Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
parujące szyby
Autor Wiadomość
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-04-10, 12:40   

Swoją drogą to zastanawiam się, dlaczego producenci nie robią wentylacji w górnej części nadwozia, właśnie na wspomnianym tylnym słupku. Para woda, która zbiera się w pojeździe mogła by łatwo znaleźć ujście a tak musi wędrować do bagażnika. A wiadomo, że zanim do tego dojdzie to w kabinie jest już mała sauna... Nawet był bym za regulowaną kratką na tylnym słupku, na przykład na zimę odsuwana - żeby zwiększyć wentylację. Przecież w tym miejscu wystarczy wentylacja/kratka o wymiarach 5x5 cm i już by było znacznie lepiej z odparowywaniem. Takie moje osobiste dywagacje... :-)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 12:51   

Robią, czy też robili. W Grand Cherokee (WJ) kratki wylotowe były właśnie na tylnych słupkach, za lampami tylnymi (lampy miały specjalną kratkę po bokach) i być może jeszcze były w bagażniku niżej. I nie było problemów z wietrzeniem.
Pewnie teraz nie robią bo to psuje estetykę nadwozia, zmniejsza wytrzymałość słupka lub są na to jakieś idiotyczne przepisy...

laisar, dzięki za rysunek, spróbuję ją znaleźć od środka. Rozumiem, że są po obydwu stronach, symetrycznie ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 13:04   

TomaszDuster napisał/a:
dlaczego producenci nie robią wentylacji w górnej części nadwozia

Bo to po prostu nie ma większego znaczenia.

A w razie potrzeby można przecież otworzyć okna.

wojtek_pl napisał/a:
robili

Wtedy najczęściej chodziło o wentylację aerodynamiczną - powietrze było wpychane w kratki wlotowe gdzieś z przodu i wysysane przez podciśnienie za autem.

Teraz mamy wentylatory i walkę z oporami <;

wojtek_pl napisał/a:
są po obydwu stronach, symetrycznie ?

Tak.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-04-10, 15:23   

Co do klimy, to wydaje mi się, że działa osuszacz nawet jak jest mrozik. Nie wiem jak to działa, ale moja praktyka dowodzi, że jak się właczy wtedy klimę, to szyby ładnie odparowują. pozdr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-04-10, 16:28   

Sprawdziłem i jest też jak w przemysłowych.
Po włączeniu przycisku startuje wentylator chłodnicy schładzając czynnik w chłodnicy klimatyzacji powoduje powolny (grawitacyjny - różnica ciśnień) przepływ tego czynnika w układzie również w wymienniku wewnątrz i dlatego odparowują szyby.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-04-10, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-11, 07:37   

U mnie też klima zawsze i w każdym aucie działała zimą. W 5 osób bez klimy para i lód na szybach, z klimą elegancko :-)
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-11-13, 10:36   

U mnie jest podobnie. Bez włączania klimatyzacji parują szyby czy to zima czy lato. najgorzej jest w zimie bo muszę włączyć chłodne powietrze i dochodzi do tego zużycie paliwa. Co najśmieszniejsze jest, że najbardziej parują szyby z strony kierowcy (klapki nawiewu włączone) Czy czyszczenie klimatyzacji coś pomorze i napełnienie nowym środkiem. Nie ma filtra na pyłki w samochodzie. W AS stwierdzono, że to pewnie wina nieszczelności uszczelek okien. Kazali tylko czyścić szyby środkiem antyzroszeniowym i włączać klimatyzację. Już wcześniej zakupiłem środek na szyby shella, ale za dużo przy nim roboty. Wymyć szybę odtłuścić i potem pryskać. Niby starcza na miesiąc, ale caly zabieg trzeba powtórzyć po trzech dniach. Pytanie, co robić by pozbyć się pary nie włączając cały czas klimatyzacji szczególnie jesienią i zimą.
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-11-13, 11:12   

Mi parują tylko na samym początku dnia. Wsiadam rano do auta no i jak tylko wyjadę za bramę mam już porządną "mgiełkę" (też to zależy od pogody i temp. powietrza oczywiście).

Daję klimatyzację na szyby, siła nawiewu na maxa, ale i tak trzeba te 2-3 minuty odczekać zanim szybki staną się przejrzyste, no ale potem już nie parują wcale, można "poluzować" klimę, puścić sobie łagodny nawiew np. a nogi - i już jest ok.

Filtr kabinowy świeżo po wymianie. Moja mama w P207 miała zabrudzony filtr i musiała non-stop dmuchać klimą na szyby.

Podobno sprawę załatwia umycie szyb od środka denaturatem co jakiś czas, ale podejrzewam, że przy kontroli drogowej zapach "środka myjącego" może nam narobić problemów.
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 2013-11-13, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-13, 19:38   

orzeszek2 napisał/a:
U mnie jest podobnie. Bez włączania klimatyzacji parują szyby Czy czyszczenie klimatyzacji coś pomorze

bez wątpienia pomoże ;-) wymiana filtra kabinowego
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-11-13, 20:17   

Przemek77 napisał/a:

Daję klimatyzację na szyby, siła nawiewu na maxa, ale i tak trzeba te 2-3 minuty odczekać zanim szybki staną się przejrzyste


A może czynnik częściowo uciekł i klima już nie jest tak wydajna? 2-3 minuty to długo, mi po połowie minuty znika para z szyb...
_________________
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-14, 07:46   

piotr. z napisał/a:
A może czynnik częściowo uciekł i klima już nie jest tak wydajna? 2-3 minuty to długo, mi po połowie minuty znika para z szyb...


Myślę, że to zależy od stopnia zaparowania. Jak masz tylko lekko zaparowane, to klima to ściąga niemal natychmiast, ale jak już ci woda spływa kroplami, to kilka minut potrzeba.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2013-11-14, 09:20   

Ja liczę do dwunastu powoli i jeszcze się nie zdarzyło, żeby coś zostało na szybie. :lol: :shock:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-11-14, 09:57   

Lajkonik napisał/a:
piotr. z napisał/a:
A może czynnik częściowo uciekł i klima już nie jest tak wydajna? 2-3 minuty to długo, mi po połowie minuty znika para z szyb...


Myślę, że to zależy od stopnia zaparowania. Jak masz tylko lekko zaparowane, to klima to ściąga niemal natychmiast, ale jak już ci woda spływa kroplami, to kilka minut potrzeba.

To znaczy jest tak - jak jest tak lekko zaparowane to raz-dwa i po ptakach. Ostatnio wszakże mieliśmy u nas kilka zimnych i bardzo wilgotnych poranków, dodatkowo jak wsiadają trzy osoby do auta to jednak nachuchają. Więc warstwa robi się gruba i klima musi więcej czasu "dyszeć" na szybę.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-11-16, 21:13   

Dar1962 napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:
U mnie jest podobnie. Bez włączania klimatyzacji parują szyby Czy czyszczenie klimatyzacji coś pomorze

bez wątpienia pomoże ;-) wymiana filtra kabinowego


Będzie trzeba tak zrobić.
Ostatnio zmieniony przez orzeszek2 2013-11-17, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-17, 11:25   

piotr. z napisał/a:
Przemek77 napisał/a:

Daję klimatyzację na szyby, siła nawiewu na maxa, ale i tak trzeba te 2-3 minuty odczekać zanim szybki staną się przejrzyste


A może czynnik częściowo uciekł i klima już nie jest tak wydajna? 2-3 minuty to długo, mi po połowie minuty znika para z szyb...


jak jest zimno to przecież klima nie załącza się
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-11-17, 18:37   

W celu odparowania szyb klimatyzacja powinna pracować przy zamkniętym obiegu powietrza w kabinie, czy przy otwartym z poborem powietrza z zewnątrz samochodu? W jakim położeniu powinno być ustawione pokrętło temperatury na zimne czy ciepłe powietrze?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-17, 21:47   

grzech napisał/a:
W celu odparowania szyb klimatyzacja powinna pracować przy zamkniętym obiegu powietrza w kabinie, czy przy otwartym z poborem powietrza z zewnątrz samochodu

To chyba jeszcze zależy, czy wilgotność na zewnątrz jest wyższa niż w środku, np czy pada deszcz bądź stoi mgła ;)

grzech napisał/a:
W jakim położeniu powinno być ustawione pokrętło temperatury na zimne czy ciepłe powietrze?

Tak czy siak włączona klima chyba zawsze osusza powietrze, gorzej z tym, co dzieje się po wyłączeniu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-17, 22:14   

Marmach napisał/a:
klima chyba zawsze osusza powietrze

Dokładnie tak.
 
Marcin1988 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-11-18, 00:02   

Marmach napisał/a:
grzech napisał/a:
W celu odparowania szyb klimatyzacja powinna pracować przy zamkniętym obiegu powietrza w kabinie, czy przy otwartym z poborem powietrza z zewnątrz samochodu

To chyba jeszcze zależy, czy wilgotność na zewnątrz jest wyższa niż w środku, np czy pada deszcz bądź stoi mgła ;)

grzech napisał/a:
W jakim położeniu powinno być ustawione pokrętło temperatury na zimne czy ciepłe powietrze?

Tak czy siak włączona klima chyba zawsze osusza powietrze, gorzej z tym, co dzieje się po wyłączeniu...


w czasie mniejszej czy większej wilgotności powietrza mam ustawioną klimę na otwarty obieg z poborem powietrza z zewnątrz samochodu na max. ciepło
po odparowaniu stopniowo zmniejszam temp. by się nie ugotować w samochodzie i fakt faktem klima osusza powietrze dlatego kiedy w samochodzie jest więcej osób po wyłączeniu klimy szybki mogą ponownie zaparować, wtedy dobrze nieco odchylić okna (w tym momencie rewelacją są nawiewki ponieważ nie ma przeciągów i nie pada do wewnątrz samochodu) i po chwili klimę wyłączyć, w czasie deszczu czy mgły nie daje to 100% pewności ale to jest przeze mnie sprawdzony sposób
Ostatnio zmieniony przez Marcin1988 2013-11-18, 00:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-11-18, 10:09   

U mnie często paruje "samo z siebie"-kwestia wilgoci w autku.....ale z klima, czy zima, czy lato nawet w 4-5 osób plus dwa zziajane i mokre psy w bagażniku (żeby nie było poupinane w uprząż, "fałda rozkoszy" zwinięta) klima na max+ogrzewanie tylnej szyby i po minucie dwóch szybki pięknie odparowane :-) , potem podczas jazdy wystarczy żeby chodziła klimka a na "1-2" i jest OK. Przy 2-3 osobach w autku, tudzież gdy jadę solo, wystarczy na start klimę na "3" na okolo minutę załączyć już wszystko pięknie widać. Wydajność klimy w Dustim jest rewelacyjna i jedynym autem, też o dużej kubaturze, ktore miało podobnie dobrą klimę w jakim jeździłem było Mondeo MKIII :-) . A propos wilgoci w autku zimą , u mnie rewelacyjnie sprawdzało się takie cudo . Ja zakupiłem w Lidlu, lub Biedronce, już nie pamiętam właśnie za około 20-kilka PLN. :-) :-) :-) Trzeba tylko regularnie wodę wylewać i płukać/czyścić wkład :mrgreen: . Ustrojstwo idealnie pasuje w uchwyt do napojów pomiędzy fotelami :-) .

EDIT: zawsze otwarty obieg powietrza :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-11-18, 10:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-11-18, 11:43   

Domel2250 napisał/a:
zawsze otwarty obieg powietrza :-)

Tak się czasami zastanawiam - skoro zaleca się jeździć głównie na obiegu otwartym - po co zatem jest obieg zamknięty......? Mógłby to ktoś z Was wyjaśnić jak "chłopu na miedzy"? ;)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-11-18, 12:03   

Przemek77 napisał/a:
Domel2250 napisał/a:
zawsze otwarty obieg powietrza :-)

Tak się czasami zastanawiam - skoro zaleca się jeździć głównie na obiegu otwartym - po co zatem jest obieg zamknięty......? Mógłby to ktoś z Was wyjaśnić jak "chłopu na miedzy"? ;)


Zamkniętego używam w niesprzyjających warunkach :) np jak mam jechać za śmieciarką :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-11-18, 12:06   

Generalnie używam zamkniętego tylko w warunkach ogólnie niskiej wilgotności powietrza i gdy właśnie jadę za wspomnianą śmieciarką, starym LPG, zbliżam się do znanej mi "innej śmierdzącej historii"-np: fabryka kleju, wywóz obornika na polu, opryski sadów itd, itd.....W każdej innej sytuacji tylko otwarty obieg :-)
PS. tylko trzeba z wyprzedzeniem przełączyć się na zamknięty obieg, żeby uniknąć zamknięcia smrodku w aucie ;-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-11-18, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-18, 13:05   

Obiegu zamkniętego używa się też przy klimie czasowo, aby szybciej nagrzać zimą, schłodzić latem auto.
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-11-19, 18:08   Logan II parujące szyby

Koledzy, pojawił się problem. W sobotę umyłem sobie przednią i boczne szyby od środka środkiem do mycia okien Clin. Kiedy włączę sobie nawiew na przednią szybę to w ciągu 1 minuty jest cała zaparowana, kiedy włączę sobie klimę szyby nie parują. W samochodzie mam niemal sterylny porządek więc to nie od piasku i syfu. Co może być nie tak, samochód ma dopiero 4 miesiące i moim skromnym zdaniem niemożliwe jest żeby padła nagrzewnica (przerabiałem to w poprzednim aucie ale przy przebiegu około 300.000 km). Co całą zimę mam teraz jeździć z włączoną klimą ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne