Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stan amortyzatorów
Autor Wiadomość
ferni231
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-30, 12:01   Stan amortyzatorów

Witajcie!

Chciałbym sprawdzić w jakim stanie są amortyzatory w moim aucie. Poszperałem w internecie i znalazłem poradnik na witrynie sklepu
http://www.autoamortyzato...tory-objawy,21/

Czy jest coś jeszcze? Coś pominęli, zapomnieli? Jak tak to piszcie.

Z góry thx
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-07-30, 12:43   

Opisane objawy wskazują już raczej na agonię niż na zużycie.
Moim zdaniem jedynym sensownym sposobem jest próba rozbujania samochodu i obserwacja ile czasu jest mu potrzebne na ustabilizowanie - jeśli stanie się to niemal natychmiast po przestaniu bujania to amortyzatory są dobre - jeśli nie to stacja diagnostyczna i sprawdzenie, a następnie z dużą pewnością wymiana.
 
Bopczyk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: Z nienacka.
Wysłany: 2013-07-31, 12:27   

Ja bym się w ogóle bał nawet testować, chyba,że przy niedużej prędkości gdzieś nas placu, bo może być niezła gała...
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-31, 21:10   

Przy okazji tematu amortyzatorów, ma ktos doswiadczenie z doborem twardszych amortyzatorow do sandero niz fabryczne ? Nie chodzi o jakies tuningowe, tylko o poprawienie trzymania sie pojazdu na zakretach.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-01, 11:01   

mekintosz napisał/a:
Przy okazji tematu amortyzatorów, ma ktos doswiadczenie z doborem twardszych amortyzatorow do sandero niz fabryczne ? Nie chodzi o jakies tuningowe, tylko o poprawienie trzymania sie pojazdu na zakretach.

Ale amortyzatory nie odpowiadają za trzymanie się pojazdu w zakrętach. :)

Za trzymanie się pojazdu w zakrętach odpowiadają sprężyny (im twardsze, tym lepsze trzymanie, ale gubisz plomby przejeżdżając przez farbę na jezdni), konstrukcja i stan zawieszenia, sztywność podwozia, opony, takie tam.

Amortyzatory działają na dziurach - sprawiają, że koło ma częstszy kontakt z nawierzchnią, kiedy lecisz po tych dziurach z prędkością podświetlną. I znowu - im bardziej agresywna charakterystyka amortyzatora, tym lepiej auto lata po dziurach, ale bardziej wypadają plomby. Na drugim biegunie są (zwłaszcza stare) auta amerykańskie, które amortyzatory mają chyba tylko dla ozdoby, a karoseria buja się jeszcze 15 minut po przejechaniu przez dziurę. :) Ale za to ten komfort... ;)

Najprościej jest po prostu wolniej wchodzić w zakręty. :]
 
Bopczyk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: Z nienacka.
Wysłany: 2013-08-02, 14:00   

Nie tylko najprościej, ale i najbezpieczniej. Można przecież wyskoczyć z przysłowiowych kapci i wtedy nie jest dobrze...
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-06, 20:23   

mekintosz napisał/a:
Przy okazji tematu amortyzatorów, ma ktos doswiadczenie z doborem twardszych amortyzatorow do sandero niz fabryczne ? Nie chodzi o jakies tuningowe, tylko o poprawienie trzymania sie pojazdu na zakretach.


:shock: Jeździłem Sandero Laurete jak i wersją wyżej zawieszoną Stepway, faktycznie występuje ten problem? Inaczej. Jest problem z ciasną jazdą po zakrętach?

Czytałem taką opinię w jednym z artykułów w motoryzacyjnej prasie, ale nie przejąłem się tym bo wiem że trzeba szybko odnaleźć "wady", a szczególnie w nowych modelach, testowanych na dystansie 200-300km trudno redakcji rzetelnie dokonać oceny.

Przyznaję, że mam słabość do składania się na łukach, redukcja przed, na - gaz, wyjście bieg w górę - rura. Szczególnie ciasne ronda.

Nigdy nie miałem wrażenia bym miał się położyć na boku Sandero. Stąd moje zdziwienie.

Raz owszem, przeszarżowałem. Skończyło się na ścięciu ronda - przejechaniu przez cholernie wysoki krawężnik, wyspę zieleni - z sercem w gardle i nieokazywanym strachem, ale dumnie z podniesiona głową :mrgreen:

Winą, po za prędkością na wejściu 70km/h, obarczyłem zimowe opony (kwiecień) i warstwę piasku na rondzie. Dodając gazu, na skręconych kołach, zarzuciło tył (wyprzedził mnie :mrgreen: ), posunąłem bokiem. Gdy nieumiejętnie skontrowałem, mając przyczepność na napędzanym przodzie, poleciałem na wprost czyli przecinając okręg - rondo, znalazłem się z drugiej strony :) Nie jest to powód do chwalenia się, a efekt brawury i... posypuję głowę popiołem, nieodpowiedzialności.

Amortyzatorom, czy w ogóle elementom zawieszenia mających wpływ na pokonywanie zakrętów nic a nic, nie mam do zarzucenia. Po za jednym! Totalnym brakiem trzymania bocznego w fotelu. Jestem duży, więc zapieram się lewym kolanem o drzwi, z prawej podłokietnikiem. Pasażerowie - cóż, latają :mrgreen:

Przez myśl przeszła mi wymiana foteli, szczególnie że w przypadku Stepway'a zabieg wydawałby się bardzo prosty - nie ma poduszek bocznych czy elektryki. Sprawiłbym sobie fotele z innego francuza - Peugeota 206 czy nawet Thalii, aut którymi zrobiłem kilka tysięcy kilometrów i jak na klasę, siedziska były bardzo wygodne.

Z drugiej strony przyzwyczaiłem się do Dacii i trochę żal wymieniać w dwulatku nowe fotele :)

Sąsiadka sprawiła mi nieświadomie duży komplement, mówiąc że Stepway jest taki... zwinny ;-)

Mając też doświadczenie z Dusterem, tu było gorzej, ale nadal nie aż tak by samochód kładł się na boku grożąc wywrotką.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-10-08, 02:24 ]
Odpowiedź nt foteli: http://www.daciaklub.pl/f...1615525#1615525.
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-08, 01:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-10, 12:31   

Jednak lekko sie nadwozie wychyla na boki. Po wymianie felg na aluski 6.5 cala jest jakby lepiej. Stepway jest wyzszy ale ma twardsze zawieszenie.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-10, 17:36   

mekintosz napisał/a:
lekko sie nadwozie wychyla na boki. Po wymianie felg na aluski 6.5 cala jest jakby lepiej


6.5" obręcze? :shock: :mrgreen:

Ciekawe jaki profil mają opony :?: :mrgreen: To wszystko by tłumaczyło :lol:
_________________
---
Stepway
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 19:34   

Moje felgi:
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=300

dotz.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 80,68 KB

 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 09:33   

Jeśli chodzi o amortyzatory to mogę powiedzieć tylko że jeśli czujesz, że samochód się gorzej prowadzi i zaczyna być bardziej kanapowaty to już warto się nimi zainteresować.
Z własnego doświadczenia wiem, że badanie na stacji diagnostycznej to sobie można wsadzić :mrgreen:
To dlatego, że na stacji wychodzi wynik sprawności tłumienia całego zawieszenia, a nie tylko amortyzatorów. Nieraz widziałem jak ten sam samochód na balonach miał wynik kwalifikujący amorki do wymiany, a po założeniu niskoprofilówek na konkretnej feldze okazywało się że amory są prawie nówka sztuka.
Wbrew pozorom najlepiej sprawdzić to gdy samochód jest na podnośniku, ile trzeba siły by je wcisnąć i jak wracają :) Poza tym jeśli już ciekną albo stukają - śmietnik. Nie warto na tym oszczędzać. Łatwo sprawdzić czy jeszcze jakoś trzymają wjeżdżając jedną stroną w średnio głęboką studzienkę - jeśli znosi przód albo tył, to znaczy że ich już tam prawie nie ma (jeśli nie wyciekł jeszcze).
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-04-16, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-04-16, 20:18   

Michał93 napisał/a:

Wbrew pozorom najlepiej sprawdzić to gdy samochód jest na podnośniku, ile trzeba siły by je wcisnąć...


Pudziana w tym czasie poprosić, żeby trochę ścisnął i przytrzymał sprężynę. :-D
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 23:17   

Gdkoło jest maksymalnie opuszczone w dół spsprężyna jest tylko lekko napięta, więc to nie problem ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-17, 05:04   

Michał93 napisał/a:
Gdy koło jest maksymalnie opuszczone w dół sprężyna jest tylko lekko napięta, więc to nie problem ;-)


No ja bym uważał, bo ta lekko napięta sprężyna może ci zęby wybić jak wyskoczy z kielichów.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-04-17, 05:21   

W tym stanie amortyzator pracuje w zupełnie innym zakresie długości i tam może być szczelny, a tam, gdzie tłucze na co dzień - już nie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne