Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
szczęki hamulcowe
Autor Wiadomość
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2013-02-18, 07:29   szczęki hamulcowe

Witam Panowie, mam takie pytanie jakiego producenta szczęki hamulcowe polecacie do Logana MCV 1.5 dci 68KM z 2008r. ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-18, 08:41   

Nie przypominam sobie, aby ktoś szczęki wymieniał klocki natomiast tak.
http://www.daciaklub.pl/f...%EAki+hamulcowe
lub
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=30
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-14, 14:06   

Jakie szczęki polecacie do bębna w dusterze - jakiej firmy ?
Mogę kupić m.in :

Zestaw szczęk hamulcowych ATE 03.0137-0496.2 296.00 zł
Zestaw szczęk hamulcowych GIRLING 5187809 117.99 zł
Zestaw szczęk hamulcowych LPR 09890 99.00 zł
Zestaw szczęk hamulcowych NK 2739787 121.00 zł
Zestaw szczęk hamulcowych Raicam I... 2872 99.00 zł
Zestaw szczęk hamulcowych TRW GS8780 122.00 zł

no i reszta np na allegro dostępna :)
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-03-14, 18:55   

EBC,TRW, GIRLING. ATE coś podejrzanie drogie. Na hamulcach nie warto oszczędzać.
Jak nie jeździsz ostro, mocno załadowany to tył praktycznie nie hamuje.
Tanie szczęki mogą się rozkleić ze starości albo wady materiałowej a wtedy może dojść do zablokowania koła-następstwa mogą być różne.
Kiedyś w Escorcie diagnosta stwierdził słabą siłę hamowania na kole tylnym i tu ciekawostka wyszła - szczęki nowe (bez oleju, płynu, zanieczyszczeń), bębny ok. okazało się, że materiał okładzin był felerny (2 szczęki z kompletu) różnica 70% !!!!
Były to akurat szczęki nie markowe bo innych akurat nie było na stanie
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-14, 19:02   

Może im się pomyliło z tą ceną ATE . Przymierzam się najbardziej do TRW miałem takie w golfiku i były cymesik . Niby tył mało hamuje ale ja po zmianie w poprzednim golfie od razu czułem różnicę , no i wiadomo tył trzeba też odpowietrzyć.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-03-14, 19:22   

corrado napisał/a:
no i wiadomo tył trzeba też odpowietrzyć

Jak zmieniasz szczęki to po co?
Jak płyn wymieniasz a trzeba co jakiś czas to tak.
Jest jeszcze jeden element układu, który jest zaniedbywany - przewody elastyczne.
Warto je zmienić po 5-7 latach chociaż wyglądają dobrze. Koszt w sumie niewielki a pewność, że nie zrobią się zaworem zwrotnym 100% ( mogą zablokować klocki, szczęki na amen) ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-14, 19:27   

Nie mówię teraz ale wogóle trzeba odpowietrzać, układ hamulcowy nie jest szczelny w 100% .
Odpowietrzałem jakoś na lato/ jesieni również tył - pare babelkow wylecialo i od razu poprawa w hamowaniu , a niby nie zapowietrzone hamulce
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-14, 20:19   

Plik w pdf-ie jak wymienić szczeki hamulcowe - zaznaczam tłumaczenie komputerowe. Pracuje nad poprawnym tłumaczeniem, lecz to mozolna praca.

Wymiana szczęk hamulcowych tylnych.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 731 raz(y) 192,44 KB

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-03-15, 03:05   

Bemben tak łatwo nie schodzi. Ja mam dorobiony ściągacz.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-02-10, 18:28   

Józef napisał/a:
Plik w pdf-ie jak wymienić szczeki hamulcowe - zaznaczam tłumaczenie komputerowe. Pracuje nad poprawnym tłumaczeniem, lecz to mozolna praca.

I jak tam prace?
Bo chce zajrzeć to hamulców na tyle ;)
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-02-10, 21:23   

kali napisał/a:
Bemben tak łatwo nie schodzi. Ja mam dorobiony ściągacz.


Łatwiej ściągnąć bęben z założonym kołem. Łapiemy za koło po obwodzie i szarpiąc naprzemiennie ściągamy bęben razem z kołem.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-02-10, 22:45   

Książka cała została przetłumaczona na polski.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-02-10, 23:51   

i jest gdzie?
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-20, 07:10   

Uważajcie na opaskę magnetyczną ABS-u.

Ogólnie ten zestaw z ABS na tył jest droższy 2x niż inne ze stajni Renault.

Momenty dokręcenia:
Piasta przedniego koła: 280Nm
Piasta tylnego koła: 175Nm
Bębny tył: max: 204,2mm

Numery części w Sandero 1.4 MPI z 2010 (I TAK TRZEBA ROZEBRAĆ I DOBIERAĆ):

Szczęki:
FERODO FSB642
TRW GS8455
DELPHI LS1929


Cylinderki (jedna śruba mocująca):
TRW BWC243
PROTECHNIC PRH2419


Bębny (średnica otworu centrującego 52):
DELPHI BF427
TRW DB4373


Sprężynki - zestaw montażowy:
DELPHI LY1061

Zdjęcie prawy tył:
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-08-20, 09:06   

Kolejność czynności przy wymianie szczęk tylnych plik pdf.

Szczęki hamulcowe.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 611 raz(y) 217,69 KB

 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-20, 17:24   

Odradzam smarowanie samoregulatora jakimkolwiek smarem, pył z okładzin zalepi gwint. Najlepiej odtłuścić i wyczyścić. Nakrętka ma pracować luźno.

Jeśli bębny nie chcą zejść to bardzo ciężko złożyć szczęki samoregulatorem przez otwór od szpilki koła (prędzej rozwalicie ząbki na nakrętce). Polecam rwać i potem wymienić mocowania szczęk ze sprężynkami oraz ewentualnie szczęki jak się uszkodzą (rzadko).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-20, 22:08   

Spokojnie można smarować. Ale lekko i smarem do tego przystosowanym. Miedziany, aluminiowy lub specjalny do hamulcy.
Regulator tylko się wykręca, więc schowanego gwintu pył nie zabrudzi. A sam bęben radzę zeslifować na samym końcu tam gdzie tworzy się rant. I problem ze ściąganie przestaje istnieć. Tyle że ja ściągam bęben raz w roku i czyszczę z osadzającego się pyłu.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-05-10, 00:49   

Jako że na liczniku stuknęło 100 tyś i 8 lat chce zrobić porządek z bębnami
Z przodu tarcza już słaba ,klocki ok. ale płyn do wymiany dlatego chce zrobić wszystko (przód i tył). Tył nie był wcześniej ruszany w ogóle.

Chce zamówić cały zestaw brembo K 68 077 szczęki sprężynki + cylinderki
do tego zestaw łożyska SKF VKBA 6799
na przód tarcze + oem klocki
i 1l. dot 4

Coś mi jeszcze potrzebne ?

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 109 raz(y) 112,6 KB

 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2020-05-10, 17:52   

Na początek proponuję zdemontować bębny i dokonać oględzin całości.
W swoim przy tym przebiegu nie miałem co wymieniać. Obyło się na czyszczeniu całości, lekkim przesmarowaniu i opcjonalnie pomalowaniu bębnów i zwrotnicy.
Teraz przy 150 tys i 10 lat zrobiłem to samo. Na przeglądzie siła hamowania na wszystkich kołach wychodzi książkowo.
 
Krilan 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 32
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2021-04-07, 22:20   

Dardus napisał/a:
Na początek proponuję zdemontować bębny i dokonać oględzin całości.
W swoim przy tym przebiegu nie miałem co wymieniać. Obyło się na czyszczeniu całości, lekkim przesmarowaniu i opcjonalnie pomalowaniu bębnów i zwrotnicy.
Teraz przy 150 tys i 10 lat zrobiłem to samo. Na przeglądzie siła hamowania na wszystkich kołach wychodzi książkowo.


Chciałem zajrzeć do bębnów - przebieg 118 tys kilometrów i mam kilka pytań.

1. Czy nakrętka piasty jest jednorazowa ? Słyszałem ,że nie wolno ich używać dwa razy bo się później odkręcają.
2. Z jakim momentem dokręcić po robocie nakrętkę piasty , w niektórych autach dokręca się ręką
i daje koronkę .
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-04-07, 23:20   

Krilan - W moich dotychczasowych autach nie było potrzeby odkręcania nakrętki piasty w celu demontażu tarcz lub bębnów hamulcowych . Mniemam , że tak samo jest w daci
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2021-04-08, 08:07   

Niema konieczności demontażu piasty.
Wystarczy odkręcić koło i dwie śruby na torks, bęben powinien się wysunąć.
Jeśli będą już ranty na bębnie trzeba poluzować samoregulatory na szczękach.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-08, 10:19   

Dardus napisał/a:
Niema konieczności demontażu piasty.

W jakim modelu? W Sandero bęben hamulcowy i piasta to jeden element (przecież są zdjęcia powyżej)- jak chyba w większości aut klasy A i B. Aby zdjąć bęben trzeba odkręcić centralną nakrętkę piasty. Zdaje się, że w Dusterze 4x2 też jest identycznie.
Duster 4x4 to inna bajka.

Krilan napisał/a:
1. Czy nakrętka piasty jest jednorazowa ? Słyszałem ,że nie wolno ich używać dwa razy bo się później odkręcają.

Tak- to nakrętki samohamowne a więc z zasady jednorazowe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-04-08, 10:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-04-08, 10:47   

Wygląda na to , że kol. Dymek dobrze pisze . na fotce widać , że bęben jest równocześnie piastą koła i jako część zamienna posiada równocześnie łożysko .
https://www.iparts.pl/cze...135.html#100033 . Nakrętki w takich miejscach dla bezpieczeństwa zawsze są jednorazowe
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2021-04-08, 12:40   

Mój opis dotyczy 4x4 Dustera.
Ostatnio zmieniony przez Dardus 2021-04-08, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne