Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Hamowanie z ABS
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-27, 15:04   

Jak wół stoi w charakterystyce autka, że ma EBD (Electronic Brake Distribution):
elektroniczny korektor siły hamowania: seryjnie
http://www.dacia.pl/downl...akterystyka.pdf
 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-09-27, 15:09   

piotrres napisał/a:
Jak wół stoi w charakterystyce autka, że ma EBD (Electronic Brake Distribution):
elektroniczny korektor siły hamowania: seryjnie
http://www.dacia.pl/downl...akterystyka.pdf

Bez sraczki :-P Szukałem skrótu EBD bo myślałem że napiszą skrótem tak jak ABS :-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-27, 15:15   

a co spodziewałeś się opisu jak w pewnym dełu, za którym dzizsiaj jechałem: na zadku stało:
ABS, DUAL AIRBAG
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-09-27, 15:20   

piotrres napisał/a:
a co spodziewałeś się opisu jak w pewnym dełu, za którym dzizsiaj jechałem: na zadku stało:
ABS, DUAL AIRBAG

Nie wiem o co Ci biega ale na logikę skoro piszą: ABS to szukałem EBD a nie "elektroniczna kontrola siły hamowania"
 
magcn 


Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-09-28, 20:37   

jan ostrzyca napisał/a:
Przy zakupie logana można zrezygnować z ABS i mieć obniżkę ceny o 1 tys. zł.

W zasadzie jest to nielegalne (jeżeli obecnie oferowane przez dealera). Od 1 lipca 2006 wszystkie nowe auta sprzedawane w Polsce muszą być wyposażone w ABS (w "starej" UE od 1 lipca 2004).
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2007-09-30, 17:44   

magcn napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Przy zakupie logana można zrezygnować z ABS i mieć obniżkę ceny o 1 tys. zł.

W zasadzie jest to nielegalne (jeżeli obecnie oferowane przez dealera). Od 1 lipca 2006 wszystkie nowe auta sprzedawane w Polsce muszą być wyposażone w ABS (w "starej" UE od 1 lipca 2004).


Dla mnie ten przepis jest gupotą podobnie jak propozycja wprowadzenia kontroli trakcji. A gdzie urok prowadzenia auta? No i wiadomo że są sytuacje kiedy elektronika przeszkadza i nic nie daje.. w ostatnim automaniaku(?) zrobili test na płycie poślizgowej i wyszło że dobrze wyszkolony kierowca elektroniki nie potrzebuje bo sam doskonale panuje nad autem. Producenci pakują systemy "bezpieczeństwa", dadzą do tego duzo bełkotu marketingowego że to bezpieczne i żrzynaja kasę a potem kierujący ginie bo miał przecież bezpieczne auto tylko że sie trochę przewiózł :lol: . Właśnie za to lubie daćkę bo to proste auto bez nadmiaru hipersupersystemów.Proste auto dla ludzi lubiących mieć panowanie nad techniką a nie odwrotnie.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-30, 22:13   

Mam kolegę, który ca. rok temu nabył był auto z ABS, ESP i... zaczął jeżdzić dość rydzykownie. Na moją uwagę że to nie sportowa wersja "Abramsa", "Leclerca", czy T-80 odparł był z pewną dezynwolturą, że przecież ESP wybroni go przed poślizgiem...
Nooż, AWRUK ! (wspak) NIe zamierzam się wybierać nakolejny znajomy pogrzeb.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-10-01, 09:04   

Cytat:
W zasadzie jest to nielegalne (jeżeli obecnie oferowane przez dealera). Od 1 lipca 2006 wszystkie nowe auta sprzedawane w Polsce muszą być wyposażone w ABS (w "starej" UE od 1 lipca 2004).


Fiat Albea nie ma ABS-u w standardzie, nawet dokupić nie jest łatwo (chyba tylko z klimą można).
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-01, 09:36   

sprytnie pomyślane. Zeby mieć autko zgodne z przepisami polskimi (i unijnymi) musisz jeszcze dokupić klimę :lol:
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2007-10-01, 10:03   

piotrres napisał/a:
Mam kolegę, który ca. rok temu nabył był auto z ABS, ESP i... zaczął jeżdzić dość rydzykownie. Na moją uwagę że to nie sportowa wersja "Abramsa", "Leclerca", czy T-80 odparł był z pewną dezynwolturą, że przecież ESP wybroni go przed poślizgiem...
Nooż, AWRUK ! (wspak) NIe zamierzam się wybierać nakolejny znajomy pogrzeb.


no ale w telewizji przeciez pokazuja ze z ESP to w zasadzie juz niczego nie trzeba sie bac....

i komu tu wierzyc?

brat mi przed laty wspominal o reklamie jakiegos plynu do mycia naczyn, gdzie mowiono ze naczyn po myciu nie trzeba wycierac... jego pomocnice w kuchni zrozumialy to ze NIE TRZEBA PLUKAC i klientom w knajpie banki z nosow lecialy...

ale to tylko sprawa inteligencji czlowieka i podatnosci na klamstwa telewizyjne...

normalny czlowiek wierzy ze TERAZ telewizja juz nie klamie...

dlatego ja nie majac ESP staram sie jezdzic bardzo uwaznie i rozsadnie...

ech, kurde gdybym mial ESP to bym im wszystkim pokazal....

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-01, 10:53   

swissman napisał/a:


ech, kurde gdybym mial ESP to bym im wszystkim pokazal....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Ale przeciez masz poduszke powietrzna to w razie czego nic Ci sie nie stanie... ;-]
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2007-10-01, 12:54   

kas602 napisał/a:
Ale przeciez masz poduszke powietrzna to w razie czego nic Ci sie nie stanie... ;-]


do spania wole zdecydowanie taka napchana gesim puchem... ta powietrzna podobno niewygodna jak w gebe wali....
 
magcn 


Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-02, 21:58   

straszna_maruda napisał/a:
Dla mnie ten przepis jest gupotą podobnie jak propozycja wprowadzenia kontroli trakcji. A gdzie urok prowadzenia auta?

No cóż, każdy upatruje urok w czym innym. Ja osobiście wolałbym mieć te "bajery", które zwykle poprawiają bezpieczeństwo jazdy. I jak już są w standardzie, to często przestają tak dużo kosztować, jak w opcji. :-o Jakby wprowadzić obowiązek montowania radia w aucie (to żart oczywiście - nie propozycja ;-) ), to ciekawe, czy podniosłoby ono cenę samochodu o 700-1000 zł. Watpię.
straszna_maruda napisał/a:
No i wiadomo że są sytuacje kiedy elektronika przeszkadza i nic nie daje..

Owszem są. Moim zdaniem problemem nie jest to, że są montowane systemy typu ABS, ESP, ale to, że najczęściej nie ma możliwości wyłączenia ich w sytuacjach, kiedy ewidentnie szkodzą, a nie pomagają (np. ABS na śniegu czy bruku).
straszna_maruda napisał/a:
dobrze wyszkolony kierowca elektroniki nie potrzebuje bo sam doskonale panuje nad autem

Każdy jest doskonale panującym nad autem kierowcą, dopóki nie znajdzie się w sytuacji, gdy przestaje panować na nim ;-) A samochodami jeżdżą nie tylko "doskonali" kierowcy, ale też nowicjusze po kilkudziesięciu godzinach lepiej lub gorzej prowadzonego kursu, zdaniu za n-tym razem egzaminu i z "licencją" na "nie zabijanie" i "nie rozbijanie" na pierwszym lepszym skrzyżowaniu.
straszna_maruda napisał/a:
Producenci pakują systemy "bezpieczeństwa", dadzą do tego duzo bełkotu marketingowego że to bezpieczne i żrzynaja kasę

Fakt - to dotyczy ostatnich dwóch wyrazów. Np. w takich oplach nie ma możliwości "ręcznego" wyłączenia airbagu pasażera. I jak chcesz chcesz przewieść kilkumiesięcznego brzdąca w foteliku, to musisz kupić super fotelik marki opel z transponderem dezaktywującym w równie super cenie :-/
straszna_maruda napisał/a:
a potem kierujący ginie bo miał przecież bezpieczne auto tylko że sie trochę przewiózł

piotrres napisał/a:
Mam kolegę, który ca. rok temu nabył był auto z ABS, ESP i... zaczął jeżdzić dość rydzykownie. Na moją uwagę że to nie sportowa wersja "Abramsa", "Leclerca", czy T-80 odparł był z pewną dezynwolturą, że przecież ESP wybroni go przed poślizgiem...

Bo żadna technika i nie wiem jakie systemy bezpieczeństwa nie chronią przed głupotą :-/
psur napisał/a:
Fiat Albea nie ma ABS-u w standardzie, nawet dokupić nie jest łatwo (chyba tylko z klimą można).

Do dealera Fiata nie chodzę, bo mi nie po drodze (tak parafrazując tekst pewnej piosenki ;-) ), więc nie wiem jak to jest "na żywo". Ale jakby nie skonfigurować Albei na stronie Fiata - od najtańszej do najdroższej wersji - to i tak na końcu wyjdzie, że auto ma ABS. W zdaniu: "Samochód ma również wzmocnione kontrolowane strefy zgniotu, wzmocnienia boczne i jest wyposażony w dwie poduszki powietrzne (od Active) oraz ABS z EBD (w opcji)", fraza "w opcji" odnosi się chyba tylko do EBD.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-10-03, 15:16   

Cytat:
Fiat Albea nie ma ABS-u w standardzie, nawet dokupić nie jest łatwo (chyba tylko z klimą można)


Teraz wszystkie Fiaty mają w standardzie ABS. Część Fiatów (Albea, Punto) było jeszcze na początku 2006 roku sprzedawanych bez tego układu, ale były to modele z 2005 roku.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-03, 19:16   

ian napisał/a:

Teraz wszystkie Fiaty mają w standardzie ABS


Teraz wszystkie samochody wyprodukowane w UE maja ABS w standardzie.
 
magcn 


Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-03, 19:32   

kas602 napisał/a:
Teraz wszystkie samochody wyprodukowane w UE maja ABS w standardzie.

No, może z wyjątkiem Rumunii (od dziewięciu miesięcy w UE :mrgreen: ). Tam w tańszych wersjach logana ABS-u nie ma, a "średnich" występuje jako opcja ( http://www.dacia.ro/logan-mcv/dotari ). Pewnie podobnie byłoby w Bułgarii, tylko - z tego co wiem - tam nie produkują samochodów ;-)
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-10-04, 07:16   

Co dziwne, u nas dilerzy dalej się pytają przy zamawianiu, czy ma być z ABS czy nie (Logan oczywiście) ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-11-13, 10:45   

11 listopad koło g.20.00 jadę drogą Pradła-Kroczyce-Żerkowice w kierunku Zawiercia. Jeszcze na letnich oponach, i z pełnym bagażnikiem. Śnieżna zadymka, śnieg wali prosto w szybę, na drodze błoto pośniegowe, diabelnie ślisko. Samochody w rowach, karetki na sygnale, pługi śnieżne co kilka kilometrów. Na IV biegu 60 km/g to za dużo, III bieg 40-50 km/g. Żadnego używania hamulców, tylko wtedy, gdy było to konieczne redukcja biegów. To bardzo bezpieczny sposób na posuwanie się do przodu na złej drodze. Nazajutrz czytam w komunikacie policyjnym, ze w tym dniu droga ta była praktycznie nieprzejezdna.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-13, 22:53   Festung Mlawa

ian napisał/a:
Samochody w rowach, karetki na sygnale, pługi śnieżne co kilka kilometrów. Na IV biegu 60 km/g to za dużo, III bieg 40-50 km/g. Żadnego używania hamulców, tylko wtedy, gdy było to konieczne redukcja biegów.


Jako żywo przypomina mi to moją podróż "leoPoldkiem" na Mazury: piątek, oberwanie chmury, koleiny, kierowcy WX jadą nad morze i..... "Bitwa pod Mławą" (a raczej pobojowisko) kilkanaście skraszowanych wozów klasy C, C+, S, karetki... Dobry ludzie jechali tak jakby była piękna słoneczna pogoda. Trochę instynktu samozachowawczego...

magcn napisał/a:
Każdy jest doskonale panującym nad autem kierowcą, dopóki nie znajdzie się w sytuacji, gdy przestaje panować na nim A samochodami jeżdżą nie tylko "doskonali" kierowcy, ale też nowicjusze po kilkudziesięciu godzinach lepiej lub gorzej prowadzonego kursu, zdaniu za n-tym razem egzaminu


Wiesz co, tak sobie czsami myślę, że moze lepiej że zdał za n-tym razem niż za pierwszym. Ten który zdał za 1-szym razem ma za plecami ca. 30h jazdy (jak ja zdawałem 20 h w tym placyk). Powstaje pytanieco tn człowiek umie ? Oczywiście, co zzaznaczam jestem przeciw nabijaniu kabzy WORD'omPo prostu trzebaby, w przemyślany sposób zmienić system szkolenia kierowców.....
A z n-tym razem jest tak:
siostrzenica, mojej żony za pierwszym razem "poległa" na mieście.
za drugim razem (stres pourazowy ;-) ) już nie wyjechała z placyku....
To jest typówka: niech wreśzcie zaczną uczyć jeździć a nie zdawać egzamin (" Jak słupek będzie w połowie tylnych dzrzwi, jeden obrót kireownicą, Kręć, no, k... kręć !!!!", niestety). To z resztą dotyczy wszelkich form edukacji.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-02, 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-14, 08:51   

To jest niestety prawda, na kursach przywiązuje się ogromną wagę do manewrów - i to na placu manewrowym, a nie w realich, a stanowczo za małą do jazdy w ruchu miejskim czy na trasie. Przecież, nawet jak taki nowicjusz zarysuje komuś samochód na parkingu czy nawet stłucze światło to ma się to nijak do wypadku, w którym są ranni ludzie czy całkowicie zniszczone auta.
Ale tu niestety trzeba by jeszcze mieć na prawdę wyszkolonych instruktorów, a nie gości co sami nauczyli się tylko kręcić kierownicą "jak słupek będzie w tylnym trójkąciku" i podchwycili kilka sztuczek, na których zazwyczaj można oblać kursanta.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-19, 19:35   

Odświeżę nieco temat ponieważ zaświtało mi pod kopułką takie oto pytanie: czy hamowanie pulsacyjne w samochodzie z ABSem daje taki sam efekt jak w aucie bez ABSu :?:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-19, 19:54   

Z abs nie hamuje się pulsacyjnie. Robi to właśnie abs. Jak jest potrzeba to deptasz mocno, a resztę robi abs. pozdr
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-20, 11:00   

Jestem w szoku... ale teraz sobie przypominam, ze czesto przy zablokowanych kolach mialem wrazenie, ze auto lepiej hamuje...

Co do nauki jazdy to to nie taka prosta sprawa... Jakby tak sluchac wszystkich rad to kurs by trwal pol roku i kosztowal 10000. Chyba nie o to chodzi... W opowiesci, ze oblewaja za pierdoly nie bardzo chce mi sie wierzyc... Jak ktos np marudzi, ze oblal, bo zajechal linie na 3 cm... Moze jest tak, ze prawidlowo zaparkowane auto stoi 30 cm od linii, wiec tak naprawde gosc pomylil sie nie o 3, tylko 33 cm... Czego maja uczyc jesli nie manewrow ? Na jazdy po miescie i tak jest za malo godzin i przy takich predkosciach to i tak zadna nauka... Byle robili to z glowa...

Nawet ktos kto na probach hamuje dobrze w sytuacji awaryjnej moze odruchowo wcisnac hamulec do dechy i pozostac "sparalizowany", no i nawet dobry kierowca nie zastapi dozowania sily na poszczegolne kola.

Hamowanie pulsacyjne to hamowanie bezmyslne, ABS robi to chyba lepiej :)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-20, 11:15   

DUCATI napisał/a:
Hamowanie pulsacyjne to hamowanie bezmyslne, ABS robi to chyba lepiej :)

No niby po to jest żeby koła się nie zblokowały, ale czy potrafi dostosować się do każdych warunków, czy jest po prostu ustawiony na jakieś typowe czy przeciętne warunki?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-20, 11:23   

Beckie napisał/a:
ale czy potrafi dostosować się do każdych warunków


Tak. Przy ABS sa czujniki przy kolach, ktore sprawdzaja, czy kolo sie blokuje kilka razy na sekunde, przy kazdym kole niezaleznie. Nie jest to jakies stale ustawienie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne