Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: laisar
2013-07-05, 12:58
Nowy Logan MCV - 2013
Autor Wiadomość
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-06, 07:43   

Nic nadzwyczajnego, zwykły przeciętniak, który rynek może zdobyć nieskomplikowana konstrukcją i niską ceną.
Poprzedni logan mcv był na rynku czymś innowacyjnym a ten niczego nowego nie wnosi.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2013-03-06, 08:06   

http://moto.onet.pl/35541...html?node=52098
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 08:09   

Dyziek napisał/a:
Jaka to roznica

Zasadnicza! (;

Dyziek napisał/a:
rozumiecie, a marudzicie "bo tak!"

Można rozumieć i jednocześnie nie być zadowolonym.

Problemem nie jest (nie)robienie konkurencji, tylko bezsensowne używanie starej nazwy na coś nowego, zupełnie odmiennego (nawet jeśli tak ogólnie to przyzwoite auto i przyzwoite kombi) oraz niedostatki najbliższego następcy - lodgy.

Dyziek napisał/a:
Dacia idzie w kierunku samochodow benzynowych 'niegazowalnych' dla rynku unijnego

Akurat 0,9 powinno się dać zagazować bez większych problemów.

Dyziek napisał/a:
nie jest to tendencja jednego producenta

W rzeczywistości chodzi o kierunek na zmniejszania zużycia paliwa. Znowu: w zasadzie zrozumiały, ale z metody można być niezadowolonym - nawet jeśli ona też jest zrozumiała.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:24   

tomala72 napisał/a:
Poprzedni logan mcv był na rynku czymś innowacyjnym a ten niczego nowego nie wnosi.
nie odrzucający na 50m wygląd ;-)

dla praktyków którzy kupowali stare MCV jest Dokker i Lodgy
nowe MCV ma szanse przyciągnąć do Dacii nowych klientów którym poprzednia generacja kombi nie odpowiadała

sądząc po wczorajszym odzewie wśród moich znajomych, jest na to szansa - wg ludzi nie związanych w żaden sposób z Dacią, wreszcie jest praktyczne auto które może się podobać (bo bądźmy szczerzy - MCV, Dokker i Lodgy są trochę kontrowersyjne jeżeli chodzi o design)
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-06, 08:24   

0,9 tCe nawet jak się zagazuje, to nie będzie to opłacalna inwestycja.
Raz, że ponoć mało palą te silniki, a dwa ze turbina dostanie mocno po tyłku. To jest mały silniczek gdzie turbo chodzi praktycznie non stop, żeby była jakakolwiek dynamika. Wyższa temperatura spalania LPG może turbinie zaszkodzić.
Myślę, że Dacia oferowałaby już LPG do tego silnika gdyby było to w pełni opłacalne i bezpieczne.
Dobrze ze jest 1,2 75KM LPG i wcale nie takie drogie diesle. Do oszczędzania w sam raz.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:29   

ryjas napisał/a:
Raz, że ponoć mało palą te silniki
czy aby na pewno tak mało :?: (jakby paliły 4l w trasie z obciążeniem, to by się nie opłacało montować lpg)

ryjas napisał/a:
dwa ze turbina dostanie mocno po tyłku. To jest mały silniczek gdzie turbo chodzi praktycznie non stop, żeby była jakakolwiek dynamika. Wyższa temperatura spalania LPG może turbinie zaszkodzić.
poczekamy zobaczymy
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-06, 08:30   

kapelusznik napisał/a:
...Dokker... są trochę kontrowersyjne jeżeli chodzi o design)


Dokker jest tak samo kontrowersyjny pod względem wizualnym jak konkurencja. Dokerowi naprawdę nie można niczego zarzucić patrząc równoczesnie na kilka nowych kombivanów. Kwestią sporną jest wykończenie, które dla typowych użytkowników aut takich jak Berlingo np. może być zbyt spartańskie (chodzi głównie o drugi rząd siedzeń, bagażnik).
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:32   

ryjas napisał/a:
Dokker jest tak samo kontrowersyjny pod względem wizualnym jak konkurencja
jak najbardziej się zgadzam

każdy kombivan jest kontrowersyjny pod względem wizualnym, jeżeli rozpatrujemy zastosowanie jako "rodzinne kombi" i podstawowe auto w rodzinie

a o tym piszę

jako kombivan - a proszę bardzo, może wyglądać jak chce
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-06, 08:34   

kapelusznik napisał/a:
ryjas napisał/a:
Raz, że ponoć mało palą te silniki
czy aby na pewno tak mało :?: (jakby paliły 4l w trasie z obciążeniem, to by się nie opłacało montować lpg)


Praktyka z testów pokazuje że np. w Clio palą niewiele ok. 6l/100 średnio. W trasie 5,0-5,5 w mieście maks. 7,5

A u kolegi Pshemo wynosi od 4,9 w trasie do 6,7 w mieście wg kompa.
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=15

Przyjmując, że sekwencja spala także benzynę to montaz wg mnie zwróci się po kilku latach. Lepiej wziąć diesla w takim przypadku
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2013-03-06, 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:38   

ryjas napisał/a:
Praktyka z testów
a praktyka z praktyki :?:
bo 5.3l/100 w trasie to ja też potrafię zrobić swoim 1.4, ale tak się nie da jeździć na codzień

czyli wychodzi na to, że spalanie podobne, a z ręką na sercu mogę powiedzieć że przy takim spalaniu montaż normalnego LPG jest opłacalny (a skoro 0.9 Tce to silnik MPI to wszystkie znaki na niebiesiach wskazują że wystarczy zwykła sekwencja)

ryjas napisał/a:
sekwencja spala także benzynę
tylko przy rozruchu, potem tylko LPG

wg moich obliczeń przy moim stylu jazdy w 1.4 potrzeba ok 18kkm żeby montaż się zwrócił, w takim 0.9 Tce który spala troszeczkę mniej, to może być załóżmy 22kkm
jeżeli ktoś robi 22kkm w kilka lat, to ani lpg mu nie potrzebne, ani 0.9 Tce, zastanawiałbym się także nad sensem posiadania samochodu ;-)
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-03-06, 08:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 08:41   

Marmach napisał/a:
bardzo interesują mnie testy zderzeniowe

Przecież wiadomo - będą 3*... <:
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-06, 08:49   

kapelusznik napisał/a:

czyli wychodzi na to, że spalanie podobne, a z ręką na sercu mogę powiedzieć że przy takim spalaniu montaż normalnego LPG jest opłacalny (a skoro 0.9 Tce to silnik MPI to wszystkie znaki na niebiesiach wskazują że wystarczy zwykła sekwencja)


Ale najpierw musisz dopłacić za ten silnik, więc dorzucając jeszcze 3,5-4 tys za instalacje wychodzi Ci cena diesla.
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-03-06, 08:52   

Sekwencja to teraz wydatek 2500zł. Poza tym jednak koszt przejechaniu km jest w dieslu większy niż na LPG.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:53   

jasne, tylko że
- jazda na ON i tak jest droższa
- nie każdy jest fanem diesla

różni ludzie mają różne potrzeby i dlatego produkowane są różne wersje silnikowe
w innym przypadku wszystkie auta miały by montowane 1.9TDI
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-06, 09:01   

yadoctor napisał/a:
Sekwencja to teraz wydatek 2500zł. Poza tym jednak koszt przejechaniu km jest w dieslu większy niż na LPG.


Zależy z jakimi bajerami. Poza tym czysto teoretycznie piszę odnośnie dostępności instalacji w salonie, gdzie dopłata kosztuje 3,5 tys.

kapelusznik napisał/a:
jasne, tylko że
- jazda na ON i tak jest droższa
- nie każdy jest fanem diesla

różni ludzie mają różne potrzeby i dlatego produkowane są różne wersje silnikowe
w innym przypadku wszystkie auta miały by montowane 1.9TDI


Do kombi z tak dużym kufrem i teoretycznym przeznaczeniem (zakładam, ze będzie to auto flotowe) diesel pasuje jak ulał.
Odnośnie jazdy na ON. Jeśli podliczysz wszystkie za i przeciw to niekoniecznie jest to droższe. W mieście pewnie tak. ale na trasie, gdzie dCi będzie spalało 4,5 l/100 bez zbytniego ecodrivingu, zapewniając przy tym lepsza dynamikę to nie jest taki głupi pomysł.
Koszty przeglądu instalacji LPG, częstsza wymiana świec i innych bajerów tez nie jest tu bez znaczenia.
Generalnie do miasta tańsze będzie 1,2 75 KM. Ale w trasę ten silnik jest za słaby. Gdyby był dostępny 1,6 pewnie sens diesla czy 0,9 tCe byłby żaden.

Nie jestem przeciwnikiem LPG, bo sam go miałem w poprzednim aucie (Lanos 1,6) ale np. teraz zupełnie mi się to nie opłaca mimo iż jeżdżę 10-12 tys. rocznie. Auto mi pali 8 l/100 w mieście gdzie robię małe przebiegi. W trasie jest to 5,5-6,5 (zależy jak cisnę). Mam z głowy dodatkowe opłaty za przeglądy. Ew. problemy ze świecami, cewkami itp.
Jeżdżąc w mieście gaz przełącza się po ok. 2 km a ja robię jednorazowe trasy od 3 do 6, czasem dłuższe ok. 20 jak mam przejechać przez Trójmiasto (ale to nie jest typowa miejska jazda)
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2013-03-06, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-06, 10:05   

laisar napisał/a:
Marmach napisał/a:
bardzo interesują mnie testy zderzeniowe

Przecież wiadomo - będą 3*... <:

Amen! Safety First!
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-03-06, 10:41   

laisar napisał/a:
Oficjalnie niby od 8990 €, ale dla nas to zupełnie nic nie oznacza - Renault "przelicza" sobie ceny na lokalne waluty po jakimś swoim wewnętrznym kursie (czytaj: wymyśla).

Będzie trochę drożej niż sedan, a trochę taniej niż lodgy, i tyle - np 33900?

Watpie w 33900zl. Ile normalnie kosztowal stary MCV Access przed upustami zwiazanymi z wyprzedaza? ZTCP wyraznie ponad 34kzl, zdaje sie ok. 34,5kzl czy 34,7 czy jakos tak. Nie sadze, zeby nowy MCV mial byc tanszy od starego (nawet mimo tego, ze jest mniejszy). Tak wiec spodziewam sie raczej ceny co najmniej 34900zl. Chociaz oczywiscie chcialbym sie mylic :-)
Ostatnio zmieniony przez DD 2013-03-06, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 13:21   

DD napisał/a:
Ile normalnie kosztowal stary MCV Access przed upustami zwiazanymi z wyprzedaza?

34150 - co jednak nie ma najmniejszego znaczenia: wtedy było wtedy, teraz jest teraz, a cena ma niewiele wspólnego z czymkolwiek obiektywnym.

33900 to jedynie zgadywanka - taka kwota wydaje się logiczna patrząc na polskie ceny (logan 28900, sandero 29900, mcv ???, dokker 36900, lodgy 37900). Jednak nigdzie nie jest powiedziane, że to musi być - i będzie - logiczne...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 13:28   

@ryjas & kapelusznik: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=401 d(;
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 18:28   

piotrres napisał/a:
laisar napisał/a:
Marmach napisał/a:
bardzo interesują mnie testy zderzeniowe

Przecież wiadomo - będą 3*... <:

Amen! Safety First!


Jeśli kolejne modele daci wciąż będą tylko na trzy gwiazdki to nie wróży tej marce rekordów w sprzedaży. Przynajmniej musi być 4. Bynajmniej ja nowego pojazdu z 3 gwiazdkami bym nie chciał kupić. Nawet kupując dustera używanego szukalbym z ESP by mieć max wyposażenie z zakresu ochrony pasażerów.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1144
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-03-06, 20:34   

kij z gwiazdkami mnie dobija raczej dalszy brak płaskiej podłogi w nowej mcv po rozłożeniu siedzeń troche poracha jak czasem trzeba przewieść coś dłuższego
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-03-06, 20:43   

Mnie się umiarkowanie podoba. Jak już to w tym czerwonym kolorze. Co prawda MCV-ki to nie przypomina, ale to już chyba taki zamysł, że jak ktoś chce coś bardziej pakownego to bierze Dokera lub Lodgy. Co do silników to w takim autku ten zwykły 1.2 75KM odpada. Mam go w Clio i raczej sprawdza się tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy po mieście najlepiej nieobładowanym autkiem. Na TCe psów bym nie wieszał bo na pewno będzie lepszym rozwiązaniem niż wspomniane wcześniej 75KM. Fakt dziwnie to wygląda z taka pojemnością ale przecież Ford ma litrowego EcoBoost w Focusie i jakoś nikt z tego problemu nie robi. Diesle wiadomo jak kto lubi lub potrzebuje.
Ogólnie ciekawa propozycja która systematyzuje ofertę Dacii.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 20:53   

wat napisał/a:
kij z gwiazdkami mnie dobija raczej dalszy brak płaskiej podłogi w nowej mcv po rozłożeniu siedzeń troche poracha jak czasem trzeba przewieść coś dłuższego



Być może usyskasz ją jak zdemontujesz siedziska tylnej kanapy i oprzesz je o oparcia foteli kierowcy i pasażera to dzielone oparcie tylnej kanapy ułoży się na płasko z podłogą bagażnika ? Niech ktoś to potwierdzi bo gdybam :-)
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2013-03-06, 21:30   coś z super expresu

http://superauto24.se.pl/...nie_310257.html
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1144
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-03-06, 21:59   

chyba zostali przy standardowym rozwiązaniu bo juz teraz nawet jak klapniesz siedzisko nie masz płaskiej podłogi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne