Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LODGY 1.2 TCE - warto czy nie?
Autor Wiadomość
red-dragon 
Zielony listek


Marka: DACIA FAN
Model: LODGY FAN
Silnik: 1,2
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-08-09, 20:50   LODGY 1.2 TCE - warto czy nie?

Cześć i Czołem,

Jestem bliski decyzji o zakupie LODGY z silnikiem 1.2 - jeździłem u dealera i wszystko jest super :-)

ALE... Mam jedno pytanie do użytkowników takiego cuda:

jak się jeździ, wady, zalety na co dzień?

Kupić? :lol: czy nie :?:

Pozdrawiam,

P6
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-09, 21:18   

Kupić ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-09, 21:29   

red-dragon napisał/a:
jak się jeździ, wady, zalety na co dzień?

Poczytaj forum to się dowiesz (;
 
red-dragon 
Zielony listek


Marka: DACIA FAN
Model: LODGY FAN
Silnik: 1,2
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-08-09, 21:32   

forum czytam od dawna - bardzo dawna :mrgreen:

A sympatykiem marki jestem juz od czasów logana 1 generacji

:-D
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-09, 21:39   

To nad czym się zastanawiasz? ;) Ja użytkuję z innym silnikiem, ale ze swojej strony szczerze polecam.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2013-08-09, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-08-09, 21:53   Re: LODGY 1.2 TCE - warto czy nie?

red-dragon napisał/a:
Kupić? :lol: czy nie :?:


Nie kupuj.
Daj mi połowę tej kasy. A za resztę znajdziesz niebitego "niemca", użytkowanego przez starszą kobietę - nauczycielkę matematyki, tylko do cotygodniowego wyjazdu na zakupy do Reala, leżącego kilometr od jej garażu z willą.

:mrgreen:

Zamiast zadawać takie cudaczne pytanie, po prostu napisz, co bierzesz jeszcze pod uwagę i dlaczego przy tym przekonuje Cię Lodzia z 1,2. :idea:
_________________
Pozdrawiam.
 
red-dragon 
Zielony listek


Marka: DACIA FAN
Model: LODGY FAN
Silnik: 1,2
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-08-09, 21:55   

Zastanawiam się to chyba za duzo powiedziane - szukam potwierdzenia swej słusznej decyzji :-)

Autko w założeniu na dłuższy czas - ma obsłużyć rodzinę 2+2, a może 2+3 i czasem kogoś ekstra wiec opcja 7 miejscowa jak najbardziej jest tą jedyną, najbardziej urzeka mnie przestronność - bagażnik i cena - rozsądna :lol:

Nie mam komleksu znaczka na masce - zresztą kupowałem KIA kiedy wszyscy VIEŚWAGENOWCY pukali sie w czoło - a teraz wybór padł na DAĆKĘ :-D

używki odpadają z założenia :-)
Ostatnio zmieniony przez red-dragon 2013-08-09, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-08-09, 22:44   

red-dragon napisał/a:
Zastanawiam się to chyba za duzo powiedziane - szukam potwierdzenia swej słusznej decyzji :-)
Autko w założeniu na dłuższy czas - ma obsłużyć rodzinę 2+2, a może 2+3 i czasem kogoś ekstra wiec opcja 7 miejscowa jak najbardziej jest tą jedyną, najbardziej urzeka mnie przestronność - bagażnik i cena - rozsądna :lol:
Nie mam komleksu znaczka na masce - zresztą kupowałem KIA kiedy wszyscy VIEŚWAGENOWCY pukali sie w czoło - a teraz wybór padł na DAĆKĘ :-D
używki odpadają z założenia :-)


Jak sam napisałeś - decyzja jest słuszna, więc co tu dywagować... ;-)
Kwestia braku markowego kompleksu jest dla mnie jak najbardziej zrozumiała. A jaką Kią jeździłeś?
Cena - jasna sprawa.
Rezygnacja z poszukiwań używek - pochwalam.
Czy na pewno potrzebujesz 7 foteli? Jeśli tak, to nie ma o czym dyskutować - bardzo trafny wybór. Jeśli wystarczy 5 miejsc, zastanowiłbym się nad czymś troszkę mniejszym, co też dużo bagażu pomieści... ale niekoniecznie; jeśli nie przeraża Cię wysokość (zaleta, ale też gorsza aerodynamika) i lekka "kobyłowatość" (=utrudniona wielkością manewrowość parkingowa jako cena za przestrzeń w środku), sięgaj po Lodzię śmiało.
Jedyna sprawa, która mnie niepokoi, to ten "nowoczesny silnik". Ja jestem jednak zwolennikiem starej, sprawdzonej technologii (wybrałem 1,6 16V, 105 kuniuff), którą w razie konieczności można zagazować. Jeśli auto ma służyć dłużej i zamierzasz sporo km nakręcić, nie wiadomo, jak to z tym wyżyłowanym 1,2 będzie... Z drugiej strony - brak wyboru innego sensownego benzyniaka - bo o tym ośmiozaworowym nie ma co myśleć, ta moc trochę mała jak na takie auto i dzisiejsze standardy. No chyba, że zdecydujesz się w imię "pójścia" w oszczędności przy zakupie i ew. LPG.

To byłem ja, Jarząbek Wacław. Nieużytkujący Lodzi, niestety... Czyli tylko ten silnik mnie niepokoi, poza tym - dobry wybór.
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-10, 01:24   

No właśnie jeżeli zamierzasz długo użytkować auto a nie sprzedać po gwarancji . To warto się zastanowić nad bardziej oklepanym silnikiem 1.5 dci . Spalanie podobne . Szkoda że już nie ma benzynowych 1.6 16 v bo zagazowane w taksówkach potrafiły robić 300-400 tyś kilometrów . A do tych 1.2 tce jakoś nie ma zaufania .
No i oczywiście czy potrzebujesz tych 7 miejsc bo jednak bryła samochodu jest słabo aerodynamiczna .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-08-10, 01:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-10, 06:46   

ja bym się skłaniał raczej ku staremu, poczciwemu 1,6 8v. Te nowoczesne mikrosilniczki, gdy się je nieco przyciśnie, potrafią nieźle żłopać ;-) . No i nie wiadomo jak długo wytrzymają. Doświadczenia VW raczej zniechęcają
 
red-dragon 
Zielony listek


Marka: DACIA FAN
Model: LODGY FAN
Silnik: 1,2
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-08-10, 20:40   

dzięki dzięki za głosy,

LEO - jeździłem i jeżdżę nadal VENGĄ 1.4 benzyna

Najbardziej przemawia do mnie cena i możliwości transeptowe - bagażnik jak szafa 3 drzwiowa - taaaak ;-)

silnik to rzeczywiście zagwozdka.

Do diesla zniechęca mnie fakt, iż auto większość przebiegu będzie robiło w mieście - jakieś 90% a nie uśmiecha mi się odwiedzanie serwisu z filtrem stałym itp....

myślę dalej,

P6
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-10, 22:08   

red-dragon napisał/a:

Do diesla zniechęca mnie fakt, iż auto większość przebiegu będzie robiło w mieście - jakieś 90% a nie uśmiecha mi się odwiedzanie serwisu z filtrem stałym itp....

myślę dalej,

P6


Nikt na forum nie zgłaszał potrzeby serwisowego wypalania filtra czastek w ASO. Mysle, ze wielu z posiadaczy 1.5 dci FAP jezdzi głównie po miescie ;-) Zatem moze warto 1.5 dci ?
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-10, 22:22   

Potwierdzam, żadnych problemów z FAP podczas jazdy miejskiej. W moim przypadku robię około 10 kursów dziennie po mieście (odcinki od 3 do 7 km) i nic groźnego się nie dzieje.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-08-10, 23:24   

red-dragon napisał/a:
LEO - jeździłem i jeżdżę nadal VENGĄ 1.4 benzyna


Ooo, zacne autko. Sam się zastanawiałem. Jednak padło na Dustera z racji wielkości i ceny.

red-dragon napisał/a:
silnik to rzeczywiście zagwozdka.
Do diesla zniechęca mnie fakt, iż auto większość przebiegu będzie robiło w mieście - jakieś 90% a nie uśmiecha mi się odwiedzanie serwisu z filtrem stałym itp....


Rozumiem... No, to faktycznie masz dwie drogi: albo spokojny dupowóz z pewnym motorem (którym, chociaż wigorem grzeszył nie będzie, da się oszczędnie jeździć - dopuszczalne LPG), albo zaryzykować z tym TCe.
W Twoim przypadku również stroniłbym od diesla. Drugie auto, przebiegi w zasadzie prawie tylko miejskie...
_________________
Pozdrawiam.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-11, 00:50   

Odnośnie silnika Tce - jak to się mówi: ODPUKAĆ ;-) - obym nie musiał tego nigdy odwoływać.
Co prawda mam inne auto i inny silnik, ale jest to Tce i jak na razie po 60 tys. km nie mogę złego słowa powiedzieć.
Dla mnie auto z silnikiem benzynowym, to już tylko te z turbinką - przyjemność z jazdy, przyzwoite spalanie (dlatego też diesle skreślam całkowicie) - ale to jest tylko moje zdanie. Silnik Tce polecam.
 
omar 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2013-08-13, 19:21   

wox napisał/a:
Odnośnie silnika Tce - jak to się mówi: ODPUKAĆ ;-) - obym nie musiał tego nigdy odwoływać.

Dla mnie auto z silnikiem benzynowym, to już tylko te z turbinką - przyjemność z jazdy, przyzwoite spalanie (dlatego też diesle skreślam całkowicie) - ale to jest tylko moje zdanie. Silnik Tce polecam.


W pełni zgadzam się z kolegą powyżej - silnik 1.2 TCe jest rewelacyjny - dynamiczny jak trzeba, oszczędny jeśli tego chcemy, elastyczny jak dci, zrobiłem już nim kilka tysięcy km i bardzo jestem zadowolony.

Dla mnie Lodgy i 7 miejsc to tylko z tym motorem, dci nie jest warty dopłaty różnicy w cenie, u mnie spalanie średnie w cyklu mieszanym (w tym sporo tras szybkich) to 6.5 - 7 litrów, dci wychodzi realnie tylko litr mniej...

Silnik szczerze polecam - jak weźmiesz od nowego sam będziesz mógł o niego dbać i sprawić sobie długi czas od problemów.
pzdr
_________________
Był przez 6 lat: LOGAN sedan; 1.4; marzec 2007

Jest: Lodgy 1.2 TCe; czerwiec 2013
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-14, 08:43   

omar napisał/a:
elastyczny jak dci
To chyba przesada. Trzeba trochę wkręcać. Wystarczy porównać jak pójdzie na 5-tce 80-120 km/h.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-14, 23:49   

Wiem, że chodzi Wam o coś innego, ale przypomnę tylko, że mylicie pojęcie elastyczności - diesel nie jest elastyczny (poniżej link)

http://motoryzacja.interi...czny,716231,320
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-15, 08:25   

Dacia Lodgy 1,2Tce - złoty środek (test) :-)
http://www.smartdriver.pl...ge-zloty-srodek
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-08-16, 20:02   

To ja tak może inaczej odpowiem na twoje pytanie czy warto.
Jadę sobie spokojnie i nagle na zderzaku pojawia się koleś w czerwonym Golfie IV który bardzo nerwowo reaguje że jakaś tam Dacia jaśnie panu królowi szos zawala drogę. Oczywiście Golfik obniżony, pseudo ksenony ledy i inne świecidełka. I kiedy już zbliżył się tak blisko by pokazać tej Dacii kto tu jest panem...nacisnąłem na gaz i tyle go widzieli :mrgreen:
Mina właściciela wieśwagena :shock: widziana przez sekundę w lusterku bezcenna.
Czy warto?
WARTO
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-17, 09:50   

Warto dorosnąć, skoro Cię dogonił jechał szybciej, pojechałby sobie dalej.
A jakbyś miał diesla, jeszcze mógłbyś go przykryć chmurą czarnego dymu :-P
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-17, 09:52   

wox napisał/a:
diesel nie jest elastyczny
Przepraszam zatem. Jest po prostu wygodniejszy, precyzując w przyspieszaniu na niskich obrotach silnika.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-08-17, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-17, 21:35   

Przejedź się autem z silnikiem, np. TCe i mam nadzieję, że zmienisz zdanie - bo ciągnie od niskich obrotów jak diesel i gdy w dieslu musisz zmienić bieg przy wysokich obrotach (dla diesla), to benzyniaka możesz jeszcze wyżej kręcić (a przy 3500 obrotów obudził się w nim demon :mrgreen: ;-) ).
Oczywiście nie porównuj 2,4 JTD z 1,4 TCe
Ostatnio zmieniony przez wox 2013-08-17, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-18, 10:15   

Porównywałem silniki o podobnych mocach, czyli 1.5 dCi 85KM z 0.9 TCe 90KM i ten drugi przy spokojnej jeździe na niższym biegu po prostu nie "idzie".

Co do mojego 2.4 JTD 20V to nie ma co porównywać. Przy mocniejszej jeździe do 180 km/h (na niemieckiej autostradzie) pali do 7 litrów. A tylko lekkie drania na postoju zdradzają, że to diesel. Cichy, wchodzi na obroty. Taka mocniejsza turbo benzyna z tego co poczytałem na forach i wpisach autocentrum spokojnie 10 wypija.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-08-18, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
red-dragon 
Zielony listek


Marka: DACIA FAN
Model: LODGY FAN
Silnik: 1,2
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-08-21, 10:40   

Mam jeszcze pytanie - czy tylna klapa zamykana jest z pilota - tzn. z centralnego zamka czy każdorazowo kluczykiem przez zamek w klapie?

Pozdro,

RED
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne