Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Logan MCV kontra 3 letni VW Golf
Autor Wiadomość
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-08-25, 19:51   Dacia Logan MCV kontra 3 letni VW Golf

Ciekawe co tam wyczytamy?

Str. 32 – Dacia Logan kontra Volkswagen Golf VI – Nowe auto budżetowe czy kilkuletnie renomowanej marki?

_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-25, 20:33   

Ze zdjęcia wnoszę, że test niemiecki więc bez czytania - Golf wygra. W końcu niemieckie pismo nie może reklamować rumuńskiej motoryzacji. Od razu stawiam że będą narzekać na kiepską jakość wnętrza, niewygodne fotele, nieprecyzyjny układ kierowniczy itp.
Osobiście Golfa bym nie kupił ponieważ nie odpowiada mi jego toporne wnętrze i twardy zawias.

A samo porównanie z dupy, jak ktoś ma ochotę kupować trzyletniego zajeżdżonego Golfa za 35-50 tysięcy to proszę bardzo, niech żyje loteria. Jeden na 100 wygrywa. Przejrzałem oferty na pewnym znanym portalu aukcyjnym, jest kilka teoretycznie ciekawych ofert Golfa, za które trzeba bardzo słono zapłacić. Tylko przy przebiegu 100.000 kilometrów będzie już sporo do zrobienia.

No i Golf ma jedną wadę, która jak dla mnie dyskwalifikuje go w Polsce - jest to samochód bardzo chętnie kradziony.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-25, 20:50   

oryginał, nie czytałem nie wiem kto wygrał :mrgreen:
http://www.autobild.de/ar...st-4323884.html
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-25, 21:11   

Porownali 0,9 tce i 1.4 tsi. Nie jestem fanem VW ale logicznie 122 km vs 90 km do kombi ma znaczenie ;-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-26, 06:43   

Jako użytkownik Dacii od 7 lat, bez czytania artykułu powiem, że trzyletni Golf z pewnego źródła z przebiegiem do 100.000 km, bezwypadkowy jest lepszy od nowego Logana. Uzasadnienie: Dacia jest ponadprzeciętnie awaryjna nawet w czasie gwarancji, polityka RP wobec reklamacji polega na zbywaniu, zbywaniu, zbywaniu klienta, aż się skończy gwarancja albo klient odpuści, jakość wykonania poniżej dopuszczalnych standardów. Rozumiem, że Koleżanki i Koledzy po zakupie NOWEGO wozu są często w ekstazie (ja w każdym razie byłem). Dla wyjaśnienia: od 2007r. zrobiłem prawie 130.000 dwoma Daciami z salonu i mam porównanie z dwoma Fiatami - Punto i Grande (też budżetowa marka). Fiat jest bez porównania lepszy pod każdym względem - ocynkowany, bezawaryjny, ASO szanuje klienta, porównywalne ceny usług i części w ASO 30-50 niższe niż w ASO Dacia. Dziękuję za uwagę.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-08-26, 06:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-08-26, 07:16   

Cytat:
Dacia jest ponadprzeciętnie awaryjna nawet w czasie gwarancji

Tak to jest jak się serwisuje w ASO :)

Jako użytkownik Dacii przez 100 000km i 5lat mam zupełnie odmienne zdanie, chociaż batalie z ASO mi się zdarzały - zrezygnowałem z ASO i to był najlepszy wybór w moim życiu :)

Ale zaraz - przecież Dacii też nie trzeba kupić nowej, a już wybór między 10letnim golfem albo 3 letnim Loganem (podobne ceny) może być zupełnie inny ;) Niż nowym Loganem a 3 letnim golfem.

Jestem zdania że nie ma co demonizować rynku wtórnego. Jeśli stać nas na nowy samochód danej marki, to wybór modelu o trochę lepszym wyposażeniu, ale używanego jest sporą ulgą dla portfela - u mnie przynajmniej był to wybór między kredytowaniem średnio wyposażonego Dustera a zakupem za gotówkę wersji ze wszystkimi opcjami.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-08-26, 07:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-26, 07:59   

Przewaga nowej dacii nad trzyletnim golfem jest taka, że nikt rozsądny nie sprzedaje prawie nowego golfa ze stratą 50% wartości. Trzyletnie golfy zwykle nadal służą zadowolonym użytkownikom.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-26, 10:17   

Napisali że 0,9 do miasta i przy średnim obciążeniu jest więcej niż OK. Z drugiej strony 1.4 TSI to chodząca bomba zegarowa. Koszt utrzymania i spalanie Dacii jest również bezkonkurencyjne. No i że znalezienie dobrego 3 letniego golfa również w DE to jest obecnie loteria.
Porównanie jak porównanie - o czymś muszą pisać :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-26, 10:23   

zaryzykuję tezę :-P , że 3-letni Logan z krajowego salonu, z przebiegiem circa 50-60 tys km, od pierwszego właściciela, więc zadbany i serwisowany, będzie lepszą i bezpieczniejszą inwestycją na kolejne 3-4 lata użytkowania niż 8-10 letni golf z odkręconym prawdopodobnie przebiegiem
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-08-26, 10:40   

A więc ja się włączę. Porównanie jak najbardziej ma sens, bo oba samochody kosztują podobnie, a właśnie cena jest prawie zawsze ogranicznikiem w sprawie zakupu.

zdzisiu27, już mi się niecenzuralne słowa cisną na usta. Samochód po 3 latach zajeżdżony?! Po 100.000km 'sporo do zrobienia'?! W jakim Ty świecie żyjesz? Musisz bardzo się bać przyszłości swojego Dustera, jeśli po 100kkm będziesz miał 'sporo do zrobienia'.

jan ostrzyca napisał/a:
Przewaga nowej dacii nad trzyletnim golfem jest taka, że nikt rozsądny nie sprzedaje prawie nowego golfa ze stratą 50% wartości. Trzyletnie golfy zwykle nadal służą zadowolonym użytkownikom.

W Polsce tak. Ale w Niemczech, gdzie chociażby warunki leasingu są dużo lepsze (na tyle dobre, że znam pana, który leasingował sprzęt audio-wideo 2DIN na okres 3 lat, po czym zmienił samochód i teraz ma fabryczny zestaw audio Mercedesa), jest mnóstwo dwu- i trzyletnich samochodów i wcale nie są one w złym stanie.

mekintosz, Myślę, że oni bardzo chętnie porównaliby tego Golfa z Loganem z mocniejszym silnikiem. Ja też bardzo chętnie bym tak zrobił. Tylko jest problem, masz może pomysł, jaki? ;-)
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-08-26, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-08-26, 16:02   

jan ostrzyca napisał/a:
Jako użytkownik Dacii od 7 lat, [..] Uzasadnienie: Dacia jest ponadprzeciętnie awaryjna nawet w czasie gwarancji, [...], jakość wykonania poniżej dopuszczalnych standardów.

Nowy Logan to jednak zupełnie inna jakość niż poprzedni. Wykonanie na poziomie Skody Fabii nie jest chyba czymś substandardowym Awaryjność nowego golfa 1,4 TSI była t również na dość wysokim poziomie. Byc może da sie kupić auto w którym usunięto wadliwy rozrząd itp, ale można trafić na totalny złom, co też nie daje gwarancji jazdy bezawaryjnym autem.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2013-08-26, 16:12   

Czytałem artykuł w języku polskim i artykuł jest prawie taki sam. Tym "prawie" jest brak w polskim tłumaczeniu (?) np. kosztów kompletu tarcz i klocków do Golfa - 350Euro, czy tłumika (?) (Endschalldämpfer) - 420Euro. Jak pod tym względem wypada Dacia ?
Niech pojawi się jakas tabelka z kosztami części zawieszenia, silnika czy serwisowania Golfa. Wtedy będzie można porównywać.

Idąc tym tokiem rozumowania, to zamiast 3-letniego Golfa lub zamiast Dacii za 46 tysięcy, to mogę kupić Jaguara kombi 6-cio letniego, np. takiego http://otomoto.pl/jaguar-...-C29664167.html tylko co z tego, skoro dowolna zepsuta/zużyta część będzie doprowadzać mnie do skraju bankructwa.

Bardziej interesowałoby mnie porównanie np. Logana II do Peugeota 301.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-26, 20:26   

yadoctor napisał/a:

mekintosz, Myślę, że oni bardzo chętnie porównaliby tego Golfa z Loganem z mocniejszym silnikiem. Ja też bardzo chętnie bym tak zrobił. Tylko jest problem, masz może pomysł, jaki? ;-)


Poprosic renault o model z silnikiem 1.4 tce ;-) Dlatego troszke na starcie Logan dostaje w dupe kopa w porownaniu przyspieszenia etc. Oczywiscie ktos słusznie zwraca uwage na koszty serwisu auta. Czesto pisamki zapominaja, ze 3 letni pojazd jest po gwarancji, wiec koszty rosna. Bo samo porownanie golf vs logan miazdzy logana jako pojazd rodzinny.
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-08-26, 20:38   

Jak już będziesz prosił, weź i dla mnie ;-)
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-08-26, 21:19   

Problem z tym artykułem jest nieco bardziej złożony. Owszem, ogólnie nie piszą źle o Dacii, ale przede wszystkim przez wzgląd na pozycjonowanie Dacia stoi tu na przegranej pozycji.
Dlaczego? Bo Logan nie jest bezpośrednim konkurentem Golfa, to auto wywodzi się z z Sandero, a więc z auta segmentu B i powinien być porównywany z samochodami pokroju Polo. Tyle, że VW nie ma bezpośredniego konkurenta, chyba że w stajni Skody - Fabia kombi byłaby w sam raz. I silnik mniejszy by się znalazł, i twarde plastiki w kokpicie, i gorsze wyposażenie, i gorsze właściwości jezdne. Ale cena też już inna, więc trudno byłoby zachować formułę "nowy vs 3-letni".
Dziwne w ogóle jest to ciągłe wytykanie Dacii twardych plastików - cała masa wyżej pozycjonowanych samochodów takie posiada. Daleko nie szukając, większość segmentu A i B, wiele aut japońskich i koreańskich(Lancer, CRV, RAV4, Subaru chyba wszystkie, ix35, Sportage, SX4 i Sedici, Civic, Mazdy 2 i 3)itd. Golf do niedawna też w tańszych wersjach pod tym względem nie błyszczał, a Polo chyba do dziś jest "twarde".
Pocieszające dla Dacii w tym porównaniu są wyniki spalania, hamowania oraz głośności (przy 130 różnica tylko 1dB).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-27, 06:39   

funyo napisał/a:
Bo Logan nie jest bezpośrednim konkurentem Golfa, to auto wywodzi się z z Sandero, a więc z auta segmentu B i powinien być porównywany z samochodami pokroju Polo.

Akurat jest odwrotnie , Sandero wywodzi się z Logana - to hatchback powstały po odcięciu bagażnika Loganowi. W zestawieniach ADAC czy Dekry Logan znajduje się w segmencie kompaktów a Sandero aut miejskich.
Wiem że trochę bez sensu jak zresztą sporo niemieckich wymysłów :)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-27, 06:47   

Problemem Dacii jest to że zaczyna udawać. Założenie, jak sądzę, było takie: proste, w swej prostocie bezawaryjne, w miarę tanie auto, dla mniej zamożnych lub mniej wymagających klientów. Z jakością było i jest nadal słabo. Za to, dodają masę zbędnej elektroniki, która ma sprawiać wrażenie, że jest to auto bardziej luksusowe. Moja recepta na "tanie" auto: proste podzespoły + ocynk + wiarygodny serwis = sukces. Receptę oddaję Dacii za darmo.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-08-27, 08:50   

DrOzda napisał/a:

Akurat jest odwrotnie , Sandero wywodzi się z Logana - to hatchback powstały po odcięciu bagażnika Loganowi.

Tak było w przypadku pierwszej generacji. Drugą zapoczątkowało Sandero, pozycjonowane w segmencie B, a potem przedstawiono sedana i kombi.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-27, 09:00   

funyo napisał/a:

Tak było w przypadku pierwszej generacji. Drugą zapoczątkowało Sandero, pozycjonowane w segmencie B, a potem przedstawiono sedana i kombi.


Sugerujesz że data premiery (zresztą jednoczesna na targach we Frankfurcie 2012) implikuje segment samochodu ? :shock:
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-08-27, 09:16   

Sugeruję jedynie, że jeśli jeden członek rodziny modelowej jest przypisany do danego segmentu, to całą rodzinę tak się przypisuje.
Dlatego Astra sedan jest w segmencie C, podobnie jak hatchback. Tak samo Golf i Jetta. Nawet Octavia nie może sie wbić do D, mimo ze Czesi by chcieli.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2013-08-27, 09:24   

Cytat:
Moja recepta na "tanie" auto: proste podzespoły + ocynk + wiarygodny serwis = sukces. Receptę oddaję Dacii za darmo.


Ze strony producenta jest to ekonomicznie nieuzasadnione :) Nie zarabiałby na serwisie i częściach.No i znacząco wydłużyłby życie produktu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-27, 09:45   

funyo napisał/a:
jeśli jeden członek rodziny modelowej jest przypisany do danego segmentu, to całą rodzinę tak się przypisuje

Bo jeżeli jedyną różnicą jest długość całkowita, zależna od obecności lub braku kufra, to wtedy jest logiczne i oczywiste, że należą do jednego segmentu - i jeżeli logan sedan trafia do C, to jest to tak samo naciągane, jak wciskanie octavii do D.

Jedyny problem z dacią dotyczy pierwszej MCV-ki, bo mimo mylącej nazwy ona właśnie konstrukcyjnie NIE jest identyczna z resztą rodzeństwa, tylko uczciwie przynależy do kompaktów.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-08-27, 10:54   

jan ostrzyca napisał/a:
Z jakością było i jest nadal słabo.


Inne marki mają taki problem, że jakość kiedyś była niezła a teraz jest gorsza. U Dacii ta tendencja jest mimo wszystko odwrotna. Nowy Logan to nie jest stara jakość Dacii tylko nowa.
Z elektronika tez bym nie demonizował. Komputer pokładowy, ESP (o ile to można nazwać elektroniką) i ogranicznik prędkości, czy tempomat to nie jest jakiś super kosmos. A Media Nav przecież nie jest obowiązkowy
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-27, 11:10   

ryjas napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Z jakością było i jest nadal słabo.


U Dacii ta tendencja jest mimo wszystko odwrotna. Nowy Logan to nie jest stara jakość Dacii tylko nowa.


Pożyjemy - zobaczymy. Uważam, że jakieś wnioski można snuć po np. 100.000 km i 3-5 latach.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-08-28, 07:43   

I jakie wnioski można wyciągnąć po użytkowaniu Golfa 1,4 TSI przez ten czas?

Naprawdę nie tylko Dacia potrafi się zepsuć;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne