nie tylko w warunkach od odpalenia do przełączenia na LPG
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-04-06, 14:16, w całości zmieniany 2 razy
- z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że dokładnie znasz pojemność swojego zbiornika natomiast czytając posty kol. GerardC wynika raczej, że dopiero doświadcza/poznaje/testuje/eksperymentuje* (ad. * - odpowiednie skreślić) samochód w kontekście eksploatacji "na gazie",
GerardC napisał/a:
To prawda,za maly przebieg zeby obiektywnie cos stwierdzić.Musze zatankowac wszystkiego na full zrobić z 300km i zobacze wynik.
- przebieg 300 km raczej nie opróżni zbiornika całkowicie dlatego przy takim zamiarze kol. GerardC ponowne zatankowanie zbiornika "na full" jest warunkiem precyzyjnego wyliczenia...
- moje praktyki w zakresie tankowania LPG są trochę inne, tankuję w zależności od okoliczności po przejechaniu na LPG dystansu pomiędzy 450 - 550 km i zawsze "do pełna", sporadycznie zdarza mi sie "wyjeździć" zbiornik do zera (tylko za granicą) a niezależnie od tego ile gazu mam w zbiorniku to staram sie po przejechaniu 2-3 kkm przejechać na samej benzynie ok. 200 km...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum