A czy to nie ma być tylko ustawienie pedału gazu w odpowiedniej "elektronicznej" pozycji?
Tempomat do do el. pedału gazu to około 1600 zł.
tylko male pytanie ta cena to za to ze czesci sa takie drogie czy ktos sobie to wymyslil i zapodal tak a nie inna cene ?? bo jak rozumiem piszesz o tym co goscie z LZR wymyslili i chca kasowac :)LZparts
Z opisu na rumuńskiej stronie wynika, że modyfikacja w podanej formie dotyczy samochodów (Clio, Logan ) ze sterownikiem ECU posiadającym taką funkcję. Schemat to rozrysowana z natury manetka oryginalnego manipulatora tempomatu.
Z tego co wiem, sterownik ECU Dustera nie ma takiej funkcji przewidzianej i tempomat istnieje tylko jako dodatkowy moduł ; są dostępne moduły tempomatów co najmniej dwóch producentów : WAECO i L&Z ale cena zestawu to około 500 euro.
Sam jestem zainteresowany tempomatem ale cena jak dla mnie jest zaporowa.
http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=797
montaż jest zobrazowany na filmie i zdjęciach.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-09-09, 12:09, w całości zmieniany 3 razy
A czy to nie ma być tylko ustawienie pedału gazu w odpowiedniej "elektronicznej" pozycji?
Zdecydowanie nie, przy zjeździe z górki przewidywalibyśmy że gaz ma być zupełnie w innej pozycji niż jeździe po płaskim, a jeszcze innej niż wjeździe pod górę - gdyby po prostu pozycja definiowała to potencjometr za kilka złotych załatwiałby sprawę.
Cytat:
Z tego co wiem, sterownik ECU Dustera nie ma takiej funkcji przewidzianej i tempomat istnieje tylko jako dodatkowy moduł
Zastanawiające jest to że w Loganie przewidziano w takim razie. Nie ma na innych rynkach dustera z tempomatem?
Temat jest ogólnie dość śmieszny bo układ odczytujący prędkość + elektroniczny potencjometr powinien kosztować grosze (tak w zupełności ignorując istnienie ECU, a odczytując z UCH).
Z opisu na rumuńskiej stronie wynika, że modyfikacja w podanej formie dotyczy samochodów (Clio, Logan ) ze sterownikiem ECU posiadającym taką funkcję. Schemat to rozrysowana z natury manetka oryginalnego manipulatora tempomatu.
Z tego co wiem, sterownik ECU Dustera nie ma takiej funkcji przewidzianej i tempomat istnieje tylko jako dodatkowy moduł ; są dostępne moduły tempomatów co najmniej dwóch producentów : WAECO i L&Z ale cena zestawu to około 500 euro.
Sam jestem zainteresowany tempomatem ale cena jak dla mnie jest zaporowa.
http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=797
montaż jest zobrazowany na filmie i zdjęciach.
tylko moze sie okazac ze w tym mmagiczym pudelku jest pare detali za 100 zlotych max ze wszystkim a nie za 500 euro :)
Jeżeli tylko sterownik silnika posiada taką funkcjonalność - a to zdaje się sugerować sukces rumuńskich forumowiczów - to jak najbardziej. Nie byłby to pierwszy przypadek takich rozwiązań ani w Dacii, ani w ogóle w przemyśle...
Najlepiej po prostu wypróbować pomysł - koszt chyba niewielki, a szanse na mołojecką chwałę w każdym przypadku duży (zarówno przy powodzeniu, jak i negatywnej weryfikacji "urządzenia") (:
no to będziemy testować - tak po szybko podsumowując:
przełącznik dwu pozycyjny łączący napięcie ze stacyjki z A2 (tempomat) albo C3(limiter) albo z niczym + kilka oporników + pilot do radia (pojadę na stację demontażu pojazdów czegoś poszukać) + (jak zadziała) czujnik wciśnięcia sprzęgła. Czy coś pominąłem?
Jakie jest ryzyko skutecznego unieruchomienia samochodu na dłużej?
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-09, 12:54, w całości zmieniany 1 raz
no to będziemy testować - tak po szybko podsumowując:
przełącznik dwu pozycyjny łączący napięcie ze stacyjki z A2 (tempomat) albo C3(limiter) albo z niczym + kilka oporników + pilot do radia (pojadę na stację demontażu pojazdów czegoś poszukać) + (jak zadziała) czujnik wciśnięcia sprzęgła. Czy coś pominąłem?
Jakie jest ryzyko skutecznego unieruchomienia samochodu na dłużej?
a tor testowy masz na taki bajer bo jak chesz wyjechac na drogi publiczne to ja ciebie przepraszam ale jestes kamikadze :(
a tor testowy masz na taki bajer bo jak chesz wyjechac na drogi publiczne to ja ciebie przepraszam ale jestes kamikadze :(
Po to mi m.in. wyłącznik - a znalezienie drogi w polach do testów to raczej mały problem ;) - jeśli zadziała to nie ma żadnego problemu tak naprawdę - jeśli nie zadziała to tym bardziej. Elementy zabezpieczające takie jak stacyjka czy hamulce mam sprawne ;)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-09, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Jakie jest ryzyko skutecznego unieruchomienia samochodu na dłużej?
No zawsze istniej ryzyko, że zrobisz poważne zwarcie i "spalisz" sterownik, ale z drugiej strony może wystarczy dołożyć - choćby tymczasowo - bezpiecznik...?
Z elektryki jestem jednak za słaby, żeby realnie oszacować % ryzyka d: - może więc jackthenight powie coś mądrego. (Po PW, żeby zauważył temat).
W między czasie o tym pomyślałem, dlatego na razie chyba ograniczę się do zwykłych komputerowych przycisków, które na pewno nie mają żadnego oporu i co by bez poświęcenia wielu godzin zweryfikować czy działa czy nie, a teraz idę zobaczyć czy w ogólę zlokalizuję chociaż podobną wtyczkę: :D
Ciekawe czy Rumuni coś pokombinowali z Dusterem, czy nie. Przejrzałem właśnie forum Clio i Megane (polskie) i... wszystkim działa - co niektórzy potrzebowali CLIPem aktywować tempomat i ogranicznik - dzisiaj wyciągam akumulator i szukam wtyczki. Chciałbym przed piknikiem Dacii skończyć "badania". Co więcej temat na tyle uniwersalny że np. 1.4 TCE również w nim uczestniczyło...
szczerze mówiąc średnio zrozumiałem:
1. UCH != ECU - ja muszę wpiąć się do komputera wtrysków znajdującego się za akumulatorem
2. gdzie dokładniej w PC
znalazłem dzisiaj na forum clio
Wydają mi się trochę za krótkie (chociaż 1,5cm to nie tak mało)
Podjadę dzisiaj do sklepu i spróbuję takie kupić - pewnie wydam kolejne olbrzymie pieniądze (pewnie ze 3zł) a do jutra może zweryfikuję moją tezę o istnieniu lub nie tempomatu
689 SCHLEIFKONTAKTE FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER UND AIRBAG
Przeglądam schemat elektryczny Dustera i google podpowiada mi:
Cytat:
SZLIFOWANIE Kontroli Pojazdów KONTAKT AIR BAG prędkości i
wydaje mi się że to odpowiednik 627 z clio, niestety w moim schemacie nie ma nic więcej na temat ewentualnego tempomatu ;/ W przypadku clio 627 był powiązany z przyciskami od tempomatu a tutaj
teraz znalazłem FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER - 257
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-11, 07:20, w całości zmieniany 1 raz
689 SCHLEIFKONTAKTE FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER UND AIRBAG
Oficjalnie, w polskojęzycznym schemacie - "STEROWANIE REGULATOREM PRĘDKOŚCI I PODUSZKĄ POWIETRZNĄ".
...Ale tak w ogóle to sobie odpuść całkiem ten 689 - ten wtyk jest zupełnie inny w daćkach. Co jednak zupełnie nie przeszkadza, bo nie jest też do niczego potrzebny przy tempomacie - w clio itp został po prostu wykorzystany do organizacji kabli, a można je puścić zupełnie inaczej.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-09-11, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
To co ja obejrzałem jest pierwszym znakiem do niepokoju przed podłączeniem zasilania do A2 a następnie (jeśli jeszcze nie wybuchnie) zwarciem D2 z D3...
To co w jakiś sposób mnie uspokaja to to że w żadnym z A2, C3, D2 i D3 nie ma żadnego fabrycznego przewodu, także może uda się nie zepsuć.
Inny fakt to to że (z tego co przeczytałem) w każdej MII i Scenicu to działa (chyba nawet 1.6 16v czy 1.9dci), także gdybym miał pod ręką Logana 1.5dCi zamiast Dustera w ciemno stwierdziłbym że tempomat jest.
1. Kupiłem konektory - z wymiarów wynikałoby że to zwykłe ISO
2. Od razu wydawały mi się za duże żebym dał radę je wcisnąć
3. Starałem się rozebrać jakoś bardziej wtyczkę i porażka
4. Brak pomysłu jak podpiąć się pod piny A2, C3, D2 i D3 - także jak ktoś wie jak to zapraszam
PS Liczyłem że temat będzie cieszył się większą popularnością, ale widać Dusterowiczom nie zależy na tempomacie :)
Na polskich drogach, nie licząc kilku autostrad i dróg szybkiego ruchu tempomat jest mało przydatny i to chyba ma związek ze słabym zainteresowaniem tym tematem.
albo tego że niewiele osób posiadało tempomat w poprzednim samochodzie - to naprawdę fajna rzecz, w zeszłym roku (pod koniec) zrobiłem 2000km z tempomatem (citroen c4) i... kurcze no nawet na głupiej krajówce ustawić sobie limit (istotny dla mnie również pin c3) 70 i można zapomnieć o wszystkich patrolach drogówki etc.
Wracając do tematu - jeśli ktoś ma taką wtyczkę ECU którą mogę że tak powiem rozwalić i celem przebadania co można a czego nei można zrobić to byłbym wdzięczny.
Widać natomiast, że sterownik silnika w Twoim dusterze jest zupełnie inny, niż w loganie/sandero/clio/twingo - należy więc raczej wzmóc ostrożność, bo nawet jeśli odpowiednie linie faktycznie są obecne, to znajdują się we wtyku w innym miejscu. (Czyli nie są to piny A2, C3, D2 i D3).
Ok, także dla mnie tym bardziej na razie zamyka to temat. (a szkoda bo znalazłem odpowiednie konektory wieczorem).
Może Duster2 będzie miał taki sam silnik (k9k 896) i schemat tempomatu (no bo tutaj zdaje się, że będzie on już obecny). Jak na razie jakby ktoś chciał mam komplet elementów do podłączenia tempomatu w Loganach i Sandero (prawdopodobnie wszystkich bo wszystkie silniki były dzielone z Clio II)
Ależ nie należy się poddawać! (Ach, ta współczesna młodzież... (; ). Trzeba po prostu znaleźć rozpiskę pinów sterownika SID305/SID306 - oprócz dustera jest podobno montowany w niektórych Kangoo II i Clio III (z silnikami 896/898), które właśnie bywają wyposażone w tempomat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum