Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-01, 13:47
Przy dokładanej instalacji LPG tak jest jak piszesz. Przy fabrycznej w centralce silnika odczytujesz wiele parametrów pobieranych z ECU LPG. A to wszystko działa po CANie. A są to korekty, temperatury gazu, stan przycisku, czasy wtryskiwaczy gazowych, itd. Choćby dlatego w wersji z LPG z fabryki komputer pokładowy jest wyłączony i nie pokazuje spalania oraz zasięgu, bo jest odłączony podczas pracy na LPG i wskazuje 0. Wszystko to co piszę widzisz w CLIPie. Poza tym błędy związane z LPG są wyświetlane jako Check Engine na desce. Przerabiałem to z problemem z iglicą w MCV, to wiem, że to żadna proteza. Jest za dużo powiązań w przypadku fabrycznej instalacji. Łącznie z tym, że wszystkie przewody są wplecione w oryginalne wiązki.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-01-01, 13:47, w całości zmieniany 1 raz
ECU silnika działa nadal. Steruje silnikiem. Czyta dane ze wszystkich czujników i steruje elementami wykonawczymi. Tyle że zmienia się rodzaj paliwa. Ramki CAN są rozsyłane po całej sieci multipleksowej. Taka zasada działania CAN. Skoro piszesz że masz CLIP to powinieneś o tym wiedzieć. Bo ładnie widać węzły.
A teraz pokaż mi drugi czujnik położenia wału korbowego z którego korzysta komputer LPG. I tak samo czujnik temperatury, MAP sensor cewki zapłonowe. I świece wymienić dalej....... Bo przecież ECU silnika jest wyłączamy i nie korzysta już z tych czujników. A silnik pracuje więc musi mieć te dane.
Bo to że nie pokazuj spalania to wcale nie oznacza że jest wyłączony. Spójrz na schemacie gdzie wszystko idzie.
Na a teraz daj te błędy LPG z opisem co zapalają MIL. Wystarczą dwa pierwsze.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-01, 14:54
A czy ja napisałem, że cokolwiek jest wyłączane????. Centralka LPG współpracuje z ECU silnika, pobiera od niej dane, które LPG wysyła po CAN. Centralka LPG jest wpięta w multiplex i tędy komunikuje się z ECU silnika. A ten znowu wie, kiedy pracuje na LPG, a kiedy nie. Oczywiście dalej jest emulowanie pracy wtryskiwaczy, bo to ECU silnika decyduje o parametrach mieszanki, a ECU LPG tylko wykonuje polecenia i dostosowuje mieszankę gazową do żądań ECU silnika. Ale chodzi o to, że ECU silnika wie o przełączeniu na LPG, choć dalej steruje swoimi wtryskiwaczami benzyny. A wtedy gdy przełącza na LPG centralka silnika wyłącza pompę paliwa.
Miałem jeden błąd, proszę bardzo. Z pamięci, bo nie zapisywałem go. Dotyczył zbyt niskiego ciśnienia gazu w układzie. Iglica była uszkodzona, a konkretnie cewka, która przy zimnym (wtedy gdy było już właściwe 20 stopni C i normalnie przełączała na LPG) zawieszała się, wskaźnik poziomu LPG piszczał jakby zbiornik był pusty - migał gaz, świeciła pomarańczowa Pb. Aby móc przełączyć na LPG należało odłączyć zasilanie od ECU silnika. Zgaszenie silnika nie powodowało zgody na jazdę na LPG. Zanim pojechałem na serwis z tym, to musiałem ręcznie wymusić jazdę na PB i dopiero po większym nagrzaniu reduktora naciskałem przycisk zmiany na LPG, czekał parę sekund i przełączał bez problemu na LPG. I od razu za pierwszym razem wyskoczył MIL na desce rozdzielczej.
Więcej błędów z LPG nie zanotowałem.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-01-01, 14:56, w całości zmieniany 2 razy
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-01-01, 15:01
kali napisał/a:
Bo ładnie widać węzły.
The digital connection between these two ecu is direct, without interconnection to vehicle multiplex network.
The lpg ecu read the fuel trim values and change independently the LPG map.
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2017-01-01, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-01, 15:39
eastcowboy napisał/a:
kali napisał/a:
Bo ładnie widać węzły.
The digital connection between these two ecu is direct, without interconnection to vehicle multiplex network.
The lpg ecu read the fuel trim values and change independently the LPG map.
Tak, ECU LPG nie jest widoczne i dostępne jako oddzielny kalkulator. Współpracuje tylko z ECU silnika.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
The digital connection between these two ecu is direct, without interconnection to vehicle multiplex network.
The lpg ecu read the fuel trim values and change independently the LPG map.
Każde urządzenie to węzeł w sieci. centralka ECU steruje całym procesem. Jeżeli coś jest nie tak zmienia swoje parametry pracy. Centralka LPG przelicz tylko czasy wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu. Przez stałą zaprogramowaną mapę. Na dodatek robi tego w czas rzeczywistym . Zawsze jest to przesunięcie o jakieś cykl. Chociaż AGIS się chwali pracą w czasie rzeczywistym. Więc ja są jakieś zakłócenia to ECU zaczyna zmianę parametrów. Jednym z nich jest zmiana czasu wtrysku i ilości wtryskiwango paliwa. Za czym podąża centralka LPG. Jak zmiany zaczynają być większe i stałe to ECU silnika zaczyna na stałe zapisywać korekty w postaci korekty długoterminowej. I tą korektę podgląda sobie centralka LPG i modyfikacje czasy wtrysku LPG by korekta nie narastają przy pracy na gazie. Ale to też ma spore widełki najczęściej 10-15 gdyż mniejsze mogły by rozchodzić całkowicie pracę ECU.
dacialoganmcv konkrety a nie że miałem coś takiego.
Na zja też mogę napisać konkret w stylu że przemsloeałem samochód na zielono i po tym w słoneczne dni ściągał mi na lewo. A przed malowaniem tego nie było. A że pełnia lata to musiałem lawetę wziąć żeby do ASO dojechać.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-01-01, 15:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-01, 16:09
kali napisał/a:
dacialoganmcv konkrety a nie że miałem coś takiego.
Opisałem Ci sytuację jaką miałem i kiedy pojawił się Check Engine. Numeru błędu nie przytoczę, bo nie mam już tamtego auta, a i laptopa do Clipa zmieniłem, więc nie mam historii błędów. Był opis z tego co pamiętam dotyczący zbyt niskiego ciśnienia gazu. I tyle lub aż tyle. A to się zgadzało, bo iglica była zablokowana i nie było ciśnienia na listwie wtryskiwaczy.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-01-01, 16:10, w całości zmieniany 1 raz
Brak ciśnienia to brak paliwa. Więc ECU wykorzystał swoje procedury i błędy. A centralka od gazu sygnalizować swój błąd. Przy okazji może blokować start silnika wystarczy że odetnie wtryskiwacze benzyny, auto nie zapali w normalnym trybie.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-01, 16:34
Czy umiesz czytać co piszę??. Wyraźnie było napisane NISKIE CIŚNIENIE GAZU (Low pressure GPL), a nie paliwa na szynie wtryskowej PB.
Nic niczego nie odcinało. Auto jechało dalej na benzynie, tylko nie chciało przełączyć się na LPG. Do tego należało na 20 sekund odpiąć centralkę LPG (nie silnika) od zasilania. I wtedy przy wyższej temperaturze cieczy chłodzącej w silniku (ok. 40 stopni) iglica pracowała normalnie. Pojechałem, na gwarancji wymienili całą iglicę wraz z cewką.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Czytam temat i chcę poruszyć kwestię, mianowicie, czy ktoś z obecnych tu ma większy niż ~33l (42nominalnie) zbiornik gazu w kole w Loganie czy Sandero?
Wiem że w dusterze 4x4 ludzie kładą zbiorniki po 72l natomiast tam koło jest 16" (w Loganie mam 15").
Czeka mnie legalizacja butli i równie dobrze myślę zrobić nowy zbiornik.
Auto jeździ więc kilka set zł w instalację i później święty spokój (spróbował bym wtenczas zlecić przełożenie wlewu z błotnika pod klapkę obok benzyny) i tak szybko się zwróci.
_________________ a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Mam 46 litrów. Pobawiłem się wielozaworem i wchodzi około 41-42l. Przy okazji bardzo dobrze teraz pokazuje poziom na końcu zbiornika.
Na Twoje ryzyko?
Teoretycznie powinno być ok. 37 litrów, bo norma mówi, że ilość gazu LPG w zbiorniku nie powinna przekroczyć 80% pojemności wodnej zbiornika.
Takie praktyki są niedopuszczalne jak podniesienie pływaka by weszło więcej gazu czy opóźnienie odbijania zaworu tankowania. Twoje auto twoja sprawa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-01-05, 17:46
kali napisał/a:
eastcowboy napisał/a:
The digital connection between these two ecu is direct, without interconnection to vehicle multiplex network.
The lpg ecu read the fuel trim values and change independently the LPG map.
Każde urządzenie to węzeł w sieci. centralka ECU steruje całym procesem. .
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2017-01-05, 19:42
eplus napisał/a:
A co się stanie z tym gazem uwolnionym ewentualnie przez zawór bezpieczeństwa? Nie myślę tu o dziurze ozonowej...
W zamkniętym pomieszczeniu, lub przy zupełnie bezwietrznej pogodzie (choć o to znacznie trudniej) zbierze się w najniższym punkcie.
Ja mam generalną zasadę: nie tankuję do pełna, gdy zaraz po tankowaniu muszę zostawić auto na upale.
Generalnie tankuję na stacji oddalonej około kilometra od miejsca postoju, więc tankuję bezpośrednio przed wyjazdem w trasę, a nie na "zapas".
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2017-01-06, 10:12, w całości zmieniany 2 razy
Ja mam generalną zasadę: nie tankuję do pełna, gdy zaraz po tankowaniu muszę zostawić auto na upale.
Jestem pewien, że nie musisz aż tak uważać. Niejednokrotnie tankowałem do pełna i bryka stała w pełnym słońcu i zawór bezpieczeństwa nie zadziałał bo ciśnienie nie wzrosło aż tak bardzo. Natomiast podczas pobytu w Chorwacji w okresie lipiec/sierpień gdy temperatury na zewnątrz oscylowały w okolicach 40 stopni ciśnienie w zbiorniku wzrastało na tyle, że tankowanie "do pełna" było niemożliwe i tankowałem o kilka-kilkanaście litrów mniej. Ale znowu- ciśnienie w zbiorniku nie wzrastała na tyle aby zawór bezpieczeństwa dał o sobie znać. Gdyby istniało realne niebezpieczeństwo to producenci instalacji ostrzegali by o takim fakcie a i słyszelibyśmy o takich sytuacjach. Poza tym można znaleźć w necie filmy jak się zachowują zbiorniki LPG w trakcie pożaru.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2017-01-05, 21:01
piotr. z napisał/a:
Natomiast podczas pobytu w Chorwacji w okresie lipiec/sierpień gdy temperatury na zewnątrz oscylowały w okolicach 40 stopni ciśnienie w zbiorniku wzrastało na tyle, że tankowanie "do pełna" było niemożliwe i tankowałem o kilka-kilkanaście litrów mniej.
Coś w tym jest, bo zimą "wchodzi" więcej niż latem a i instalatorzy wiedzą, co robią. Równocześnie zdaję sobie sprawę z faktu, że jeżeli chodzi o zdrowie i życie normy są zawyżane 20 razy - przynajmniej tak kiedyś było.
Wolę jednak dmuchać na zimne.
Nie wiem, czy dobrze zrozumieliśmy się: zbiornik 42 litry, wchodzi 38-40
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2017-01-05, 21:18, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum