Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LODGY 1.2 TCE - warto czy nie?
Autor Wiadomość
tomasso 



Marka: Dacia
Model: Lodgy + Sandero
Silnik: 1,6 mpi + 1,4 mpi
Rocznik: 2016 + 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 77
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-05-20, 20:32   

miałem podobny dylemat, tce czy 1.6 i na spokojnie przeliczyłem czy warto faktycznie dopłacić. U mnie 90% to centrum miasta, sporadycznie trasa 250 km i raz w roku na wakacje 1500 km, wybrałem 1,6+ 102 ps i jestem zadowolony, plus parę tysiaków zaoszczędzone, ale każdy na własne priorytety...
_________________

 
Zimmy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2017-08-04, 15:23   

Witam.
Jestem nowy, zarejestrowalem sie aby odpowiedziec w tym temacie.

Odradzam silnik 1.2 TCe.
Wlasnie moje auto, z 2014 roku z przebiegiem 67 000km jezdzone przez zone z dziecmi nadaje sie do wymiany silnika.
Auto serwisowane wylacznie w ASO. Olej wymieniany w ASO i dolewany biezaco bo tak, pochlania olej jak szalony. 0,5L zgodnie z ksiazka to pewnie minimum.
Olej zaczal pobierac w ilosci wiekszej niz 0,5L pomiedzy 20 000 a 40 000km. Na drugim przegladzie na 40 000km zglosilem problem.
Na drugim przegladzie rozleciala sie tez rolka paska wspomagania. Zostala wymieniona na gwarnacji. Przed wymiana torbo nie ciagnelo i swiszczalo przy obrotach.
Na drugim przegladzie przeprogramowano komputer i silnik(?) co spowodowalo obnizenie zuzycia oleju.
w trakcie pomiedzy 40 000 a aktualnie 65 000 dolewalem olej w razie potrzeby.
Nagle, ostatnio odczulem nierowna prace silnika i zapalila mi sie kontrolka check engine. Niezwlocznie sie zatrzymalem, zawolalem lawete i zawiozlem do ASO. Poziom oleju w porzadku.
Mala dygresja, omijac radze serwis Zdunek w Gdansku. Pierwsza diagnoza bez nawet proby sprawdzenia przyczyny tj czy np zawory sa uszkodzone czy moze glowica czy moze pierscienie i tlok od razu chcieli wymieniac blok silnika za 28 000. Nie polecam, omijac ten serwis szerokim lukiem.

Auto na wlasny koszt laweta przewiozlem 50km do innego ASO (tam gdzie robilem wszystkie serwisy). Serwis Renault Adamowscy w Starogardzie Gdanskim.
Krok po oroku sprawdzili poszczegolne elementy tak aby ograniczyc koszty zwiazane z praca serwisu.

Okazalo sie, ze jest nieszczelnosc na jednym z cylindrow. Przyczyna porysowana tuleja, sciana cylindra i nieszczelnosc pomiedzy pierscieniami na sciana silnika. Krotko mowiac zatarcie.!
Niestety tuleji sie nie wymienia, oznacza to wymiane calego bloku silnika. Nowy 28k, regenerowany 17k uzywki roznie od 2-6k w niewiadomym stanie/

Aktualnie sprawa bedzie kierowana do renault polska w celu proby reklamacji gwarancyjnej (nastepstwo usterki zgloszonej jeszcze na gwarancji na 2gim przegladzie) i prosba o partycypowanie w kosztach wymiany. Nie mam wiedzy na ta chwile czy jest to usterka powtarzajaca sie w tym modelu silnika czy tylko ja mam mega pecha ze 60k km silnik sie zaciera!
Jak ju zamkne caly temat napisze jak sprawa sie zakonczyla.

osobiscie odradzam ten silnik. Abstrachujac od tej usterki. Generalnie silnik ten jest za slaby na taka bude jaka jest lodgy. Nie brakuje jej mocy, nie to mam na mysli, ale silnik ten jest tak wyzylowany ze bardzo sie obciaza przy takiej budzie i oporach jakie ona stwarza. Co do samej daci nie mam zastrzezen... auto oferuje dokladnie to co powinno, czyli adekwatnie do ceny jaka kosztuje czyli niewiele :) sam bym drugi raz nie kupil juz tego silnika a nie wiem czy kupilbym drugi raz dacie.
jedyna korzysc, auto tanie, nie szkoda mi bylo na dojechanie przez 2jke dzieci w srodku.

Pozdrawiam i zycze powodzenia lub kupna innego auta.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-04, 16:54   

Po pierwsze to troszeczkę szacunku dla drugiej strony (czytelników), a konkretnie to. Nie da się tego czytać.


Jeżeli chodzi o meritum, to kolega słoń ma już blisko 200kkm nalatane i nic się nie dzieje, a twój przypadek jest pierwszy na forum. Porównując do ilości silników "na forum" to po prostu masz chyba pecha albo ASO coś nakombinowało. Oczywiście współczuję.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 17:32   

Niestety podobne przypadki się zdarzają choć głównie w Nissanach z tym silnikiem. Być może to wynik tego że Dacia skutecznie odstrasza hałasem od jazdy 180+ km/h :mrgreen:
W każdym razie oprócz zatarć gładzi znane są przypadki wypalania denka tłoka i rozciągniętych łańcuchów rozrządu. Choć i tak problemy są znacznie rzadsze niż przy TSI
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-08-04, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Zimmy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2017-08-04, 18:13   

najszybciej co moja Dacia jechala, to sporadyczne przypadki gdzie jechalismy 150km/h
Generalnie jezdzila zona z 2jka malych dzieci wiec umowmy sie, z rodzina nie jezdzi sie 180.
Jezeli juz jechalismy 140-150 to na ograniczniku predkosci bo na autostradzie.

Generalnie straszna padaka.
Rozmawialem wlasnie z renault polska, sprawa zajmie im 14 dni tj przeanalizowanie sprawy przez specjaliste. A ja co? nie dosc ze uciemiony (mam cale szczescie drugie auto ale male..) to na dodatek musze placic leasing a auta nie mam.
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-08-04, 21:04   

Hejka Zimmy,
Piszesz o ilości 0,5 litra oleju , ale na jakim dystansie? 100 km ,1000 km , czy 10000km?? Odkąd Lodgy zaczęła jeżdzić tylko żona , na krótkich dystansach , czasami jest to 2 km rano i 2 km po południu-z dziećmi , także zanotowałem zużycie oleju-około 0,5 litra na 10000 kilometrów. Było to przy przebiegu 164kkm(obecnie jest 186 kkm). Nie robię z tego problemu bo silnik już trochę przejechał,jest uturbiony, a to wpływa na popijanie oleum, a znane mi są silniki 1,8 TSI , które łykały po 2 litry na 10000 km. Na jakich dystansach zazwyczaj poruszało się twoje auto w codziennej eksploatacji??
_________________

Ostatnio zmieniony przez słoń 2017-08-04, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Zimmy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2017-08-07, 17:42   

Hej.
Autem od poczatku w wiekszosci jezdzila zona naprzemiennie ze mna. Dystanse w skali miesiaca to okolo 2-2,5k km zalezy od miesiaca.
Dzienne dystanse to najczesciej odcinki po 15-20km bo mieszkamy za miastem.

Z zuzyciu olejmu mialem na mysli oczywiscie na 1000km. Z drobna roznica ze ostatni pobral okolo 1,5l na 900km. Nie mam mozliwosci dokladnego zmierzenia ale tyle wlalem.

jestem w tracje rozmow zarowno z renault polska jak i z moim ubezpieczycielem (PZU AC) oraz leasingodawca czyli faktycznym wlascicielem pojazdu.
Dam znac jak potoczyly sie rozmowy.
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-08-07, 20:47   

Zimmy napisał/a:
1,5l na 900km.


No to już GRUBO
_________________

 
Zimmy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2017-08-07, 22:05   

tyle ze prawdopodobna przyczyna takiego poboru to juz brak szczelnosci na pierscianiach spowodowany nierownosciami powierzchni cylindra. Ale z drugiej strony dziwne, bo nie bylo objawow spalania oleju, tzn zadnego dymienia etc z wydechu. Gdyby tak bylo, od razu bym zareagowal a tu nic, normalnie wszystko. Nie spadla moc, nie dymil nie szarpal.
Sprawdzam ktoregos dnia olej, widze ubytek dolalem. Po kilku dniach znowu ubytek wiec dolalem, lacznie te 1,5l.
Umowilem sie na przeglad na 60k km no i nie zdazylem dotrzec bo w miedzy czasie wystapila awaria :(
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-11-01, 11:43   

a może mi jakiś posiadacz LODGY TCE wpisac srednie spalanie, ale interesuje mnie srednie z np 50 tys lub wiecej :), zastanawiam sie nad zakupem TCE.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-11-01, 20:47   

wieza, u mnie masz w podpisie spalanie ze 150kkm , no chyba że je już znasz i chcesz skonfrontować z innymi
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne