Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-09, 11:52   

yakov napisał/a:
A czy to nie ma być tylko ustawienie pedału gazu w odpowiedniej "elektronicznej" pozycji?
Tempomat do do el. pedału gazu to około 1600 zł.


tylko male pytanie ta cena to za to ze czesci sa takie drogie czy ktos sobie to wymyslil i zapodal tak a nie inna cene ?? bo jak rozumiem piszesz o tym co goscie z LZR wymyslili i chca kasowac :)LZparts
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-09-09, 11:59   

Z opisu na rumuńskiej stronie wynika, że modyfikacja w podanej formie dotyczy samochodów (Clio, Logan ) ze sterownikiem ECU posiadającym taką funkcję. Schemat to rozrysowana z natury manetka oryginalnego manipulatora tempomatu.
Z tego co wiem, sterownik ECU Dustera nie ma takiej funkcji przewidzianej i tempomat istnieje tylko jako dodatkowy moduł ; są dostępne moduły tempomatów co najmniej dwóch producentów : WAECO i L&Z ale cena zestawu to około 500 euro.
Sam jestem zainteresowany tempomatem ale cena jak dla mnie jest zaporowa.
http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=797
montaż jest zobrazowany na filmie i zdjęciach.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-09-09, 12:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-09, 12:26   

Cytat:
A czy to nie ma być tylko ustawienie pedału gazu w odpowiedniej "elektronicznej" pozycji?

Zdecydowanie nie, przy zjeździe z górki przewidywalibyśmy że gaz ma być zupełnie w innej pozycji niż jeździe po płaskim, a jeszcze innej niż wjeździe pod górę - gdyby po prostu pozycja definiowała to potencjometr za kilka złotych załatwiałby sprawę.

Cytat:
Z tego co wiem, sterownik ECU Dustera nie ma takiej funkcji przewidzianej i tempomat istnieje tylko jako dodatkowy moduł

Zastanawiające jest to że w Loganie przewidziano w takim razie. Nie ma na innych rynkach dustera z tempomatem?

Temat jest ogólnie dość śmieszny bo układ odczytujący prędkość + elektroniczny potencjometr powinien kosztować grosze (tak w zupełności ignorując istnienie ECU, a odczytując z UCH).
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-09, 12:31   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Z opisu na rumuńskiej stronie wynika, że modyfikacja w podanej formie dotyczy samochodów (Clio, Logan ) ze sterownikiem ECU posiadającym taką funkcję. Schemat to rozrysowana z natury manetka oryginalnego manipulatora tempomatu.
Z tego co wiem, sterownik ECU Dustera nie ma takiej funkcji przewidzianej i tempomat istnieje tylko jako dodatkowy moduł ; są dostępne moduły tempomatów co najmniej dwóch producentów : WAECO i L&Z ale cena zestawu to około 500 euro.
Sam jestem zainteresowany tempomatem ale cena jak dla mnie jest zaporowa.
http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=797
montaż jest zobrazowany na filmie i zdjęciach.


tylko moze sie okazac ze w tym mmagiczym pudelku jest pare detali za 100 zlotych max ze wszystkim a nie za 500 euro :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-09, 12:38   

czaju napisał/a:
Ma to prawo zadziałać?!

Jeżeli tylko sterownik silnika posiada taką funkcjonalność - a to zdaje się sugerować sukces rumuńskich forumowiczów - to jak najbardziej. Nie byłby to pierwszy przypadek takich rozwiązań ani w Dacii, ani w ogóle w przemyśle...

Najlepiej po prostu wypróbować pomysł - koszt chyba niewielki, a szanse na mołojecką chwałę w każdym przypadku duży (zarówno przy powodzeniu, jak i negatywnej weryfikacji "urządzenia") (:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-09, 12:45   

no to będziemy testować - tak po szybko podsumowując:

przełącznik dwu pozycyjny łączący napięcie ze stacyjki z A2 (tempomat) albo C3(limiter) albo z niczym + kilka oporników + pilot do radia (pojadę na stację demontażu pojazdów czegoś poszukać) + (jak zadziała) czujnik wciśnięcia sprzęgła. Czy coś pominąłem?

Jakie jest ryzyko skutecznego unieruchomienia samochodu na dłużej?
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-09, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-09, 13:11   

czaju napisał/a:
no to będziemy testować - tak po szybko podsumowując:

przełącznik dwu pozycyjny łączący napięcie ze stacyjki z A2 (tempomat) albo C3(limiter) albo z niczym + kilka oporników + pilot do radia (pojadę na stację demontażu pojazdów czegoś poszukać) + (jak zadziała) czujnik wciśnięcia sprzęgła. Czy coś pominąłem?

Jakie jest ryzyko skutecznego unieruchomienia samochodu na dłużej?


a tor testowy masz na taki bajer bo jak chesz wyjechac na drogi publiczne to ja ciebie przepraszam ale jestes kamikadze :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-09, 13:23   

Cytat:
a tor testowy masz na taki bajer bo jak chesz wyjechac na drogi publiczne to ja ciebie przepraszam ale jestes kamikadze :(


Po to mi m.in. wyłącznik - a znalezienie drogi w polach do testów to raczej mały problem ;) - jeśli zadziała to nie ma żadnego problemu tak naprawdę - jeśli nie zadziała to tym bardziej. Elementy zabezpieczające takie jak stacyjka czy hamulce mam sprawne ;)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-09, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-09, 13:37   

czaju napisał/a:
pilot do radia

Nie wczytywałem się w temat u Rumuńczyków (; ale pamiętam, że one są chyba różne: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3813 - więc raczej trzeba uważać co się wybiera...

czaju napisał/a:
Jakie jest ryzyko skutecznego unieruchomienia samochodu na dłużej?

No zawsze istniej ryzyko, że zrobisz poważne zwarcie i "spalisz" sterownik, ale z drugiej strony może wystarczy dołożyć - choćby tymczasowo - bezpiecznik...?

Z elektryki jestem jednak za słaby, żeby realnie oszacować % ryzyka d: - może więc jackthenight powie coś mądrego. (Po PW, żeby zauważył temat).
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-09, 13:51   

Cytat:
Nie wczytywałem się w temat u Rumuńczyków (; ale pamiętam, że one są chyba różne: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3813 - więc raczej trzeba uważać co się wybiera...

W między czasie o tym pomyślałem, dlatego na razie chyba ograniczę się do zwykłych komputerowych przycisków, które na pewno nie mają żadnego oporu i co by bez poświęcenia wielu godzin zweryfikować czy działa czy nie, a teraz idę zobaczyć czy w ogólę zlokalizuję chociaż podobną wtyczkę: :D
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-10, 12:32   

Ciekawe czy Rumuni coś pokombinowali z Dusterem, czy nie. Przejrzałem właśnie forum Clio i Megane (polskie) i... wszystkim działa - co niektórzy potrzebowali CLIPem aktywować tempomat i ogranicznik - dzisiaj wyciągam akumulator i szukam wtyczki. Chciałbym przed piknikiem Dacii skończyć "badania". Co więcej temat na tyle uniwersalny że np. 1.4 TCE również w nim uczestniczyło...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-10, 19:49   

a) zbudowałem prototyp pilota (koszt całe 16zł)
b) dobrałem się do kostki ECU

odnośnie b czy może mi ktoś powiedzieć jakiego rozmiaru konektory są w niej?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-11, 06:13   

Zobacz ten temat
http://www.daciaklub.pl/f...raczka&start=75
Konektory jak w PC
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-11, 06:48   

szczerze mówiąc średnio zrozumiałem:
1. UCH != ECU - ja muszę wpiąć się do komputera wtrysków znajdującego się za akumulatorem
2. gdzie dokładniej w PC

znalazłem dzisiaj na forum clio

Wydają mi się trochę za krótkie (chociaż 1,5cm to nie tak mało)

Podjadę dzisiaj do sklepu i spróbuję takie kupić - pewnie wydam kolejne olbrzymie pieniądze (pewnie ze 3zł) a do jutra może zweryfikuję moją tezę o istnieniu lub nie tempomatu
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-11, 06:56   

Np. Zasilacz PC. Można też dostać w dobrym sklepie elektronicznym.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-11, 07:15   

Mógłby mi ktoś przetłumaczyć coś takiego?

689 SCHLEIFKONTAKTE FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER UND AIRBAG

Przeglądam schemat elektryczny Dustera i google podpowiada mi:

Cytat:
SZLIFOWANIE Kontroli Pojazdów KONTAKT AIR BAG prędkości i


wydaje mi się że to odpowiednik 627 z clio, niestety w moim schemacie nie ma nic więcej na temat ewentualnego tempomatu ;/ W przypadku clio 627 był powiązany z przyciskami od tempomatu a tutaj :?:

teraz znalazłem FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER - 257
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-11, 07:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-11, 07:19   

czaju napisał/a:
SCHLEIFKONTAKTE FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER UND AIRBAG

To oznacza : konektor/pin regulacji prędkości i poduszek
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-11, 08:58   

czaju napisał/a:
Mógłby mi ktoś przetłumaczyć coś takiego?

689 SCHLEIFKONTAKTE FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER UND AIRBAG

Oficjalnie, w polskojęzycznym schemacie - "STEROWANIE REGULATOREM PRĘDKOŚCI I PODUSZKĄ POWIETRZNĄ".

...Ale tak w ogóle to sobie odpuść całkiem ten 689 - ten wtyk jest zupełnie inny w daćkach. Co jednak zupełnie nie przeszkadza, bo nie jest też do niczego potrzebny przy tempomacie - w clio itp został po prostu wykorzystany do organizacji kabli, a można je puścić zupełnie inaczej.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-09-11, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-11, 10:52   

laisar widzę że masz polskojęzyczny schemat :D

Jest w nim może instalacja tempomatu?

To co ja obejrzałem jest pierwszym znakiem do niepokoju przed podłączeniem zasilania do A2 a następnie (jeśli jeszcze nie wybuchnie) zwarciem D2 z D3...

To co w jakiś sposób mnie uspokaja to to że w żadnym z A2, C3, D2 i D3 nie ma żadnego fabrycznego przewodu, także może uda się nie zepsuć.
Inny fakt to to że (z tego co przeczytałem) w każdej MII i Scenicu to działa (chyba nawet 1.6 16v czy 1.9dci), także gdybym miał pod ręką Logana 1.5dCi zamiast Dustera w ciemno stwierdziłbym że tempomat jest.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-11, 17:51   

1. Kupiłem konektory - z wymiarów wynikałoby że to zwykłe ISO
2. Od razu wydawały mi się za duże żebym dał radę je wcisnąć
3. Starałem się rozebrać jakoś bardziej wtyczkę i porażka
4. Brak pomysłu jak podpiąć się pod piny A2, C3, D2 i D3 - także jak ktoś wie jak to zapraszam


PS Liczyłem że temat będzie cieszył się większą popularnością, ale widać Dusterowiczom nie zależy na tempomacie :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-11, 19:05   

Na polskich drogach, nie licząc kilku autostrad i dróg szybkiego ruchu tempomat jest mało przydatny i to chyba ma związek ze słabym zainteresowaniem tym tematem.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-11, 19:12   

albo tego że niewiele osób posiadało tempomat w poprzednim samochodzie - to naprawdę fajna rzecz, w zeszłym roku (pod koniec) zrobiłem 2000km z tempomatem (citroen c4) i... kurcze no nawet na głupiej krajówce ustawić sobie limit (istotny dla mnie również pin c3) 70 i można zapomnieć o wszystkich patrolach drogówki etc.

Wracając do tematu - jeśli ktoś ma taką wtyczkę ECU którą mogę że tak powiem rozwalić i celem przebadania co można a czego nei można zrobić to byłbym wdzięczny.

Na razie raczej niczego nie zrobię :(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-11, 23:43   

czaju napisał/a:
Jest w nim może instalacja tempomatu?

Nie ma.

Widać natomiast, że sterownik silnika w Twoim dusterze jest zupełnie inny, niż w loganie/sandero/clio/twingo - należy więc raczej wzmóc ostrożność, bo nawet jeśli odpowiednie linie faktycznie są obecne, to znajdują się we wtyku w innym miejscu. (Czyli nie są to piny A2, C3, D2 i D3).
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-12, 08:00   

Ok, także dla mnie tym bardziej na razie zamyka to temat. (a szkoda bo znalazłem odpowiednie konektory wieczorem).
Może Duster2 będzie miał taki sam silnik (k9k 896) i schemat tempomatu (no bo tutaj zdaje się, że będzie on już obecny). Jak na razie jakby ktoś chciał mam komplet elementów do podłączenia tempomatu w Loganach i Sandero (prawdopodobnie wszystkich bo wszystkie silniki były dzielone z Clio II)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-12, 09:16   

czaju napisał/a:
na razie zamyka to temat

Ależ nie należy się poddawać! (Ach, ta współczesna młodzież... (; ). Trzeba po prostu znaleźć rozpiskę pinów sterownika SID305/SID306 - oprócz dustera jest podobno montowany w niektórych Kangoo II i Clio III (z silnikami 896/898), które właśnie bywają wyposażone w tempomat.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne