Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster - dylemat PB vs ON = czy były Diesle bez Filtra FAP
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-14, 23:49   Duster - dylemat PB vs ON = czy były Diesle bez Filtra FAP

Witam,

Przymierzam się do zakupu Dustera, jezdze glownie miasto .
Poniewaz beznyna pali ok 10L / 100km po mieście zacząłem myśleć o 1.5DCI.
Obawiam się jednak o ten filtr cząstek stałych. Czy usterki często występują ?
Jakie są tego koszta ?

Czytałem że słabsza była wersja 85km 1.5DCI- Dustera , która podobno nie miała FAPa. Czy to prawda ? Te wersje 90/110km mają już FAPa ?
pozdrawiam
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-15, 04:00   

Spokojnie do miasta możesz używać Diesla,a o filtr cząsteczek stałych się nie martw - jest całkowicie bezobsługowy ;-)
Jeżdżę głównie w mieście (bardzo krótkie odcinki 2- 7 km) i nie mam najmniejszego problemu z tym silnikiem, a i spalanie to bajka :mrgreen:
Ponadto wersja 90KM nie ma dwumasy oraz zmiennej turbiny więc i kłopotów mniej.
Zdecydowanie do jazdy po mieście polecam Diesla :!:
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-15, 07:37   

No dokładnie ja też takie odcinki robię do pracy : 5-7km w jedną stronę , w weekendy wyjeżdzam (a raczej wyjeżdzałem bo jestem bez auta) robiąc przez weekend 500-600km.

Czyli wersja 1.5DCI 90KM po 2010roku jest bez koła dwumasowego i turbiny ze zmienną geometrią , natomiast 110KM ma te rzeczy ? Przed 2011r była jeszcze wersja 1.5DCI 85KM , która nie miała dodatkowo filtra FAP ?
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-06-15, 08:13   

Ja mam 1,5 dci 90 KM fabrycznie bez filtra DPF, bez dwumasy i zmiennej geometrii łopatek. Jeżdżę 99 proc po mieście, jestem z auta zadowolony, spalanie 4,5 na setkę. Nie mam uwag co do awaryjności tego silnika. Przebieg ok. 50 tys. km.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-15, 08:59   

@corrado: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6601 & http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4861

A ogólnie http://www.daciaklub.pl/forum/search.php albo po prostu guglowa wyszukiwarka u góry forum - znają odpowiedzi na wszystkie pytania, których nawet jeszcze nie wymyśliłeś (;
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-15, 11:44   

Piotrek Z którego roku jest Twoja Dacia 90KM bez FAP, czy może to wersja 85KM z 2010r ?
Laisar, przeczytałem te linki które podałeś, mogłem faktycznie tam rozwinąć temat.
Przepraszam, ale to mój pierwszy post tutaj.

Dziękuję wszystkim za posty. Z tego co piszecie można kupić 1.5DCI do jazdy głównie po mieście. Ja też jeśli będę kupował to raczej tą wersję 90KM, nie zależy mi aż tak na przyśpieszeniu.
MIałem już auto z niemieckim AHF 1.9TDI , w którym padało mi koło dwumasowe, ale jeździłem jeszcze bo nie rozleciało się w 100% i zabrudziła się kierownica zmiennej geometrii turbiny i ją czyściłem, wolałbym żeby kolejne auto nie miało tych wad.
Auto jest i tak lekkie jak na Crossovera/SUV.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za własne opinie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-15, 15:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-06-15, 11:56   

corrado napisał/a:
Piotrek Z którego roku jest Twoja Dacia 90KM bez FAP, czy może to wersja 85KM z 2010r ?

Moja dacia jest z 28.12.2010 r. moc - 90 KM. Pierwsza rejestracja styczeń 2011 r. To był taki wypust krótkiej serii jeszcze bez FAP ale już z mocniejszym silnikiem
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2013-06-15, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-15, 12:55   Re: Duster - dylemat PB vs ON = czy były Diesle bez Filtra F

corrado napisał/a:
Witam,Przymierzam się do zakupu Dustera, jezdze glownie miasto .
Ponieważ beznyna pali ok 10L / 100km

wersja 1,6 Pb 4x4 latem w trasie (przy spokojnej jeździe) ok 7,2-7,5 latem w mieście ok 8,5-9,5. Zimą obie wartości można spokojnie podnieść o 1,5 l lub nawet więcej, jeśli zjeżdżamy z ubitych szlaków. Tak jest przynajmniej w moim egzemplarzu, ale jak sądzę większość użytkowników tej wersji będzie miała podobne wyniki spalania. Pozostaje jeszcze perspektywa montażu LPG, co obniży koszty w portfelu o co najmniej 1/3. Ale to już inna bajka ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-15, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-15, 16:56   

Piotrek721015 napisał/a:

Moja dacia jest z 28.12.2010 r. moc - 90 KM. Pierwsza rejestracja styczeń 2011 r. To był taki wypust krótkiej serii jeszcze bez FAP ale już z mocniejszym silnikiem


Aha, czyli dobrze coś wyczytałem w internecie :-) Taka wersja silnikowa pasowałaby mi najbardziej. Ale skoro piszecie że 90KM nie ma też Dwumasu i zmiennej geometrii w turbosprężarce, więc też ryzyko awarii spada znacznie w tej wersji silnikowej.

Dar1692
Twoje wyniki są dobre wg mnie, mniej niż 9 w mieście to akceptowałbym takie wyniki.
W poniedziałek mam jazdę próbną w salonie Dacii , będę jechał wersją Laureate 1.6 16V 4x4.
NIe ten silnik co by mnie interesował ale chodzi mi też o zachowanie podczas jazdy i wygodę w kierowaniu ( fotel i te sprawy).
Pozdr
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-15, 17:25   

corrado napisał/a:

W poniedziałek mam jazdę próbną w salonie Dacii , będę jechał wersją Laureate 1.6 16V 4x4.
NIe ten silnik co by mnie interesował ale chodzi mi też o zachowanie podczas jazdy i wygodę w kierowaniu ( fotel i te sprawy).
Pozdr

koniecznie zjedź gdzieś z szosy na kawałek wyboistej drogi gruntowej albo nawet na jakieś bezdroża. Dopiero tam w pełni docenisz zarówno napęd jak i komfort zawieszenia ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-15, 17:35   

Ok, poproszę , może odpowiedzialni za auto nie będą krzyczeć :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-15, 21:45   

zwykle są przygotowani na takie fanaberie, wręcz sami czasami proponują mały offroad ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-18, 11:25   

Czy jeździliście wersją benzynową i dieslem ?

Jestem ciekaw jak się ma głośność w dieslu do benzyny podczas jazdy.
Wydawało mi się że troszkę głośno jest w benzynowym .

Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-18, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-18, 12:37   

corrado napisał/a:
Czy jeździliście wersją benzynową i dieslem ?

Jestem ciekaw jak się ma głośność w dieslu do benzyny podczas jazdy.
Wydawało mi się że troszkę głośno jest w benzynowym .

Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?


Katalogowo diesel 90 KM przyśpiesza o 2 sekundy dłużej niż wersja 1.6 16v, więc demonem szybkości nie jest ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-18, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-18, 20:18   

corrado napisał/a:
Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?
ON przyspiesza lepiej, bo ma większy moment obrotowy. Tylko przy katalogowych wynikach, czyli ciągnięcie do odcięcia lepsza benzyna. W normalnej jeździe moment daje wiele radochy.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-18, 20:57   

Prezes napisał/a:
corrado napisał/a:
Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?
ON przyspiesza lepiej, bo ma większy moment obrotowy. Tylko przy katalogowych wynikach, czyli ciągnięcie do odcięcia lepsza benzyna. W normalnej jeździe moment daje wiele radochy.


dokładnie :)
Ps do ile mozna krecic diesla ? Chodzi o max obrotouow i jeszcze zeby mial moment ?
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-06-18, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 14:40   

Trzeba byłoby prześledzić wykres zależności momentu w NM od obrotów silnika i zobaczyć gdzie kończy się "górka" (myślę że gdzieś ok. 3.5tys już znacznie spada), optymalnie jest manewrować obrotami silnika w zakresie tej właśnie "górki" .
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 11:07   

Dostałem informację z salonu DACII w Warszawie , że wersja 90KM 1.5DCI
posiada koło zamachowe dwumasowe ale nie ma turbospręzarki ze zmienną geometrią !!
:roll:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-20, 11:30   

corrado napisał/a:
Dostałem informację z salonu DACII w Warszawie , że wersja 90KM 1.5DCI
posiada koło zamachowe dwumasowe ale nie ma turbospręzarki ze zmienną geometrią !!
:roll:


no i czym sie przejmujesz jak ma to ma
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 15:41   

Jak ma to lepiej chyba dołożyć 110KM bo lepiej pojedzie , skoro i tak słabsza ma dwumas, tylko że jak przeglądam do zakupu kompletne sprzęgła do nie widzę dwumasu, chyba że do silników K9K 896 (110KM 2x4) i K9K 898 ( 110km 4x4) ...
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-20, 15:58   

Dpwiem sie dpkladnie u znajpmego co pracuje w serwisie i dam znac -)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 16:24   

Przyznam szczerze, że jestem zawiedziony że większość nie wie nawet jaki ma osprzęt w silniku i skrzyni biegów, .... no chyba że faktycznie to są diesle bezobsługowe 8-) :lol:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-06-20, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 16:51   

corrado napisał/a:
wersja 90KM 1.5DCI posiada koło zamachowe dwumasowe

Auta z tym silnikiem, produkowane do co najmniej maja zeszłego roku, wg katalogu części zamiennych nie posiadają dwumasy.

(Ale obstawiam, że dalej też nic się nie zmieniło, bo nie widać ku temu żadnych powodów).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-20, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 21:07   

corrado napisał/a:
Przyznam szczerze, że jestem zawiedziony że większość nie wie nawet jaki ma osprzęt w silniku i skrzyni biegów, .... no chyba że faktycznie to są diesle bezobsługowe 8-) :lol:

No właśnie ponad 50 tyś km (80% w mieście) w moim dCI i nic mnie nie interesuje :mrgreen: :mrgreen:
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-06-21, 08:09   

corrado napisał/a:
Przyznam szczerze, że jestem zawiedziony że większość nie wie nawet jaki ma osprzęt w silniku i skrzyni biegów

A to dlaczego? Ja się nie interesuję osprzętem swojego auta. Pojazd mnie interesuje czy jedzie, czy nie, i podstawowe przeglądy dot. obsługi codziennej. Od znania się na samochodach od strony technicznej są mechanicy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne