Wysłany: 2016-11-16, 07:27 Doświadczenia jazdy zimą z ESP i ASR
Hej,
Zima się zbliża, czy ktoś mógłby napisać jak się jeździ Rumunkami w zimie?
W szczególności jak zachowuje się ESP i ASR (kontrola trakcji) na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, błoto itp...).
Z tego co mi wiadomo ciężko się rusza na lodzie z ASR, a czasami nawet może to nie być możliwe wogóle.
Myślę że podobnie tak jak każdym autem - toż nie są to pojazdu mające np 3 koła aby obawiać się ich reakcji na zimowe warunki
Zdrowego rozsądku i samodzielnego "wyczucia" auta nic nie zastąpi
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-16, 09:08
testowałem auto w miękkim, kopnym śniegu o głębokości ok 50 cm pokonując dość długi odcinek polnej drogi i rzeczywiście - odłączenie ESP w takich okolicznościach ma jak najbardziej sens ale to chyba nie dotyczy logana. Możliwość odłączenia ESP przydać się może np podczas pokonywania wyjątkowo śliskiego i stromego podjazdu garażowego. Obserwowałem kiedyś jak właściciel insigni, gdzie nie można zdezaktywować tego układu, bezradnie przez kilkanaście minut usiłował wyjechać z własnego podziemnego garażu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-11-16, 09:12, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-16, 11:02 Re: Doświadczenia jazdy zimą z ESP i ASR
Gercio napisał/a:
Hej,
Zima się zbliża, czy ktoś mógłby napisać jak się jeździ Rumunkami w zimie?
W szczególności jak zachowuje się ESP i ASR (kontrola trakcji) na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, błoto itp...).
Z tego co mi wiadomo ciężko się rusza na lodzie z ASR, a czasami nawet może to nie być możliwe wogóle.
Dzięki :)
Gercio
Jak jest dobry lód to ruszenie może być niemożliwe z ASR i bez niego też. Pozostaje metoda z czasów jak nikomu się nie śniło o ABS, ESP czy ASR - albo coś położyć pod koła napędowe albo wozić ze sobą piasek i podsypać.
Czy jeździłeś kiedyś samochodem bez ABS czy kontroli trakcji że wiesz że "samo zło"?
PiotrWie wręcz przeciwnie, czekałem żeby go mieć w samochodzie, i teraz mam frajdę jak zaczyna działać. Np. na rondzie w deszczu, albo dzisiaj jak popadał śnieg.
Od razu uprzedzam laisara, aby tego nie oglądał, bo pochodzi z zasobów YouTube.
Zresztą, Ty laisar i tak nic byś z tego nie zrozumiał.
https://www.youtube.com/watch?v=jY_mkf4rxU4
Od razu uprzedzam laisara, aby tego nie oglądał, bo pochodzi z zasobów YouTube.
Zresztą, Ty laisar i tak nic byś z tego nie zrozumiał.
https://www.youtube.com/watch?v=jY_mkf4rxU4
ja też nic nie zrozumiałem - mój angielski jest poniżej krytyki.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-03, 21:00 Re: Doświadczenia jazdy zimą z ESP i ASR
yt nie oglądam bo nie lubię. Tym bardziej w angielskim jeśli jest. Wolę czytać.
PiotrWie napisał/a:
Pozostaje metoda z czasów jak nikomu się nie śniło o ABS, ESP czy ASR - albo coś położyć pod koła napędowe albo wozić ze sobą piasek i podsypać.
Ostatnio w terenie pod lekkim wzniesieniem koła zakopały się w śniegu, mrugał asr, koła kręciły i autem rzucało na boki, ale nie do przodu. Nie był potrzebny piach. Trzeba wozić ze sobą żonę. Jest lepsza
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-02-03, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie, to ten selektor, wyłączył mu ESP, to bawi się slajdami jak ja w swoim aucie. Nie Daci.
Na selektorze wybrał tryb: Mud/Ruts, czyli Błoto/Koleiny i z tego co mówi, w tym trybie kontrola trakcji nie jest aktywna, ale ABS i ESP wciąż działają. Więc nie wyłączył ESP.
Tak, potrafi jak Ty siedzisz nawalony na siedzeniu pasażera
velomar nie musisz już udowadniać każdym swoim wpisem czym jesteś, a ja nawet nie muszę nazywać tego po imieniu, większość na forum to wie od jakiegoś czasu i tego już nie zmienisz
Ja też czasem sobie pozwolę, nawet moja Dacia tak potrafi, i nie muszę jedynie oglądać jak się to robi na youtubie.
Black Dusty, pod każdym moim wpisem pojawiasz się tylko po to, by kąsać jak wściekły pies. Zupełnie nie interesuje Cię merytoryczna dyskusja i nic do niej nie wnosisz. Absolutnie nic, oprócz smrodu. Wchodzisz i od razu psujesz atmosferę.
Nie mów nic o kulturze, bo to pojęcie jest Ci obce.
Jedyną metodą obchodzenia się z takimi jak Ty jest:
https://www.bible.com/pl/bible/138/PRO.26.5.UBG
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-02-04, 00:58, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy niema się o co spinać, bo nie oto w tym temacie chodzi
Mnie się marzy coś takiego.
Przykład
https://youtu.be/5YX5uiy9SEQ
Tylko potrzebował bym, przynajmniej na początek, trochę więcej miejsca.
Był bym skłonny nawet gdzieś dojechać tak do 100km, żeby było pewne podobne miejsce Może ktoś zna takowe to chętnie bym się dołączył, jeśli warunki pogodowe będą podobne jak na filmiku.
Ja też czasem sobie pozwolę, nawet moja Dacia tak potrafi, i nie muszę jedynie oglądać jak się to robi na youtubie.
Tak, potrafi jak Ty siedzisz nawalony na siedzeniu pasażera a żona prowadzi (albo syn, córka, kolega, ewentualnie bratanek bez prawka).
A zauważyłeś, że Black Dusty ma napęd na 4 koła i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takimi slajdami jechać?
Każda wypowiedź niesie jakiś komunikat i ma określony cel.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Komunikacja_interpersonalna
Moja odpowiedź odnosiła się nie do informacji zawartej w pierwszej części zdania, ale do komunikatu, jaki Black Dusty zawarł w drugiej części zdania.
Jeśli ktoś szuka zaczepki, to niech wie, że ja też mam zęby i będzie lała się krew.
velomar
Wykopujesz ponad 4 letniego trupa ( to nawet nie odgrzewany kotlet) , wstawiasz filmik z YT gdzie porady / testy / opinie bardzo często mają udowodnić zakładaną przez przez autorów tezę i do niej dopasowują materiał . Wikipedię otwierałem na samym początku jej istnienia - z pięknej idei zrobił się śmietnik do którego nie zaglądam . Dlatego proszę Ciebie o wstawianie materiałów z innych źródeł .
Od razu uprzedzam laisara, aby tego nie oglądał, bo pochodzi z zasobów YouTube.
Zresztą, Ty laisar i tak nic byś z tego nie zrozumiał.
https://www.youtube.com/watch?v=jY_mkf4rxU4
ja też nic nie zrozumiałem - mój angielski jest poniżej krytyki.
Na naukę nigdy nie jest za późno (choć jak się ma pecha, to może być za późno).
Ja jestem z pokolenia, które angielski miało dopiero w szkole średniej, a w podstawówce karmiono nas językiem towarzyszy ze wschodu (też się czasem przydaje, choć na pewno biegłości w tym języku nie nabyłem).
A angielskiego wciąż się uczę (już 34 lata), wiele lat formalnie, a teraz czytając i oglądając na tematy, które mnie interesują i tu internet i YouTube w szczególności jest po prostu świetny, choć trzeba umieć selekcjonować materiał i czasem trochę pogrzebać w śmieciach.
Nauka języków obcych jeszcze nigdy nie była tak prosta, jak obecnie, a pokolenia 30-40 latków w zasadzie powinny angielski znać już domyślnie, nie mówiąc już o tych, którzy ten język mieli od przedszkola, a rodzice nie szczędzili kasy na korepetycje (ja nie miałem).
Materiały od Team O'Neil uważam za bardzo wartościowe, świetnie podane, prowadzący mają dużą wiedzę techniczną, praktyczną i ogólnie wykazują porządne zrozumienie zasad fizyki, i potrafią tą wiedzę przekazać bardzo komunikatywnie.
A jakie znaczenie ma fakt, że odkopałem temat sprzed czterech lat? Czy stracił na aktualności? Czy współczesne Dacie nie mają systemów ABS, ASR i ESP? Czy nie mamy już zim?
Znalazłem ciekawy moim zdaniem materiał, to wrzuciłem. Rozumiem, że nie wszyscy znają angielski w stopniu pozwalającym na zrozumienie komentarza prowadzącego, ale nawet cokolwiek można się domyślić. W każdym razie, czy zrobi to komuś krzywdę?
Sam też zbieram swoje doświadczenia z jazdy Dacią z systemami. Na razie ich nie odłączałem (choć zastanawiam się nad tym i biorę też pod uwagę wszystkie ewentualne problemy techniczne z tym związane)), próbuję poznać ich działanie w praktyce i zrozumieć podstawy teoretyczne ich funkcjonowania. Powyższy film doskonale pokazuje, jakich reakcji spodziewać się po systemie ESP i jak go sprowokować i w pewnym sensie oszukać, by działał na naszą korzyść (to znaczy w kierunku celu, jaki chcemy osiągnąć). Pokazuje, jak system interpretuje sygnały z czujników kąta skrętu kierownicy, czujników prędkości obrotowych kół i czujnika odchylanie od osi (yaw sensor).
Chyba po to jest forum, żeby dyskutować, dzielić się ciekawymi materiałami, by wspólnie, w miłej atmosferze (którą co niektórzy próbują nieustannie psuć), budować zasoby forum z pożytkiem dla tych, którzy tu zechcą zajrzeć.
Dla wszystkich sceptyków, którzy z gruntu skreślają Youtube jako źródło wartościowej wiedzy dołączę jeszcze jeden świetny, pasjonujący wykład, do tego z humorem, z którego jak ktoś chce, wiele wyciągnie i naprawdę może doznać olśnienia w niektórych kwestiach związanych z prowadzeniem samochodu i jak fizyka działa na poruszający się pojazd.
Jak ktoś nie chce, niech nie zagląda. Jego strata.
https://www.youtube.com/watch?v=bYp2vvUgEqE
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-02-04, 20:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum