Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
parujące szyby
Autor Wiadomość
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-19, 18:23   

Widzę że gruntowne sprzątanie były i chyba kolega pokrętło od obiegu zewnętrznego/wewnętrznego przestawił.
Ustaw obieg na pobieranie powietrza zewnątrz. Strumień powietrza kierowany jest na przednią i boczne szyby co umożliwa szybsze odprowadzenie pary.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-11-19, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-11-19, 18:24   

Jesienna wilgoć chciało by się powiedzieć ;) Ja takiego problemu nie mam, choć po długim postoju na dworze od razu nie włączam nawiewu, tylko czekam chwile. I nic mi nie paruje.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-11-19, 18:31   

Warto się zaopatrzyć w prosty pochłaniacz wilgoci. W Auchan za 6 złociszów. Dziala naprawde rewelacyjnie. Od czasu wstawienia szyby w ogóle nie parują.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-19, 18:37   

chriskb napisał/a:
Warto się zaopatrzyć w prosty pochłaniacz wilgoci. W Auchan za 6 złociszów. Dziala naprawde rewelacyjnie. Od czasu wstawienia szyby w ogóle nie parują.


Nie kolega sprawdzi najpierw pozycje pokrętła od nawiewu bo często w tym jest problem. Jeżeli jednak nie to wtedy różnego rodzaju pochłaniacze można kupować aby wyeliminować problem.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-11-19, 20:40   

Miałem ostatnio problem z parowaniem w Citigo. Do tej pory jeździłem z non stop włączoną klimą. Jednak ostatnio po całym dniu auto było zaparowane od środka, na szybie byłą wręcz woda. Okazało się, że cała wilgoć siedzi gdzieś w układzie i jak autko użytkowałem na krótkich odcinkach to wilgoć ta nie zdążyła "uciec" z układu.
Od kilku dni jeźdzę bez klimy i problemu parowania nie ma, więc to osuszanie przez klime na krótkich odcinkach nie do końca ma sens...
Ostatnio zmieniony przez Cendra 2013-11-19, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-11-19, 20:47   

Podróżując na krótkich odcinkach nie używajcie klimy, ja tak robiłem i ostatnio miałem wręcz mokre szyby. Wilgoć osuszona przez klime siedziała gdzieś w układzie, nie zdążyła uciec podczas jazdy na krótkich odcinkach. Ostatnio od kilku dni jeźdzę bez klimy i jest super.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-19, 23:10   

Bo jak się wyłączy klimę, to cała wyciągnięta przez nią wilgoć wraca do środka i wtedy pozostaje albo porządnie podgrzać, albo otworzyć szyby, albo zrobić jedno i drugie - aż wilgoć z układu wyparuje.

Także można i na krótkich odcinkach, jeśli klima będzie włączona tylko przez chwilę, do odparowania szyb.

A poza tym ponoć warto wyłączać ogrzewanie chwilę przed postojem, wtedy też w samochodzie zostaje mniej wilgoci.
 
tomikt 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Ocyavia I / Octavia II
Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-19, 23:13   

Witam!

Wilgotność powietrza a klima: Dlaczego klimatyzacja zmniejsza parowanie szyb?
Klima wyłaczona (OFF) :
W wilgotny dzień powietrze jest nasycone woda w blisko 100% . Zaciągamy je dmuchawa do samochodu i dokładamy jeszcze wilgoć z siebie i z wnętrza samochodu i dmuchamy na zimną szybę - efekt??
Na zimnej szybie odkłada się woda - szyba paruje .
Klima właczona (ON) :
Zaciągamy powietrze dmuchawą do samochodu i przeciągamy przez parownik chłodnicy . Powietrze schładza się i zmniejsza się ilośc wilgoci który może w sobie nieść - woda wykrapla się na parowniku. Następnie powietrze przepuszczamy przez nagrzewnicę i dostajemy powietrze ciepłe i suche - które jest w stanie odebrac zyski wilgoci z wnętrza samochodu oraz jet na tyle suche, ze nie wystepuje skraplanie na szybach.
Dlatego sensowne jest uruchomienie klimy (= chłodezenia) i jednocześnie ogrzewania.
Kiedy temperatura spada poniżej +5 - sprężarka nie uruchamia się , bo jest za zimno (przynajmniej tak działa to w skodzie). Ale przy +5 powietrze pomimo dużej wilgotności względnej (ok 80 - 100 %) ma faktycznie mała zawartośc wody - dlatego tylko podgrzane może odparować szybę.
Jeśli mam wytłumaczyc bardziej - pytajcie.


Generalnie chciałbym tym wpisem przywitać się na forum - jestem wybitnie zainteresowany przystąpieniem do ekskluzywnego klubu posiadaczy Dusterów i właśnie się dokształcam :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-20, 00:15   

Marmach napisał/a:
jak się wyłączy klimę, to cała wyciągnięta przez nią wilgoć wraca do środka

Nie powinna - pod parownikiem znajduje się specjalny otwór, przez który skropliny mają natychmiast wypływać na zewnątrz (stąd sławne kałuże wody pod autami podczas pracy klimy).

Czasami zdarza się natomiast, że ten odpływ jest przytkany lub nawet zatkany - dlatego przy wymianie filtra kabinowego warto jak najdokładniej sprawdzić i oczyścić jego kieszeń.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-20, 00:24   

W zasadzie nie miałem na myśli, że jak uzbiera się się 10 litrów wody w układzie, to potem chlusta ona na szybę z siłą wodospadu ;)

Raczej obserwuję w swoim samochodzie - i innych z klimą, którymi jeździłem - wyraźny, brzydki zapach wilgoci i czasem parowanie szyb, krótko po wyłączeniu klimy. Jeśli to objaw patologiczny, to być może powinienem się temu przyjrzeć bliżej :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-20, 02:47   

Marmach napisał/a:
zapach wilgoci i czasem parowanie szyb

To się zdarza, ale nie wynika z "wracania do środka tej wcześniej wyciągniętej wilgoci" - bo tamta została (powinna zostać) usunięta definitywnie z wnętrza auta (:

Natomiast po wyłączeniu pojawia się oczywiście nowa wilgoć, zawarta w nieosuszonym klimą świeżym powietrzu - i wtedy może się wytrącać na wszystkich wychłodzonych wcześniej częściach auta, łącznie z kanałami wentylacyjnymi i szybami. Rozwiązaniem jest podwyższenie temperatury powietrza chwilę przed planowanym wyłączeniem klimy.
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-11-20, 07:24   

laisar napisał/a:
Marmach napisał/a:
jak się wyłączy klimę, to cała wyciągnięta przez nią wilgoć wraca do środka

Nie powinna - pod parownikiem znajduje się specjalny otwór, przez który skropliny mają natychmiast wypływać na zewnątrz (stąd sławne kałuże wody pod autami podczas pracy klimy).

Heh dokładnie. Żebyście wiedzieli jak tuż po zakupie logana mało na zawał nie zszedłem, gdy zobaczyłem pod autem piękną kałużę ("olej? płyn chłodniczy? co to k... ma być??!!!"). Dopiero potem wyczytałem, że tak ma być i że gdyby nie ciekła ta woda to byłby problem. Cóż, pierwsze auto z klimą :)

Kilka dni temu odkryłem cudowną rozkosz jaką daje nawiew na nogi, którego dotychczas nie używałem. Z początku niby nic, ale później to ciepło niespiesznie atakujące nogi i rozchodzące się dalej... :)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-20, 07:39   Re: Logan II parujące szyby

garfield1988gse napisał/a:
Co może być nie tak

Duża wilgotność powietrza. :mrgreen: Nie wydaje mi się, żeby wiek samochodu miał znaczenie. Zauważyłem natomiast pewien mankament osuszania klimą. Można go nazwać uzależnieniem. Jeżeli szyba paruje trochę i osuszę ją klimą, to po wyłączeniu klimy (ale nie nawiewu) zaparowanie szyby jest bardziej intensywne. Czyli jak przy złej pogodzie zacznę osuszać klimą, to muszę już całą drogę (a przynajmniej do poprawy pogody) suszyć klimą.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-11-20, 11:28   

Oczywiście, zimna szyba rosi się bardziej po wyłączeniu suchego nawiewu. Wyjść z tego można włączając ogrzewanie razem z klimatyzacją, potem wyłączyć klimę.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-11-20, 16:57   

Dominus należy ci się piwo, faktycznie pokrętło było ustawione na obieg zamknięty.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-20, 17:08   

Polecam pochłaniacze wilgoci dałem w zeszłym roku 40 zł za pożądane niemieckie torby . I jeździ sobie w kieszeni pasażera i od tego czas raz miałem lekko zaparowane szyby .
Za te pieniądze otrzymujemy 3 połączone saszety (za małe na saszetkę ) bo razem 300 g w dwóch opakowanich czyli razem mamy 2 torby granulatu .
Ja robię tak że zimę jeździ jeden po czym odstawiam go do wysuszenia a 2 jeździ cała resztę roku .
_________________
Moje auto
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-20, 17:36   

garfield1988gse napisał/a:
Dominus należy ci się piwo, faktycznie pokrętło było ustawione na obieg zamknięty.


Czyli co, po przestawieniu pokrętła problem z parowaniem szyb znikł?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-11-20, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-11-20, 17:47   

Cytat:
Czyli co, po przestawieniu pokrętła problem z parowaniem szyb znikł?
Dokładnie tak, przypomniałem sobie, że jak jechałem w piątek po mieście za jakąś starą dymiącą ciężarówką to zamknąłem obieg żeby się nie nasmrodziło no i zapomniałem, że był zamknięty. Dziś jeździłem w deszcze już z otwartym i nie było problemu z parowaniem.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-20, 17:57   

Sam ten problem przerobiłem i tutaj właśnie znalazłem rozwiązanie problemu.
Ciesze się że mogłem pomóc ;-)
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-11-22, 09:11   

Nabyłem sobie właśnie gadżet taki jak "pochłaniacz wilgoci". Po położeniu w aucie szyby nadal niby parują, ale jakby sporo mniej niż wcześniej.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-22, 09:18   

Przemek77 napisał/a:
Nabyłem sobie właśnie gadżet taki jak "pochłaniacz wilgoci". Po położeniu w aucie szyby nadal niby parują, ale jakby sporo mniej niż wcześniej.


Sprawdź czy filtr kabinowy nie jest zabrudzony? Zmieniałeś go po zakupie auta?
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-11-22, 09:23   

Dominus napisał/a:
Przemek77 napisał/a:
Nabyłem sobie właśnie gadżet taki jak "pochłaniacz wilgoci". Po położeniu w aucie szyby nadal niby parują, ale jakby sporo mniej niż wcześniej.


Sprawdź czy filtr kabinowy nie jest zabrudzony? Zmieniałeś go po zakupie auta?

Filtr kabinowy został zmieniony na nowy pod koniec października na przeglądzie w ASO. Na pewno zmienili, widziałem jak pan wyjmował stary czarny i wkładał nowy biały :)

Podejrzewam, że po prostu jak w wilgotną pogodę wsiądziemy do auta we trójkę, ubrani w ciepłe szynele (wiadomo, dzieciaka trzeba ubrać ciepło, żona też zmarźluch), to zwyczajnie na początku jest tak "nachuchane" że na szybie robi się "mleko". Po osuszeniu szyby, kieruję sobie klimę np. na nogi i już tak jadę do końca, szyby pozostają czyste.

Nie jest to dla mnie problemem jakimś specjalnym, gdyby szyby parowały non-stop to już gorzej, ale one tylko z początku jazdy, potem jest OK.
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 2013-11-22, 09:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-18, 22:28   

a u mnie obieg jest nastawiony na zewnętrzny, filtr wewn. jest świeżo wymieniony a zawsze po umyciu auta lub w deszcz szyby parują...
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-07-09, 18:55   Parujące szyby pytanie do własciciel Lodgy

Popada deszcz, szyba przednia mi paruje, jest poniżej 15 stopni szyba paruje , pomaga jedynie włączenie klimatyzacji.
Jechać z tym do ASO?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-07-09, 19:20   

A nie masz czasem włączonego wewnętrznego obiegu powietrza w kabinie? Wydawałoby się, że wszystkie objawy na to wskazują.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne