Wysłany: 2013-02-05, 13:01 Znane już ceny NOWY LOGAN
Podstawowa wersja ACCESS 1.2 16v 75km od 28900zł
Ambiance1.2 16v 75km od 31900zł + klima i radio za2900zł= 34800zł
LPG 3500zł (dostępne dla wersji Ambiance i Laureate)
podłokietnik przedni 400zł (Laureate)
Tempomat 650zł (Laureate)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-02-05, 14:25
Świetne ceny. Rozumiem, że na 4 poduchy i ESP w ambience można liczyć? Klima w Laureate seryjna czy za dopłatą (w holandii w nowym sandero laureate trzeba dopłacać, stąd pytanie?).
Chodzi o to, że generalnie auto z dieselem w porównaniu do konkurencji jest duzo tańsze. Za podobne pieniądze kupujesz mniej prestiżowy samochód ale zamiast benzyniaka możesz sobie kupić diesla.
Dopłata względem benzyny jest wysoka, ale na podobnym jak u konkurencji poziomie.
Same auto tańsze. To miałem na myśli.
A że kombiak lepszy z dieslem to chyba oczywiste?
W Peugeocie 301 trzeba dopłacić ok. 9 tys. zł Fakt, że od razu do wersji 92 konnej ale jednak. W Dacii mamy do wyboru dwa diesle.
No ale kto kupuje golasa
Jak dobrze pamietam to w moim przypadku róznica z takim samym wyposażeniem między D a B to było cos koło 6tyś a B+G to juz tylko ok 3tyś.
No ale kto kupuje golasa
Jak dobrze pamietam to w moim przypadku róznica z takim samym wyposażeniem między D a B to było cos koło 6tyś a B+G to juz tylko ok 3tyś.
Nie golasa. Porównywałem 1.2 75KM Laureate do 1.5 dCi 90 Laureate ;)
No ale kto kupuje golasa
Jak dobrze pamietam to w moim przypadku róznica z takim samym wyposażeniem między D a B to było cos koło 6tyś a B+G to juz tylko ok 3tyś.
Nie golasa. Porównywałem 1.2 75KM Laureate do 1.5 dCi 90 Laureate ;)
No to skoro już porównujesz te silniki to z DCI 75km a to jest juz różnica 7800zł.
Ale jak widze to teraz faktycznie jest większa rozbieżnosć miedzy benzyna a dizlem >aj kja zamawialem to dostepny był benzyniak 1,6 85km i tylko taki byl dostepny w stepwayu tak ze u mnie kalkulacja wychodziała tak jak pisałem wcześniej . porównywałem rózniece miedzy B a D w innych markach i Dacia miała najmniejsza różnice
W Dacii z podstawy do diesla 90 trzeba dopłacić 10300 :/ (porównanie do 9000 w 301)
I tylko po to, aby mieć Diesla
No cóż... są ludzie, których stać na takie fanaberie.
Jakie fanaberie? Jak jeździsz po mieście to faktycznie nie ma sensu kupno takiego silnika. Ale na trasę czy nawet do przewożenia większej ilości kilogramów silnik 1,2 75 KM jest za słaby. z kolei 0,9 tCe nie musi byc równie trwały co diesel i tez nie jest tak mocny mimo turbo.
Pomijam już kwestie późniejszych oszczędności na spalaniu. Po prostu silnik diesla może byc do danego auta lepszy niż benzyniak.
Rożni sa ludzie i różne mają potrzeby. Jakie fanaberie?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-02-05, 20:37
okey32 napisał/a:
No to skoro już porównujesz te silniki to z DCI 75km a to jest juz różnica 7800zł.
Zakładając że benzyniak spali 7 a diesel 5 litrów na 100 km, przy cenach ze stacji gdzie tankuję sprzed 2h:
5x5.33=26,65 zł/100km --> Diesel
7x5.26=36,82 zł/100km --> Benzyna
Różnica na 100km -->10.17 zł na korzyść diesla
Wychodzi na to, że diesel zwróci się po 66700 kilometrach. Jak dla mnie za dużo, dlatego do użytku prywatnego w tym przypadku olałbym diesla.
Więc może benzyniak z gazem? Załóżmy że gazu bierze 15 % więcej (sekwencja nie ma takiego wzrostu spalania,ale coś tam na rozruch benzyny spali itp). Powiedzmy że benzyniak spali 7 litrów.
7x5.26zł=36.82 zł/100km
8.05 x2.60zł=20.93zł/100 km
Różnica na 100 km=15.89zł na korzyść LPG
Przy cenie 3500 zł za instalację, z grubsza wychodzi na to że po 22000 km inwestycja się zwraca.
Zależy na czym komu zależy, mimo że fajnie mi się śmigało dieslem w trasy prywatnie jednak bym go w przypadku Dacii nie wybrał.
tylko większość zapomina że LPG potrafi nabroić w silniku, w układzie wylotowym, że po około 100 000 km będzie trzeba będzie wymienić parę części w układzie LPG, każdy kto kupuje samochód musi do sprawy podejść indywidualnie mi np. nie opłaca się instalować instalacji LPG gdyż mój przebieg roczny wyniesie około 8 000 km, a sprzedać ten samochód zamierzam po 20-23 miesiącach od kupna. A diesla nie ma sensu wybierać na przebiegi dzienne 10-20 km .
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-05, 20:56
ryjas napisał/a:
Jak jeździsz po mieście to faktycznie nie ma sensu kupno takiego silnika.
Tak, jeżdżę głownie po mieście, ewentualnie na krótkich odcinkach. Do pracy dojeżdżam autobusem i sporadycznie samochodem, tam mam ok. 12km. Raz na jakiś czas odwiedzam rodzinę, do której mam max. 80km. Autostrad w Polsce nie ma, ale nawet po istniejących drogach "szybkiego ruchu" poruszam się zaledwie kilka razy w roku. Diesel w moim przypadku nie ma sensu (a jednak takim jeżdżę)
W trasie rzeczywiście można osiągnąć niskie spalanie przy silniku Diesla. Mój rekord to 4.2l/100km, ale w mieście przy jeździe na krótkich odcinkach, gdzie silnik nigdy nie jest dogrzany, nie ma to najmniejszego sensu.
Ostatnio dość sporo jeździłem po mieście i komputer wskazywał mi spalanie średnie na poziomie 10.5l/100km. Z nerwów go skasowałem i teraz mam ok. 7l/100km. Zobaczymy jakie będzie spalanie rzeczywiste przy najbliższym tankowaniu.
Ja bym brał wersję 1.2 16V z LPG. Ktoś inny wybierze 1.5dCi. Czy ktoś tutaj postępuje źle? - NIE. Każdy wybiera to, na co go stać i to, co jest dla niego najlepsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum