Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-18, 14:41   

nie miałem żadnych problemów z klimatyzacją, robiłem u nich serwis zamiast w aso. Wychodzi o połowę taniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-18, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-18, 15:31   

No właśnie.
To fajnie, że u Ciebie jest OK.
Szukałem ludzi u których klima zachowywała się w podobny sposób
i chciałem się dowiedzieć czy jakoś sobie z tym poradzili czy po prostu TTTM.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-18, 18:28   

Dar1962 napisał/a:
nie miałem żadnych problemów z klimatyzacją, robiłem u nich serwis zamiast w aso. Wychodzi o połowę taniej


Dar, a niektórzy mają. Trafił Ci się dobry egzemplarz. Ile kosztuje serwis w ASO, a ile w serwisie specjalistycznym?
Jak widać problemy, które ma mój samochód (syczenie, wyłączanie klimy podczas długotrwałej pracy w wysokiej temperaturze zewnętrznej) są dość powszechne. Zgłosiłem to w ASO. Podobno zważyli i uzupełnili oraz osuszyli czynnik chłodzący. Od drugiego mechanika dowiedziałem się, że tylko zważyli i osuszyli, bo było go tyle, ile trzeba. Opowiadali coś o czopie lodowym. Moim zdaniem, pojawił się problem, którego nie potrafią rozwiązać. Wygląda na to, że klima w Dusterach jest/bywa niewydolna. Czynnika chłodzącego jest 480 g. To bardzo mało. Na dodatek Dustery koszmarnie się nagrzewają - marne szyby, brak izolacji dachu - co pogarsza sytuację. Będę dalej jeździł z tym do ASO, jeśli znów się pojawi.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-18, 21:18   

piku napisał/a:
Ile kosztuje serwis w ASO, a ile w serwisie specjalistycznym?

w sieciówce Bosch Service pełna obsługa wynosi 200-250 zł (z ich materiałami) choć w tym roku robiłem w marcu i mieli jakąś promocję. Całość kosztowała 100 PLN. Nie wiem ile kosztuje w aso - nigdy nie robiłem
 
pol34 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-05-18, 21:22   

W ASO jak pytałem to około 250 zł plus filtr kabinowy nie wiem jak z odgrzybianiem czy jet w tej cenie.Ja za całość z filtrem i czyszczeniem zapłaciłem 150 zł w nie zależnym warsztacie.
Ostatnio zmieniony przez pol34 2014-05-18, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-18, 22:10   

W ASO Dacii za zabiegi, które opisywałem nie płaciłem nic, bo to jednak było na gwarancji. Zobaczę, co zrobią, gdy znów klima "się rozjedzie" podczas trasy w upalny dzień...
Wrzucam kolejny watek klimatyzacyjny (może już gdzieś był): gdzie w klimatyzacji Dustera silnikiem 1,5 dCi jest osuszacz? Może ktoś wie...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-18, 22:23   

Ostatnio byłem w polmozbycie za serwis klimy chcieli 100 zł (dobicie i odfiltrowanie ) , w aso w mega promocji 150 (bez 300 zł )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-18, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-18, 22:26   

o co cho... ? :roll:

najpierw:
Dar1962 napisał/a:
nie miałem żadnych problemów z klimatyzacją, robiłem u nich serwis zamiast w aso. Wychodzi o połowę taniej

a potem:
Dar1962 napisał/a:
w sieciówce Bosch Service pełna obsługa wynosi 200-250 zł (z ich materiałami) choć w tym roku robiłem w marcu i mieli jakąś promocję. Całość kosztowała 100 PLN. Nie wiem ile kosztuje w aso - nigdy nie robiłem


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-18, 22:57   

piku napisał/a:
gdzie w klimatyzacji Dustera silnikiem 1,5 dCi jest osuszacz?

Dokumentacja twierdzi, że w dusterach w ogóle go nie ma.

(W daciach był tylko w loganach przed liftingiem - wzdłuż lewej krawędzi skraplacza).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-18, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-26, 11:38   

Panowie, ile tak naprawdę wchodzi czynnika chłodzącego oraz oleju do danego modelu ze stajni DACIA? Ile w Dusterze? Ile w Lodgy? Ile w Sandero? Ile w MCV? itp.

Jechałem Lodgy w upalny dzień z włączoną klimą to jakoś w/g mnie słabo chłodziła (z otworów wiało niezbyt zimne powietrze), a klima od czasu do czasu załączała (odczuwałem to podczas jazdy po mieście). Zrobiłem jeszcze jeden taki mały trick: podczas jazdy z klimą zamknąłem obieg powietrza z zewnętrznego na wewnętrzny (by gorące powietrze nie wlatywało do środka, co powodowało niewielkie pogrzanie schłodzonego powietrza) i zauważyłem niewielką poprawę tzn. z otworów leciało już trochę chłodniejsze powietrze.
Jeszcze nie byłem w ASO w tej sprawie, ale jestem ciekawy co inni sądzą o tym (powyższe fora już przeczytałem :-D )
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-26, 17:33   

route2000 napisał/a:
Panowie, ile tak naprawdę wchodzi czynnika chłodzącego oraz oleju do danego modelu ze stajni DACIA? Ile w Dusterze? Ile w Lodgy? Ile w Sandero? Ile w MCV? itp.

Myślę, że to pytanie wtórne, należałoby raczej sprawdzić temperaturę powietrza, jaka powinna wylatywać z wentylacji, na tej podstawie stwierdzić, czy klima działa dobrze, czy źle i dopiero wtedy zastanawiać się jak to jest z czynnikiem...
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-26, 21:17   

Marmach napisał/a:
należałoby raczej sprawdzić temperaturę powietrza, jaka powinna wylatywać z wentylacji, na tej podstawie stwierdzić, czy klima działa dobrze, czy źle i dopiero wtedy zastanawiać się jak to jest z czynnikiem...


Tylko, kto to wie?! Pytałem kilku "specjalistów" z Renault/Dacii i zawsze otrzymywałem odmienne odpowiedzi. Nawet tak kuriozalną: "powietrze powinno być 10 stopni zimniejsze od tego na zewnątrz". Widocznie w R/D nie wiedzą, że samochody innych marek po prostu chłodzą tak, że w samochodzie się normalnie, komfortowo jeździ...
W każdym razie (przepraszam za porównanie): włożenie palca do otworu nawiewu w Dusterze przy klimie na najniższą temperaturę nie powoduje, że po minucie jest tak zimno, że trzeba palucha czym prędzej wyjąć. A tak być powinno ;-)
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-05-26, 21:47   

Z tego co się orientuje klimatyzacja na pełnym chłodeniu powinna dawać na wylocie 4-5 stopni.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 23:19   

mi tam chłodzi w miare sprawnie nie narzekam .
Samo powietrze jest zimne ale rozmywa się dużej kubaturze dustera .
A do tego dach jak z papieru szybko nagrzewa kabinę radze osłonić termicznie dach i będzie spora różnica .
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-27, 06:28   

Karenzo napisał/a:
Samo powietrze jest zimne ale rozmywa się dużej kubaturze dustera .
A do tego dach jak z papieru szybko nagrzewa kabinę radze osłonić termicznie dach i będzie spora różnica .


Kubatura nie jest taka znów dużą. Klima powinna być dobrana tak, żeby tę kubaturę chłodziła. A dach zamierzam właśnie z tego powodu wygłuszyć i odizolować w pierwszej kolejności. Myślę też o przyciemnieniu szyb za pomocą specjalistycznych folii. Nie jestem jednak pewien trwałości tego rozwiązania oraz tego, na ile pomaga w izolacji termicznej auta. wiem, że moje Octavie miały szyby atermiczne i to było czuć - przez szybę nie waliło tak gorącem, a położone na kokpicie telefony, GPSy nie nagrzewały się tak, jak w Dusterze.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-27, 07:54   

Ja wygłuszyłem dach i zaizolowałem. Nie wiem na ile jest lepiej, gdyż auto się faktycznie mocno wciąż nagrzewa. Klima w sandero jest poprawna, jednak nie wystarczająca jak dla mnie. W corsie wieje aż jest zimno, w sandero chłodzi.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-27, 16:09   

tak informacyjnie jak komuś syczy klima jak się załącza kompresor, ASO powiedziało mi dzisiaj że to wina małej ilości czynnika, albo jest jakiś wyciek albo w fabryce za mało nabili.
Dam znać jak odbiorę. Przynajmniej mi umyją samochód :-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 17:24   

johnson napisał/a:
tak informacyjnie jak komuś syczy klima jak się załącza kompresor, ASO powiedziało mi dzisiaj że to wina małej ilości czynnika, albo jest jakiś wyciek albo w fabryce za mało nabili.
Dam znać jak odbiorę. Przynajmniej mi umyją samochód :-)


Nieźle, no to mam następną usterkę do kolekcji.
Bo właśnie dzisiaj żona mi zakomunikowała, że samochód na nią syczał jak odpalała. :-(
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-05-27, 17:30   

Chyba w budżetowych modelach koncernu Renault klimy są po prostu słabe. U mnie też wprawdzie chłodzi, ale do porządnej wydajności daleko . I to nawet prosto po nabiciu i wymianie filtra kabinowego. To jest takie minimalne minimum, jak mówia niektórzy politycy, ale jak jest naprawdę gorąco, niewystarczające. pozdr
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-27, 17:44   

Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
tak informacyjnie jak komuś syczy klima jak się załącza kompresor, ASO powiedziało mi dzisiaj że to wina małej ilości czynnika, albo jest jakiś wyciek albo w fabryce za mało nabili.
Dam znać jak odbiorę. Przynajmniej mi umyją samochód :-)


Nieźle, no to mam następną usterkę do kolekcji.
Bo właśnie dzisiaj żona mi zakomunikowała, że samochód na nią syczał jak odpalała. :-(

Mi teściowa, wstyd jak nic...
Ja powoli zauważam że samochodu nie muszę myć, co się zabrudzi to jest w ASO i przy okazji myją i odkurzają :-)
Jak odbiorę to dam znać czy tylko nabili czy coś podłubali. Ogólnie to dobrze że Ci mechanicy w moim ASO w miarę ogarnięci bo wszystko naprawiają za 1szym strzałem, obroty za drugim.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 17:45   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
tak informacyjnie jak komuś syczy klima jak się załącza kompresor, ASO powiedziało mi dzisiaj że to wina małej ilości czynnika, albo jest jakiś wyciek albo w fabryce za mało nabili.
Dam znać jak odbiorę. Przynajmniej mi umyją samochód :-)


Nieźle, no to mam następną usterkę do kolekcji.
Bo właśnie dzisiaj żona mi zakomunikowała, że samochód na nią syczał jak odpalała. :-(

Mi teściowa, wstyd jak nic...
Ja powoli zauważam że samochodu nie muszę myć, co się zabrudzi to jest w ASO i przy okazji myją i odkurzają :-)
Jak odbiorę to dam znać czy tylko nabili czy coś podłubali. Ogólnie to dobrze że Ci mechanicy w moim ASO w miarę ogarnięci bo wszystko naprawiają za 1szym strzałem, obroty za drugim.


A co jeszcze miałeś robione przez te pół roku?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-27, 17:57   

Sprawdżcie czy na pewno wentylator się kręci po włączeniu ten mały od klimy no i generalnie im wyższe obroty tym lepiej sprężarka klimy działa , przynajmniej do pewmych obrotów. KIedyś naprawiałem klimę w golfie 4 , okazał się padnięty sterownik wentylatora który załączał też sprzęgło sprężarki klimy, doszedłem po schematach elektrycznych i padnięta była cewka, którą jakoś obszedłem .
Aha i obadajcie też układ wentylatorów, bo ostatnio oglądałem forum DUSTERCOMMUNIZY.DE i było tam właśnie o szparach z nagrzewnicy, więc i prawdopobnie i z parownika klimy też będą. :lol:
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-27, 18:06   

Cav napisał/a:
]

A co jeszcze miałeś robione przez te pół roku?

nie dużo, falujące obroty styczen, potem luty sprezyna prawy tyl i finalna naprawa tego falowania, stukalo na hopkach i co tam poprawili po fabryce, marzec/kwiecien nic, maj ta klima. Ogolnie nie tak zle i mam wrazenie ze poza obrotami nic by nie bylo gdyby kontrola jakosci byla troche lepsza na linii produkcyjnej, to wszystko to poprawki po niechlujnym montazu. Ogolnie 12 tys km i 3 dni w serwisie, bywalo gorzej z drozszymi autami.
Tutaj tez duza zasluga ASO we Wroclawiu ze nic nie wydziwiają, kaza podawac wszystkie pierdoly i wszystko robia. Chyba maja dobre stawki od renault na naprawy gwarancyjne.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-27, 18:58   

Czyli chyba potwierdza się, że powodem cyklicznego załączania się sprężarki jest niewłaściwa ilość czynnika w układzie? Można umawiać się z ASO?
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-05-27, 19:50   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
]

A co jeszcze miałeś robione przez te pół roku?

stukalo na hopkach

Niby temat o klimie, ale dopytam o tę usterkę - co to było?
Pytam, bo coś mi na krótkich poprzecznych nierównościach (uskokach) drży/stuka - coś jakby w okolicach kolumny kierowniczej/kokpitu - może coś w ten deseń?
Do ASO nie miałem czasu podjechać, zresztą na 99% nic nie znajdą...

Co by było na temat: Klima też mi syczy i często się włącza kompresor, uważałem to za urok tego akurat rozwiązania (miałem wiele aut i w niektórych było podobnie). Chłodzi w każdym razie dobrze. Poobserwuję temat - dajcie znać czy po interwencji w ASO jest lepiej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne