Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
stuki w silniku i kontrolka check
Autor Wiadomość
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-23, 20:16   stuki w silniku i kontrolka check

Witam!
Mam problem. Żona tuż przed dojazdem do pracy usłyszała 2 stuki w silniku a następnie auto było słabe. Dojachała tak klikaset metrów na parking.
Zastanawiam się co się moglo stac?
Czy macie jakieś sugesie?

Wieczorem mam zamiar jechac po nią i nie wiem czy próbować odpalać auto czy od razu na hol (ponad 30 km :(

Jak zajrzała pod maskę to nic tak dziwnego w jej odczuciu nie było widać. Płyn chłodzacy w normie. Reszty nie sprawdzała, bo spieszyła się do pracy.

Dwa tygodnie temu wymieniony był olej, kpl. rozrząd, tarcze i klocki, plus regulacja zaworów...

Aż się boję co mnie czeka...
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-23, 20:28   

Ech... Może być tysiąc i jeden powodów - jak ktokolwiek miałby Ci zdalnie coś powiedzieć...? Takie rzeczy da się zdiagnozować tylko przy aucie.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-23, 20:30   

chodziło mi raczej o podobny przypadek :cry:

wybuch, stuk, może alternator rozwaliło, albo parownik od gazu, kolektor dolotowy gorzej jak coś mechanicznego...
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2013-02-23, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-23, 20:36   

Jeżeli było aż tyle robione to może być cokolwiek.
Na początek sprawdź przewody do świec wizualnie, a potem spróbuj odpalić na chwilę i zobacz czy nie mają przebić. Przelatujące iskierki od przewodów do masy silnika.
Może też być czujnik położenia wału korbowego. Można go spróbować oczyścić z brudu.

W ostateczności może być zła regulacja zaworów albo pasek przeskoczył ale to by graniczyło z cudem bo jest to mało prawdopodobne.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-23, 20:44   

ok,
z przewodami taki miałem plan
co do czujnika do ciężko będzie na parkingu...

przewody wymieniłem jakieś 5kkm temu wraz ze świecami.

jak wrócę (środek nocy) to dam znać, co wylookałem
pozdro!
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-23, 21:26   

po rozmowie okazało się, że stuk był gdzies ze środka auta...

może katalizator... czy widać jakies objawy zewnętrze? na co zwracać uwagę?
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-24, 01:46   

po podjechaniu na parking i obejrzeniu auta nic nie stwierdziłem.
żadnych wycieków, ani uszkodzeń.
odpaliłem auto i ok.
ruszyłem, po ok 2 km przełączyło się na gaz i też ok.
kilka razy przełączałem ale żadnej różnicy.
auto żwawe i chętnie wkręcało się na obroty.
wróciłem do domu (ponad 30 km) i nic dziwnego się nie działo.

martwi mnie tylko delikatny bytek plynu chłodzacego - od ostatniej wymiany rozrzadu jakieś 600km temu ubyło ok 1,5 cm w zbiorniczku wyrównawczym (błąd montażu pompy czy może jakieś rozszczelnienie układu, moze parownik gazu pada i "plunał" płynem, ze aż zadusiło :roll: - tak se gdybam

zastanawiam się co mogło wpłynac na kontrolkę, pewnie jakiś czujnik...
położenia wału, czy może lambda pada.... :roll:
jesli pozostał slad w pamieci to pozostaje mi dokupić jakąś wtyczke serwisową na bluetooth i sprawdzić (co polecacie?)

dzieki za ewentualne pomysły!
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-24, 02:46   

piotrek400 napisał/a:
nic nie stwierdziłem

No i było panikować? (;


piotrek400 napisał/a:
co polecacie?

Przeczytać właściwy temat <:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1582

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3279
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-24, 11:28   

piotrek400 napisał/a:
martwi mnie tylko delikatny bytek plynu chłodzacego - od ostatniej wymiany rozrzadu jakieś 600km temu ubyło ok 1,5 cm w zbiorniczku wyrównawczym (błąd montażu pompy czy może jakieś rozszczelnienie układu, moze parownik gazu pada i "plunał" płynem, ze aż zadusiło :roll: - tak se gdybam


A może po prostu układ się do końca odpowietrzył po wymianie pompy?
U mnie po tygodniu też trochę dolałem i jest teraz OK.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-24, 12:46   

u mnie to już 2 tygodnie mija, ale brałem to pod uwagę myśląc, że odpowietrzenie będzie procesem dość szybkim - zabulgotanie :roll: - i po sprawie, a tu ubywa jakoś powoli.
poobserwuję i jak coś to dam znać

może to po prostu przywzyczajenie się do "pewnych" standartów, bo na prawdę NIC mi nie ubywało a zrobiłem 50kkm na jednej i 10kkm na drugiej daćce!

(w matizku, którym przejechałem 60kkm w 3 lata, to raz na miesiąc trzeba było troszke oleju i płynu chłodącego dolac :-P a w daćkach oleju ubywa tyle ile w papier wytrę podczas sprawdzania przed wyjazdem w Polskę raz na jakiś czas...)
_________________

 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2013-02-25, 04:24   

u mnie po wymianie chłodnicy przez 2 tygodnie jeżdziłem do serwisu na dolewki płynu chłodniczego bo schodziło prawie do zera ze zbiorniczka:)
Ostatnio zmieniony przez robertp1983 2013-02-25, 04:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-09, 08:56   

No i stało się znowu :(

Tym razem "trafiło" na mnie. Wczoraj gdy wyjeżdżaliśmy do wawy, to po kilkunastu km zaczęło się.
Odczułem to jako poszarpywanie i słychać było stukanie w silniku (takie dziwne jakby metaliczne). Auto straciło na mocy ale jechało - zaświeciła się kontrolka check. Od razu przełączyłem na Pb i problem się rozwiązał - kontrolka znikneła. Pomyślałem sobie - kurde coś z instalacją (koniec gwarancji za miesiąc). Potem znowu włączyłem na LPG i znowu auto zaczeło drżeć, osłabło, więc znowu przełączyłem na Pb. Postanowiłem sie zatrzymać lecz z uwagi na śnieżycę mogłem zrobić to dopiero pod Mszczonowem (zostało kilka km). Jechałem dalej jeszcze kilka razy przełączając na chwilę. Jednak ku mojemu zdziwieniu od pewnej czwili na Pb kontrolka nie gasła i problem pozostał... :cry: Tak dojechałem do miejsca postoju. Gdy zajrzałem pod maskę, to nic specjalnego nie było widać. Po dodaniu gazu auto poszarpywało a obroty spadały na luzie do 500. Tak jakby na jeden gar nie palił.
Aaaaa. Śniegu nawiało podczas jazdy na silnik i cewka miała troche wody na górze - ale nie wiem czy to był powód... :-|
Gdy auto ostygło postanowiłem wracać do domu. Odpaliło normalnie. Przełaczyło się na LPG i wszystko było ok.
Sam juz nie wiem.
Powtarza się tylko jeden czynnik. Jazda na wolnych obrotach. Wtedy żona podjeżdżała pod górkę, teraz z uwagi na śnieżyce jechałem wolno.
Jeśli komputer przechowuje historię błędów to dzisiaj powinienem wiedzieć co się działo, bo jadę na kontrolę.
W aucie niedawno zmieniany był rozrząd. Wczesniej świece i przewody (może świece jakies felerne). Albo cholera jakiś czujnik pada, albo lambda. :-?
A może to cewka? hmm.... :roll:

Nie mogę zostawić tej mojej rumunki bez diagnozy. :-/

Czy miał ktoś podobne objawy?


(płyn chłodzący juz nie ubywa - pewnie układ się odpowietrzał)
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2013-03-09, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-03-09, 09:22   

piotrek400 napisał/a:

Aaaaa. Śniegu nawiało podczas jazdy na silnik i cewka miała troche wody na górze - ale nie wiem czy to był powód.

I było przebicie. :-(
_________________
48piotr
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-09, 09:45   

Niestety kontrola odwołana, trzeba do pracy jechać.
Mechanik tez potwierdził, że śnieg mógł być powodem.
Muszę jakąś osłonę wymyślić :mrgreen:

W wolnej chwili podjadę na kopmuter.
Pozdrawiam!
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-10, 09:05   

Niby wszystko ok ale doszedł jeszcze jeden problem.
Samoistnie wyłącza się gaz a po włączeniu z powrotem wszystko ok.
Miałem tak rano, więc zasypanie cewki sniegiem odpada...
Dziwna sytuacja, ostatnio tak miałem przed padnięciem akumulatora...
Auto szwankuje na wolnych obrotach, na obrotach powyżej 2500 jest ok.
Czy to jakiś regulator pada?
_________________

 
koszalin11 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
  Wysłany: 2013-03-10, 09:19   

Miernik w rękę i wszystko będzie jasne może ładowanie szwankuje i brakuje voltów. Zwykły miernik elektroniczny kupisz za około 20 zł.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-10, 09:25   

miernik mam, jak zona wróci z uczelni to sprawdzę
a ile powinno być dokładnie?
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-10, 09:27   

tak sobie czytam i chyba cewka niedługo padnie, wszystko na to wskazuje...
jak żona wróci to chyba zamienię z drugiego auta (logan 1,6)
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2013-03-10, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-10, 09:57   

A kiedy miałeś ostatnio regulowane zawory ?
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-10, 10:03   

może z 1kkm temu, ciasne były wydechy

czy przy podmianie cewki muszę na coś szczególnie zwrócić uwagę? czy po prostu 4 śrubki i już...
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2013-03-10, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-10, 10:11   

piotrek400 napisał/a:
czy po prostu 4 śrubki i już...

3 śrubki z tego co pamiętam - ale ja bym się nie nastawiał na to, że cewka będzie przyczyną problemów.
Skoro na benzynie jechał dobrze, a tylko na gazie były problemy to cewka będzie ok.
U ciebie coś się dzieje z instalacją gazową, skoro przełącza się na benzynę i na benzynie auto zachowuje się prawidłowo.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-10, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-03-10, 10:20   

piotrek400 napisał/a:
miernik mam, jak zona wróci z uczelni to sprawdzę
a ile powinno być dokładnie?

13.5-14 powinno byc
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-10, 10:42   

jackthenight napisał/a:
na benzynie auto zachowuje się prawidłowo

no właśnie tylko na początku jest różnica, potem jest tak samo też na benzynie
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-10, 20:12   

żona wróciła z wawy i było ok.

w każdym razie cewki podmieniłem (rzeczywiście 3 śruby) i zobaczymy.
od razu po zamianie mój dziwnie nierówno zaczał chodzić, ale może to subiektywne odczucie bo nigdy problemów nie było (wszak zrobiłem przez rok całe 10kkm :lol: ), więc może zawsze tak chodził...
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2013-03-11, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-03-11, 17:24   

podmiana cewki chyba wykazala tylko tyle, że to nie cewka :)
rano żona dojechała do pracy bez problemów - był mróz
wracając (odwilż) po ok 10 km zaczęło sie szarpanie i spadek mocy, chwilowo na beznynie było ok ale potem też szarpało. wyraźnie coś z elektryką... tylko co?
dzisiaj podmieniłem przewody i zobaczymy....
jak się powtórzy to założę stare świece (kiedyś w matizie świece padły mi po 3kkm... ale się naszukałem przyczyny... ślepo wierzyłem, że nowe są ok, może i teraz tez tak jest...?)
zobaczymy

za ewentualne sugestie serdecznie dziekuję
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne