Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-19, 07:04   

GerardC napisał/a:
Po przeczytaniu instrukcji do LPG znalazłem informacje o końcówkach do zmiany ,do napełniania LPG zależnie od państwa w którym tankujemy.Końcówki te powinny znajdować się w schowku deski rozdzileczej.Tak pisza w instrukcji.U mnie w schowku tylko powietrze, troche za późno zauważyłem.Jak u was?


Dodają tylko jedną końcówkę, taką "na Polskę". Ale spoko, w krajach ościennych też pasuje. Poza tym zwykle na stacjach mają różne końcówki do tankowania. Nie wiem czy warto mieć cały komplet, jeśli mieszkasz w Polsce?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-19, 08:12   

jan ostrzyca napisał/a:
Dodają tylko jedną końcówkę, taką "na Polskę". Ale spoko, w krajach ościennych też pasuje.
w Niemczech też :?: ;-)
raczej nie pasuje - "od zawsze" używaliśmy w DE adapterów
to że często na stacjach są przejściówki to jedno, ale mimo wszystko lepiej mieć swoją, jakby się okazało, że stacja na której tankujemy takiej przejściówki nie posiada, lub ma ją w takim stanie, że nie da się poprawnie zapiąć pistoletu (tak się też zdarzało w historii ;-) )
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-19, 08:19   

kapelusznik napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Dodają tylko jedną końcówkę, taką "na Polskę". Ale spoko, w krajach ościennych też pasuje.
w Niemczech też :?: ;-)
raczej nie pasuje - "od zawsze" używaliśmy w DE adapterów
to że często na stacjach są przejściówki to jedno, ale mimo wszystko lepiej mieć swoją, jakby się okazało, że stacja na której tankujemy takiej przejściówki nie posiada, lub ma ją w takim stanie, że nie da się poprawnie zapiąć pistoletu (tak się też zdarzało w historii ;-) )


Węgry, Słowacja na pewno używają naszych końcówek. Podobno Chorwacja i reszta bałkanów też. Poza tym jak masz na zbyciu stówkę to możesz sobie sprawić komplet i po robocie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-19, 08:27   

zgadza się - południe Europy używa końcówek Włoskich, bo takie instalacje są tam najpopularniejsze, tak jak u nas (pomijam fakt, że z wymienionych przez ciebie krajów tylko Słowacja jest krajem ościennym, a o takich pisałeś)

koszt jednej przejściówki to 25zł, komplet 2 ("holenderska" + "belgijska") które mogą się przydać przy podróżach na zachód europy to ok 50zł
 
toms57 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-24, 21:37   

witam po długim "nie bywaniu" na forum ... kulam się moja Drakulą i mam pewne pytania dot. fabrycznego LPG - na początku eksploatacji automatyczne przejście z benzyny było prawie niezauważalne - dzisiaj już czuję "szarpnięcie" - jak to wygląda u Was ?
I jeszcze jedno co mnie (raczej mało technicznego :) ) dziwi - gdy przy odpaleniu samochodu ..."zaduszę go" :) następne odpalenie jest już bez automatycznego przejścia na LPG - samochód odpala tylko z żółtą diodą. Oczywiście wskazania LPG to ...... są bardzo orientacyjne. Lada moment stuknie mi 10.000 km
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2013-02-24, 22:03   

Niestety fabryczna instalacja "tak ma". Przejście nie jest płynne , po zaduszeniu budzi się na benzynie (trzeba uważać i ręcznie przełączyć na LPG) itd.Tych wad nie posiadał np STAG300. Wskażnik LPG jest rzeczywiście orientacyjny (ale większość tak ma ) , lepiej jeżdzić na mały licznik i po określonym przebiegu tankować. Po zakończeniu gwarancji prawdopodobnie zmienię sterownik na STAG'a. Przejściówka powinna być dołączona jedna - na PL . Szkoda że nie jest krótsza - mogłaby zostać na stałe ;-) o ile tankujemy tylko w Polsce.
Filtr gazu jest drogi w ASO ale to tylko filtr i w czasie gwarancji zapewnia nam bezpieczeństwo wyeliminowania cząstek "nieprzyjaznych" dla instalacji LPG i silnika.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-12, 21:54   

toms57 napisał/a:
na początku eksploatacji automatyczne przejście z benzyny było prawie niezauważalne - dzisiaj już czuję "szarpnięcie" - jak to wygląda u Was ?


Ano zależnie od tego czy jadę mniej czy bardziej energicznie szarpnięcie jest albo wcale niewyczuwalne albo wyczuwalne. Dziwi mnie tylko to, że (wg ASO) wszystkie Daćki przełączają się na LPG podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika. Delikatnie rzecz ujmując ktoś chyba niezbyt się przyłożył do myślenia- nie mogę znaleźć żadnej zalety tego rozwiązania; jeśli przełączanie następowałoby podczas schodzenia z obrotów (gdy następuje zmiana biegów i odpuszcza się gaz) to nie byłoby żadnego szarpnięcia. Nie jestem specjalistą od instalacji gazowych ale trochę się czyta na forum dot. LPG, że w oprogramowaniu sterownika można zmienić różne parametry, m.in. prędkość obrotową przy jakiej ma następować przełączenie się na LPG oraz można zaznaczyć czy ma to następować podczas zwiększania czy też zmniejszania prędkości obrotowej. Trzeba będzie przydusić kolesi z ASO aby ustawili instalkę po ludzku, czyli podczas schodzenia z obrotów. Chyba, że nie będą potrafili albo (co też jest możliwe) nasze sterowniki są okrojone w soft i takiej opcji nie ma.

toms57 napisał/a:
I jeszcze jedno co mnie (raczej mało technicznego :) ) dziwi - gdy przy odpaleniu samochodu ..."zaduszę go" :) następne odpalenie jest już bez automatycznego przejścia na LPG - samochód odpala tylko z żółtą diodą. Oczywiście wskazania LPG to ...... są bardzo orientacyjne. Lada moment stuknie mi 10.000 km


I również witamy w klubie :mrgreen: W mojej Nubirze mam instalkę II generacji i tam coś takiego się nie zdarza. A Landi Renzo owszem, pozwala sobie na takie szaleństwa. Ten sam efekt można również zasymulować jeśli wyłączysz silnik i szybko go odpalisz. Co gorsza to od czasu do czasu zdarzy się to też podczas odpalania bryki bez zadławienia i wtedy można sobie popodróżować na noPb więc patrzenie na diody zaczyna wchodzić w krew.
Nie są to wady dyskwalifikujące instalację ale z kategorii drobnych ale upierdliwych.
Podczas następnej wizyty również zwrócę na to uwagę chociaż tu może się zemścić elektronika i jakieś stany nieustalone podczas szybkiego odłączenia i podania napięcia na sterownik powodujące takie zachowanie.
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-03-13, 20:53   

piotr. z napisał/a:
że (wg ASO) wszystkie Daćki przełączają się na LPG podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika

być może moja wypowiedź jest nieuprawniona bo moja instalacja nie jest fabryczna (a tego dotyczy temat) ale u mnie przełączenie na zasilanie LPG następuje w różnych momentach zarówno przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika jak też przy "schodzeniu" z obrotów...
 
toms57 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Story
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-17, 21:48   

mam fabryczną w MCV i niestety lekkie przegazowania "weszły mi w naturę" - gdy sądzę, że już powinien przejść na lpg a ona :) się spóźnia ...to podwyższenie obrotów - czyli to co mówi piotr.z chyba jest normą (przy zwiększaniu obrotów) :(
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-18, 06:10   

To, że szarpie to mały miki. Mój fabryczny LPG lubi sobie zgasnąć na zimno przy dawaniu gazu, np przy ruszaniu spod świateł, gdy komputer uzna że akurat teraz się przełączy. Wyjazd spod chaty, próba włączenia do ruchu i... szarp, pierd i stoję ze zgaszonym silnikiem. Zjawisko występuje przy umiarkowanym daniu gazu. Jak się da ostro tylko szarpnie i pojedzie. Niby nic takiego, można się przywyczaić, ale po przesiadce z rugiego wozu, albo gdy powozi żona potrafi niemiło zaskoczyć. Wg mnie jest już to problem z bezpieczeństwem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-18, 06:29   

imho za szybko się przełącza na gaz, jak parownik jeszcze jest "zamarznięty" i membrany są za sztywne
może wystarczy podwyższyć temperaturę przełączania na LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-18, 08:19   

kapelusznik napisał/a:
imho za szybko się przełącza na gaz, jak parownik jeszcze jest "zamarznięty" i membrany są za sztywne
może wystarczy podwyższyć temperaturę przełączania na LPG


Nie wystarczy. Bo w fabrycznej instalacji nie ma możliwości regulowania czegokolwiek, nawet przez ASO. Jest zablokowana na amen.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-18, 09:10   

jan ostrzyca napisał/a:
nie ma możliwości regulowania czegokolwiek, nawet przez ASO. Jest zablokowana na amen.
nie wierzę w to, że nawet ASO nie może tego zrobić

jeżeli dobrze rozumiem to co pisano na tym forum wcześniej o fabrycznych instalacjach, to nie ma możliwości serwisowania instalacji w warsztatach zewnętrznych (także Landi Renzo)

ale w to, że ASO nie ma możliwości strojenia instalacji - po prostu nie uwierzę - ustawianie parametrów pracy instalacji LPG (czy to temperatura, czy to mapy wtryskiwaczy) są tak podstawowymi i ważnymi ustawieniami, że gdyby tego nie było - to na miejscu posiadaczy fabrycznej instalki LPG jak najszybciej wymieniłbym komp na "odblokowany"
przecież brak możliwości poprawnego ustawienia parametrów pracy instalacji LPG może prowadzić do awarii silnika :->
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-18, 09:53   

kapelusznik napisał/a:
nie wierzę w to, że nawet ASO nie może tego zrobić

jeżeli dobrze rozumiem to co pisano na tym forum wcześniej o fabrycznych instalacjach, to nie ma możliwości serwisowania instalacji w warsztatach zewnętrznych (także Landi Renzo)

ale w to, że ASO nie ma możliwości strojenia instalacji - po prostu nie uwierzę - ustawianie parametrów pracy instalacji LPG (czy to temperatura, czy to mapy wtryskiwaczy) są tak podstawowymi i ważnymi ustawieniami, że gdyby tego nie było - to na miejscu posiadaczy fabrycznej instalki LPG jak najszybciej wymieniłbym komp na "odblokowany"
przecież brak możliwości poprawnego ustawienia parametrów pracy instalacji LPG może prowadzić do awarii silnika :->


W ASO Nazaruk powiedziano mi, że nie tylko nie mogą niczego regulować, ale nie mogą nawet niczego odczytać. Jak miałem awarię wskaźnika LPG to musiałem pokazać w czasie jazdy mechanikowi, bo nie mógł nic odczytać z kompa. Ot i tyle...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-03-18, 09:56   

kapelusznik napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
nie ma możliwości regulowania czegokolwiek, nawet przez ASO. Jest zablokowana na amen.
nie wierzę w to, że nawet ASO nie może tego zrobić

jeżeli dobrze rozumiem to co pisano na tym forum wcześniej o fabrycznych instalacjach, to nie ma możliwości serwisowania instalacji w warsztatach zewnętrznych (także Landi Renzo)

ale w to, że ASO nie ma możliwości strojenia instalacji - po prostu nie uwierzę - ustawianie parametrów pracy instalacji LPG (czy to temperatura, czy to mapy wtryskiwaczy) są tak podstawowymi i ważnymi ustawieniami, że gdyby tego nie było - to na miejscu posiadaczy fabrycznej instalki LPG jak najszybciej wymieniłbym komp na "odblokowany"
przecież brak możliwości poprawnego ustawienia parametrów pracy instalacji LPG może prowadzić do awarii silnika :->


dokladnie :(
a najlepsze jest ze wumnie wmiescie zakladaja instalcje BRC a nie proponuja ludzia aut z LPG wstawianych seryjnie :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-18, 11:21   

jan ostrzyca napisał/a:
W ASO Nazaruk powiedziano mi

Biorąc pod uwagę... ekhm... doświadczenia akurat z nimi, to może warto byłoby się upewnić w jakimś drugim miejscu co do tych informacji?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-03-18, 20:32   

BoloSr napisał/a:


dokladnie :(
a najlepsze jest ze wumnie wmiescie zakladaja instalcje BRC a nie proponuja ludzia aut z LPG wstawianych seryjnie :)


Ja też mam BRC niefabryczną - żadnych szarpań na przejściu, żadnych wyłączeń w czasie jazdy - zrobione już 26 tys km na gazie - jestem zadowolony.
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-04-05, 16:49   

Pytanie do fabrycznego LPG,kiedy wam się przełącza na gas z zimnego silnika?Na początku mojej jazdy b. mi to pasowało ale teraz jest to zastanawiające,z zimnego silnika robię 500m do 1km i już mam LPG,bardzo szybko .Nie wiem czy to traktować jako norme czy jest powód do wizyty w ASO.Po za tym zaczynam sprawdzać ile spala LPG,ostatnio zatankowałem do pełna zbiornik i zrobiłem jakieś 60km (miasto) i ponownie podjechałem na stacje i się okazało że weszlo na siłe jakieś 2l LPG!!!Jak to należy rozumieć?Według mnie powinno wejsc jakieś 6l.LPG No chyba że spalił 2 l LPG a resztę benzin?Ale przy tak szybkim przełaczeniu na gas jest to dziwne.Jeszcze pytanie mam ile wchodzi Wam maxymalnie LPG?
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-04-05, 17:20   

Mnie wchodzi 46,5 L za kazdym tankowaniem na niefabrycznej.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-05, 18:51   

GerardC napisał/a:
Po za tym zaczynam sprawdzać ile spala LPG,ostatnio zatankowałem do pełna zbiornik i zrobiłem jakieś 60km (miasto) i ponownie podjechałem na stacje i się okazało że weszlo na siłe jakieś 2l LPG!!!

taki pomiar obarczony jest dużym marginesem błedu bez względu na to czy instalacja jest fabryczna czy nie...
co do pozostałych pytań to się nie wypowiem bo mam instalację niefabryczną...
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-04-05, 21:28   

To prawda,za maly przebieg zeby obiektywnie cos stwierdzić.Musze zatankowac wszystkiego na full zrobić z 300km i zobacze wynik.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-06, 09:52   

prawdziwe spalanie poznasz tylko wtedy jezeli zatankujesz gaz do pustego zbiornika i wyjeździsz zbiornik do zera
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-06, 11:48   

c.d. wypowiedzi kol. kapelusznika :oops: : i zatankujesz ponownie "na full", przy okazji dowiesz się ile gazu zużyłeś oraz jaka jest rzeczywista pojemność zbiornika...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2013-04-06, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-06, 14:15   

TD Pedro, no ale nie trzeba 2 razy tankować
wystarczy jedno tankowanie pustego zbiornika i jego całkowite opróżnienie :-P
tak zresztą wygląda 90% moich tankowań LPG - pusty zbiornik tankowany do pełna - zużywam przez to trochę benzyny, ale to akurat specjalnie, żeby silnik od czasu do czasu popracował na benzynie nie tylko w warunkach od odpalenia do przełączenia na LPG
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-04-06, 14:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-06, 15:31   

- z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że dokładnie znasz pojemność swojego zbiornika natomiast czytając posty kol. GerardC wynika raczej, że dopiero doświadcza/poznaje/testuje/eksperymentuje* (ad. * - odpowiednie skreślić) samochód w kontekście eksploatacji "na gazie",
GerardC napisał/a:
To prawda,za maly przebieg zeby obiektywnie cos stwierdzić.Musze zatankowac wszystkiego na full zrobić z 300km i zobacze wynik.

- przebieg 300 km raczej nie opróżni zbiornika całkowicie dlatego przy takim zamiarze kol. GerardC ponowne zatankowanie zbiornika "na full" jest warunkiem precyzyjnego wyliczenia...

- moje praktyki w zakresie tankowania LPG są trochę inne, tankuję w zależności od okoliczności po przejechaniu na LPG dystansu pomiędzy 450 - 550 km i zawsze "do pełna", sporadycznie zdarza mi sie "wyjeździć" zbiornik do zera (tylko za granicą) a niezależnie od tego ile gazu mam w zbiorniku to staram sie po przejechaniu 2-3 kkm przejechać na samej benzynie ok. 200 km...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne