DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
a zamiast disla, Sandero benzynowe 1,4 albo 1,6 i na gaz?
Autor Wiadomość
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-13, 18:03   a zamiast disla, Sandero benzynowe 1,4 albo 1,6 i na gaz?

Hej,
w ostatnim poście pytałem Was o wytrzymałość silnika dislowego.
Diesel to moje pobożne życzenie. Fakt jest taki że jest ich bardzo mało zwłaszcza o mocy 86 KM.

Alternatywą jest Sandero benzyna 1,4 lub 1,6 i przerobienie na gaz.
Wg rankingu
http://www.autocentrum.pl...acia/sandero/i/

Czy ktoś jeździ Sandero na LPG ? Ile wtedy samochód spala? Można wirzyć tym statystykom ?

Pozdrawiam
Artur
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-04-13, 20:14   

Te dane odnośnie dCi są prawdziwe: u mnie przy dynamicznej jeździe z elementami ekodrivingu (hamowanie silnikiem), rzeczywiście średnie spalanie z całego roku wynosi od 5,1 do 5,3l/ 100 km. W życiu jednak nie uwierzę, że przy takim stylu jazdy na benzynie wyszłoby mi: 7,1 l/100 km, a na gazie 8 l/100 km. Toć Seicento na benzynie paliło mi średnio ok. 6,5 l (trasa ok. 5,5l), a na gazie paliło mi ok. 8 l (trasa 7 l). Chyba, że ktoś jeździ jak "cipa" (np. 70-80 na V biegu i cały czas patrzy na prędkościomierz). Ale co to za frajda? :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-13, 20:35   

krakry1 napisał/a:
co to za frajda?

Zupełnie zwyczajna - biorąca się ze spokojnej, zrelaksowanej, cichej i oszczędnej jazdy, podziwiania pięknych okoliczności przyrody, w dodatku bez zawracanie sobie głowy miśkami i suszarkami.

Natomiast w pełni zgadzam się z Twoją sugestią - deptania gazu do dechy i odcięcia (co TSD skutkuje równie częstą potrzebą heblowania) świadczy właśnie o zamienieniu się głowami z pewnym innym, przeciwnym do wspomnianego, narządem. Jestem nawet przekonany, że większość innych kierowców też uważa podobnie, soczyście obdarzając takiego osobnika jakże stosownym, staropolskim mianem... (Trzeba przytaczać? <; ).
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-13, 20:43   

mogę zaświadczyć własnym karkiem

staram sie stosować ekodrajwing i przy normalnej jeździe do 100km/h na krajówkach, wyprzedzanie gdy trzeba regularnie schodzę poniżej 8l/100km w Loganie 1.4 - ostatnio 502km (500 po odliczeniu benzyny na rozruch) na 39 litrach najtańszego w okolicy lpg

dla mnie to nic dziwnego, ale może za krótko jeżdżę na lpg (6,5 roku własnymi autami)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-13, 21:56   

a co powiesz na 0,9Tce :?:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-14, 20:47   

krakry1 napisał/a:
Chyba, że ktoś jeździ jak "cipa" (np. 70-80 na V biegu i cały czas patrzy na prędkościomierz). Ale co to za frajda? :mrgreen:
Jak jadę z córką do rodziców na niedzielny obiad 40 km bocznymi drogami, to dla sportu tak właśnie jeżdżę - walka o każdą kropelkę paliwa, a potem "zwycięstwo" przy dystrybutorze :-D Emocje porównywalne gdy czasami przeciągnie się auto na 2-ce do 5.000 obrotów, co też lubię ;-) )
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-04-15, 05:52   

krakry1 napisał/a:
Te dane odnośnie dCi są prawdziwe: u mnie przy dynamicznej jeździe z elementami ekodrivingu (hamowanie silnikiem), rzeczywiście średnie spalanie z całego roku wynosi od 5,1 do 5,3l/ 100 km. W życiu jednak nie uwierzę, że przy takim stylu jazdy na benzynie wyszłoby mi: 7,1 l/100 km, a na gazie 8 l/100 km. Toć Seicento na benzynie paliło mi średnio ok. 6,5 l (trasa ok. 5,5l), a na gazie paliło mi ok. 8 l (trasa 7 l). Chyba, że ktoś jeździ jak "cipa" (np. 70-80 na V biegu i cały czas patrzy na prędkościomierz). Ale co to za frajda? :mrgreen:


Ale taka jest prawda drogi kolego. Mnie pali 8,5L gazu. Zbiornik mam 35 litrów i na takiej ilości przejeżdżam 400km minimum bo i zdarza się w lecie że i 450 wycisne i jeżdże autem normalnie żadnego ecodrivingu.
Do tego te auta mają jedną zaletę, są proste konstrukcyjnie i nie ma z nimi problemu żadnego. Napewno są tu tacy co przejechali więcej niż ja, ale na gazie mam już zrobione 80tyś km i przez ten czas byłem zmuszony tylko do wymiany reduktora, bo niestety się zuzył i był to koszt 300zł, teraz mam tomasetto i powinien starczyć na o wiele więcej, a tak pozatym żadnych awarii instalacji, jedynie okresowe przeglądy
Ostatnio zmieniony przez waski 2013-04-15, 05:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne