DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny pedał HAMULCA
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2008-06-18, 21:11   Dziwny pedał HAMULCA

Dzisiaj stojąc na światłach nacisnąłem hamulec do oporu i tu zdziwienie OPÓR BYŁ TWARDY jakby dwie części metalowe uderzyły o siebie.

Czy możecie sprawdzić czy w waszych Daćkowozach jest tak samo, czy to oznaka zapowietrzonych hamulców.

Wcześniej zauważyłem że przy zadziałaniu ABS pedał jakby wpadał w podłogę.
Nie jeździłem nigdy samochodem z ABS, ale z opowieści kierowców to pedał przy zadziałaniu ABS raczej "kopie" w górę niż po każdym pulsie spadał w dół.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-18, 22:00   

Działanie ABS-u czuć wyraźnie pod stopą (tak jak piszesz takie "kopnięcia") i na dodatek słychać (takie "chrobotanie" pokrywające się z tymi "kopnięciami"). Wjedź gdzieś na mokrą trawkę i depnij po hamulcach - ABS na pewno zadziała (jeśli nie miałeś okazji jeszcze tego wyraźnie poczuć).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 22:11   

No właśnie chodzi o to że nie "kopie" tylko opada po każdym pulsie.
Ale bardziej mi chodzi o ten pedał który na końcu STUKA o coś i dalej nie można go nacisnąć. Miałem kilka samochodów i kilka prowadziłem i nigdy pedał hamulca NIE KOŃCZYŁ SIĘ NA "TWARDO" WYCZUWALNYM STUKIEM (na postoju)
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-18, 22:19   

Sprawdzałem przed chwilą (na postoju, z wyłączonym silnikiem) - stuków żadnych, czy jakiegoś twardego oporu; 3 razy nacisnąłem na pedał hamulca - za każdym razem był wyżej (podnosił się)
W kwestii działania ABS-u (jeszcze raz podpowiadam) przetestuj sobie gdzieś na śliskiej nawierzchni (teraz najlepiej na trawie) jak to u Ciebie działa, albo poproś jakiegoś kumpla (dowolne auto z ABS-em) - zamieńcie się autami, potestujcie.
A ile masz płynu hamulcowego? Sprawdzałeś?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 22:24   

Oj to coś czuję, że mam zapowietrzone hamulce i to mocno bo pompa hamulcowa dobija do końca i pewnie dlatego ABS głupieje.
Jutro jadę na wymianę oleju, to im o tym wspomne w serwisie.
Płynu jest MAX.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-18, 22:27   

Tylko, że dziwna sprawa, bo przebiegu to chyba nie masz dużego (ilościowo i czasowo), jeśli dobrze pamiętam.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 22:27   

2 miesiące i 5150 km
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-18, 22:33   

I tak się wybierasz do serwisu ...
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-06-19, 08:49   

U mnie nie ma takiego twardego oporu z tego co pamiętam. Jeśli chodzi o ABS to pedał rzeczywiście raczej kopie niż się zapada.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-19, 20:41   

No i byłem w serwisie, hamulec - ten typ tak ma, rzeczywiście wsiadłem do innej daćki odstawionej do serwisu i tam też na końcu hamulca jest twardy koniec.
Pan z serwisu był tym faktem też nieźle zdziwiony i od dziś będzie sprawdzał inne daćki które zjadą na serwis.
Przy okazji podciągnęli linkę hamulca ręcznego.

A z wymiany oleju nici, bo jest nieszczelność na rozrządzie i będę musiał odstawić daćkę na prawie dwa dni do warsztatu.
Jednym słowem darmowy przegląd usterek, z obejrzeniem lakieru.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-06-19, 21:54   

Mamert napisał/a:
bo jest nieszczelność na rozrządzie

... kolejne 1.6 MPI z ta usterka... :-/
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-20, 06:41   

NIeszczelność może wynikać z wadliwej instalki LPG :-?
_________________
GeRRaD
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-06-20, 08:25   

instalacja lpg, z tego co wiem, nie ingeruje w zaden sposob w rozrzad. no ale moja wiedza w tym wzgledzie est niepelna, bo nigdy nie mialem lpg pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-06-20, 08:43   

GeRRaD napisał/a:
NIeszczelność może wynikać z wadliwej instalki LPG

Z LPG to nie ma zadnego ziwazku (u siebie nie mam). Chodzi o to, ze sruba pokrywy rozrzadu przechodzi na wylot przez kadlub silnika, stad zdarza sie zapocenie w okolicy rozrzadu.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-20, 11:54   

Ale LPG potrafi naruszyć uszczelkę pod głowicą i potrafi wtedy ciec, pocić się etc
_________________
GeRRaD
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-20, 19:27   

GeRRaD napisał/a:
Ale LPG potrafi naruszyć uszczelkę pod głowicą i potrafi wtedy ciec, pocić się etc

No chyba żartujesz, gaz rozpuścił uszczelkę w dwa miesiące i 4000 km :shock: ?
Poza tym serwis ochoczo chce to naprawić na gwarancji, nawet nie naciągneli mnie na wymianę oleju i pozwolili z tym jeździć do 10 lipca (wtedy będę mógł oddać im auto).
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-20, 20:08   

Przy nowym aucie nie powinień ..............ale w używkach wystarczy i miesiąc, zalezy jak kto eksploatuje.pisałem bo uwazam że warto eliminować wszystkie możliwe przyczyny
_________________
GeRRaD
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-20, 20:30   

Wiele normalnych usterek, jest kojarzonych albo z LPG albo na zasadzie ten typ tak ma.
Moje już sławetne Palio Weekend też niby miało zawsze puszczać olej przez uszczelkę pokrywy zaworów, a tu niespodzianka, nowy właściciel pojechał do nowego mechanika, a ten znalazł pęknięcie owej pokrywy.
Mój mechanik od Palio pracował u Fiata i chyba zgubiła go rutyna. Być może automat przykręcał jedną śrubę mocniej, dlatego pokrywa pękała i jakaś partia silników miała taką usterkę.
Mam tylko nadzieję że w Loganie usterka zostanie usunięta bezpowrotnie.
Już kiedyś pisałem że zwalanie usterek i awarii na LPG przy samochodach przy przebiegu 100 kkm sprowadzonych od księdza czy babci z niemiec kupionych z autohandlu nie ma żadnego sensu, ponieważ nie może być tylu samochodów okazyjnych.
Te samochody mają po 200-300 kkm i naciśnięcie mocniejsze gazu na jeździe próbnej po zakupie wydmuchuje wszystkie możliwe uszczelki, a skrzynia biegów musi pojawić się u dentysty.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-24, 09:49   

Mamert, sprawdź jak zachowuje się pedał hamulca jak jest zaciągnięty ręczny hamulec. Jeżeli czujesz opór dużo wyżej to znaczy, że są uszkodzone regulatory luzu tylnych hamulców.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-24, 18:11   

Jak już pisałem, w serwisie dali mi usiąść w innej daćce (sedan) odstawionej do naprawy (zresztą z dziurawym serwem) i też można było "dobić" do twardego końca.
Pedał na postoju z odpalonym silnikiem jest dosyć miękki ale nie wpada w podłogę, ma taką tendencję jakby coś się sprężało np powietrze.
Tu dobrą radę upatruję od speców Tunningowców, czy to czasem nie są za miękkie gumowe przewody hamulcowe ??
Z tego co wiem to przy tunningu hamulców robi się giętkie przewody hamulcowe w oplocie.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-24, 18:56   

Przewody h-cowe giętkie mają bardzo mocne zbrojenie wewnątrz/osnowa krzyżowa/, jeśli przewód nie uszkodzony to nie ma możliwosci aby się rozszerzył.

Loganik
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-24, 19:16   

loganik napisał/a:
Przewody h-cowe giętkie mają bardzo mocne zbrojenie wewnątrz/osnowa krzyżowa/, jeśli przewód nie uszkodzony to nie ma możliwosci aby się rozszerzył.

Loganik


Tylko czy np. rumuński podwykonawca zachował wszystkie normy wykonania tych przewodów ? Mając w pamięci Oldcita z drewnianymi hamulcami nie za bardzo mam zaufanie.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-24, 19:34   

Idąc tokiem rozumowania Mamerta to strach by było do Loganki wsiadac a ja właśnie cenię

ją za NIEZAWODNOŚĆ :-D

Loganik
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-24, 19:44   

loganik napisał/a:
Idąc tokiem rozumowania Mamerta to strach by było do Loganki wsiadac a ja właśnie cenię

ją za NIEZAWODNOŚĆ :-D

Loganik


Oj nie, są wpadki różnych producentów, nawet VOLVO, MERCEDES i BMW ma coś za uszami, i też muszą świecić oczami za podwykonawców.
Może ja mam ciężką nogę, jestem duży i może nie mam wyczucia (Gregosa mnie widział i może potwierdzić). Tylko jak narazie w żadnym aucie nie dojechałem do końca hamulca, no przepraszam w dużym fiacie dwa razy, jak puściły uszczelki w pompie i jak korektor hamowania wybuchł...., hmm a może to jednak brak wyczucia w nodze :-|
 
Paf 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Arctica 7os.
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-29, 22:06   

Ostatnio patrzyłem na ten luz. U mnie faktycznie daje się dobić do sztywnej przeszkody, ale jak stoi. Podczas jazdy już wcześniej hamulce wciskają mnie w przednią szybę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne