Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-12, 09:18   

czaju napisał/a:
Ok, także dla mnie tym bardziej na razie zamyka to temat. (a szkoda bo znalazłem odpowiednie konektory wieczorem).
Może Duster2 będzie miał taki sam silnik (k9k 896) i schemat tempomatu (no bo tutaj zdaje się, że będzie on już obecny). Jak na razie jakby ktoś chciał mam komplet elementów do podłączenia tempomatu w Loganach i Sandero (prawdopodobnie wszystkich bo wszystkie silniki były dzielone z Clio II)


szybciej temat bys ogarnal z dCi 90 KM ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-12, 09:30   

BoloSr napisał/a:
szybciej temat bys ogarnal z dCi 90 KM ???

Jeżeli on ma taki sam sterownik jak wcześniejsze diesle, to będzie pasowało rozwiązanie od którego zaczął się ten temat.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-12, 09:47   

laisar napisał/a:
BoloSr napisał/a:
szybciej temat bys ogarnal z dCi 90 KM ???

Jeżeli on ma taki sam sterownik jak wcześniejsze diesle, to będzie pasowało rozwiązanie od którego zaczął się ten temat.


no to musze zobaczyc jaki to ma sterownik
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-12, 11:17   

Boję się że... niestety nic z tego - mamy sterowniki (chyba wszyscy) Boscha od czasów Euro5, chociaż mogę się mylić i Duster 90KM ma wcześniejszy. Podejrzewam że przy sterownikach Delphi byłoby bez problemu - watowi do Sandero w sobotę wciśniemy ;D

Nie mam nawet pomysłu gdzie takiego schematu szukać...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-09-12, 11:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-12, 12:47   

Mnie się też nie udało znaleźć, ale spróbuje jeszcze popytać osób, które mają dostęp do InfoTechu.

Tymczasem udało mi się natomiast skompilować porównanie sterowników dustera z kangoo z tempomatem - i wygląda chyba jednak optymistycznie...?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-13, 05:30   

Czyli że jednak A2 C3 D2 i D3. Czy można by wykorzystać D1 jako napięcie po stacyjce? Czy lepiej poszukać gdzie indziej?
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-13, 07:25   

Ja mam wprawdzie Logana pick-upa i często jeżdżę po autostradach (taka praca). Jaka jest wg Ciebie możliwość założenia tempomatu?
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-09-13, 07:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-13, 07:41   

Ze względu na rocznik - pewnie podobna do tej mojej - albo zadziała albo nie. Poczekamy laisar może wyciągnie jeszcze jakiś schemat, tak na wszelki wypadek.
Najlepiej sprawdź jaki masz sterownik za akumulatorem.
Podłączenie i niedziałanie nie jest równoznaczne z tym że go nie ma - możliwe że będzie potrzebne podłączenie pod komputer celem aktywacji funkcji...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-09-13, 07:42   

czaju napisał/a:
Mógłby mi ktoś przetłumaczyć coś takiego?

689 SCHLEIFKONTAKTE FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER UND AIRBAG

Bardziej mi to wygląda na sygnał prędkości do sterowania jaśkami zależnie od prędkości jazdy i kolizji.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-13, 08:00   

Cytat:
czaju napisał/a:
Mógłby mi ktoś przetłumaczyć coś takiego?

689 SCHLEIFKONTAKTE FAHRGESCHWINDIGKEITSREGLER UND AIRBAG

Oficjalnie, w polskojęzycznym schemacie - "STEROWANIE REGULATOREM PRĘDKOŚCI I PODUSZKĄ POWIETRZNĄ".


to już zostało obgadane... to zwykła złączka do organizacji kabli.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-13, 16:19   

WooojaS napisał/a:
Jaka jest wg Ciebie możliwość założenia tempomatu?

Powinna zadziałać metoda podana na samym początku tematu.


czaju napisał/a:
Czyli że jednak A2 C3 D2 i D3

Niestety - jednak nie ): Jakoś źle spojrzałem i poprzednią wersję porównania z kangoo zrobiłem z niewłaściwym silnikiem dustera. Aktualne - już na pewno dla K9K896/898 - w załączniku.

I marnie to wygląda...

ecm_h79&x61.zip
Pobierz Plik ściągnięto 380 raz(y) 13,58 KB

 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2013-09-13, 17:52   

Czytając ten temat przypomniałem sobie historię z tempomatem w sceniucu 2.
Kolega mówił że potrzebne jest właśnie: "kilka oporników i przełączniki".

Na schemacie scenika wygląda to prawdopodobnie:

331 to manetka od tempomatu. Wpisałem prawdopodobne oporniki jakie mogą byc tam zastosowane. Wydaje się że podany schemat na pierwszej stronie oddaje funkcjonalność działanie oryginalnej manetki.



Uploaded with ImageShack.us
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-13, 19:18   

jak przyjdą konektory, a do tego czasu nie będzie informacji na forum "NIE PODŁĄCZAJ DO A2 B3 D2 D3 !!!", albo innej podobnej to podłącze :D szczególnie że poświęciłem już sporo czasu ;p
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-13, 19:54   

NIE PODŁĄCZAJ DO A2 B3 D2 D3 !!!
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-13, 22:42   

Nie wiem o co biega, ale Koleś chyba steruje tempomatem przez sinozebego ;-)

http://youtu.be/BBUr7b3FLAw
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-09-13, 22:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-14, 07:27   

Czaju podaj jakie masz oznaczenie silnika. Czy nie masz czasem K9K728 ?

Przechwytywanie.JPG
K9K728
Plik ściągnięto 293 raz(y) 67,37 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-09-14, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2013-09-14, 11:22   

A może ktoś ma schemat do silnika K9K 892 bo tak jest w moim loganie.
Możliwe że mam tempomat tylko w ciemno nie będę kombinował.
Mam sterownik wtrysku Delphi DCM 3.4.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-14, 15:53   

@jackthenight: Niestety, czaju ma 896 ):



@lep: U Ciebie powinno działać rozwiązanie podstawowe - A2 B3 D2 D3.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-15, 12:18   

Dobry. O to mój sterownik - jakie szanse?

Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2014-02-20, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-15, 14:05   

WooojaS napisał/a:
Oto mój sterownik - jakie szanse?

Powinna działać przeróbka z pierwszego postu.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-15, 14:07   

To wpierw poczekam na kolegę aż sprawdzi :)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-18, 15:34   

No i co? nici z tempomatu w dusterach (k9k 896/898)?
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2013-09-18, 18:45   

Ja osobiście bez schematu mojej centralki lub chociaż opisu pinów nie ryzykuję. Szukałem trochę po necie i ciężko znaleźć coś do nowych silników: K9K892...896..itd.
Jak bym miał schemat to chętnie mogę testować. Może ktoś ma jakieś znajomości lub powiązania rodzinne ;-) w ASO?
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-21, 14:18   

Jak działa tempomat w samochodzie z ręczną skrzynią biegów. Tempomat włączony na 100km/h i jedziemy na 5 biegu. Nagle musimy wyhamować np do 30km/h. Jak tempomat w ręcznej skrzyni rozpędzi z 30 do 100km/h auto będąc na 5 biegu? W automacie rozumiem jego działanie.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-21, 14:21   

Daster napisał/a:
Nagle musimy wyhamować

Dotknięcie hamulca (i sprzęgła też) wyłącza tempomat.

Włącza się pstryczkiem i wtedy urządzenie rozpędza auto do zadanej prędkości.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-09-21, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne