DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tryb NORMAL w dci 1,5
Autor Wiadomość
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 22:17   Tryb NORMAL w dci 1,5

W samochodach Nissan Juke instalowany jest identyczny silnik 1,5 dCi jak w naszych Daćkach.
W szczególności w modelu Juke zastosowano sprytne przełączanie w 3 różnych modach.
Czy ktoś ma wiedzę czym się różnią te mody i czy jest możliwe dokonywanie tego w naszych samochodach - np wymieniając mechaniczny przełącznik dwustanowy ECO na trójstanowy ?
Oczywiście nie będziemy chcieli takiego bajeru jak w Juke gdzie jest to panel klimatyzacji o dwóch różnych funkcjach.
Wiadomo nasze samochody są biedne - i nie musza mieć takich wodotrysków - ale skoro silnik jest ten sam....

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 23:17   

silnik nie jest ten sam silnik w dusterze ma 240 Nm
a w juku 260 Nm

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 3323 raz(y) 14,96 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-07, 23:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 23:27   

jak nie jak tak :oops:
model silnika jest ten sam co w Dusterze K9K 896
A że opisany jako 260 Nm to już inna sprawa ( może to słynny oporniczek w modzie sport) i juz mamy o 20 Nm więcej :mrgreen:
W Dusterze też mamy intercooler ( mówię o swoim 110 KM)
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-12-07, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-08, 19:09   

ja się pytam: Po Co ? nie umiecie operować gazem? żeby mieć ECO/Norma/Sport ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 20:58   

Tryby pracy silnika NORMAL i ECO posiadam - różnica w zużyciu paliwa przy modzie EKO to około 0,5l/100 km - jesli nie śpieszę się i jadę z rodziną ( większe obciążenie) jest odczuwalna - w szczególności na dłuższych trasach - zazwyczaj jest to jednodniowy przelot rzędu 600 - 800 km.
Ale czasami potrzebuję samochodu bardziej dynamicznego niż przy trybie NORMAL.
Rzadko to rzadko ale przydałby się tryb SPORT - zwłaszcza że nie będę go wykorzystywał na dłuższych przelotach - wiadomo - zużycie paliwa się liczy.
Jeśli można to uzyskać przy niwekich zmianach - podejrzewam że i kosztach - to po co opłacach "tunerów" skoro można mieć to samo przy użyciu sprawdzonych elementów przygotowanych przez fabrykę .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne