Ok, także dla mnie tym bardziej na razie zamyka to temat. (a szkoda bo znalazłem odpowiednie konektory wieczorem).
Może Duster2 będzie miał taki sam silnik (k9k 896) i schemat tempomatu (no bo tutaj zdaje się, że będzie on już obecny). Jak na razie jakby ktoś chciał mam komplet elementów do podłączenia tempomatu w Loganach i Sandero (prawdopodobnie wszystkich bo wszystkie silniki były dzielone z Clio II)
Boję się że... niestety nic z tego - mamy sterowniki (chyba wszyscy) Boscha od czasów Euro5, chociaż mogę się mylić i Duster 90KM ma wcześniejszy. Podejrzewam że przy sterownikach Delphi byłoby bez problemu - watowi do Sandero w sobotę wciśniemy ;D
Nie mam nawet pomysłu gdzie takiego schematu szukać...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-12, 11:23, w całości zmieniany 2 razy
Ze względu na rocznik - pewnie podobna do tej mojej - albo zadziała albo nie. Poczekamy laisar może wyciągnie jeszcze jakiś schemat, tak na wszelki wypadek.
Najlepiej sprawdź jaki masz sterownik za akumulatorem.
Podłączenie i niedziałanie nie jest równoznaczne z tym że go nie ma - możliwe że będzie potrzebne podłączenie pod komputer celem aktywacji funkcji...
Jaka jest wg Ciebie możliwość założenia tempomatu?
Powinna zadziałać metoda podana na samym początku tematu.
czaju napisał/a:
Czyli że jednak A2 C3 D2 i D3
Niestety - jednak nie ): Jakoś źle spojrzałem i poprzednią wersję porównania z kangoo zrobiłem z niewłaściwym silnikiem dustera. Aktualne - już na pewno dla K9K896/898 - w załączniku.
Czytając ten temat przypomniałem sobie historię z tempomatem w sceniucu 2.
Kolega mówił że potrzebne jest właśnie: "kilka oporników i przełączniki".
Na schemacie scenika wygląda to prawdopodobnie:
331 to manetka od tempomatu. Wpisałem prawdopodobne oporniki jakie mogą byc tam zastosowane. Wydaje się że podany schemat na pierwszej stronie oddaje funkcjonalność działanie oryginalnej manetki.
jak przyjdą konektory, a do tego czasu nie będzie informacji na forum "NIE PODŁĄCZAJ DO A2 B3 D2 D3 !!!", albo innej podobnej to podłącze :D szczególnie że poświęciłem już sporo czasu ;p
A może ktoś ma schemat do silnika K9K 892 bo tak jest w moim loganie.
Możliwe że mam tempomat tylko w ciemno nie będę kombinował.
Mam sterownik wtrysku Delphi DCM 3.4.
Ja osobiście bez schematu mojej centralki lub chociaż opisu pinów nie ryzykuję. Szukałem trochę po necie i ciężko znaleźć coś do nowych silników: K9K892...896..itd.
Jak bym miał schemat to chętnie mogę testować. Może ktoś ma jakieś znajomości lub powiązania rodzinne w ASO?
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-21, 14:18
Jak działa tempomat w samochodzie z ręczną skrzynią biegów. Tempomat włączony na 100km/h i jedziemy na 5 biegu. Nagle musimy wyhamować np do 30km/h. Jak tempomat w ręcznej skrzyni rozpędzi z 30 do 100km/h auto będąc na 5 biegu? W automacie rozumiem jego działanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum