Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
seraphine 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2019-08-22, 17:09   

Czy centrala ogarnęła już problemy z wyłączaniem się klimy? Znalazłem w necie wpisy z lutego 2019, że sprawa była w zawieszeniu...
_________________
kle, kle, kle... 12s do setki ;]
 
p_a_m 


Marka: Hyundai I30 CW
Model: Dacia Lodgy
Silnik: 1.6 crdi 115, 1.5 dci 110
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 02 Wrz 2017
Posty: 22
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-06-25, 12:12   Klimatyzacja przestała chłodzić, słaby nawiew

Przepraszam z góry za kolejny temat, ale wyszukiwarka działa kiepsko.
W niedzielę byłem nad morzem. 400 km rano, 400 wieczorem. Klimatyzacja cały czas włączona. Po ok. 300 km, w czasie powrotu zaczęły zaparowywać szyby. Dałem nawiew na szybę, zwiększyłem siłę nawiewu. Słychać było większy hałas dmuchawy, siła nawiewu nie wzrosła. Po zmianie kierunku nawiewu to samo, nawiew na 4, hałas większy, odczucie bez zmian - nawiew jak przy 1. Szyby nadal zaparowane.
Na drugi dzień, 2x75 km, wszystko działa poprawnie. O co chodzi?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-25, 12:22   

Coś zatkało dopływ powietrza z zewnątrz. A może przypadkiem obieg powietrza zamknąłeś?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-25, 12:30   

Może oblodzenie parownika? W takiej sytuacji przy dłuższym używaniu klimy cały ruszt "zarasta" szronem i mamy brak przepływu powietrza.
Wtedy pomoże wyłączenie klimy na kilka minut aby szron odtajał i znowu klima działa przez jakiś czas. Ale to by świadczyło o wadliwym sterowaniu cyklicznym wyłączaniem sprężarki.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-06-25, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-25, 12:31   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + lodgy klimatyz* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9154

(Zamarznięcie parownika).
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-25, 21:54   

A robiłeś postój, po którym to zaobserwowałeś, czy jechałeś ciągiem?
 
p_a_m 


Marka: Hyundai I30 CW
Model: Dacia Lodgy
Silnik: 1.6 crdi 115, 1.5 dci 110
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 02 Wrz 2017
Posty: 22
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-06-28, 18:17   

Jechałem bez przystanku. 300 km to nie jest znowu tak dużo, a akurat pasażerowie naprzemiennie drzemali. Nawiew cały czas na 1 biegu. Pierwszy raz coś takiego mi się trafiło, a auto ma 30kkm i 2,5 roku. A klimatyzacji używam praktycznie podczas każdej jazdy. I po tamtym incydencie klima działa normalnie (jak na dacię) :)

U mnie po wpisaniu dacia klima, klimatyzacja, klimatyz nic takiego się nie wyszukuje :)
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-28, 19:02   

To jest niestety problem, który dotyczy wielu modeli Dacii (w moim przypadku Sandero Stepway 2014). Tak jak już powiedziano wystarczy wyłączyć na 5 minut klimę i wszystko wraca do normy ale tylko na kolejne 100-150 km. Im bardziej parne powietrze na zewnątrz tym szybciej problem się objawia. Jest to ewidentnie zamarzanie parownika.
U mnie po ostatnich zmianach gwarancyjnych coś musieli poprawić bo teraz występuje bardzo rzadko. Albo zmienili oprogramowanie albo wymienili zawór rozprężny. Warto też sprawdzić stan i sposób zamontowania filtra kabinowego - mam wrażenie że to też ma jakiś wpływ na funkcjonowanie klimy. Trudno mi wytłumaczyć związek ale obserwacje to sugerują.
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-29, 11:32   

Dokładnie tak samo się dzieje jak przestawisz na obieg wew. i zapomnisz o nim. Parę razy się tak naciąłem na parujące szyby.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-01, 22:46   

Dzień dobry, to ja, Pan Łopata.
Kto w 2020 wciąż robi drinki na lodzie z parownika? :mrgreen: Bo ja tak :mrgreen:

Przeczytawszy cały wątek, będę chyba sprawdzał sztuczkę z upuszczeniem czynnika. Bo jak pojadę do ASO, do po gwarancji już mi nic nie wymienią, a i wygląda na to, że niekoniecznie przyniesie to jakąkolwiek poprawę.
To w sumie zabawne, że jak dzisiaj wpadłem na facebookową grupę Lodgy, to jeden z pierwszych postów z ostatnich dni jest o przestającej działać klimatyzacji :mrgreen:
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-02, 14:29   

Marmach napisał/a:

To w sumie zabawne, że jak dzisiaj wpadłem na facebookową grupę Lodgy, to jeden z pierwszych postów z ostatnich dni jest o przestającej działać klimatyzacji :mrgreen:


Czekam z niecierpliwością na nowe Sandero, jeśli tam też powtórzą tą usterkę to są mistrzami świata...
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
  Wysłany: 2020-08-19, 16:15   

Witam ktoś wie gdzie idą te kabelki żeby wymienić czujnik temperatury parownika klimatyzcji

Screenshot_20200819_170222.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 185,16 KB

Ostatnio zmieniony przez adas530 2020-08-19, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-20, 06:18   

Zamarzanie klimy to standard w VW - potwierdził gość z wypożyczalni.
Co drugi klient biorący samochód np. na Chorwację dzwoni, że klima przestała działać :)
Rozwiązanie to postój np. co 300 km i wyłączenie silnika na kila minut - testowałam w VW transporterze - pod samochodem basen.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-20, 09:01   

adas530 napisał/a:
Witam ktoś wie gdzie idą te kabelki żeby wymienić czujnik temperatury parownika klimatyzcji

Przy klimatyzacji automatycznej idą do modułu autoklimy pod deską.
Przy klimatyzacji manualnej wtyczka czujnika siedzi w panelu regulacji nawiewów- jak na zdjęciu.
Przy czym dokumentacja sugeruje, że te przewody mogą być wplecione w inną wiązkę (ale to raczej przy klimie auto).

Panel_wentylacji_tyl.jpg
Plik ściągnięto 892 raz(y) 72 KB

 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2020-08-23, 14:39   

Ok wielkie dzięki za info :-D
 
wacek4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2021-08-05, 18:47   

Cześć

Czy wiecie gdzie znajduje się czujnik temperatury parownika w Dacia Logan II MCV 2016?
Patrzyłem koło filtra kabinowego ale tam jest tylko wylot wentylacji na nogi.
Może ma ktoś jakiegoś manual-a jak wymienić ten czujnik?
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2021-08-05, 19:07   

czujnik znajduje sie od strony kierowcy jak odchylisz dywanik to zobaczysz
nr oem 277230128R ale moge sie mylic to co pisze tyczy wersji 2013
Ostatnio zmieniony przez adas530 2021-08-05, 19:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-06, 11:33   

Killer King napisał/a:
Zamarzanie klimy to standard w VW - potwierdził gość z wypożyczalni.
Co drugi klient biorący samochód np. na Chorwację dzwoni, że klima przestała działać :)
Rozwiązanie to postój np. co 300 km i wyłączenie silnika na kila minut - testowałam w VW transporterze - pod samochodem basen.

A nie lepiej poprostu ta klimę wyłączać co jakis czas? nie dość że usunie wilgoć\lód z klimy to będzie zdrowsze dla pasażerów.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2022-11-24, 09:45   

Czy ktoś wie ile kosztuje czujnik temperatury parownika w ASO dla Sandero II?
_________________
Duster to sandero na lewarku
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-09-12, 15:49   

Witam.
Po 11-stu latach i 300kkm dopadł mnie problem zamarzającego parownika. Odważę się stwierdzić iż problem nie leży w opracowaniu a w wadliwych częściach, bo przecież przez 11 lat wszystko działało jak należy.
Jadąc po autostradzie w pewnym momencie dacia zaczęła pluć śniegiem z kratek nawiewu. Postanowiłem to zdiagnozować.
Po pierwsze:
Nabicie klimy, bo od nowości nigdy nie była nabijana. Odciągnięte niecałe 200 gramów z chyba 550(nie pamiętam dokładnie). Klima chłodziła lepiej ale problem zamarzania pozostał.
Po drugie
Na oko układ klimy działa prawidłowo, wentylator kompresor.
No i po trzecie:
Podpinam manometry, kompa i jazda na początku po mieście prawidłowo (2,5,bara na niebieskim i około 15na czerwonym) na trasie w pewnym momencie wysokie ciśnienie bije do 19-20 barów. W tym momencie włącza się 2 prędkość wentylatora i zbija ciśnienie do 8-9 barów i tak przez cały czas, więc dwie wartosci krytyczne.
Diagnoza
Pierwsza bieg wentylatora chłodnicy działa jak mu się chce a dwa dni później już wcale nie działał.
Naprawa:
Pomiar miernikiem czy komputer prawidłowo steruje pracą wentylatora ( w moim przypadku Ok). ECU podaje +12 na przekaźnik 1 lub 2.
W tym przypadku nie zostało nic innego jak opornik wentylatora chłodnicy.
Pojechałem do Reno by zamówić nowy. Dowiedziałem się, że opornica wentylatora chłodnicy o moich numerach nie jest już dostępna w sprzedaży, więc na szybko rozciąłem opornice by zobaczyć co jest w środku. Znalazłem 2 przekaźniki z czego ten od wolnych obrotów był wypalony i działał jak chciał. Wylutowalem go i wstawiłem zwykły przekaźnik 30A, ale na kabelkach na zewnątrz,posklejalem obudowe(prowizorka do diagnozy) i śmiga nic nie marznie, klima chlodzi). W międzyczasie znalazłem odpowiednią część Ori w Belgii 38 euro z przesyłką i montaż w ten weekend.
Polecam więc dobra diagnozę.
Tak na marginesie tam gdzie byłem ładować klimę chcieli mi już wymieniać połowę układu klimatyzacji.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2023-09-12, 22:52   

Cytat:
Tak na marginesie tam gdzie byłem ładować klimę chcieli mi już wymieniać połowę układu klimatyzacji.

Myślenie ma miejsce tylko na etapie projektowania... potem brakuje już ludzi od myślenia i, zamiast naprawiania, odbywa się tylko wymienianie - i to dobrze, jeśli nie na oślep.
A co do meritum - ciekawa informacja, warto zapamiętać 8-)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2023-09-12, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-09-13, 10:55   

Niski poziom czynnika chłodzącego lub zbyt wysoki to przyczyny zamarzania.
Wilgoć w układzie osuszacz do wymiany. To tak na szybko 11 lat robi swoje, aluminium się utlenia i zmniejsza się średnica rurek a co za tym idzie wydajność samego układu klimatyzacji. Może warto czasem podpytać niż błądzić.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-09-13, 13:37   

Tylko za wysoki poziom czynnika zamraża klimę. Błądził to serwis,bo jak swój problem zamarzania rozwiązałem.
U mnie teraz ciśnienia są książkowe.
Dla potomnych:
https://www.google.com/ur...I0nTUI0cC4PMGe6
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2023-09-13, 13:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne