DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z 3 biegem (duster 4x4)
Autor Wiadomość
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-06-20, 19:17   Problem z 3 biegem (duster 4x4)

Witam,

od około miesiąca obserwuję w moim dusterze następujący problem: Rozpędzamy auto do prędkości około 70-80km/h osiągając ją na piątym biegu. Następnie wysprzęglamy, wrzucamy luz i puszczamy sprzęgło. Auto toczy się swobodnie na luzie i przy prędkości około 70 km/h wciskamy na max sprzęgło i próbujemy delikatnie wrzucić bieg 3. W tym momencie słyszymy charakterystyczny terkot i zgrzytnięcie skrzyni ale mimo to bieg wchodzi. Sytuacja jest w 100% powtarzalna. Jeżeli w tej samej sytuacji przy wciśniętym sprzęgle z luzu przejdziemy na bieg 4 a następnie (bez puszczania sprzęgła) na 3 to w 100% wchodzi bez problemu. Nie sądzę że prędkość jest za duża bo 70km/h osiągam na 3 biegu przy obrotach 4500. Co więcej jeśli synchronizator ma problemy to powinien blokować wrzucenie a nie pozwalać na zgrzyt.

Sprawa zostało zgłoszona do ASO i przyznali mi racje że coś jest nie tak. Oczywiście oni nie wiedzą co jest nie tak więc się będą konsultować z RP.

Pytania:
1. Czy też tak macie?
2. Czy tak powinno być?
3. Co może być nie tak?
Ostatnio zmieniony przez kruczek111 2013-06-20, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-06-20, 20:09   

synchronizatory nie nadążają - zdarza się. Jak jeździłem zastępczym Citroenem C4 to nawet szybsze zmiany biegów na parzyste nigdy nie wychodziły, a już redukcja na parzyste to w ogóle nie. Myślę że w ramach gwarancji powinni Ci naprawić...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-20, 20:20   

może dlatego, że trzeci bieg przy 70 km/h jest trochę za niski (przy tej prędkości jazda na trójce to ok. 3500 obr/min i chcąc by bieg wszedł bez problemu należałoby wprowadzić silnik na obroty zbliżone), w Dusterze 4x4 jest to "odpowiednik" drugiego w pięciobiegowej skrzyni biegów...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-06-20, 20:26   

Ja jestem starej daty i takich eksperymentów nigdy nie trenowałem. Skrzynia jest chyba tak zbudowana aby zmieniać biegi kolejno a nie skakać piątka, luz, trójka (to nie gra komputerowa). A tak technicznie to chyba piątka i trójka są na dwóch różnych wałkach i przy takich zmianach mogą wystąpić różnice prędkości obrotów tych wałków i stąd może ten zgrzyt. Skrzynie w Daci są nieźle skonstruowane i dość głupio-odporne, ale jak w każdym urządzeniu mógł być błąd fabryczny.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-20, 20:39   

w 6 biegowej skrzyni 4x4 nie wrzucaj z luzu trójki przy 70 km/h - jeśli chcesz zapiąć akurat ten bieg to poczekaj aż auto zwolni do 40 a nawet 30 km/h albo zaczynaj od piątki i kolejno w dół - wtedy nic nie będzie zgrzytać. Trzeba pamiętać o specyfice tej skrzyni, która jest ciasno zestopniowana, nie lubi szybkich zmian biegów i praktycznie cały czas trzeba w niej mieszać lewarkiem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-20, 20:44, w całości zmieniany 6 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-06-20, 20:40   

Cytat:
(przy tej prędkości jazda na trójce to ok. 3500 obr/min i chcąc by bieg wszedł bez problemu należałoby wprowadzić silnik na obroty zbliżone

Dlatego mamy SYNCHRONIZOWANE skrzynie biegów, ludzie redukując raczej nie robią przygazówek, a jak robią to co max 100 000 km wymieniają sprzęgło...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-20, 21:23   

czaju napisał/a:
ludzie redukując raczej nie robią przygazówek
to nie o przygazówki chodzi a o wprowadzenie silnika na odpowiednie/zbliżone obroty, masz rację, że skrzynie są SYNCHRONIZOWANE :lol: ale napisałeś również, że
czaju napisał/a:
synchronizatory nie nadążają

i to może być przyczyna...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-06-20, 21:26   

nie nadążają, co nie oznacza że tak powinno być :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-20, 22:15   

ale na to wpływu nie mamy - tak to jest skonstruowane, pewnie wystarczy trochę wolniej "wkładać" bieg aż synchronizatory zrobią swoje :lol: ...
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-06-21, 15:10   

TD Pedro napisał/a:
ale na to wpływu nie mamy - tak to jest skonstruowane, pewnie wystarczy trochę wolniej "wkładać" bieg aż synchronizatory zrobią swoje :lol: ...


Niestety to nic nie daje... zgrzyt jest zaraz na starcie wejścia w 3 i nawet przy bardzo delikatnej próbie wbicia. Poza tym... dlaczego niby nie wolno mi wbić 3 przy 70km/h? Jeżeli na 3 jestem w stanie osiągnąć spokojnie 80 to przy 70 powinno wejść. Co więcej, skrzynia powinna działać tak że jak nie może wbić z powodu obrotów to powinna stawiać opór a nie zgrzytać.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-21, 17:58   

kruczek111 napisał/a:
dlaczego niby nie wolno mi wbić 3 przy 70km/h?

ależ wolno... pytanie tylko po co? żeby przyspieszyć do 80 km/h i po chwili wrzucić kolejny bieg... oczywiście nie twierdzę, że akurat to jest przyczyną... dzisiaj (nigdy tak nie robiłem) rozpędziłem na trójce drakulę do 70 km/h i dalsze przyspieczanie było już 'rachityczne" a odgłos pracy silnika działał drażniąco na mój narząd słuchu... :mrgreen: z tym, że brakło mi odwagi/nie widziałem sensu przy 70 km/h wrzucać trókę z jazdy na luzie ;-)
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-06-21, 21:06   

TD Pedro napisał/a:

ależ wolno... pytanie tylko po co? żeby przyspieszyć do 80 km/h i po chwili wrzucić kolejny bieg... oczywiście nie twierdzę, że akurat to jest przyczyną... dzisiaj (nigdy tak nie robiłem) rozpędziłem na trójce drakulę do 70 km/h i dalsze przyspieczanie było już 'rachityczne" a odgłos pracy silnika działał drażniąco na mój narząd słuchu... :mrgreen:


Nie chodzi o przyspieszanie. Chodzi o hamowanie silnikiem przy zjazdach w górach i na serpentynach.

TD Pedro napisał/a:

z tym, że brakło mi odwagi/nie widziałem sensu przy 70 km/h wrzucać trókę z jazdy na luzie ;-)


lame... :P


A co do przyspieszania. Zauważyłem też że jak na 2 dojadę do 5000/min to potem przy przejściu szybkim na 3 też jest lekki chrobot. A to już jest skandal bo to dekoncentruje podczas wyprzedzania.
Ostatnio zmieniony przez kruczek111 2013-06-21, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-21, 21:44   

kruczek111 napisał/a:
Chodzi o hamowanie silnikiem przy zjazdach w górach i na serpentynach

ale to, że chodzi o hamowanie nie wynikało jednoznacznie z
kruczek111 napisał/a:
Rozpędzamy auto do prędkości około 70-80km/h osiągając ją na piątym biegu. Następnie wysprzęglamy, wrzucamy luz i puszczamy sprzęgło. Auto toczy się swobodnie na luzie i przy prędkości około 70 km/h wciskamy na max sprzęgło i próbujemy delikatnie wrzucić bieg 3

przy hamowaniu silnikiem zdrowiej dla skrzyni biegów (i sprzęgła) byłoby w założonej przez Ciebie sytuacji skorzystać najpierw z czwórki (nie tylko wrzucić ale i kawałek na niej przejechać) a potem wrzucić trójkę, owszem całość trwałaby trochę dłużej i "wachlowania" wajchą zmiany biegów więcej ... ale każdy ma swój styl jazdy...
(i wcale nie uważam, że mój jest najlepszy :lol: )...
- ciekawe jaką odpowiedź dostaniesz od ASO...
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-06-26, 12:47   

TD Pedro napisał/a:

- ciekawe jaką odpowiedź dostaniesz od ASO...



Odpowiedź jest następująca:

Mechanik z którym jeździłem i który widział efekt: "To jest dziwne ale nie mamy dustera żeby porównać czy tak po prostu jest czy tak tylko u Pana. Będzie się trzeba skontaktować z RP"

Szef serwisu: "Nie powinien Pan tak wrzucać biegów przy tej prędkości"
Ja: "Ale przecież ja dochodzę do tej prędkości na tym biegu to czemu nie"
Szef serwisu: "Bo to za duża prędkość jak na 3 bieg"
Ja: "Ale w instrukcji nie ma wzmianki o tym że tak nie wolno więc jeśli skrzynia była by OK to nie powinienem móc wrzucać 3 - a ja mogę tylko muszę najpierw dać na pozycje 4 (nie muszę wysprzęglać). Poza tym jak z 2 wbijam na 3 to też jest problem"
Szef serwisu: "No to przejedziemy się jeszcze raz i sprawdzimy"
Ja: "A jakaś konsultacja z RP w tej sprawie?"
Szef serwisu: "Nic się nie da skonsultować. Będziemy musieli rozebrać skrzynię i zobaczyć. Minimum 3-4 dni roboty"
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1244
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-06-28, 09:22   

Powiem, że temat mnie tak zainteresował, że przyjrzałem się prędkościom przy których zmieniam biegi. (do tej pory zmieniałem raczej "na słuch")
Zauważyłem, że na trójkę wrzucam już około 50 km/h (powyżej tej prędkości już silnik za bardzo wyje).
Tak więc reasumując - redukując bieg z czwórki (czy może piątki)nie wrzuciłbym raczej trójki przy 70 km/h
Szkoda by mi było silnika i skrzyni.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2013-06-28, 12:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-06-28, 14:54   

no ja bym też tak nie eksperymentował i raczej na swoim nie sprawdzę:)
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-28, 17:32   

Ja bym obstawił jednak problem z kierowcą;) Po pierwsze: Po co jeździć na luzie? A po drugie czy nie lepiej zrobić tak jak pozwala na to synchronizator?
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-06-29, 17:48   

ryjas napisał/a:
Ja bym obstawił jednak problem z kierowcą;)


No dziękuję bardzo... :)
Piszesz że jesteś z Gdańska... no więc ja obstawiam że po ostrych zjazdach w górach mało jeździłeś a jak jeździłeś to pewnie potem były tarcze do wymiany?
Taki niedawno wypadek był z udziałem polskiego autokaru... gościu zjeżdżał z przełączy na serpentynach na hamulcu. Tarcze mu się zapaliły i wyleciał z drogi. Po to właśnie używa się hamowania silnikiem.

ryjas napisał/a:
Po pierwsze: Po co jeździć na luzie? A po drugie czy nie lepiej zrobić tak jak pozwala na to synchronizator?


A gdzie ja pisałem że jeżdżę na luzie? Napisałem że z pozycji luzu (na której to pozycji trzymam skrzynie 2-3 sekundy) wbijam na bieg 3.
Poza tym jazda na luzie ma taką zaletę że nie musisz trzymać sprzęgła a w samochodzie na zjeździe jest cicho.
A co do synchronizatora - ja nie wbijam tej trójki na siłę. Problem właśnie polega na tym że tam gdzie synchronizator nie powinien pozwalać i powinien stawiać opór pojawia się zgrzyt
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-06-29, 17:50   

keikan napisał/a:
Tak więc reasumując - redukując bieg z czwórki (czy może piątki)nie wrzuciłbym raczej trójki przy 70 km/h
Szkoda by mi było silnika i skrzyni.


A co się złego może stać skrzyni/silnikowi przy obrotach 5000/min?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 560
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-06-29, 20:56   

Myślę że kol. Kruczek111 ma rację - wprawdzie mam skrzynię "5" ale na 3 przy 6000 obr dochodzę do 110-120 na godzinę jak trzeba to zrobić naprawdę szybko - normalna redukcja z 5 i potem bezpośrednio na 5 i jazda.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1244
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-07-01, 11:23   

kruczek111 napisał/a:
keikan napisał/a:
Tak więc reasumując - redukując bieg z czwórki (czy może piątki)nie wrzuciłbym raczej trójki przy 70 km/h
Szkoda by mi było silnika i skrzyni.


A co się złego może stać skrzyni/silnikowi przy obrotach 5000/min?


Nie wiem, co się może stać..ALe nie chcę tego też sprawdzać.. Zastanawiam się tylko kiedy silnik/skrzynia odmówi posłuszeństwa jak będziesz tak zmieniał biegi dochodząc do 5k obrotów...o spalaniu już nie wspominam.. Jakoś tak Duster nie za badzo pasuje mi na auto sportowe. U siebie zmienam biegi przy 4 - 4,5k obrotów podczas wyprzedzania.. Normalnie to kolo 3k obrotów i nie narzekam na dynamikę.
Tylko, że ja się z nikim nie wyściguję od świateł do świateł
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Smogg 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-01, 17:48   

malygabrys napisał/a:
Myślę że kol. Kruczek111 ma rację - wprawdzie mam skrzynię "5" ale na 3 przy 6000 obr dochodzę do 110-120 na godzinę jak trzeba to zrobić naprawdę szybko - normalna redukcja z 5 i potem bezpośrednio na 5 i jazda.


Wczoraj patrzyłem jak to wygląda w moim Dusterku z sześcioma biegami.
Na 3. 5000 obrotów → ~80km/h
Na 4. 5000 obrotów → ~110km/h
Przy czym przy tych prędkościach i obrotach na tych biegach silnik tak wył, że aż się prosił o wrzucenie wyższego biegu, co wcale negatywnie nie odbijało się na dynamice przyspieszania.
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-07-02, 11:22   

keikan napisał/a:

Nie wiem, co się może stać..ALe nie chcę tego też sprawdzać..


Nic się nie stanie :-) To są zupełnie dopuszczalne obroty.

keikan napisał/a:

Zastanawiam się tylko kiedy silnik/skrzynia odmówi posłuszeństwa jak będziesz tak zmieniał biegi dochodząc do 5k obrotów...o spalaniu już nie wspominam..

Jak będą czysto wchodziły to długo pojeździ. A co do spalania no to wiesz... nikt chyba cały czas nie jeździ na takich obrotach, to jest po to żeby uzyskać te obiecane 105 KM

keikan napisał/a:

Jakoś tak Duster nie za badzo pasuje mi na auto sportowe. U siebie zmienam biegi przy 4 - 4,5k obrotów podczas wyprzedzania.. Normalnie to kolo 3k obrotów i nie narzekam na dynamikę.

No niestety wiem... :-( ja trochę narzekam bo się przesiadłem z 2.0 150KM...

keikan napisał/a:

Tylko, że ja się z nikim nie wyściguję od świateł do świateł

O kurde... czyżbym został zdemaskowany na którymś z krakowskich skrzyżowań :-P ?
 
kruczek111 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Garmin
Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-07-02, 11:24   

Smogg napisał/a:
malygabrys napisał/a:
Myślę że kol. Kruczek111 ma rację - wprawdzie mam skrzynię "5" ale na 3 przy 6000 obr dochodzę do 110-120 na godzinę jak trzeba to zrobić naprawdę szybko - normalna redukcja z 5 i potem bezpośrednio na 5 i jazda.


Wczoraj patrzyłem jak to wygląda w moim Dusterku z sześcioma biegami.
Na 3. 5000 obrotów → ~80km/h
Na 4. 5000 obrotów → ~110km/h
Przy czym przy tych prędkościach i obrotach na tych biegach silnik tak wył, że aż się prosił o wrzucenie wyższego biegu, co wcale negatywnie nie odbijało się na dynamice przyspieszania.


OK, a co z redukcją? Tzn pojedź na piątce około 80 km/h, potem wrzuć luz i poczekaj jak samochód dotoczy się do 65-75 km/h i spróbuj wbić wtedy 3 delikatnie.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1244
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-07-03, 10:23   

kruczek111 napisał/a:
Smogg napisał/a:
malygabrys napisał/a:
Myślę że kol. Kruczek111 ma rację - wprawdzie mam skrzynię "5" ale na 3 przy 6000 obr dochodzę do 110-120 na godzinę jak trzeba to zrobić naprawdę szybko - normalna redukcja z 5 i potem bezpośrednio na 5 i jazda.


Wczoraj patrzyłem jak to wygląda w moim Dusterku z sześcioma biegami.
Na 3. 5000 obrotów → ~80km/h
Na 4. 5000 obrotów → ~110km/h
Przy czym przy tych prędkościach i obrotach na tych biegach silnik tak wył, że aż się prosił o wrzucenie wyższego biegu, co wcale negatywnie nie odbijało się na dynamice przyspieszania.


OK, a co z redukcją? Tzn pojedź na piątce około 80 km/h, potem wrzuć luz i poczekaj jak samochód dotoczy się do 65-75 km/h i spróbuj wbić wtedy 3 delikatnie.


Z bólem serca i ze zgrzytem zębów zrobiłem taki test. Bieg wchodzi bez problemu, ale to wycie silnika...brrrrrrr...

p.s. ja się przesiadłem z 2.5 V6 180 KM ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne