Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Blog na DaciaLoganII.BlogSpot.Com
Autor Wiadomość
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-29, 12:07   Blog na DaciaLoganII.BlogSpot.Com

Witam. Zapraszam na stronę http://dacialoganii.blogspot.com/. Postanowiłem spróbować poprowadzić upubliczniony pamiętnik związany tematycznie z Nową Dacią Logan (drugiej generacji), z silnikiem 1.2 16V 75 KM, z fabrycznie montowaną instalacją LPG.

Poniżej zamieszczamy fragment pierwszego wpisu:

Pomyślałem sobie, że może przyda się udostępnić w Internecie garść, informacji, ciekawostek oraz zdjęć - związanych z eksploatacją, czy ogólnie pojętym użytkowaniem nowego pojazdu, a dokładnie tego jednego konkretnego modelu. Mam jednak nadzieję, że inne egzemplarze Dacii Logan nie będą znacznie się różniły między sobą i przydatność tego typu bloga nie zawęzi się wyłącznie do mojej rodzinki. Nie jestem zawodowo związany z motoryzacją, proszę o tym pamiętać podczas niniejszej lektury i nie wymagać ode mnie specjalistycznej wiedzy czy doświadczenia.

To co chciałbym tutaj zamieścić ma sprawić przyjemność mojej rodzince oraz Wam - a także pozwolić w spokoju i radości spędzić wolne chwile. Blog jest rodzajem upublicznionego pamiętnika ... i niech tak zostanie.


Pozdrawiam. Dawid Bittner.
_________________
Dawid Bittner
Ostatnio zmieniony przez Dawid_Bittner 2013-06-30, 05:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-29, 15:00   

Myśłę że warto uruchomić komentarze - nie widze takiej możliwości obecnie. Osobiście nie cierpię tych googlowych oficjalnych layotów blogów. Ale to Wasz blog.
Ja sobie z miłą chęciom poczytam co tam opiszecie. Zobaczę czym różni się jakościowo Logan 2 od pierwszej wersji :). U mnie tak w służbowym Dokkerze jak i prywatnym Leo_siu nic się nie dziej i to cieszy. Cieszy też jazda. A o to chyba chodzi kiedy kupujemy sobie autko.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-30, 05:41   

Na prośbę małżonki postanowiłem zmienić charakter bloga. Prowadzony będzie i autoryzowany w przeważającej części przeze mnie, aczkolwiek mam nadzieję, że z czasem pojawią się tam także wpisy pozostałych członków mojej rodziny. Za wprowadzone zmiany przepraszam.
_________________
Dawid Bittner
Ostatnio zmieniony przez Dawid_Bittner 2013-06-30, 06:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
kyriosmk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2013
Wersja: Access
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-20, 11:19   

d3mol3k napisał/a:
Myśłę że warto uruchomić komentarze - nie widze takiej możliwości obecnie.


Popieram :)
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-08-20, 11:33   

Cholera, "choruję" na taką logankę. Tyle, że na razie posiadam logana I i myślę, że z kilka lat tym pojeżdżę.
 
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-24, 22:14   

Witam i dziękuję za odpowiedzi.
Oczywiście zapraszam do zadawania pytań i komentarzy. Jak tylko dam radę odpowiedzieć to odpiszę. W zamierzeniu właśnie ten wątek na tym konkretnym forum "Dacia Klub Polska" miał służyć do wprowadzania komentarzy. Tutaj każdy może się wypowiedzieć, ale w odróżnieniu od blogowych komentarzy - odpowiedzi na forum nie są anonimowe (oraz dodatkowo moderowane przez niezależnych wolontariuszy - adminów poszczególnych działów). Nie mam nic przeciwko ocenie tego co tam wypisuję, dzięki Wam mogę robić to jeszcze lepiej (a nawet posprzątać ewidentne głupoty), ale blog podpisuję swoim imieniem i nazwiskiem - biorę w ten sposób odpowiedzialność za to co tam umieszczam. Wydaje mi się słuszne, że oczekuję tego samego od Was - drodzy Internauci. Aby móc napisać odpowiedź trzeba mieć konto na tym forum - i o to chodzi (założyć konto może przecież każdy, nie tylko właściciel pojazdu marki Dacia), dla mnie to wystarczy za Wasz podpis - za Wasze uwierzytelnienie i wzięcie odpowiedzialności za to co tam piszecie.

Część z Was pewnie zauważyła, że czasami uaktualniam istniejące już wpisy na blogu, zamiast dodawać wyłącznie nowe. Proszę mnie źle nie zrozumieć, tratuję ten blog bardziej jako wygodną w edycji (i darmową) stronę WWW, a poszczególne wpisy - jako jej tematyczne rozdziały. Wybrałem taką formę, gdyż używam konta GMail, tam mam galerię zdjęć, a gdy podejmowałem decyzję o utworzeniu takiej strony WWW Google nie oferowało innych tego typu narzędzi (albo inaczej - ja do takich nie dotarłem). Blogger jest siermiężny. Nie ma na przykład możliwości wprowadzania danych w tabelach czy określania tabulacji akapitów (czcionek jest zaledwie parę) - ale jest i działa - i o to chodzi (w pewnym sensie jak moje dotychczasowe pojazdy - gdzieś to zasłyszałem i bardzo mi się taki zwrot spodobał).

Pozdrawiam. Dawid Bittner.

ps. Do "Przemek77"- Skodę kupowałem pod koniec jej produkcji, z czego byłem bardzo zadowolony, liczyłem na dojrzałe i w wielu sprawach zmodernizowane auto. Z Dacią tak się nie da, jest produkowana pod konkretne zamówienie, więc po prostu zamawiana jest zawsze bieżąca generacja. Osobiście bardzo obawiam się modeli z wczesnych faz produkcji, zawsze wyjdą jakieś "kwiatki" typu nieszczelne drzwi, niedopasowane lub wadliwie działające po pewnym czasie komponenty, psujące się czujniki - ogólnie ukryte wady produkcyjne losowych komponentów - szumnie naprawiane potem w bezpłatnych akcjach serwisowych - dotyczy to zresztą prawie wszystkich masowo wytwarzanych produktów, przeznaczonych na rynek konsumencki. Liczę na jak największe pokrewieństwo Dacii Logan 2G w stosunku do 1G. Część komponentów 2G jest na szczęście analogiczna - jak u poprzedników 1G, nie jestem jednak specjalistą, aby się o tym fachowo wypowiadać, liczę, że jak najwięcej. Uważam Dacię Logan 1G, Logan MCV 1G oraz Sandero 1G za auta dojrzałe i dopracowane, szczególnie te z ostatnich serii produkcyjnych, dlatego myślę, że nie ma co się zadręczać. Za parę, parenaście lat wyjdzie kolejna generacja - już 3G, więc będę w podobnej sytuacji. Prawdę mówiąc nadal nie do końca jestem przekonany nad wyższością nowej Dacii Logan nad wysłużoną Skodą Felicią - tak wielka w moim przypadku jest siła przyzwyczajenia. W Dacii wszystko jest inne, wszystkiego należy od nowa szukać, a w Skodzie większość sterowania odbywała się na czucie (dodam, że po kilkunastu latach jej użytkowania) - a silnik to pracował na słuch, prawie bez patrzenia na obrotościomierz. Tak to przynajmniej u mnie było.

ps. Pierwszą generację Dacii oznaczam jako 1G, drugą oczywiście jako 2G.
_________________
Dawid Bittner
Ostatnio zmieniony przez Dawid_Bittner 2013-08-24, 22:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-08-25, 18:03   

Przemek77 napisał/a:
Cholera, "choruję" na taką logankę. Tyle, że na razie posiadam logana I i myślę, że z kilka lat tym pojeżdżę.


Myślę że pojeździsz - bo to proste i fajne autko. Ja na razie ostrożnie podchodzę do nowych modeli dacii. Więc miło że Dawid wraz z rodzinką prowadzi swojego bloga. Swoją uwagę odnośne samego bloga napisałem powyżej i uważam Dawidzie iż blogger nie jest siermiężny - jest w miarę fajnym narzędziem - http://oopserwator.blogspot.com/, a na razie pisz dodawaj - a my poczytamy i może skomentujemy tylko że szkoda (a może i dobrze) że tu a nie pod wpisami.

Jeszcze jedna uwaga Dawid - jeśli już ma ktoś kto przeczytał Twoje/Wasze wypociny ;-) skomentować je - to skąd ma wiedzieć gdzie to ma zrobić? Myślę że jak już tak postanowiłeś to warto na zakończenie każdego wpisu dodać link do tego tematu. Ja przynajmniej nie widzę takiej informacji na chwile obecną. No chyba że źle szukałem.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-31, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
kyriosmk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2013
Wersja: Access
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-09, 15:01   

Dawid: pomysł z komentarzami w forum jest dobry, ale ma swoje minusy - będziesz miał misz masz, kogel-mogiel komantarzy do poszczególnych postów.

Co do Twojej Daćki Ambiance, widzę, że wykończenie (czyt. wyciszenie) jak w mojej wersji Access, czyli brak - czy masz u siebie plastikową osłonę pomiędzy przednimi fotelami? Byłem w salonie się zapytać o ten element ale odpowiedź brzmiała: nie jest pan pierwszy który o to pyta... jest problem... fabryka nie nadąża z tymi częściami do nowych aut nie mówiąc już o częściach zamiennych - czyli pozostaje czekac na rozbitą Laureate :)

Przy okazji zapraszam na mojego bloga: http://majsterklepka.blogspot.com - może niedługo zamieszczę na nim moje rezanko Dacii - chcę sobie sam zrobić skórzaną gałkę biegów i uchwyt do ręcznego - jak wyjdzie w miare znośnie będzie na blogu.

W przyszłości obić boczki i deskę w skórze - ale to narazie w sferze marzeń.
_________________
http://majsterklepka.blogspot.com
 
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-06, 18:23   

Witam. Nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale u mnie przestrzeń pomiędzy fotelami przednimi wygląda mniej więcej tak: https://plus.google.com/116830692549057644751/posts/8bF5GhKg15b.
Pozdrawiam. Dawid Bittner.
_________________
Dawid Bittner
 
kyriosmk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2013
Wersja: Access
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-11, 10:16   

Czyli tak jak u mnie - brak plastikowej osłony...
Swoją drogą, może ktoś będzie wiedział czy taki plastikowy tunel od starszej generacji by pasował do Logana 2?
_________________
http://majsterklepka.blogspot.com
Ostatnio zmieniony przez kyriosmk 2014-02-11, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-11, 11:50   

Co do felg to spokojnie możesz kupić 6J15 ET43 - mam takie w Lodgy która ma większe zaciski hamulcowe niż Logan 2 i bez problemu wchodzą.
Na Allegro były nawet nowe po 100 PLN jakiś czas temu.
 
gladi 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan 2 Clio 5
Silnik: 1.2 16v 1,0 tce lpg
Rocznik: 2014 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-24, 20:57   

niedługo będę szczęśliwym posiadaczem takiej loganki jak twoja tylko bez LPG, mam tylko pytanie odnośnie hałasu w samochodzie podczas jazdy ,czy naprawdę jest tak głośno jak niektórzy piszą ? jak ty porównujesz to w stosunku powiedzmy do swojej starej skody.

bardzo dobry blog, musisz częściej go aktualizować ,bo mało wpisów nowych ,
pozdrawiam i wytrwałości życzę
 
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-26, 22:00   

Witam, coraz rzadziej jeżdżę Felicją, o jeździe na dłuższych trasach nie wspominając. Na moje oko do około 100 km/h nie ma problemu (albo raczej do okolic 3000 obr/min.). Ja rzadko jeżdżę szybciej, nawet na autostradach. Natomiast myślę, że gdyby wykleić czymkolwiek pokrywę silnika (przyglądałem się wygłuszeniom w okolicach kolumny kierowniczej - tutaj akurat są i to nawet dość grube) to problem by nie był tak zauważalny. W Felicji jest podobnie, ale od nowego auta oczekiwałem po prostu nieco więcej (tym bardziej, że jak stroję na światłach to silnika po prostu nie słychać, więc apetyt rośnie). Rewelacyjna mogłaby okazać się jazda próbna, do 3000 obr/min. to nawet na niższym biegu można się rozpędzić i samemu zaobserwować zmiany. Radio normalnie da się słuchać, rozmawiać także, ale szum przy piątym biegu słychać - i to od silnika, a nie od pędu powietrza. Ja się już przyzwyczaiłem, natomiast ciężko przyzwyczaić się do przechylania auta na zakrętach (tyle, że to można także dobrze zaobserwować na jeździe próbnej) - chociaż małżonka czy córki nie narzekają, więc może nieco przesadzam?
_________________
Dawid Bittner
Ostatnio zmieniony przez Dawid_Bittner 2014-12-26, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
genza 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: logan 2
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 1
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-12-31, 09:49   

Witam wszystkich forumowiczów. Z własnego doświadczenia - same oklejenie maski nie daje nic (albo przynajmniej mało co). Wydaje mi się, że tutaj trzeba się zabrać za ściankę grodziową w komorze silnika, gdzie w wersji z silnikiem 1,2 nie widzę ani grama materiałów wygłuszających (może od strony kabiny coś jest). Ja się za to pewnie wezmę po zimie - na dzień dzisiejszy stwierdzam że hałas to jedyna poważna wada tego samochodu. Do pozostałych da się przyzwyczaić :)
Ostatnio zmieniony przez genza 2014-12-31, 09:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
gladi 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan 2 Clio 5
Silnik: 1.2 16v 1,0 tce lpg
Rocznik: 2014 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-31, 13:46   

mi coś bardzo opornie idzie z tą loganką ,najpierw miała być 10 grudnia dotarła do salonu dopiero 23 grudnia ,w wigilie zapłaciłem ,teraz czekam na jakieś papiery żeby móc ją zarejestrować ,strasznie długo to trwa więc chyba dopiero w nowym roku będę mógł pojeździć,
a myślałem że kupno samochodu z salonu to taka prosta sprawa :-)
 
gladi 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan 2 Clio 5
Silnik: 1.2 16v 1,0 tce lpg
Rocznik: 2014 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-16, 06:38   

i udało mi się już tydzień jeżdżę dacią logan , rodzina zadowolona :-) ,przesiadłem się z opla astry 2 z turbo diesla i teraz uczę się jeździć tym 1.2 .
samochód do demona prędkości raczej nie należy ,ale w mieście daje radę ,robiłem próbę na autostradzie i po przekroczeniu 110 km. robi się naprawdę bardzo głośno później już tylko gorzej naprawdę tragedia.
samo tłumienie nierówności też jakieś super nie jest , gdzieś z tyłu słyszę takie głuche pukanie jak przejeżdżam przez dziury jakby coś w bagażniku podskakiwało ,szukałem ale nic tam się nie rusza chyba trzeba się przyzwyczaić.
spalanie komputer pokazuje mi 8.2 litra może się unormuje bo przejechałem dopiero 180 km.
generalnie za tą cenę samochodzik bardzo fajny ,ładne wnętrze
zobaczymy jak będzie dalej
pozdrawiam
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-09, 11:18   

Dawid_Bittner, świetny blog, na sieci nie ma niczego podobnego. Zresztą odnośnie Logana II nie ma dużo informacji.

Mam pytanie. Noszę się z zakupem Logana II MCV i przeglądając parametry techniczne Logana II na "branżowych" stronach natknąłem się na określenie tylnego zawieszenia jako "belki skrętnej z wleczonymi wahaczami". Przeglądając w Twoim blogu zdjęcia w sekcji "Podwozie" nigdzie nie mogę tej belki skrętnej wypatrzeć. Jak dla mnie tam jest zwykła belka, ale mogę się mylić bo mechanikiem nie jestem. Jak to wygląda w rzeczywistości Logan II ma belkę skrętną czy zwykłą?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-09, 11:50   

Belka zwykła jest skrętna, bo jest elastyczna.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-09, 12:46   

Patrząc w ten sposób to oczywiście można zwykłą belkę ze względu na podatność materiału nazwać skrętną. Jednak moim zdaniem jest to mylące bo belki, które mają np. drążki odpowiadające za skręcanie, które powodują, że wachacze mogą bardziej niezależnie pracować mają jednak znacznie inną konstytucję. Co wiąże się niestety z nieprzyjemnymi kosztami regeneracji.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-09, 15:00   

Wtedy to już nie jest belka skrętna, tylko wahacze podłużne. Większy komfort i oczywiście dużo więcej elementów, które mogą się zepsuć.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-09, 15:43   

Trochę niedokładnie/potocznie się wyraziłam co rozumiem jako belkę skrętną za co przepraszam ;-) . W sumie to w belce z drążkami nie skręca się sama belka tylko drążki, bo do takiej belki wachacze są zamocowane na łożyskach. Czyli de facto bardziej skręca się zwykła belka bo tam to jest jeden kawałek metalu.r

Belka skrętna (oparta na resorowaniu drążkami skrętnymi) to jak dla mnie ma lepsze właściwości trakcyjne. Na dobrym asfalcie samochód trzyma się drogi bardzo dobrze. Praktycznie jak przyklejony. Tyle, że u na takich dróg to praktycznie brak. Jedynie autostrady i to nie wszystkie. A na autostradzie gdzie łuki duże i łagodne nie ma to znaczenia. W naszych dziurawych warunkach drogowych belka, której skrętność wynika z podatności samej belki a za resorowanie odpowiadają sprężyny sprawdza się dużo lepiej i jak dla mnie jest o dziwo bardziej komfortowa od belek z drążkami.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-22, 11:42   

Znalazłem pełen katalog Logana II, nie ten co jest domyślnie na stronie Dacii. I tam tylne zawieszenie określają jako "Typ zawieszenia tylnego - wahacze wleczone połączone podatnym elementem łączącym ze sprężynami śrubowymi i teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi" ;-) .
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-02-22, 11:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-03-22, 15:13   

@skylar: Używasz po prostu niepoprawnej nomenklatury - w daciach jest właśnie "belka skrętna" (i to jest właśnie ten element łączący wahacze wleczone), a ty myślisz o zawieszeniu z "drążkami skrętnymi" (które zastępują sprężyny w tym pierwszym typie).
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-22, 18:47   

Cały bałagan wynika z tego, że potocznie oba typy nazywa się belkami skrętnymi.
Przykład ze strony Antałex'u .
Cytat:
Tylna belka skrętna - co to jest?
Tylna belka jest to element tylnego zawieszenia stosowany w samochodach Peugeot, Citroen oraz Renault. Zbudowana jest z poprzecznicy, która jest sztywnym i wytrzymałym elementem - osią belki ustawioną prostopadle do osi auta. Dodatkowo belka posiada wahacze wzdłużne, które są ułożyskowane łożyskami igiełkowymi. Zespołem resorująco-stabilizującym są 2-3 drążki skrętne. Belka w sumei skłąda się z ok. 30-40 elementów w zależności od modelu. Niestety, ale stan naszych dróg dla tylnych belek nie jest łaskawy i dlatego zmuszeni jesteśmy do regularnych napraw tylnej osi.

Zresztą na innych stronach firm zajmujących się regeneracją belek, belki z drążkami skrętnymi, są nazywany belkami skrętnymi. Wrzucając w googla zapytanie "belka skrętna" wywali zarówno belki gdzie elementem podatnym jest sama belka jak i belki z drążkami skrętnymi. Również jak wejdziesz na jakiekolwiek forum francuskiego samochodu z belką na drążkach, to jest ona tam przez użytkowników nazywana belką skrętną.

Zresztą jeśli traktować całą belkę jako mechanizm to oba typy belek się "skręcają", tyle że w jednej skręca się podatny element łączący wahacze wleczone (zgodnie z Dacia-Renault), a w drugiej drążki skrętne.

Cytat:
a ty myślisz o zawieszeniu z "drążkami skrętnymi" (które zastępują sprężyny w tym pierwszym typie)

Te drążki nie tylko amortyzują, one spełniają również rolę skręcającego się podatnego elementu łączącego wahacze wleczone.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-23, 00:40   

Dorzucę foto, jak wygląda klasyczne zawieszenie z drążkami reakrycjnymi w AX 4x4. Sprężyn klasycznych brak.

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne