Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy - jakie spalanie ? i inne problemy
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-04, 22:19   Lodgy - jakie spalanie ? i inne problemy

Proszę wszystkich użytkowników Lodgy, zwłaszcza z identycznym jak mój silnikiem (1.5 dci 110 KM), o wypowiedź:

1) Ile autko Wam spala paliwa ?

2) Czy też macie problem z wypadającą roletą bagażnika ? Gdy pociągnie się nierówno lub mocniej roleta wypada

3) nie słyszę w ogóle rozmówcy przez głosniki przy spięciu telefonu za pomocą Bluetooth z MediaNav

mój egzemplarz jest jednym z pierwszych jakie dotarły do Polski i zastanawiam się czy coś nie zostało spieprzone
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2013-08-04, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-08-05, 08:31   

Weź sobie zresetuj komputerek i przejedź kilka kilometrów z prędkością ok 90 km/h bez gwałtowniejszych butowań gazu i zobacz ile wyjdzie średnio.
Powinno być w okolicy 5 litrów na 100km.
Na trasie jest większa prędkość i jak lata się po autostradach 120-140 to ciężko żeby spalał 5 literków:) Wszystko jest super do momentu jak nie przekraczamy magicznych 120 km/h:)
Duża buda robi swoje i wraz ze wzrostem prędkości rośnie opór, auto też leciutkie nie jest no i jeśli trochę masz na pokładzie...

http://www.autocentrum.pl...10km-2012-2013/
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-08-05, 08:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-05, 08:49   

w weekend zrobiłem test: trasa do Drezna i z powrotem (około 540 km); na 6 biegu nie przekraczałem 100 na godzinę, fakt że z włączoną klimą

wynik: 7,8 l / 100 km

chwilowe waha się od 5 do 11 :-|
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-05, 08:51   

Marckok napisał/a:
w weekend zrobiłem test: trasa do Drezna i z powrotem (około 540 km); na 6 biegu nie przekraczałem 100 na godzinę, fakt że z włączoną klimą

wynik: 7,8 l / 100 km

chwilowe waha się od 5 do 11 :-|


to faktycznie duzo :(
a ja myslalem ze mój Duster pali duzo
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-08-05, 09:22   

Mało nie jest, zbliżony wynik na podobnej długości trasie, miałem w tamtym roku dusterem z tym, że mój jest w benzynie...
Od 1.5 dci oczekiwał bym spalania na takiej trasie z włączona klimą w granicach 6,5 litra...
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-08-05, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2013-08-05, 09:22   

ZA DUŻO

Albo Ty coś źle robisz, albo coś nie tak z autem
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-05, 09:30   

wielgibolo napisał/a:
ZA DUŻO

Albo Ty coś źle robisz, albo coś nie tak z autem


moze kolega caly czas na 4 biegu jezdzi :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-08-05, 09:48   

Albo przy przyspieszaniu butuje gaz w podłogę za każdym razem:)

Może nie gasi silnika na krótkich postojach (ewentualnie dużo stoi w korkach), wtedy komputer generuje sztucznie większe spalanie:)
Kiedyś jak se zresetowałem kompa na parkingu przy uruchomionym silniku...patrzę a tam 15 na 100?
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-08-05, 09:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-05, 09:55   

Panowie, nie jestem debilem, nogi zbyt ciężkiej też nie mam

Loganem miałem średnie poniżej 6, w długiej trasie schodziłem w okolice 5

Od początku coś mi nie pasuje z tym spalaniem, dopytuję zanim złożę oficjalną reklamację do Renault

a co z pozostałymi sprawami ? zestaw głośnomowiący i roleta ? wypowie się jakiś użytkownik Lodzi ?
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-08-05, 10:22   

C o prawda ja jeżdżę benzynką i to Dusterem, ale jeżeli ja potrafię zejść w trasie poniżej 7 l/100km, załadowany prawie po dach i w 3 osoby (klima odpalona) (trasa częściowo po górach-Zakopane i okolice ze Słowacją włącznie)-normalna jazda, tj. 90-100km/h, przy wyprzedzaniach vmax 120-130km/h, a przy dynamicznej jeździe robię w okolicach 8,5-8,9l/100km i tu sporadycznie pojawiają się prędkości maksymalne dla tego modelu(licznikowe 160+km/h), przez większość trasy 120-140km/h...przypominam u mnie jest benzyniak, to u kolegi, jeżeli jest tak jak kolega pisze i autko nie jest katowane, to musi być coś nie tak ze spalaniem.... czy te wyniki na forum, to z komputra, czy liczone na podstawie tankowań? Bo może jeszcze jest to kwestia wskazań komputera (choć z reguły jak się mylą w daćkach to w drugą stronę ;-) )

Ja bym reklamował, tylko szczerze mówiąc nie bardzo wiem, co i jak , na jakiej podstawie, przecież ASO/Renault Polska zawsze mogą powiedzieć, że to wina użytkownika i jego ciężkiej nogi, lub złej jakości paliwa itd..... :-(
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-08-05, 10:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-05, 10:43   

Marckok napisał/a:
Panowie, nie jestem debilem, nogi zbyt ciężkiej też nie mam

Loganem miałeś średnie poniżej 6, w długiej trasie schodziłem w okolice 5

Od początku coś mi nie pasuje z tym spalaniem, dopytuję zanim złożę oficjalną reklamację do Renault

a co z pozostałymi sprawami ? zestaw głośnomowiący i roleta ? wypowie się jakiś użytkownik Lodzi ?


spokojnie :)
generalnie ja tez troche jestem zawiedzony spalaniem mojego Dusterka ale chyba az tak zle umnie to nie wyglada jak u ciebie :)
Jak czytalem tu ile ludziom splal Duster to bylem w szoku a umnie tych wartosci na oczy jeszcze nie widzialem moze tak byc u ciebie to raz a dwa moze faktycznie trzeba by pojechac do ASO i podpiac kompa i sprawdzic czy cos nie jest tak i nie ma co sie denerwowac bo w sumie spalanie spalaniu nierowne i tyle :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-05, 10:51   

auto jest po dwóch przeglądach, serwis twierdzi że wszystko OK i te auta tak palą

no to postanowiłem dopytać się użytkowników, bo jednak parametry z katalogu razy dwa to dla mnie lekka przesada

wkurza mnie to tym bardziej, że wiedząc że robię dużo km w trasach zdecydowałem się na 6-biegówkę bo myślałem że będzie oszczędnie...
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-05, 10:59   

Marckok napisał/a:
auto jest po dwóch przeglądach, serwis twierdzi że wszystko OK i te auta tak palą

no to postanowiłem dopytać się użytkowników, bo jednak parametry z katalogu razy dwa to dla mnie lekka przesada

wkurza mnie to tym bardziej, że wiedząc że robię dużo km w trasach zdecydowałem się na 6-biegówkę bo myślałem że będzie oszczędnie...


to by sie trzeba bylo zapytac w takim razie w RP ile i jak mocno moga odbiegac wyniki w spalniu bo umnie tez jest spora roznica jak dla mnie :( 4,8 w trasie a mnie to wychodzi pod 6 tak samo w miescie 5.7 a umnie 7.7
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-05, 11:00   

Marckok napisał/a:

a co z pozostałymi sprawami ? zestaw głośnomowiący i roleta ? wypowie się jakiś użytkownik Lodzi ?

Moja 1.6 MPI spaliła na trasie 7.5 bez klimy i 8 z klimą przy 100 - 110 po trasie Warszawa - Biskupiec - Warszawa.
Ja mam co prawda zestaw z CD Plug & Radio ale zestaw głośnomówiący działa idealnie , przetestowane z kilkoma telefonami pod Android , IOS , Symbian ....
Roletka siedzi na miejscu i nie ma zamiaru wypadać.
Tyle że ja dopiero dobijam do 5 tys km .... mniej jeżdżę samochodem bo zacząłem dojeżdżać do pracy rowerem :)
Zainwestuj w interfejs ELM na BlueTooth i sparuj sobie z aplikacją w telefonie w której jest podawane chwilowe spalanie z OBD (trzeba gniazdko OBD wyjąć z zatrzasków i podwiesić z interfejsem żeby się dało zamknąć klapkę) - to będzie najbardziej miarodajne a logi mogą być argumentem dla serwisu żeby się przyjrzeli głębiej problemowi - może żabojadom powinni podesłać do sprawdzenia ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-08-05, 11:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-05, 11:44   

na takiej trasie i przy tych prędkościach ja spalam moim sandero 4,5 l/100km
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-08-06, 08:43   

Cytat:
Loganem miałem średnie poniżej 6, w długiej trasie schodziłem w okolice 5

I to jest osiągnięcie? Ja w weekend zrobiłem 200km Dusterem ze spalaniem 3.9l/100km, z czego komputer zwykle zawyża moje wyniki, z ~1500km w lipcu spalanie rzeczywiste wyszło mi na poziomie 4.49). Ogólnie nawet przy codziennym miejskim bujani spalanie ok 5l/100. Fakt, że staram się nie przekraczać 2000obrotów i ~90km/h, i... nawet zaczyna mi się to podobać. Silnik myślę że ten sam (1.5dCI 107KM)

Ale jak pokręciłem Dustera w jeden dzień to na 150km średnia wyszła koło 8l/100km i to też z v-max 120, ale za to znacznie dynamiczniej (a poznać to po gwizdaniu turbiny, której na co dzień raczej nie słucham).
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-08-06, 17:35   

A czy kolega Marckok liczył spalanie na kartce czy tylko opiera się na wskazaniach komputera pokładowego? Bo moim zdaniem dokładny wynik spalania daje dopiero wyliczenie na kartce tzn. tankujesz do pełna i przy następnym tankowaniu też do pełna spisujesz ile kilometrów przejechałeś i dzielisz zatankowane litry przez kilometry przejechane i wtedy masz prawdziwe średnie spalanie

np. zatankowałeś do pełna i pojechałeś sobie w trasę i stwierdzasz, że czas zatankować, sprawdzasz licznik i okazuje się, że przejechałeś 500 km, tankujesz do pełna, załóżmy, że zatankowałeś 30 litrów a więc:

30l:500km = 0,06 czyli średnie spalanie wyszło 6l/100km

kasujesz licznik chwilowego przebiegu i zabawa rozpoczyna się od nowa, może napisałem oczywistą oczywistość, ale ja tak zawsze liczyłem spalanie w każdym z aut jakim jeździłem.
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-08-06, 18:04   

No trochę za dużo.

Ja pamiętam, jak miałem MCV z 1.5dCi 85 KM, to przy jeździe nad może spalił mi poniżej 4L/100. Przy normalnej jeździe na codzień średnio 5,5L.

Chyba stare MCV to najbliższe porównanie z Logy.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
Ostatnio zmieniony przez mter 2013-08-06, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-06, 19:48   

Nie, faktycznie coś z tym spalaniem nie gra.

Z doświadczenia wiem, że kolosalne znaczenie ma ciśnienie w oponach. Również niepozorna jazda z otwartymi oknami wpływa na spalanie - mimo że nie wierzyłem, uwierzyłem. Może jak sugerują koledzy paliwo? Ale czy ja wiem, czy miałoby to taki wpływ?

Większość czasu poruszam się Sandero, 1.6 MPI 85KM. Dziś zrobiłem ~270km w trasie, dynamicznie na III do odcięcia przy wyprzedzaniu, starając się jednak nie przekraczać na dłuższych odcinkach tych 110km/h - wynik 6,61 L/100km

Tydzień temu natomiast, na jednym tankowaniu, spokojnie w granicach 2,5k obr/min, ~170km autostradą i ~400km DK w godzinach popołudniowych, wynik? ~5,5L/100km

Za ostatnie 72tys km, średnie spalanie wychodzi niespełna 7L/100km, spokojnie mniej niż 6L, nie przykładając wagi do ubytku w portfelu nieco ponad 6,5L, a gdy przekraczam 110km/h, obrotomierz więcej czasu spędza na polu 3-3.5tyś obr - cóż, płacę za to średnią(!) wartością przekraczającą 7,6L. Maksymalnie było 13,4L/100km przy Vmax=170km/h, trzech osobach dorosłych, na dystansie całkowitym (CPN-autostrada-CPN) ~200km oraz Vsr=138km/h.

Przy czym przez te 72tyś km, tylko 26tyś to ruch miejski.

Wachluje biegami co nie zmienia że doceniam szybko niski moment 8V jednostki benzynowej. Przegrywam po przekroczeniu 50-60km/h - ale świadomie już zapinam V bieg. Dla tego motoru to żaden problem. 1,5k obr i bez trudu ciągnie wzwyż. Brak intercoolera ma swoje wady, ale i zalety. Gdy trzeba przeciągnę na II czy III, do 6-7k obr/min - ale optymalnie dla mojego benzyniaka czuję się pomiędzy 2-3k.

Patrząc na to co napisałem, Twoje wyniki dCI wydają się być nader wysokie. Chociaż Żona w drugim Sandero (też 1.6MPI), w mieście przekraczała 8-8.5L/100km praktycznie co każde tankowanie.

Odrzuć wyniki komputera, notuj na kartce tankowania i przebiegi między nimi. Zmień stację - niekoniecznie na paliwo premium. Sprawdź ciśnienie w oponach. Jeżeli masz bagażnik na dachu wywal poprzeczki. Na drogach ekspresowych lepiej włączyć klimę niż pozwalać dzieciakom wychylać się przez okna ;-) Przełam się - jeśli musisz - do powszechnie głoszonych zasad eko (-loginczych, -nomicznych) zasad jazdy, korzystając z VI biegu jak najszybciej i jak najdłużej. Jeżeli nie poprawisz wyników na kolejnych 1000-1500km faktycznie, objaw wydaje się niepokojący.

Opór większej budy nie może mieć aż tak bardzo wielkiego wpływu byś przekraczał tak znacznie dane producenta - oczywiście wiemy, że zaniżane, ale aż tak?!

Kończąc dłuższy wątek, powiem że na dCI musiałem czekać pół roku, więc wolałem kwartał na MPI z myślą o wstawieniu LPG (w 2011 nie było fabrycznej instalacji). Minęły dwa lata, 72tyś km i pomimo widma realnych oszczędności nie jest to priorytet :) w stopce masz odnośnik do statystyk.
_________________
---
Stepway
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-08-06, 20:46   

czaju napisał/a:
Fakt, że staram się nie przekraczać 2000obrotów



wiesz że wtedy najbardziej cierpi koło dwumasowe a nie mówiąc już o turbinie ze zmienna geometrią, kiedyś się kierownice w turbinie zablokują nagarem wtedy będzie problem
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-06, 20:52   

Lukas87 napisał/a:
czaju napisał/a:
Fakt, że staram się nie przekraczać 2000obrotów


wiesz że wtedy najbardziej cierpi koło dwumasowe a nie mówiąc już o turbinie ze zmienna geometrią, kiedyś się kierownice w turbinie zablokują nagarem wtedy będzie problem


Nie podważając tego co piszesz, bo akurat tu nie chcę się wypowiadać mechanika nie jest moją najmocniejszą stroną, to wiesz że wysokie obroty to bardziej lubią sami ludzie ;-)
_________________
---
Stepway
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-06, 22:56   

Lukas87 napisał/a:
czaju napisał/a:
Fakt, że staram się nie przekraczać 2000obrotów

wiesz że wtedy najbardziej cierpi koło dwumasowe

O, to pewna nowość. :) Bo?

Lukas87 napisał/a:
a nie mówiąc już o turbinie ze zmienna geometrią, kiedyś się kierownice w turbinie zablokują nagarem wtedy będzie problem

O nagarze gromadzącym się poniżej 2000 obrotów też chętnie posłucham. :]
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-07, 00:05   Re: Lodgy - jakie spalanie ? i inne problemy

Marckok napisał/a:
Proszę wszystkich użytkowników Lodgy, zwłaszcza z identycznym jak mój silnikiem (1.5 dci 110 KM), o wypowiedź:

1) Ile autko Wam spala paliwa ?

2) Czy też macie problem z wypadającą roletą bagażnika ? Gdy pociągnie się nierówno lub mocniej roleta wypada

3) nie słyszę w ogóle rozmówcy przez głosniki przy spięciu telefonu za pomocą Bluetooth z MediaNav

mój egzemplarz jest jednym z pierwszych jakie dotarły do Polski i zastanawiam się czy coś nie zostało spieprzone


1) U mnie spalanie 5,4-6,5. 6,5 to maksymalne spalnie zimą głównie po mieście, ale udawało się też poniżej 6 przy ujemnych temperaturach. Tyle samo spaliła po odbiorze jadąc z Zamościa do Poznania (prawie 600km, w tym 300km po autostradzie z prędkością około 140-160). Obecnie robiłem trasę Poznań-Kołobrzeg-Poznań, dwie osoby na pokładzie, spalanie 5,5, jazda dosyć dynamiczna, czasami włączona klima. Co do rady z resetowaniem komputera - mi komputer zawyża o 0,4-0,6l od tego co wychodzi na stacji. Zawsze tankuję do pełna także spalanie podaję rzeczywiste.

Marckok takiego spalania nie udało mi się nigdy osiągnąć, musiałbym nieźle butować i to w mieście chyba. Przy prędkościach do 100km/h na trasie można się zbliżyć do 5l. Wydaje mi się że nawet na dotarciu jest coś nie halo przy takim spalaniu.

2) roleta nie wypada, trzyma się stabilnie

3) A głośność podkręcasz? U mnie za każdym razem jak dzwonię muszę praktycznie na max ustawić w MediaNav żeby było dobrze słychać. Sprawdź głośność w telefonie jeśli tam możesz ustawiac dla urządzeń zewnętrznych, jeśli nie ma czegoś takiego to nie mam pojęcia co to może być.

Mój egzemplarz też jest jednym z pierwszych, rejestracja 16.08.2012

Jeśli chodzi o jazdę poniżej 2000 obrotów - w takim razie chyba muszę 6 bieg jakoś usunąć, bo w Polsce byłby praktycznie nie do użycia - 2000 obrotów jest przy 120km/h
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2013-08-07, 00:40, w całości zmieniany 8 razy  
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2013-08-07, 08:43   

Cytat:
Fakt, że staram się nie przekraczać 2000obrotów >>

wiesz że wtedy najbardziej cierpi koło dwumasowe


Zgadzam się z tym. Według niektórych artykułów w prasie motoryzacyjnej i wypowiedziach na forach optymalnym czasem na zmianę biegów w samochodach z silnikiem diesla i kołem dwumasowym jest okolica 2.100-2.200 obrotów. Poniżej 2tys. obrotów na koło zamachowe działają bardzo duże siły związane z wysokim momentem obrotowym dzisiejszych diesli.
W celu dokładnej lektury o dwumasowym kole zamachowym polecam wujka Google.
Sztuką jest tutaj znalezienie złotego środka pomiędzy zużyciem paliwa, a możliwością przedwczesnej (i wcale nie taniej) wymiany koła zamachowego.

Boogie - bieg 6 poniżej 2.000 obrotów nie jest tragedią, przecież z reguły używany jest do utrzymywania prędkości, a nie gwałtownego przyspieszania, które powoduje mocne obciążenie koła dwumasowego.

P.S. Trzeba było brać benzynę, tam nie ma wtrysków, FAPów i innych dwumas :D
 
jacek331 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-13, 14:49   

Moja Lodgy spaliła na trasie Niemcy-Polska-Chorwacja-Polska-Niemcy ( czyli okolo 4 tys. km ) średnio okolo 11,5 litra LPG . Samochód w pełni obciążony , 4 osoby , bagażnik wypełniony po dach, klima prawie non stop . Na autostradach ponad 120 km/h, prawie zawsze no chyba że górka jakaś to niestety brak mocy daje sie we znaki ( przy włączonej klimie też odczuwalny spadek mocy ) . Dacka jest aktualnie po przegladzie gwarancyjnym po 20 tys. km i stwierdzono do wymiany sprężarkę klimy ( głośno chodzi i coś z niej wycieka ) oraz wyciek ze skrzyni biegów . Czekam na wizytę w ASO.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne