Witam,
a ja tylko napomknę, że jeśli ktoś jeździ 95% po centrum miasta/aglomeracji i nie robi
rocznie powyżej 15 tyś km. warto pozostać przy 1600cm benzyna wolnossąca. Dopłata to Tce nie zwróci się w benzynie nawet po 3 latach, spalanie dla 1.6 w mieście to 7,5 do 8,5 zależnie od "ciężkiej nogi" i klimy, turbina bywa z czasem wadliwa więc będą koszta, a nawet 1.6 starczy na wakacyjny wypad 2000km, w trasie spala 7 l i ma stałą prędkość podróżną 130km, max. 150.
Ja np. świadomie wybrałem 1.6, chociaż 1.2 Tce też mnie kusiło
Pozdrawiam!
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-26, 04:38
tomasso napisał/a:
Dopłata to Tce nie zwróci się w benzynie nawet po 3 latach,
Przez ostatnie dni analizowałam wypowiedzi internetowe włascicieli samochodów z TCE i zwykłych silników tam gdzie renault te silniki umieszcza czyli clio i megane i mam takie same odczucia. Z tego co podaja internauci silniki TCE palą nie mniej o około 1 l jak deklaruje producent, a wręcz więcej o 1-1,5l w stosunku do swoich wolnossących, dostępnych "odpowiedników".
Czekałam na nowego dustera w dieslu, ale po ogłoszeniu cenników okazało się , że wersji, którą wybrałam wcześniej czyli tej słabszej Laureate nie ma, a Laureat z silniejszym silnikiem nie mieści mi się w budżecie niestety. To co się mieści to benzyna 1,6 lub TCE (na styk co prawda, ale jeszcze jakoś sie mieści). Tylko, że spalanie mnie przeraża. Doniesienia o spalaniu meganek i clio z silnikami TCE są powalająco wysokie i to mnie martwi. Bo wychodzi na to, że jeśli taki duster 1,6 pali przeciętnie w mieście około 10-11l, niektórym 9, sporadycznie ktoś napisze, ze 8,5 l to taki 1,2 TCE 11 l spali najmniej, a pewnie wyjdzie na to , że średnia będzie z 12l. Dla mnie to za duzo. Oj oddala się ode mnie ten mój wymarzony duster, chyba bedę musiała sie zadowolić czymś uzywanym, a bardzo bym tego nie chciała, bo nie znam się na samochodach.
Ostatnio zmieniony przez etam 2013-10-26, 05:16, w całości zmieniany 7 razy
Doniesienia o spalaniu meganek i clio z silnikami TCE są powalająco wysokie i to mnie martwi.
To jeszcze jest istotne które to TCE 1.2, to jest chyba z wtryskiem wielopunktowym i bezpośrednim.
etam napisał/a:
Bo wychodzi na to, że jeśli taki duster 1,6 pali przeciętnie w mieście około 10-11l, niektórym 9, sporadycznie ktoś napisze, ze 8,5 l to taki 1,2 TCE 11 l spali najmniej, a pewnie wyjdzie na to , że średnia będzie z 12l
Wszystko zależy od stylu jazdy, mały silnik ma duży potencjał do oszczędzania paliwa właśnie w mieście...
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-26, 17:49
Karenzo napisał/a:
1.6 16V pali 10 l w mieście ale gazu a to ogromna różnica !
To ile spali benzyny, bo juz zgłupiałam? Specyfikacja na stronie podaje 9,6L benzyny dla 4x2 i wyniki oscylujące w tej okolicy ( w zależności od "cięzkości" nogi) podają internauci - także na tym forum i myslałam, że tego sie mozna trzymać
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-26, 18:22
etam napisał/a:
To ile spali benzyny, bo juz zgłupiałam
mój egzemplarz 4x4 w mieście pali ok 10 l/100 km w takich warunkach jak teraz. Zimą będzie 11-12. 2x4 powinien palić ok 1,5 l mniej. W trasie jadąc 90 km/h odnotowałem dziś bardzo dobry moim zdaniem wynik 6,7. Ogólnie rzecz biorąc można przyjąć,że fabryczne dane są w miarę uczciwe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-26, 18:25, w całości zmieniany 4 razy
W benzynie 8-9 miasto w lpg : 10-11
Trzeba przyznać że miasto mieścinie nie równe bo niektórzy stoją tylko na światłach a niektórzy jądą pół godziny w korku po toruńskiej .
Ja polecał bym fabryczne gazowanie 100 km kosztuje 26 zł na lpg
a na benzynie 58 zł
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-26, 19:22
Dziękuję Panowie za odpowiedzi, powoli mi się rozjasnia.
Koszty gazu brzmią świetnie, ale gazu się boję ze względu na częstsze przeglądy i utratę poj. bagażnika, który jest dla mnie akurat bardzo istotny. Raczej się nie odważę, ale jeszcze spróbuję obejrzeć bagażnik z zainstalowanym gazem.
Rozumiem, ze dla 1,6 benzyny w mieście mam liczyć 8-9L, w zimie trochę więcej, OK. To jak wobec tego może to wygladac dla TCE? Bo jak przejrzałam specyfikację clio oraz megane silników TCE i to tylko tych słabszych oraz doniesienia z forum to rozjazd niestety jest spory. Nie znalazłam informacji, żeby komuś coś się popsuło, ale to że palą te silniki znacznie więcej niżby to z tych specyfikacji wynikało właściwie w każdym poście. A znacznie więcej nie oznaczało 0,5L tylko 1,5 -2L w stosunku do zwykłego silnika benzynowego - to duzo. Więc jak w dusterze ma być tak samo to bez sensu - zupełnie tego nie widzę
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-26, 19:43
etam napisał/a:
Rozumiem, ze dla 1,6 benzyny w mieście mam liczyć 8-9L, w zimie trochę więcej,
przy założeniu,że wybierzesz 1,6 2x4
Tce pali mniej od zwykłego tylko wtedy, gdy traktuje si e bardzo delikatnie pedał gazu. Przy jeździe dynamincznej spalanie gwałtwonie rośnie. Zwykły benzyniak nie ma takiego "rozrzutu" Tce z pewnością lepiej przyspiesza. Na temat awaryjności nic nie wiadomo, ale pewne jest,że naprawa Tce będzie o wiele kosztowniejsza i trudniejsza niż 1,6 16V w którym w zasadzie (sporadnycznie spali się cewka) nie ma się co popsuć. Więc albo większa przyjemność z jazdy albo swięty spokój
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-26, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma żadnej utraty miejsca w bagażniku dla wersji z gazem i bez .
Butla jest w miejscu koła zapasowego . Rożnica jest w wersji 4x2 i 4x4
4x4 ma wyżej podłogę bo jest dyferencjał ale to są minimalne różnice .
Gaz fabryczny jest montowany tylko do wersji 4x2 (taka fanaberia producenta ).
Radze przejść sie do salonu oni wszystko wytłumaczą , nad pomne tylko
nie ma żadnej widocznej różnicy miedzy dusterem 4x2 z instalacją lub bez .
Ja posiadam i jestem bardzo zadowolony , podróżuje się dużo taniej niż klekotem
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-26, 20:02
uściślając wypowiedź kolegi powyżej - 2x4 ma koło zapasowe mocowane POD podłogą bagażnika, więc zbiornik LPG fabrycznie zamontowany tamże miejsca w bagażniku nie zabiera. W 4x4 koło leży WEWNĄTRZ bagażnika we wgłębieniu - jak w większości klasyków. Zainstalowanie LPG także nie zmniejsza samego bagażnika bo wykorzystuje się tą miskę, Oczywiście w obu przypadkach stajemy przed dylematem - co zrobić z wielkim, pełnpowymiarowym zapasem? wozić w bagażniku zawalając nim kupę miejsca czy zostawić w garażu?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-26, 20:03, w całości zmieniany 2 razy
Tce pali mniej od zwykłego tylko wtedy, gdy traktuje si e bardzo delikatnie pedał gazu. Przy jeździe dynamincznej spalanie gwałtwonie rośnie. Zwykły benzyniak nie ma takiego "rozrzutu" Tce z pewnością lepiej przyspiesza.
To jest absolutnie oczywiste. TCe 1.2 ma większą moc niż 1.6 16V, a obecność turbiny i dużo momentu dostępnego z dołu prowokuje do deptania gazu i dynamicznej jazdy. Kierowcy kupują takie samochody a potem biadolą, że "panie, te nowoczesne silniki to tylko awaryjne i wcale nie palą mniej, a nawet więcej".
A prawda jest taka, że 1.2 TCe będzie palił tyle, co wolnossący 1.2, jeśli będzie się nim jeździło z taką dynamiką, jaką oferuje wolnossący 1.2, a nie z taką, jaką oferuje wolnossący 1.8.
Więc jeśli pominąć wyższy koszt serwisowania to nie chce mi się wierzyć, że z downsizingu i "uturbienia" wynikają tylko straty i jedyny zysk w postaci niższej emisji CO2 ;P
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-10-27, 00:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-27, 15:25
bo jeśli "naprawialność" Tce będzie podobna do TSI z grupy VW, to bardziej opłaci się kupić silnik używany niż remontować padnięty. A kupowanie kota w worku też jest obciążone dużym ryzykiem - ergo? - jak wspomniał kol Karenzo
1.5dCi też się przecież psuje, panewki się obracają, wtryskiwacze padają, turbina się zaciera i na pewno się FAP zapycha tylko nikt nie wie komu i kiedy. W większości przypadków "kłopotliwych" silników okazuje się, że silnik jest nie tyle kłopotliwy, co że nie jest idiotoodporny i jak się szanuje, to się nie psuje.
Nie rozumiem po co zakładać z góry, że TCe będzie się psuł tak jak TSI tylko dlatego, że ma turbinę i wtrysk bezpośredni. Silniki wolnossące też się psują i na rynku jest mnóstwo "awaryjnych" konstrukcji, także takich o dużych pojemnościach... no ale nie są wysilone i ekologiczne, więc na wszelki wypadek o nich nie mówimy
Nie wiem jak to jest że stare wolnasaki 1.9 D przeżywały nie raz samochód i wstawiali go na następnej budy a nowe turbo kosiarki nie dość że naprawić sam nie możesz to przejedziesz 100 000 i walnie turbina . Jeszcze konstruktor specjalnie robi silnik tak że jak mała rzecz walnie to musisz wymieć pół silnika bo wszystko jest integrowane . np. nowym passacie żeby wymieć rozrząd potrzebne są 3 unikalne klucze , jedyny aso je posiada . Nie wiadomo jakie kwiatki znajdzie się w 1.2 Tce
Nie wiem jak to jest, że siekiera nie potrzebuje paliwa, silnika, łańcucha napędowego, łożysk i oleju, a tnie drewno przez całe pokolenia i można ją samemu naostrzyć. A te piły spalinowe to rety, trzeba mieć zapas części producenta, narzędzia do naprawy, a jak polać olej rzepakowy to przestaje działać
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-27, 20:51
Karenzo napisał/a:
Nie wiadomo jakie kwiatki znajdzie się w 1.2 Tce
Nie demonizowałabym.
Przegrzebałam kilka forów w poszukiwaniu "sensacji" nt. silników TCE. i jakiejś lawiny krytyki nie znalazłam, aczkolwiek wszystko co czytałam dotyczyło silników 1.4 TCE, 0,9 TCE, a nie 1,2 TCE np. tu http://megane.com.pl/topi...cznosc-silnika/
Dla mnie jako samochodowego laika to była dość ciekawa lektura, ale wklejam może komuś się przyda
Ostatnio zmieniony przez etam 2013-10-27, 20:53, w całości zmieniany 2 razy
zasada jest taka im większe auto tym większy silnik potrzeba
silnik 1,2 to jest dobry do twingo lub clio do DD jest za mały
i stąd to spalanie
i to się z reguły pokrywa również w innych markach
poza tym ew. koszty naprawy powinny być wyższe niż w przypadku 1,6
im prostsza konstrukcja tym trwalsza i tańsza w naprawie
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Kratylos [Usunięty]
Wysłany: 2013-10-28, 06:39
Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-10-28, 06:44, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-28, 09:41
Kratylos napisał/a:
brak 6 biegu
szósty bieg niczego nie załatwia, bo zestopniowanie szóstki w DD jest tak specyficzne, że na najwyższym biegu w wersji 4x4 obroty są odpowiednio wyższe niż na piątce w 2x4. Sytuację poprawiłaby jedynie skrzynia o przełożeniach typowo szosowych. Choć w przypadku DD jest jeszcze kilka istotnych czynników wpływających na spalanie (chociażby szerokie ogumienie, czy słaby współczynnik cx) Jedynym rowiązaniem w przypadku wersji benzynowej byłby po prostu motor o większej pojemności, ale to se ne wrati, jak mawiają Czesi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-28, 09:42, w całości zmieniany 1 raz
Mimo, że nowy jestem chciałem troszeczkę od tematu Dustera odejść i wrócić do tematu Lodgy .
Jak wygląda kwestia montażu LPG przy 1.2 TCE
Jedni gazownicy ( w Łodzi bynajmniej ) mówią, że to absolutnie nie możliwe i że im się to nie udaje a inne firmy znowu nie widzą żadnych przeszkód.
Sprzedawcy twierdzą, że to 100 % bezpośredni wtrysk a znowu gazownicy jedni, że tak inni że nie.
Przykładowo ta firma http://osg.opole.pl/ stwierdziła, że problemów z montażem nie będzie żadnych. Wg. nich Lodgy wcale nie ma wtrysku bezpośredniego tylko pośredni a montaż instalacji nie będzie rodzić żadnych komplikacji bo w Megane montowali bez przeszkód i wszystko gra. Łódzki Nagaz umywa ręce a inne firmy nawet nie wiedzą, że takie silniki istnieją.
Pytam dlatego bo jesteśmy w rodzinie zainteresowani tym właśnie silnikiem stąd taki pomysł.
Dodam, że instalacje gazową bardzo bym mile widział bo 13 lat LPG w Nubirze i rok w Aveo bardzo dobrze się sprawdzają. Do diesli jakoś przekonania nie mamy a 1.6 85 KM jakieś takie słabawe mi się w tym aucie wydaje .
P.S. To nie jest krypto reklama firmy A czy B, szukałem firm zajmujących się montażem lpg w silnikach z wtryskiem bezpośrednim ale teraz już sam nie wiem jaki to jest silnik .
Ostatnio zmieniony przez djquest 2013-10-29, 00:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum