Jak chcesz naprawić w ASO czy w innym warsztacie to zgłaszasz awarię. Metoda diagnostyczna cię nie interesuje tylko efekt w postaci normalnie zachowującego się samochodu.
Przeczytałem z połowę z tych 53 stron i powoli zaczynam żałować, że kupiłem Dustera z fabrycznym LPG, mimo że jeszcze go nie odebrałem
Czy obecna instalacja w nowych autach nadal jest taka lekko upośledzona, jak to było na początku tego wątku? (spore problemy z działaniem)
I jeszcze 2 dodatkowe pytania: czy montowany zbiornik wciąż jest 42L czy coś się zmieniło? Nie zapytałem dealera bo zakładałem, że taki właśnie jest.
I czy wlew gazu jest w klapce do tankowania benzyny?
Bo tak mi się wydaje po lekturze tych stron (to akurat byłaby dobra wiadomość, bo nie trzeba wykręcać zabłoconego korka)
Jak masz 4x2 to możesz powiększyć zbiornik LPG do niemal 80 litrów, a jak masz 4x4 to pozostaje taka pojemność, bo jest środku bagażnika. Wlew to raczej w klapce, bo tam jest dużo miejsca na to.
A co do sterownika to się nie wypowiem, pewnie jest zablokowana, ale to się okaże po odbiorze auta.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
to nie jest żaden zamiennik , każdy filtr z przelotem 14 mm będzie pasował
wracając do mojego tematu to dziś przy 6 stopniach problemu nie było więc jeżeli nie ma podglądu ciśnienia w parowniku nie mam po co jechać do aso w poniedziałek keidy ma być 14 C
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2017-03-02, 23:50
Wprawdzie nie fabryczny, ale macie praktykę w temacie. Więc proszę o poradę, czy ma sens techniczny zagazowanie silnika 1,2 16V 75 kucyków. Stan techniczny nienaganny, przebieg 53 tys. Planuję od tego roku przebiegi ok 15 tys rocznie. Głównie trasy dalsze. pozdr
No nie wiem, czy przy takim rocznym przebiegu to będzie opłacalne... Taki przebieg to już jest na styk granicy opłacalności.
To wyjdzie, że koszt instalacji zwróci się po roku czasu, a nawet dłużej, o ile gaz nie zdrożeje.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-03-03, 14:26
route2000 napisał/a:
Jak masz 4x2 to możesz powiększyć zbiornik LPG do niemal 80 litrów, a jak masz 4x4 to pozostaje taka pojemność, bo jest środku bagażnika.
A nieprawda ja mam 4x4 i zbiornik jest w środku bagażnika zamiast koła i ma ponad 60 L a do środka wchodzi 48 L LPG. Zbiornik ten nie powoduje też podniesienia podłogi bagażnika.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2017-03-06, 14:52
Serwis Renault w Zabierzowie powiedział mi, że po VIN nie są w stanie ustalić, czy regulacja zaworów jest hydrauliczna, czy ręczna bo w tym roczniku były dwa różne silniki. To możliwe? Bez hydrauliki nie będę instalował gazu. pozdr
W D4F nie ma hydrauliki. Więc nawet się nie łudź.
Chodzą słuchy że w jednych płytkowa regulacja, w innych na śrubę, ale wszystkie dokumentacje mówią o regulacji ręcznej na śrubki.
Gaz można montować, trochę się pomęczysz z regulacją zaworów co 20 tys, ale wszystko jest do zrobienia.
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-03-06, 21:47, w całości zmieniany 1 raz
Moja instalacje przy 60k zalicza kolejna wtopę tym razem padło na czujnik ciśnienia gazu w listwie wtrysków . Oficjalnie mogę stwierdzić że zepsuło mi się wszystko co landi renzo włożyło do tego samochodu(poza przewodami )
Kolejna awaria to już pewna wycięcie tego raka spod włoskiej bandery .
Ten czujnik to częsta awaria Omegasa. Występował w dwóch (lub trzech) różnych wersjach i jedna z nich padała jak muchy.
Miałem Omegasa w Merivie i akurat u mnie czujnik ciśnienia i temperatury przeżył bezawaryjnie ponad 120000 km i pewnie nadal żyje u nowego właściciela.
powiem szczerze, że zaczynam już mieć dość Dacii a to za sprawą Jaszpola w Łodzi. Pisałem tu w sierpniu, że nie przełącza mi się na gaz. Tzn przełącza jeśli przejade kilka km i wyłączę silnik na chwilę. Do tej pory to mam.
Pojechałem w sierpniu wymienili mi elektrozawór i mówią mi "iglicę ma pan nowego typu nie będzie się tak paprać, jak ta poprzednia" taaaa wytrzymało to tydzień. Pojechałem, a oni zdziwieni, gdzie ja tankuje bo jeszcze tak umazanej iglicy to nie widzieli <po tygodniu!!!!> - wyczyścili. Jak można się domyśleć niewiele to dało, jednak z uwagi na sytuację rodzinną nie byłem w stanie do nich podjechać. Później jeszcze walnął wtryskiwacz (którego też zdiagnozowac nie mogli, a który był wymieniany nieco ponad rok wcześniej!!> - i oczywiście czyszczona iglica <zresztą nieodnotowane bo pewnie przy okazji robione>. Tuż przed świętami znów czyszczenie i w styczniu już to zaczęło szaleć....pojechałem ponownie tym razem jakoś na początku marca....no i znów czyszczenie i że tankuje gaz nie tam gdzie trzeba. W sensie najlepiej na Shellu i na Lotosie <świetnie trasy będę wyznaczał wzdłuż tych stacji benzynowych> Po tym udało mi się zatankować bodajże 3 razy w tym dwa razy niepełną butle....i co i znowu? Do tego raz na jakiś czas check engine się odpala i auto nie za bardzo chce jechać, ale po wygaszeniu silnika i odczekaniu znów chodzi.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł? Filtry to podobno nie mogą być, nawet jeśli są zapchane bo wszystko jest "za" i nie ma wpływu, a poziom wiedzy Jaszpola jest żenujący jeśli chodzi o serwis. Co z tego, że ostatnia "naprawa" była darmowa jak minęły dwa tygodnie i znów to samo, a auto po pierwsze już na gwarancji nie jest, po drugie nie mam czasu co chwilę jeździć. Ewentualnie czy ktoś się orientuje czy w Łodzi gdzieś to można zrobić czy nadal blokada komputera od lpg skazuje na ASO?
Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16v 110 KM
Rocznik: 2015 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 58 Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-18, 15:05
W ASO się po prostu na tym nie znają. Pojedź do porządnego gazownika, który sprawdzi instalację i ustawi wszystko jak trzeba.
W Łodzi polecam Damp-Pol ul Malownicza 7 tel.42 212 27 82
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
Ostatnio zmieniony przez Piotr 2017-03-18, 15:34, w całości zmieniany 3 razy
Ja, co roku wyciągam wielozawór by wyczyścisz zbiornik. Co prawda nic tam nigdy nie znalazłem przynajmniej u siebie. Ale u niektórych klientów czasem tak. Co prawda rzadko ktoś się na to decyduje, bo panie działa chodzi po co ruszać, i za co mam więcej zapłacić.
Napisz, który zawór. Bo ten przy butli jest niczym niezabezpieczony. Inna sprawa dziwnej polityki serwisów i to w zasadzie wszystkich w PL jak coś da się naprawić czy wyczyścić. To robią to do upadłego. Tym czasem w innych krajach tylko raz czy dwa. A częściej wymieniają od razu.
Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Wczoraj wylądowałem w jaszpolu tylko, że na Brukowej. Na początku miło bo mówią, że to niemozliwe, żeby gaz był zły, bo wszędzie gaz jest taki sam i oni już się za to biorą.
Po niespełna godzina wołają mnie do warsztatu, żebym zobaczył zapapraną iglicę od.... NIEWŁAŚCIWEGO GAZU. Wyśmiałem to zwłaszcza, że tu już mi nawet nie próbowali doradzać gdzie mam tankować.
Dodatkowo dowiedziałem się, że muszę się wtryskiwaczami pobawić bo.... przy bodajże 47 tys. wymienili mi na gwarancji oczywiście podobno te oryginalne renault.....dokładnie nie pamiętam ale gdzieś po 60 może 65 tyś padł znowu wtryskiwacz nr 3....oczywiście już po gwarancji. Obecnie podejrzenie jest wg komputera, że coś nie tak też z wstrykiwaczem nr 1. Po 30 000 km! No ale to nie ma raczej wpływu na brak przełączania, (przynajmniej wg pana, który mnie obłsugiwał)
No i teraz dochodzimy do "najlepszego". O ile przed wjazdem na warsztat było "niemożliwe, że zły gaz" o tyle przy odbieraniu auta u tego samego pana dowiedziałem się, że te nowe instalacje tak mają (mechanik to w ogóle się dziwił kto dał temu EURO5) i że ....... w zasadzie wszystkie nowe auta z instalacją Landi zarówno Dacia jak i Renault mają ten problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum