Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 01:07
Yugo w USA i dziś - mój artykuł ;-)
Autor Wiadomość
Loganek 



Marka: Italjet
Model: Formula
Silnik: wystarczający ;-)
Rocznik: 1996
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 203
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-06-17, 23:07   Yugo w USA i dziś - mój artykuł ;-)

Zastava Yugo In 1.1 - Serb z francuskim sercem

Yugo miał wypełnić lukę po zakończeniu produkcji modelu 750. Z pomocą tego modelu znakomicie prosperująca ówcześnie Zastava zaczęła spełniać swoje marzenie o wejściu na amerykański rynek Ten zbudowany na bazie Fiata 127 samochód na krótki czas udowodnił, że Amerykanów można oczarować bez monstrualnych rozmiarów i V8-ki pod maską. W USA był reklamowany jako następca Forda T i VW Garbusa. Trzeba przyznać, że było to dość śmiałe posunięcie. Niestety, nie od dziś wiadomo, że niska cena w wielu przypadkach oznacza koszmarną jakość. Autko lubiło burzliwe romanse z rdzą, a znany również i nas silnik 903 ccm powodował, że podróżowanie tym autem po sześciopasmowej autostradzie można było zakwalifikować do występów w programach w stylu "Nieustraszonych". W Ameryce Yugo można było kupić do 1992 roku, zapewne byłby oferowany parę lat dłużej, gdyby nie jugosłowiańska wojna domowa. Dla Zastavy oznaczała ona koniec snu o Ameryce. Wojna nie tylko spowodowała koniec modernizacji Yugo, Skali i Floridy, ale skończyła się zbombardowaniem fabryki z Kragujevac. Po wojnie i odbudowaniu zakładu firma musiała szybko dostosować swoje archaiczne już modele do nowych trendów. Dzięki nim Yugo przeszło stylistyczną metamorfozę oraz dostało nowe serce - francuski silnik 1.1 firmy Peugeot o mocy 60 KM, stosowany w wielu modelach tej marki, jak również i w Citroenach. Na tle starej, fiatowskiej 900-tki, Yugo z tym motorem to demon szybkości. Do 100 km/h w 16,2 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 152 km/h. Samochodzik waży jednak jedynie 830 kg, co dziś jest wagą piórkową. Nie dawno jeden z moich kolegów powiedział o Yugo, że było to Tata Nano lat 80. Trudno się z tym nie zgodzić, choć dziś można by o nim powiedzieć nieco inaczej - Tata Nano w europejskim wydaniu - a z tej roli znakomicie się wywiązuje. Dziś Zastava to sygnał ostrzegawczy dla Tychów - Fiat przejął tą markę i już zapowiedział, że ulokuje tam produkcję swojego nowego modelu o nazwie Topolino, którego polskie media przesadnie okrzyknęły następcą 126-tki.
A tak wygląda Yugo dzisiaj:


Oprócz peugeotowskiego silnika Yugo można kupic także z gaźnikowym silnikiem 1.1 znanym z Uno MK I ;-) . W latach 1997-1999 samochód ten był montowany w Polsce w łódzkim Damisie
_________________
Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ ;-) , ale czy zajechałbym do Rumunii ?

Dacia, Fiat i Tata - to nie samochody, to pasja ;-)
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-06-18, 16:50   

ciekawy artykuł Loganek ;-)

A tak na marginesie, w jakich krajach obecnie można kupic nowego yugo?
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-18, 17:23   

Pierwsze skojarzenie z Yugo? Pamiętacie scenkę z Akademii Policyjnej? Jeden z bohaterów (sporych gabarytów) niby prowadził to autko siedząc na tylnej kanapie (po uprzednim wyrzuceniu przedniego fotela) :mrgreen: Chyba to było Yugo (tak na 100 % nie jestem pewien). A druga sytuacja (też chyba Yugo i drwiny z niego) w Szklanej Pułapce 3.
 
Loganek 



Marka: Italjet
Model: Formula
Silnik: wystarczający ;-)
Rocznik: 1996
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 203
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-06-18, 20:06   

Pablo78 napisał/a:
ciekawy artykuł Loganek ;-)

A tak na marginesie, w jakich krajach obecnie można kupic nowego yugo?
W byłej Jugosławii. Na te rynki jest też tylko produkowany. Szkoda, że nie ma go w Polsce... ;-)
_________________
Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ ;-) , ale czy zajechałbym do Rumunii ?

Dacia, Fiat i Tata - to nie samochody, to pasja ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-19, 09:30   

Palisz "Yugo", żyjesz długo, jak się mawiało w moich licealnych czasach... ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
papieju 


Marka: Wartburg
Model: 1.3
Silnik: 1297cm
Rocznik: 1991
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2008-06-23, 14:30   

Cytat:
Chyba to było Yugo (tak na 100 % nie jestem pewien)

To nie było Yugo, a jakiś mały japończyk - chyba Honda.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne