W samochodach Nissan Juke instalowany jest identyczny silnik 1,5 dCi jak w naszych Daćkach.
W szczególności w modelu Juke zastosowano sprytne przełączanie w 3 różnych modach.
Czy ktoś ma wiedzę czym się różnią te mody i czy jest możliwe dokonywanie tego w naszych samochodach - np wymieniając mechaniczny przełącznik dwustanowy ECO na trójstanowy ?
Oczywiście nie będziemy chcieli takiego bajeru jak w Juke gdzie jest to panel klimatyzacji o dwóch różnych funkcjach.
Wiadomo nasze samochody są biedne - i nie musza mieć takich wodotrysków - ale skoro silnik jest ten sam....
jak nie jak tak
model silnika jest ten sam co w Dusterze K9K 896
A że opisany jako 260 Nm to już inna sprawa ( może to słynny oporniczek w modzie sport) i juz mamy o 20 Nm więcej
W Dusterze też mamy intercooler ( mówię o swoim 110 KM)
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-12-07, 23:28, w całości zmieniany 1 raz
Tryby pracy silnika NORMAL i ECO posiadam - różnica w zużyciu paliwa przy modzie EKO to około 0,5l/100 km - jesli nie śpieszę się i jadę z rodziną ( większe obciążenie) jest odczuwalna - w szczególności na dłuższych trasach - zazwyczaj jest to jednodniowy przelot rzędu 600 - 800 km.
Ale czasami potrzebuję samochodu bardziej dynamicznego niż przy trybie NORMAL.
Rzadko to rzadko ale przydałby się tryb SPORT - zwłaszcza że nie będę go wykorzystywał na dłuższych przelotach - wiadomo - zużycie paliwa się liczy.
Jeśli można to uzyskać przy niwekich zmianach - podejrzewam że i kosztach - to po co opłacach "tunerów" skoro można mieć to samo przy użyciu sprawdzonych elementów przygotowanych przez fabrykę .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum