Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Hamowanie z ABS
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-07, 16:54   

Wyłącznik ABSu jest w Dacii i ma kształt kluczyka. W poz. 0 ABSu nie ma. Jest założony przez fabrykę i posiada homologację. :-P :mrgreen: :mrgreen:
A co do gaśnicy to pozywam osobiście kierowcę ARO do sądu, a jego ubezpieczyciel jako "przypozwany" czy jak mu tam, bo jak ARO miał sprawną gaśnicę, to sam mógł gasić. Mnie to niezbyt obchodzi - jak się pali, to uciekam i tyle.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-07, 17:04   

Zanim coś napiszesz eplus poczytaj sobie ogólne warunki ubezpieczenia. znajdziesz tam wykaz przypadków, w których ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania. Często dzieje się tak w sytuacji, gdy pojazd poszkodowanego w chwili zdarzenia nie miał wymaganego prawem wyposażenia, choć oczywiście różnie to wygląda u różnych ubezpieczycieli - ale jakoś nie mam wątpliwości że jeśli tylko znajdą taką "usterkę" z pewnością skorzystają z postanowień OWU...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-07, 19:51   

benny - ale te warunki dotycza klienta ubezpieczyciela - a nim jest sprawca - najwyzej ubezpieczyciel bedzie sie domagal zwrotu kasy od sprawcy dlatego ze musial wyplacic ubezpieczenie OC komus a sprawca nie dotrzymal warunkow umowy - imho rowniez poszkodowany nie ma sie tutaj co bac - gorzej jesli to my wjedziemy komus i z naszej winy sie zapali a nie mamy gasnicy...
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-07, 20:15   

Pytanie, czy szkoda jest pokrywana z OC sprawcy czy AC poszkodowanego - ma to decydujące znaczenie. W pewnych okolicznościach (wina sprawcy nie do podważenia, długi czas do końca polisy AC poszkodowanego) opłaca się pokryć szkodę właśnie z AC poszkodowanego. Poszkodowany nic na tym nie straci bo ubezpieczyciel AC poszkodowanego ściągnie sobie pieniądze od ubezpieczyciela OC sprawcy. Bardzo istotnym plusem jest natomiast skrócenie wszelkich formalności - napózniej w dzien po szkodzie można zgłosić ją w AC i rozpocząć likwidację szkody, a z OC sprawcy trochę to trwa...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-07, 22:10   

benny - likwidowalem z oc szkody i nie bylo tak zle - ale masz racje - czasem moze sie zdazyc to co piszesz - ale jak bylo w innym watku raczej nie ma podstaw do takich rzeczy imho a do tego jest to "niesprawdzalne" - ie. szkode z AC zglaszasz sam, po 24h i jak trzeba to gasnice w Tesco sa dostepne 24h/dobe ;)- i tak jak pisali koledzy - "panie zycie ratowalem"
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-07, 22:50   

spoko, tylko wiesz ubezpieczyciel może nie miec pretensji o to że nie użyłeś gaśnicy, tylko o to że nie miałeś gaśnicy z ważnymi badaniami, ale o tym tojuż osobny temacik jest
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-07, 23:08   

A niby jak ten ubezpieczyciel sprawdzi czy i ktora gasnice miales w aucie w momencie zdarzenia ktore likwidujesz z AC?
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-08, 09:43   

benny86 napisał/a:
spoko, tylko wiesz ubezpieczyciel może nie miec pretensji o to że nie użyłeś gaśnicy, tylko o to że nie miałeś gaśnicy z ważnymi badaniami, ale o tym tojuż osobny temacik jest


No to inna gadka: Miałem 1kg proszkową z ważnym badaniem, chciałem użyć, nie zadziałała, rzuciłem gdzieś do rowu, więcej nie pamiętam, byłem w szoku. Ktoś Kalego rolować - Kali kogoś okłamać!

A mając od paru lat AC zauważam zjawisko, że ubezpieczyciel usilnie kosi składkę jak za mokre zboże, zawyża wycenę auta, a potem sypie takie odszkodowanie, żeby klient był zadowolony, a nawet zaskoczony. Autopomoc, assistance, otwieranie zatrzaśniętych drzwi - już w standardzie. Na większych kwotach łatwiej coś uszczknąć dla siebie i firmy.
A jak robią uniki - to zmienić ubezpieczalnię.

Moda prosi się o zmianę tematu na "ABS i gaśnice". :mrgreen:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-08, 10:28   

Ja proponuję "ABS,gaśnice i taktyka w rozmowie z ubezpieczycielem" :mrgreen:
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-08-17, 22:14   

https://www.youtube.com/watch?v=mi_1VO1-MKI
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-09-02, 23:11   

https://www.youtube.com/watch?v=z-eFpAu50rs
W poradnikach hamowania z ABS-em zwykle słyszy się, by wciskać pedał do oporu i powierzyć resztę komputerowi, nie przejmując się pulsowaniem pedału.
I jest to totalna bzdura (w powyższym filmie za to jest powiedziana bardzo ważna kwestia o hamowaniu na granicy działania ABS-u (od 9:45)).
Wprawdzie hamulce z ABS-em dają dużo gorsze wyczucie tego, co dzieje się pod kołami, ale wciąż od kierowcy w jakimś stopniu zależy skuteczność hamowania. Często najlepsze hamowanie jest tuż przed momentem zadziałania ABS-u, ale to zależy od rodzaju nawierzchni i jej gładkości. Moim zdaniem ABS jest bardzo zdradliwy na dziurach i garbach i samochód hamuje wtedy o wiele gorzej niż taki bez ABS-u. W ogóle to hamulce z ABS-em są bardzo nieprzewidywalne i to jest ich największa wada. Wciąż ich nie lubię i to się pewnie nie zmieni, a w zimie (jeśli wytrzymam do tego czasu z Sandero) będzie pewnie jeszcze gorzej.
Tak w ogóle to jazda współczesnymi samochodami nie ma już wiele wspólnego z przyjemnością prowadzenia. Odbiera ci pełną kontrolę nad hamowaniem, ruszaniem i skręcaniem, o elektronicznym, anemicznym pedale gazu nie wspomnę (dwie ASO już stwierdziły, że działa u mnie poprawnie). Jeśli tak jeżdżą wszystkie nowe samochody i tak mają działać podstawowe elementy sterowania autem, to dokąd zmierza motoryzacja?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-09-03, 16:40   

Cytat:
Jeśli tak jeżdżą wszystkie nowe samochody i tak mają działać podstawowe elementy sterowania autem, to dokąd zmierza motoryzacja?

Motoryzacja zmierza do odebrania w całości przyjemności z prowadzenia samochodu - auto autonomiczne , w którym wszyscy mogą spać , a nikt nie jest kierowcą
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-03, 16:56   

velomar napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=z-eFpAu50rs
W poradnikach hamowania z ABS-em zwykle słyszy się, by wciskać pedał do oporu i powierzyć resztę komputerowi, nie przejmując się pulsowaniem pedału.
I jest to totalna bzdura


To nie jest totalna bzdura -- to prawda, którą wbić do głów powinno sobie 99% kierowców. Oczywiście hamowanie tuż przed zadziałaniem ABS jest znacznie lepsze, bo odpada problem zablokowanych kół (zablokowanych choćby na ten ułameczek sekundy), sęk jednak w tym, że tak naprawdę nigdy nie wiadomo gdzie jest "tuż przed", zaś w stresie wywołanym zdarzeniem i przy konieczności gwałtownego zahamowania nigdy nie będzie czasu na myślenie ("już? e, jeszcze parę niutonów dołożę").
Bawiąc się na torze możesz sobie szukać tego "punktu G" ile wlezie, możesz nawet myśleć, że wszystko już rozpracowałeś -- natomiast w "razie W" nie będziesz miał na to czasu.

(Natomiast Twoje narzekanie na Sandero naprawdę mnie rozwala -- kupiłeś jedno z najspokojniejszych aut, a cały czas marudzisz jakby jakiś Mustang czy inne Camaro nie spełniało Twych oczekiwań... Jakbyś był facetem, dawno zamieniłbyś Sandacza na muscle-cara i miał nas w rzyci.)
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-09-03, 18:03   

defunk napisał/a:
Jakbyś był facetem, dawno zamieniłbyś Sandacza na muscle-cara i miał nas w rzyci.)

Powiem więcej, jakby był takim facetem za jakiego się uważa i myśli że nim jest to nawet nie pomyślałby o kupnie "sandacza" a co dopiero nim jeździł :!: Jedynym wyjściem jest sprzedać to "padło" i wrócić do wspaniałego 306 (choć się sypiącego) i opowiadać że sandero to tylko auto zastępcze z serwisu było.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-09-03, 18:48   

Problem z ABS-em jest taki, że działa on "cyfrowo", a dobry kierowca "analogowo".
Pomiędzy swobodnym toczeniem się koła a jego pełnym zablokowaniem jest jeszcze bardzo szeroki obszar poślizgu częściowego. I tutaj jest przewaga systemu bez ABS-u, bo daje on kierowcy możliwość samodzielnego ustalenia ile tego częściowego poślizgu powinno być, by uzyskać najlepszy efekt. Kierowca ma do tego słuch, narząd równowagi i oczy. W niektórych warunkach kierowca może nawet skorzystać z pełnego zablokowania kół, jeśli to będzie akurat skuteczne (np. kopny śnieg, piach). ABS odbiera tą możliwość, dając bardzo pośredni, zamulony działaniem komputera feedback. ABS działa według swoich wytycznych (narzuconych przez programistów algorytmów), a te wcale nie muszą być najlepsze w danej chwili.
Wszyscy fanatycy ABS-u mówią wciąż o jakimś mitycznym hamowaniu awaryjnym. A cóż to jest takiego? Oczywiście zdarzają się na drodze sytuacje beznadziejne, gdy np. z bocznej ulicy wyjeżdża inny pojazd (wymusza) w chwili, gdy nie ma już najmniejszej szansy na wyhamowanie i być może wtedy nawet doświadczony kierowca wciśnie hamulec do końca i już nawet nie zdąży odpuścić przez zderzeniem (ale wtedy i ABS by nie pomógł, a wręcz mógłby sprawić, że uderzyłby w przeszkodę z większą prędkością), ale zaręczam, że każdy dobry kierowca widząc choć cień szansy na wyhamowanie bądź ominięcie przeszkody będzie wciąż realizował wytrenowane odruchy.
Z hamulców korzystamy w rożny sposób, hamując delikatnie, normalnie, mocno, bardzo mocno, sportowo i to pod tym kątem powinno być zoptymalizowane ich działanie, a nie pod kątem jakiegoś sporadycznego "hamowania awaryjnego". Kierowca powinien mieć świadomość po jakiej nawierzchni jedzie i do tego dostosowywać jazdę. Wtedy jest bezpiecznie. Hamulce z ABS-em w dużym stopniu mu tą świadomość odbierają.
Idea ABS-u może jest i słuszna, ale praktyka niestety pokazuje, że nie da się tego zrealizować tak, jak to sugerują niektórzy. Każdy kto widział kiedyś jak jest zbudowany moduł ABS powinien zdawać sobie sprawę, że komputer nie jest w stanie w sposób płynny dozować siły hamowania na poszczególne koła i w pewnych warunkach robi to dużo bardziej zero-jedynkowo niż wprawny kierowca, który wie co to threshold braking".
https://www.youtube.com/watch?v=ly62FoZH_Dc
https://www.youtube.com/watch?v=IKi5O3ZlSu4
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-04, 08:25   

velomar napisał/a:
zaręczam, że każdy dobry kierowca widząc choć cień szansy na wyhamowanie bądź ominięcie przeszkody będzie wciąż realizował wytrenowane odruchy.


Wbij sobie wreszcie do głowy, że próba "ominięcia przeszkody" zamiast hamowania "na chama" jest przywoływana -- w wyrokach sądowych -- jako bardzo nieprawidłowy sposób uniknięcia wypadku (oczywiście wówczas, gdy na nic się nie zdaje). Biegły liczy i mu wychodzi, że uderzył z prędkością 36 km/h, a gdyby hamował na chama, miałby 21 km/h -- z całkowicie innym skutkiem (np. dla pieszego czy rowerzysty).
Wiemy, że jesteś wybitnym, znakomitym kierowcą, który posiadł wszelkie niezbędne umiejętności i każdy dziesiątek milimetra ugięcia pedała nie ma przed Tobą tajemnic, liczysz szybciej niż najszybszy komputer, nigdy się nie mylisz (ani za kółkiem, ani w internecie), natomiast musisz wziąć pod uwagę, że 99% Polaków-szaraków nie dorasta Tobie nawet do pięty (tej, która spoczywa pod pedałem sprzęgła). Dla nich ABS i cała reszta daje szansę na uratowanie siebie i kogoś innego -- natomiast opowiadanie bzdur objawionych tylko może im zaszkodzić.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-09-04, 11:14   

Do "prawdziwych facetów" z Dusterów (którzy mam wrażenie przesiedli się tam z aut pewnej niemieckiej marki o trzyliterowej nazwie, ale było im tam za nisko i nie mogli patrzeć na innych z góry) mam takie przesłanie:
https://www.youtube.com/watch?v=t-tRErs5UcI
Dowcip o sałatce z buraków jest już nieaktualny i teraz trzeba w tym celu wrzucić granat do Dustera.

Defunk i Black Dusty, w takim tonie chcecie dalej rozmawiać?

Jak można prowadzić kulturalną, inteligentną rozmowę z kimś, kto zwraca się do ciebie słowami "Wbij sobie wreszcie do głowy..." i ciągle szydzi z rozmówcy?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-04, 14:51   

velomar napisał/a:
Jak można prowadzić kulturalną, inteligentną rozmowę z kimś, kto zwraca się do ciebie słowami "Wbij sobie wreszcie do głowy..." i ciągle szydzi z rozmówcy?


A co jest złego w powiedzeniu "wbij sobie wreszcie do głowy"??!
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-09-04, 18:47   

velomar napisał/a:
Black Dusty, w takim tonie chcecie dalej rozmawiać?

Żeby nie było że niegrzecznie jest nie odpowiedzieć to powiem tak: na tonach się nie znam ale zawsze staram się odpowiadać w stylu rozmówcy i tak akcentując pewne stwierdzenia żeby do niego coś dotarło z mojej wypowiedzi.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-09-04, 19:39   

Defunk i Black Dusty, będzie plonk :lol: .
Powolny powrócił!!! :mrgreen: .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-09-04, 20:41   

Black Dusty napisał/a:
velomar napisał/a:
Black Dusty, w takim tonie chcecie dalej rozmawiać?

Żeby nie było że niegrzecznie jest nie odpowiedzieć to powiem tak: na tonach się nie znam ale zawsze staram się odpowiadać w stylu rozmówcy i tak akcentując pewne stwierdzenia żeby do niego coś dotarło z mojej wypowiedzi.


Na hamowaniu też chyba się nie znasz, bo Twoja wypowiedź nawet nie zahacza o to zagadnienie.
Przypominam, że to jest temat o hamowaniu z ABS-em. Leżał zdechły przez dziewięć lat, więc go odkopałem, bo mam już pierwsze własne doświadczenia z ABS-em (po 30 latach jazdy bez tego systemu), obejrzałem i poczytałem trochę materiałów i nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że najskuteczniejsze hamowanie z ABS-em to wciskanie pedału z całych sił w podłogę. Może w pewnych warunkach, ale na pewno nie jako reguła. Najskuteczniejsze hamowanie to takie, które zapewnia najlepsze opóźnienie i najkrótszą drogę hamowania, a nie poleganie w 100% na działaniu ABS-u.
Pełne hamowanie, z maksymalnie wciśniętym pedałem hamulca powierza całkowicie kontrolę nad hamowaniem ABS-owi i zwykle tylko wydłuży niepotrzebnie drogę hamowania, podczas gdy hamując z wyczuciem, można by zaoszczędzić cenne metry.

Poniższy film już gdzieś wrzucałem, ale tu będzie bardziej odpowiedni.
https://www.youtube.com/w...ekZcWa6D8&t=33s
I jeszcze jeden.
https://www.youtube.com/watch?v=fge_m9u864k
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-09-04, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-09-04, 21:47   

velomar napisał/a:
bo mam już pierwsze własne doświadczenia z ABS-em (po 30 latach jazdy bez tego systemu)

No to masz spore zaległości do nadrobienia. Proponuję abyś dalszą bazgraninę w tym temacie kontynuował może nie po 30 latach ale po następnych 9 latach przerwy jak już nauczysz się jeździć z wykorzystaniem ABS i innych systemów.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-09-04, 22:03   

W dalszym ciągu nie masz nic do powiedzenia w temacie hamowania?
Twoja odpowiedź nic nie wnosi do tematu, cwaniaku z Dustera.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-04, 22:57   

Takie osoby zapatrzone w starą motoryzację to mnie śmieszą wręcz.
"Lubię mieć kontrolę nad pojazdem to po co wspomaganie"
"Sam lepiej zahamuje"
Technologia idzie do przodu i nie rozumiem osób, które uważają że stare auta to szczyt motoryzacji.
Lubię sobie wsiąść do wygodnego, cichego, mocnego auta z automatem i sobie jechać z tymi systemami. To jest dla mnie prawdziwa przyjemność z jazdy.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-05, 05:04   

Bat i lejce - to jest kontrola nad pojazdem! :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne