DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia lodgy 2014 1.5dci raz odpala a raz nie.
Autor Wiadomość
soniqgsm 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110km
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-27, 21:31   Dacia lodgy 2014 1.5dci raz odpala a raz nie.

Witam,
Mam dacie lodgy 2014r 1.5dci. Wszystko było ok aż nagle zgasilem auto, po 3h przychodzę i juz nie odpala. Przekrecam kluczyk słychać tylko 1 głośne pykniecie pod maską i tyle. Poszedłem po powerbanka podłączyłem pod klemy i odpalił. Na następny dzień rano ta sama sytuacja, odpalił dopiero na power banku. Dzień trzeci przychodzę rano przekrecam kluczyk odpala od kopa;) dzień czwarty znowu nie odpala na power banku odpalił. Dzień piąty nowy akumulator naladowany do 100% przez gościa w sklepie( zamówiłem to 4dnia i poprosiłem żeby od razu go naładować do fulla). Założyłem nowy aku pod sklepem odpalił bez problemu przyjeżdżam pod dom gasze i po 3h idę do auta i juz nie odpala standardowo 1 pykniecie i tyle.otwieram maske podpinam powerbanka i odpalił od razu. Akumulator nowy naladowany na Full, pobór prądu w stanie spoczynku około 70-100mA. Ja już nie mam pomysłu na tą zagadkę:( może ktoś miał taki przypadek. Na power banku pali za każdym razem(na starym i nowym aku bez roznicy)a na samym akumulatorze raz postoi 3h i juz nie pali a raz 12h i odpala od kopa.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-01-27, 22:41   

Sprawdź stan naładowania akumulatora. Może coś Ci zjada energię w czasie postoju. Sprawdź mocowanie klem i ich stan.
Kontrolka ładowania się nie świeci?
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 890
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-28, 00:18   

Może immobilizer świruje.
 
soniqgsm 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110km
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-28, 09:34   

Klemy sprawdzane z 10razy są czyste i zaciskaja się w 100% na aku. Immo też ok. Klemy ani immo nie mogą być. Bo to jest prosta sytuacja. Otwieram drzwi wsiadam przekrecam kluczyk nie pali to otwieram maskę wysiadam podłącza pod klemy powerbanka i odpala bez problemu. Wykluczam uszkodzenia kabla rozrusznika itp bo ja nic więcej nie robię i nie dotykam nie stukam ani nic... Napięcie ani 12.88v. Pobór tak jak napisałem 70-100mA.
Ostatnio zmieniony przez soniqgsm 2021-01-28, 09:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 389
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-29, 12:54   

zdefiniuj co to znaczy 'pyka' bo niewiele to mówi i równie dobrze to 'cykanie' umierającego przekaźnika a prawidłowość z powerbankiem może wynikać z innego napięcia lub\i prądu albo przypadku.
Jak to wygląda na ciepłym silniku. 3 godziny to całkiem dużo żeby temperatura silnika znacznie spadła. Czy na ciepłym zawsze pali z akumulatora?
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-01-29, 12:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 539
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-01-29, 14:29   

Kiedyś , kiedyś w takim przypadku przepchalismy samochód o kilka centymetrów na biegu. Ano po to zeby przesunąc wieniec. Warunek żeby automat przełaczył prąd na silnik rozrusznika to prawiłowe działanie zębnika na zęby wienca. To tak dla próby. Drugi to może sam wirnik ma magicze miejsce na komutatorze gdzie przerwa. /Tu Twój pover bank troche to miesza , bo auto pali/ .Trzecie to można by podłaczyć żarówke np. 21watt i obserwowac czy w trakcie rozruchu podaje na elektromagnez, a następnie zakładając że działa na śrubę od automatu , ale od strony silnika rozrusznika. Moze coś z masą rozrusznika , zależną od ułozenia auta . To tylko moje pomysły . Immobilajzer w ogóle według mnie nie ma wpływu na krecenie rozrusznikiem. Mozesz jeszcze obciaznikiem sprawdzic /twierdzisz nowy/akumulator na zwarcie wewnętrzne . niestety z takimi sie spotykam. A technologia kopertowa dopiero wprowadza w bład co do stanu naładowania.
 
soniqgsm 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110km
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-29, 19:48   

Przy próbie odpalania jest tylko jedno "cykniecie" i tyle. Gdyby to było wielokrotne cykanie to co innego A tu jest tylko jeden cyk i tyle. Rozrusznik sprawdzany przez mechanika i elektromechanika w 100% sprawny. Tak jak napisałem wykluczam zawieszenie się rozrusznika itp bo niby bez stukania, pukania itp tylko przez samo podłączenie powerbanka nagle się odwiesza i odpala?:) aż taki magiczny power bank to nie jest żeby naprawiał wszystko w aucie:)

Tak jak napisałem poprzednio. Otwieram auto z pilota Wsadze kluczyk do stacyjki przekrecam, czekam aż kontrolki zgadza, przekrecam na zapłon jest tylko cyk pod maską i tyle kontrolki na desce nie przygasaja ani nic więc pociągam za wajhe od otwarcia maski podnoszę maskę power bank do plus klemy i minusa wracam do środka przekrecam kluczyk czekam aż kontrolki zgasna przekrecam na zapłon i auto od kopa odpala. Dzisiaj np odpala cały dzień bez problemu od kopa:) akumulator stary okazało się że też był dobry i nie potrzebnie wymieniłem go na nowy.
Ostatnio zmieniony przez soniqgsm 2021-01-29, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2021-01-29, 20:02   

Hmmm, a jak przed pierwszym odpaleniem podłączysz powerbanka pod aku, to pali czy pyka?
Może akulmator :) pojemność stracił, czy cóś - elektrykiem nie jestem. A jak pyknie i drugi raz próbujesz z klucza bez wspomagania to co?
Sprawdź jeszcze napięcie podczas próby rozruchu bez powerbanka.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-29, 20:44   

Ale pomiaru dokonaj na śrubie rozrusznika i korpusie silnika , Będzie to bardziej miarodajne jak byś pomiar robił na klemach akumulatora.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 539
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-01-30, 09:09   

Sprawdz też powierzchnie klem. Często materiały się gryzą i tworzą izolację z węgla i ów pykniecie może być widoczne. Jeśli rozrusznik jest sprawny , akumulator też to zostaje tylko sprawdzac połączenia elektryczne. Miałem nawet tak ,że w izolacji przewodow rozrusznika zrobiła się śniedż. Pod końcówkami niewidoczna dla oka. Trudno naprawiac takie myki na odległość. Ale warto .Jeśli po drodze jeszcze jest przekażnik , to też warto to sprawdzic. Power bank musi wprowadzac jakiś parametr , skoro na nim odpala
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 890
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-30, 11:14   

Krystian67 napisał/a:
Power bank musi wprowadzac jakiś parametr , skoro na nim odpala

Nie musi, inny parametr wprowadza kolejne przekręcenie kluczyka.
Krystian67 napisał/a:
Kiedyś , kiedyś w takim przypadku przepchalismy samochód o kilka centymetrów na biegu.

Też tak miałem w jednym z samochodów, u mnie wyeliminowało to wymiana czujnika położenia wału a przynajmniej po niej znikło.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 539
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-01-30, 13:50   

Zgadzam się jeśli coś zarządza energią . A chyba tak jest.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-30, 13:58   

Przyszła mi na myśl jeszcze jedna awaria . To automat rozrusznika . Tzw ,, zimny lut ,, na końcu uzwojenia , tam gdzie dochodzi cienki przewód , lub drugi koniec ale ten drugi nie ma mocnego i pewnego połączenia ( kto rozbierał automat to wie ).
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 539
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-01-31, 19:39   

Pisałem o tym jak przeprowadzić próbę wyzej w poscie . Są czasem usterki gdzie komputery nas nie przeskoczą.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2954
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2021-02-03, 22:05   

Sprawdzić aku, sprawdzić prąd na zaciskach rozrusznika i alternatora, jeżeli są prawidłowe to bediks mógł paść. Przy immo lub czynnikach wału i walka auto kręci A nie odpala.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne