Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 22:04   

Aso robi to co każe im renault w stosunku do opisanych objawów , przecież ktoś musi za to zapłacić
no chyba ze ty masz lepszą wiedzę od producenta auta
_________________
Moje auto
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-04-02, 18:58   

Wiecie może, czy lifting pod koniec zeszłego roku dotyczył też klimatyzacji? Coś w niej zmieniano? Konkretnie pytam o Sandero (główne narzekania w tym wątku dotyczą Dustera).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-05-29, 05:32   

Takie coś znalezione. Nie mamy powodów narzekać. Może nie jest zbyt wydajna ale działa.

"Jak się okazuje nie tylko drogie Porsche, ale też zdecydowanie tańsze Skody mają problemy z klimatyzacją. Warto przy tym zwrócić uwagę, że również inne marki (za wyjątkiem Bentleya) z Grupy Volkswagen nie prezentują się wyjątkowo dobrze."
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-29, 06:32   

W Porsche to działa trochę inaczej. Porsche bez klimy = mniejsza masa = szybszy = kosztuje więcej. Krótko mówiąc Porsche rozwiązało problem z klimatyzacją tylko musisz więcej zapłacić :mrgreen:
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-07-19, 10:22   

Wreszcie sprawdziłem u siebie po ostatniej naprawie w serwisie.
W czasie długiej trasy ponad 1000 km klima działała i ani razu się nie wyłączyła.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez adamox 2017-07-19, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-19, 11:04   

Jestem aktualnie we Włoszech - temerytury skaczą pod 40 stopni w cieniu ale na trzecim biegu wentylacji klimatyzacja daję radę. ..
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-19, 11:59   

Uwzględniając gabaryty Lodgy, to się nie dziwię że potrzebny trzeci bieg.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-19, 12:25   

U mnie działa od początku, nie była jeszcze sprawdzana i nabijana. ;-)
Ważne jest tylko wymiana filtra kabinowego, zatkany filtr osłabia działanie klimy. ;-)
I tak pewnie może pojadę na kontrolę klimy mimo, że działa nie tak rewelacyjnie jak w innych autach, że po chwili czują się jak w lodówce. U mnie daje taki miły lekki chłodek. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-19, 17:20   

DrOzda napisał/a:
Jestem aktualnie we Włoszech - temerytury skaczą pod 40 stopni w cieniu ale na trzecim biegu wentylacji klimatyzacja daję radę. ..


Wlochy, Francja, Hiszpania, Portugalia, w srodku lata malo ktore auto ma klime, ktora daje rade. W niedziele,poniedzialek u mnie ,bylo 48-50 w sloncu. Dzis troszke chlodniej.
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2017-07-25, 09:34   

W Chorwacji przy 32 w cieniu klima na 3 wyrabiała. Dopiero jak w korku na autostradzie podskoczyła temperatura w cieniu do 41 to komputer zaczął wyłączać klimę bo się silnik troszku zagrzał :D Ale na 4 można było spokojnie z dziećmi wytrzymać w aucie.
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-04, 10:04   Naprawa klimatyzacji Duster ph2 ( inne pewnie też)

Nie jest to moje odkrycie ale myślę że wszystkich zainteresuje .
Wg nowo zdobytych schematów w Dusterach ph2 za prawidłową temperaturę parownika odpowiada termostat ( oznaczony numerem 408) , tyle tylko że często przekazuje on błędne wartości (dane do centralki sterowania klimą 319) i zamiast porządnego termostatu elektronicznego zastosowano tam zwykły termistor NTC o dziwnych parametrach pracy
Klimatyzacja lepiej pracuje gdy go zupełnie odłączymy poprzez wyjęcie wtyku ?
Wystarczy podpiąc rezystor 5 kOhm i klima pracuje jak marzenie - nie zamarzając i utrzymuje stałą temperaturę powietrza na wylocie.
A może warto będzie dodać sterowany cyfrowo rezystor zmienny i uzyskamy niskim kosztem automatyczną regulację temperatury klimatyzacji :)

duster klima podlaczenie.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 170,81 KB

duster clima termostat.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 81,37 KB

duster_clima schemat.jpg
Plik ściągnięto 198 raz(y) 92,7 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-04, 10:34   Re: Naprawa klimatyzacji Duster ph2 ( inne pewnie też)

jas_pik napisał/a:
Nie jest to moje odkrycie

A czyje? Od ruskich kolegów czy z jakiegoś francuskiego forum?
jas_pik napisał/a:
Klimatyzacja lepiej pracuje gdy go zupełnie odłączymy poprzez wyjęcie wtyku ?

Sprawdziłeś to organoleptyczne? Czy nie spowoduje "rozregulowanie" przez centralkę klimy?
jas_pik napisał/a:
Wystarczy podpiąc rezystor 5 kOhm i klima pracuje jak marzenie - nie zamarzając i utrzymuje stałą temperaturę powietrza na wylocie.

Zamiast termistora i wetknięte w parownik tak jak fabryczne?
jas_pik napisał/a:
A może warto będzie dodać sterowany cyfrowo rezystor zmienny i uzyskamy niskim kosztem automatyczną regulację temperatury klimatyzacji :)

To już byłoby SUPER, czekamy na dalsze wieści i ewentualnie schematy tej przeróbki. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-04, 10:36   

Źródło : https://www.drive2.com/l/476528890307674201/

U mnie nigdy nie było kłopotów z klimą ( tak jak u innych ).
W czasie pierwszego przeglądu został chyba wymieniony ( lub tak zaprogramowany) termostat że u mnie jest stała temperatura wylotu powietrza z klimy i wynosi 7,8 - 8,5 stopna przy każdych temperaturach zewnętrznych
rezystor luzem :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-05, 02:22   

To nie jest żaden termostat, tylko zwyczajny czujnik temperatury.

O jego obecności na parowniku wiadomo od pierwszych kłopotów z klimą po 2012 r.

(Chociaż był montowany nawet wcześniej, od początku produkcji pierwszego logana, tylko że wtedy jedynie w wersjach dla krajów o gorącym klimacie).

Jego odłączenie to nie jest żadna "naprawa", a to, że po tej czynności klima u kogoś _na_razie_ działa lepiej nie oznacza, że to rezultat odpięcia, że ten stan się utrzyma, ani że ten sam efekt pojawi się u innych osób.

Także zmiana czujnika na "rezystor zmienny" nie pozwoli na regulację temperatury. Układ klimatyzacji w ogóle tego nie potrafi tego w ten sposób - działa wyłącznie w trybie włącz/wyłącz, (m.in. wedle zaprogramowanej granicy odczytanej z czujnika), a temperaturę powietrza dodatkowo reguluje się mieszalnikiem.

Ponieważ w przeważającej większości daciek klima działa poprawnie, to jedynym sposobem na rozwiązanie problemu z zamarzającym parownikiem jest zdiagnozowanie układu i doprowadzenie go do sprawności, a nie drutowanie...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-09-05, 02:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-05, 07:35   

Konstrukcja z termistorem analogiczna do takiej, jak jest w innych markach. Zadanie termistora jest jedno- nie dopuścić do oblodzenia parownika- w takich sytuacjach klima ma się wyłączać i włączać po chwili, oczywiście o ile całość jest dobrze zaprogramowana. Bo możliwe jest, że punkt wyłączenia źle dobrano i wyłączenie następuje zbyt wcześnie. Odłączenie termistora skutkuje działaniem klimy non-stop i faktycznie może zwiększyć wydajność chłodzenia w najgorętsze dni. Jednak może grozić efektami opisywanymi na forum, czyli całkowitym oblodzeniem skutkującym zupełnym zatkaniem i brakiem nawiewu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-09-05, 07:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
mentoch 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1,2 16V D4F
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: POLKOWICE
Wysłany: 2018-05-21, 13:07   

Witam.
W weekend pojawił się problem z klimatyzacją w moim aucie - klimatyzacja bardzo słabo chłodzi.
Przed pojawieniem się powyższego problemu klimatyzacja działała całkiem sprawnie.
Po około pięciu minutach od włączenia klimatyzacji w kabinie robiło się przyjemnie chłodno.
Po przyłożeniu dłoni do nawiewu było czuć wyrażnie chłodne powietrze.
Teraz po włączeniu klimatyzacji temperatura powietrza wylatującego z nawiewów niewiele różni się od powietrza na zewnątrz pojazdu.
Dodam, że komresor się załącza i wentylator na chłodnicy również - pracują cały czas (w poprzednim aucie, jak rozszczelnił sie ukaład klimatyzacji i uciekł czynnki klimatyzacja w ogóle się nie załączała).
Mam wrażenie, że teraz komresor jakby głośniej pracował, a po niedługiej chwil od załączenia klimatyzacj w kabinie słychać jakby syczenie pod kokpitem - przedtem takich efektów dźwiękowych nie było.
Przed awarią przewód idący z kompresora do kabiny po kilku minutach pracy klimatyzacji robił sie bardzo zimny (aż woda się na nim skraplała), a przewód wychodzący z kabiny był bardzo ciepły.
Taraz te przewody niewiele różnią się od siebie temperaturą.
Moje pytanie brzmi:
czy problrm może wynikac z małej ilości czynnika w układzie i wystarczy go uzupełnić,
czy to może być jednak poważniejsza awaria???
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-05-21, 16:50   

Jeżeli jest mało czynnika to z jakiegoś powodu. I teraz trzeba by poszukać czy na zaworze, czy na połączeniach, a może dziura w chłodnicy od kamienia.
Przez neta tego raczej nie da się naprawić. Jedynie podpowiedzieć, a sprawdzić trzeba u mechanika.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-28, 15:38   

Jako że dzisiaj jechałem pierwszy raz od zeszłorocznej wizyty w ASO w 33 stopniach Celsjusza z pracy (w korkach) tzw. stałą trasą, to mogę na razie nieśmiało pochwalić klimatyzację. Wydajnie i stabilnie chłodzi - zniknął problem nierównej dystrybucji zimna (przypominam: na zmianę leciało zimne, a potem przez chwilę cieplejsze w zależności od załączenia sprzęgła sprężarki). Poza tym przy 33 stopniach na zewnątrz w korku (na niskich obrotach) klima po prostu nie dawała rady w zeszłym roku. Teraz musiałem zmniejszyć bieg wentylatora na "jedynkę". Po wakacjach potwierdzę czy główna bolączka klimy została wyeliminowana - tzn. czy parownik nie zamarza. :) Mam nadzieję, że problem został rozwiązany skutecznie.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2018-05-28, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-19, 08:19   

Jakby ktoś był zainteresowany, to uprzejmie donoszę, że na wakacyjnym wyjeździe stwierdziłem wystąpienie 4 epizodów zamarznięcia klimatyzacji (jedno nawet ze śnieżeniem z nawiewów:) czego jeszcze u mnie wcześniej nie było). Także, wszelkie próby i wysiłki ASO w celu usunięcia usterki do końca, spełzły na niczym. Przyznać muszę jednak, że w jakiś magiczny sposób poprawili wydajność chłodzenia i sposób załączania/wyłączania sprzęgła klimatyzacji. Już tak nie stuka co chwilę. Generalnie klima chłodzi lepiej ale trzeba wiedzieć kiedy ją na chwilę odłączyć.
 
cierk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-02-23, 17:39   

Witam forumowiczów, jestem posiadaczem Dustera tego nowego z marca 2018 roku. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie klimatyzacja. W czasie jazdy w wysokich temperaturach nagle przestaje działać nawiew i w samochodzie robi się gorąco. Pod maską rurki są zamarznięte, po jakimś czasie znów zaczyna pracować. I tak raz na jakiś czas się to zdarza. Serwis gwqarancyjny oczywiście udaje wariata i nie wiedzą co jest. Sprawa ciągnie się już pół roku. Co to może być?
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2019-02-24, 20:03   

cierk napisał/a:
Witam forumowiczów, jestem posiadaczem Dustera tego nowego z marca 2018 roku. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie klimatyzacja. W czasie jazdy w wysokich temperaturach nagle przestaje działać nawiew i w samochodzie robi się gorąco. Pod maską rurki są zamarznięte, po jakimś czasie znów zaczyna pracować. I tak raz na jakiś czas się to zdarza. Serwis gwqarancyjny oczywiście udaje wariata i nie wiedzą co jest. Sprawa ciągnie się już pół roku. Co to może być?


U mnie, po długiej walce z mojej strony, wymienili czujnik ciśnienia klimatyzacji. Nastąpiła poprawa (lepsze chłodzenie) podczas jazdy na odcinkach kilka-kilkadziesiąt km.
Natomiast to, co opisałeś, to podobno skutek zbyt dobrego działania klimy i działania wentylatora na niskich obrotach (1 lub 2 bieg) - powinna pomóc jazda z wentylatorem na 3 lub 4 biegu. Oczywiście jest to nie do wytrzymania z powodu hałasu, ale klima nie powinna zamarzać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-24, 20:47   

cierk napisał/a:
Co to może być?

Komputer silnika, sterujący także sprzęgłem klimatyzacji, nie wyłącza go odpowiednio wcześnie, żeby zapobiec powstaniu lodu na parowniku - albo ze względu na niewłaściwie działające oprogramowanie, albo z powodu źle funkcjonującego czujnika temperatury.

Rozwiązaniem jest przeprowadzenie diagnostyki - jak zmienia się ciśnienie czynnika w układzie klimatyzacji, kiedy włączane i wyłączane jest sprzęgło kompresora i jaką temperaturę podaje czujnik na parowniku - a potem zmiana wadliwego elementu.
 
cierk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-02-25, 20:43   

Klima jest automat i zamarzanie powodowane jest tym, że nagle przestaje działać nawiew do środka bez względu na bieg na jaki jest ustawiona. Regulacja prędkości nawiewu przestaje działać i tylko leciutko, bardzo leciutko powiewa do środka. Jak jest deszcz to szyby momentalnie wtedy parują. Pomaga wyłączenie na 10-20 minut w czasie jazdy.
Na razie nie za bardzo mogę grzebać przy tym samochodzie i podłączać kompa bo jest na gwarancji, a te ciołki z aso tylko czekają na to, żeby się wywinąć z naprawy i odpowiedzialności.
Dzięki za odpowiedź, będę teraz sprawdzał co i jak diagnozują?
Ostatnio zmieniony przez cierk 2019-02-25, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-26, 16:55   

Załamałem się... Od 3 lat narzekam na ten problem w Sandero Stepway 2014 i tak samo ASO ostatecznie nie potrafiło go usunąć. A teraz się okazuje, że ten sam błąd konstrukcyjny lub konfiguracyjny przenieśli do zupełnie innego modelu - "na nowo zaprojektowanego" Dustera II. I dodatkowo w klimie automatycznej! To jest po prostu masakra. Aż strach myśleć co będzie się działo na początku w nowym Sandero...

Swoją drogą wygląda na to, że Renault/Dacia ma głęboko gdzieś iż takie usterki występowały nagminnie wcześniej (na 100% mają sporo zgłoszeń z ASO z takimi objawami) skoro ta sama wada dotyka nową generację Dusterów.
 
cierk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-03-03, 22:59   

Udało się jakoś ten problem rozwiązać i co na to gwarancja? Bo ja już jestem na etapie zakładania sprawy w sądzie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne