Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
parujące szyby
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-04-08, 05:40   

My tu pitu, pitu, a koleżanka czeka na konkretną pomoc.

Najpierw jak już zostało powiedziane to dobrze nagrzać auto co może być trudne w warunkach zimowych i krótkich trasach. Pomaga też otrzepywanie butów przed wsiadaniem :-P ;-) byle nie o progi.

Teraz o produktach, które można zastosować.

Też garażuję po chmurką więc wiem co mówię.
Najpierw umyć szybę płynem do szyb z FM group (15zł za 0,75l) i wytrzeć do sucha ręcznikiem papierowym.
Następnie pianka przeciwko osadzaniu się pary wodnej (14zł za 300ml).
Są one z nano technologią.

W warunkach zimowych wytrzymuje do trzech miesięcy po czym należy czynność powtórzyć. Mówie z praktyki.
Jest jeden problem. Nie dostanie się w normalnym obrocie tylko trzeba znaleść dystrybutora albo zapisać się do systemu i używać różnych produktów.

www.fmgroup.pl
Na dole są katalogi, a dla zainteresowanych więcej info na PW.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-04-08, 05:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-04-08, 06:57   

TD Pedro napisał/a:

jeżeli oczekujesz odpowiedzi wyłącznie od wybranej osoby to może warto takie pytanie skierować wprost do adresata a nie będzie nieporozumień i off...

Następnym razem tak uczynię :mrgreen:
_________________

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-04-08, 08:10   

Sorry Off Topic! nie mogłem się powstrzymać :lol:

Marek1603 napisał/a:

My tu pitu, pitu, a koleżanka czeka na konkretną pomoc.
(...) tylko trzeba znaleść dystrybutora albo zapisać się do systemu i używać różnych produktów (...) dla zainteresowanych więcej info na PW.


:mrgreen: my tu pitu, pitu ;-) więc skorzystam, może zrobię trzysta.

_________________
---
Stepway
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-04-08, 08:47   

Stepway napisał/a:
Sorry Off Topic! nie mogłem się powstrzymać :lol:



Spoko. Brałem pod uwagę, że ktoś to może tak odebrać ale podałem konkretne rozwiązanie.

Teraz czekam na twoje. ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-04-08, 18:21   

Konkretne rozwiązanie jest proste - obieg otwarty, klimatyzacja włączona, temperatura taka jaką chcemy w kabinie ( nawiew ciepły ) kierunek nawiewu szyba przednia i wystarczy siła nawiewu na 2 - sprawdza się od trzech sezonów jesienno - zimowych, szyby w samochodzie z klimatyzacją nie powinny parować.
Jest to ręcznie zestawiony odpowiednik układu z klimatronika, odpalany przyciskiem "nawiew na szybę przednią". Oczywiście szyby powinny być umyte, ale nie koniecznie "kosmiczną "technologią, wystarczy ściereczka i papierowy ręcznik.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-04-08, 20:04   

PiotrWie napisał/a:
szyby w samochodzie z klimatyzacją nie powinny parować.


Po pierwsze nie każdy ma klimatyzację, a po drugie w zimie i tak ci układ nie włączy klimy więc nawiew działa jakby bez niej.
Osobiście jej więc nie włączam i nie mam problemów i to nie z żadną kosmiczną technologią, a porządnymi środkami do mycia szyb (nie za 5zeta z biedronki).

Cały problem rozbija się o moment wejścia do auta do jego odpalenia uruchomienia nawiewu i odparowania szyby. U mnie nie ma parowania szyby więc można spokojnie jechać ogrzewając szybę, aby to co na zewnątrz pozostało się rozpuściło i wycieraczka mogła zebrać.
Stosując również folię przeciw słoneczną na szybę pod wycieraczki nie trzeba szyby skrobać.
Wystarczy również zwykły karton ale jest mały problem z jego trwałością.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-04-08, 20:25   

Marek ty lepiej kolejny garaz stawiaj a nie zajmuj sie porannym odsniezaniem ;)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-04-08, 21:36   

Klima, ustawiamy na szybę i tu jest ok. Ale i tak /przynajmniej u mnie/ pozostaje problem szyby tylnej i tylnych drzwi. Nie wiem jak w Daćkach, ale w Thalii układ przewietrzania jest, a naprawdę bez dmuchawy go nie ma. Nawet w Uno było duuuzo lepiej. pozdr
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 07:17   

W Dusterze, moim zdaniem, jest bardzo mały/zasłonięty/dziwny WYLOT powietrza z kabiny i w związku z tym PRZEWIETRZANIE jest dość słabe. Z przodu nie ma problemu z parowaniem przedniej szyby - jest bezpośredni nawiew - ale boczne przednie potrafią mi zaparować, szczególnie jak mam mokrą/wilgotną kurtkę. Tylne boczne owszem, parują. Ale po zagrzaniu silnika i włączeniu nawiewu na 2 (lub więcej) im przechodzi i tak zostaje.
Środki zapobiegające parowaniu stosowałbym na bocznych szybach ale nie na przedniej, gdyż zniekształcają nieco obraz w sytuacji zaparowania/zapobiegania zaparowaniu.
Generalnie obieg otwarty w celu wymiany powietrza i ogrzewanie.
Jeżeli mamy problem zaraz po wejściu do samochodu to należy go wysuszyć. Wyczyścić dywaniku, sprawdzić, czy nie ma wilgoci POD dywanikami. Oczywiście trzepanie butów przed włożeniem nóg do środka bardzo pomaga.
Dobrym pomysłem może też być oczyszczenie kratki wlotu powietrza ze śmieci i śniegu. Jedno i drugie jest mokre i cała ta wilgoć jest wciągana do środka. No i śnieg zasłaniając wlot ogranicza przepływ powietrza a tym samym przewietrzanie.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-04-09, 14:35   Wietrzenie.

Witam.
W którym miejscu w Dusterze jest wylot powietrza/wentylacji z kabiny? Gdzieś na tylnym słupku?
Pozdrawiam.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-04-09, 15:59   

Marek1603 napisał/a:


Po pierwsze nie każdy ma klimatyzację, a po drugie w zimie i tak ci układ nie włączy klimy więc nawiew działa jakby bez niej.

nie włącza sprężarki i nie chłodzi, ale coś włącza - po włączeniu szyby znacznie szybciej odparowują i to nie tylko przednia - dość szybko też boczne, nawet z tyłu.Spróbuj.
Nie wiem co się włącza, ale w klimatroniku w Lagunie jest to jedyna funkcja której nie da sie regulować - jak włączysz nawiew na szybę przednią to niezależnie od ustawionej na termostacie temperatury włącza się AC instrukcja mówi że tak ma być.
Tak też działały inne klimatronki jakie miałem.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-04-09, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-04-09, 17:48   

Marek1603 napisał/a:
Stepway napisał/a:
Sorry Off Topic! nie mogłem się powstrzymać :lol:

Spoko. Brałem pod uwagę, że ktoś to może tak odebrać ale podałem konkretne rozwiązanie.

Teraz czekam na twoje. ;-)


Podałem już wcześniej. Nie chciałem byś brał to do siebie, to tak z mocnym przymrożeniem oka ;-) Diamenty są wśród nas... ;-)
_________________
---
Stepway
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 20:37   

TomaszDuster napisał/a:
W którym miejscu w Dusterze jest wylot powietrza/wentylacji z kabiny?

Pod zachodzącą na tylne nadkole częścią zderzaka, tuż poniżej lampy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 20:43   

PiotrWie napisał/a:
coś włącza

Nie, nie ma już nic więcej do włączania - układ jest prosty jak cep [:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-04-10, 05:29   

Włącza chyba wentylator chłodnicy ale muszę to sprawdzić bo nie pamiętam.

Stepway nie będę dyskutował na tym forum o FM-ie bo to nie ta branża. Jak chcesz zapraszam na grila w sierpniu koło Rowów to wymienimy poglądy.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 07:34   

Wentylator chłodnicy włącza się w dwóch przypadkach: gdy ciecz chłodząca silnik ma za wysoką temperaturę lub gdy ciśnienie w układzie klimatyzacji wzrośnie podczas pracy sprężarki.

Układy klimatyzacji mają zabezpieczenia (tak na prawdę to czujniki ciśnienia kontrolujące pracę układu), zapobiegające włączeniu sprężarki w przypadku zbyt niskich temperatur. W Megance nie włączała się poniżej 5C. Jak jest w Dacii nie wiem, ale pewnie podobnie.
Być może przy klimie automatycznej po ustawieniu nawiewu na szybę/włączenia specjalnego trybu, sprężarka włącza się w niższych temperaturach zewnętrznych niż normalnie.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-04-10, 08:18   

laisar napisał/a:
TomaszDuster napisał/a:
W którym miejscu w Dusterze jest wylot powietrza/wentylacji z kabiny?

Pod zachodzącą na tylne nadkole częścią zderzaka, tuż poniżej lampy.


Dzięki za info. Zerknę na to dzisiaj. Pozdrawiam.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 09:46   

TomaszDuster napisał/a:
laisar napisał/a:
Pod zachodzącą na tylne nadkole częścią zderzaka, tuż poniżej lampy.


Dzięki za info. Zerknę na to dzisiaj. Pozdrawiam.


Jeżeli uda ci się je znaleźć to będziesz bohaterem...
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-04-10, 10:35   

wojtek_pl napisał/a:
TomaszDuster napisał/a:
laisar napisał/a:
Pod zachodzącą na tylne nadkole częścią zderzaka, tuż poniżej lampy.


Dzięki za info. Zerknę na to dzisiaj. Pozdrawiam.


Jeżeli uda ci się je znaleźć to będziesz bohaterem...


Ale chodzi mi o miejsce w kabinie lub bagażniku, gdzie powietrze jest "zaciągane" na zewnątrz... Każdy pamięta słynne kratki wentylacyjne w Dużym Fiacie na tylnym słupku. Gdzieś musi być przecież zachowany naturalny ciąg wentylacyjny z kabiny.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 10:50   

Chyba są jakieś takie kratki na plastikach po bokach bagażnika ale nie pamiętam, bo nie przyglądałem się ostatnio bagażnikowi. Ale to i tak tylko polowa sukcesu ba ważniejszy jest wylot powietrza z wnętrza pojazdu na zewnątrz.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-04-10, 10:57   

wojtek_pl napisał/a:
Chyba są jakieś takie kratki na plastikach po bokach bagażnika ale nie pamiętam, bo nie przyglądałem się ostatnio bagażnikowi. Ale to i tak tylko polowa sukcesu ba ważniejszy jest wylot powietrza z wnętrza pojazdu na zewnątrz.


To prawda. Musi być zachowany dobry przepływ między kratką we wnętrzu a otoczeniem. Ja nie narzekam na zbytnie parowanie szyb w Dusterze. Może to zasługa sporej kubatury kabiny. Na pewno podstawą jest częstsze mycie szyby przedniej od środka. Zauważyłem, że mniejsze zabrudzenie/zakurzenie szyby sprzyja ograniczeniu parowania. Ale często w zimie bez klimy się nie obejdzie, bo ilość wody/śniegu z butów bywa duża.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 11:02   

TomaszDuster napisał/a:
chodzi mi o miejsce w kabinie lub bagażniku, gdzie powietrze jest "zaciągane" na zewnątrz

Dokładnie to opisałem (:

wojtek_pl napisał/a:
Jeżeli uda ci się je znaleźć to będziesz bohaterem

Dlaczego? Jest po prostu na plastikiem boczku bagażnika.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-10, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-04-10, 11:07   

Nie wiem jak jest w autach ale w klimach przemysłowych i domowych nie ma możliwości załączenia sprężarki poniżej określonej temp zewnętrznej. Jest to związane z niebezpieczeństwem zamrożenia czynnika za skraplaczem.
Mogę się tylko domyślać że może być i podobnie w samochodach, ponieważ producent przysporzyłby sobie kłopotów z tytułu awarii układu klimatyzacji.

Co do wentylatora to sprawdzę dzisiaj i będziemy wiedzieć co się włącza.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 11:10   

Mnie nie chodzi o kratkę między przestrzenią pasażerską a przestrzenią za plastikiem, z której jest (powinien być) bezpośredni wylot na zewnątrz tylko właśnie o ten drugi wylot ! Te pierwsze będą łatwe do znalezienia, bo siłą rzeczy są w kabinie. :->
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 11:50   

@wojtek_pl: Cały czas cierpliwie piszę właśnie o kratce wylotowej na zewnątrz - dokładnie o tym, o co pytał TomaszDuster...

duster_kratka_wylotowa_wentylacji.png
Plik ściągnięto 173 raz(y) 37,6 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-10, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne