Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 21:11 Dziwny pedał HAMULCA
Dzisiaj stojąc na światłach nacisnąłem hamulec do oporu i tu zdziwienie OPÓR BYŁ TWARDY jakby dwie części metalowe uderzyły o siebie.
Czy możecie sprawdzić czy w waszych Daćkowozach jest tak samo, czy to oznaka zapowietrzonych hamulców.
Wcześniej zauważyłem że przy zadziałaniu ABS pedał jakby wpadał w podłogę.
Nie jeździłem nigdy samochodem z ABS, ale z opowieści kierowców to pedał przy zadziałaniu ABS raczej "kopie" w górę niż po każdym pulsie spadał w dół.
Działanie ABS-u czuć wyraźnie pod stopą (tak jak piszesz takie "kopnięcia") i na dodatek słychać (takie "chrobotanie" pokrywające się z tymi "kopnięciami"). Wjedź gdzieś na mokrą trawkę i depnij po hamulcach - ABS na pewno zadziała (jeśli nie miałeś okazji jeszcze tego wyraźnie poczuć).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 22:11
No właśnie chodzi o to że nie "kopie" tylko opada po każdym pulsie.
Ale bardziej mi chodzi o ten pedał który na końcu STUKA o coś i dalej nie można go nacisnąć. Miałem kilka samochodów i kilka prowadziłem i nigdy pedał hamulca NIE KOŃCZYŁ SIĘ NA "TWARDO" WYCZUWALNYM STUKIEM (na postoju)
Sprawdzałem przed chwilą (na postoju, z wyłączonym silnikiem) - stuków żadnych, czy jakiegoś twardego oporu; 3 razy nacisnąłem na pedał hamulca - za każdym razem był wyżej (podnosił się)
W kwestii działania ABS-u (jeszcze raz podpowiadam) przetestuj sobie gdzieś na śliskiej nawierzchni (teraz najlepiej na trawie) jak to u Ciebie działa, albo poproś jakiegoś kumpla (dowolne auto z ABS-em) - zamieńcie się autami, potestujcie.
A ile masz płynu hamulcowego? Sprawdzałeś?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 22:24
Oj to coś czuję, że mam zapowietrzone hamulce i to mocno bo pompa hamulcowa dobija do końca i pewnie dlatego ABS głupieje.
Jutro jadę na wymianę oleju, to im o tym wspomne w serwisie.
Płynu jest MAX.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-19, 20:41
No i byłem w serwisie, hamulec - ten typ tak ma, rzeczywiście wsiadłem do innej daćki odstawionej do serwisu i tam też na końcu hamulca jest twardy koniec.
Pan z serwisu był tym faktem też nieźle zdziwiony i od dziś będzie sprawdzał inne daćki które zjadą na serwis.
Przy okazji podciągnęli linkę hamulca ręcznego.
A z wymiany oleju nici, bo jest nieszczelność na rozrządzie i będę musiał odstawić daćkę na prawie dwa dni do warsztatu.
Jednym słowem darmowy przegląd usterek, z obejrzeniem lakieru.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-06-20, 08:43
GeRRaD napisał/a:
NIeszczelność może wynikać z wadliwej instalki LPG
Z LPG to nie ma zadnego ziwazku (u siebie nie mam). Chodzi o to, ze sruba pokrywy rozrzadu przechodzi na wylot przez kadlub silnika, stad zdarza sie zapocenie w okolicy rozrzadu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-20, 19:27
GeRRaD napisał/a:
Ale LPG potrafi naruszyć uszczelkę pod głowicą i potrafi wtedy ciec, pocić się etc
No chyba żartujesz, gaz rozpuścił uszczelkę w dwa miesiące i 4000 km ?
Poza tym serwis ochoczo chce to naprawić na gwarancji, nawet nie naciągneli mnie na wymianę oleju i pozwolili z tym jeździć do 10 lipca (wtedy będę mógł oddać im auto).
Przy nowym aucie nie powinień ..............ale w używkach wystarczy i miesiąc, zalezy jak kto eksploatuje.pisałem bo uwazam że warto eliminować wszystkie możliwe przyczyny
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-20, 20:30
Wiele normalnych usterek, jest kojarzonych albo z LPG albo na zasadzie ten typ tak ma.
Moje już sławetne Palio Weekend też niby miało zawsze puszczać olej przez uszczelkę pokrywy zaworów, a tu niespodzianka, nowy właściciel pojechał do nowego mechanika, a ten znalazł pęknięcie owej pokrywy.
Mój mechanik od Palio pracował u Fiata i chyba zgubiła go rutyna. Być może automat przykręcał jedną śrubę mocniej, dlatego pokrywa pękała i jakaś partia silników miała taką usterkę.
Mam tylko nadzieję że w Loganie usterka zostanie usunięta bezpowrotnie.
Już kiedyś pisałem że zwalanie usterek i awarii na LPG przy samochodach przy przebiegu 100 kkm sprowadzonych od księdza czy babci z niemiec kupionych z autohandlu nie ma żadnego sensu, ponieważ nie może być tylu samochodów okazyjnych.
Te samochody mają po 200-300 kkm i naciśnięcie mocniejsze gazu na jeździe próbnej po zakupie wydmuchuje wszystkie możliwe uszczelki, a skrzynia biegów musi pojawić się u dentysty.
Mamert, sprawdź jak zachowuje się pedał hamulca jak jest zaciągnięty ręczny hamulec. Jeżeli czujesz opór dużo wyżej to znaczy, że są uszkodzone regulatory luzu tylnych hamulców.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-24, 18:11
Jak już pisałem, w serwisie dali mi usiąść w innej daćce (sedan) odstawionej do naprawy (zresztą z dziurawym serwem) i też można było "dobić" do twardego końca.
Pedał na postoju z odpalonym silnikiem jest dosyć miękki ale nie wpada w podłogę, ma taką tendencję jakby coś się sprężało np powietrze.
Tu dobrą radę upatruję od speców Tunningowców, czy to czasem nie są za miękkie gumowe przewody hamulcowe ??
Z tego co wiem to przy tunningu hamulców robi się giętkie przewody hamulcowe w oplocie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-24, 19:16
loganik napisał/a:
Przewody h-cowe giętkie mają bardzo mocne zbrojenie wewnątrz/osnowa krzyżowa/, jeśli przewód nie uszkodzony to nie ma możliwosci aby się rozszerzył.
Loganik
Tylko czy np. rumuński podwykonawca zachował wszystkie normy wykonania tych przewodów ? Mając w pamięci Oldcita z drewnianymi hamulcami nie za bardzo mam zaufanie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-24, 19:44
loganik napisał/a:
Idąc tokiem rozumowania Mamerta to strach by było do Loganki wsiadac a ja właśnie cenię
ją za NIEZAWODNOŚĆ
Loganik
Oj nie, są wpadki różnych producentów, nawet VOLVO, MERCEDES i BMW ma coś za uszami, i też muszą świecić oczami za podwykonawców.
Może ja mam ciężką nogę, jestem duży i może nie mam wyczucia (Gregosa mnie widział i może potwierdzić). Tylko jak narazie w żadnym aucie nie dojechałem do końca hamulca, no przepraszam w dużym fiacie dwa razy, jak puściły uszczelki w pompie i jak korektor hamowania wybuchł...., hmm a może to jednak brak wyczucia w nodze
Ostatnio patrzyłem na ten luz. U mnie faktycznie daje się dobić do sztywnej przeszkody, ale jak stoi. Podczas jazdy już wcześniej hamulce wciskają mnie w przednią szybę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum