Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 382 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17377
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-17, 20:51   Tempomat fabryczny / aktywacja

Z cyklu "uprzejmie donoszę" - coś dla majsterkowiczów (: Koledzy z francuskiego forum wpadli na pomysł wykorzystania wbudowanego w komputer silnika regulatora prędkości: http://www.forum-auto.com...a/sujet1830.htm

 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1921
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-08-17, 22:13   

no ja bym sie pisal na na tempomacik w aucie :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 382 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17377
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-17, 22:26   

Wygląda na prościznę - implementuj... (;
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1921
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-08-17, 22:50   

ja zaplace komus jak mi to sxzrobi profesjionalnie :) i najwazniejsze musi to dzialac
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3528
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-04, 13:08   

odświeżam
http://daciaduster4x4.blo...-el-duster.html

nikt czasem nie sprawdzał czy nigdzie nie ma jakieś ukrytych kabelków w Daciach pod 2011 roku ?
Czasem sie trafia w Oplach, Fiatach że są, byle tylko zamontować wajchę sterowania i masz tempomat :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 530
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2011-06-04, 17:08   

Nie bardzo chyba rozumiem o co chodziło w tym wpisie na hiszpańskim blogu.
Do kupienia będzie manetka ze sterowaniem do tempomatu i za to tyle kasy ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 382 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17377
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-04, 19:20   

Nie same manetki, tylko całe tempomaty - i że wspomniane modele opisane są przez producentów jako "pasujące do Dustera".

(Aczkolwiek działać powinny oczywiście również wszystkie wcześniejsze - tyle że "nieoficjalnie").
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-26, 11:19   

Rowniez gratulacje.

Tak cos mi sie wydaje, ze w przypadku dCI mojego powinno byc jeszcze latwiej bo tam jest elektroniczny pedal gazu - jak to widzicie?
_________________
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Wersja: [Inna]
Pomógł: 26 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2386
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 11:22   

RnR napisał/a:
Tak cos mi sie wydaje, ze w przypadku dCI mojego powinno byc jeszcze latwiej bo tam jest elektroniczny pedal gazu - jak to widzicie?

Na pierwszej stronie tego wątku jest ten link - tłumacz w dłoń i doczytuj. :)
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna]
Wiek: 47
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-07-25, 06:49   

Pytanie w temacie (laika) jak stwierdzić, czy mam e-pedał gazu czy zwykły?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 382 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17377
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 10:58   

Obejrzeć.. pedał gazu (: - jeżeli podczepiona jest do niego linka, to jest klasyczny, a jeżeli jest podłączony kabelek zakończony wtyczką, to elektroniczny.
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna]
Wiek: 47
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-07-29, 06:55   

Podążyłem za światłą radą ;-) i mój pedał wygląda na elektroniczny - linek brak o ile mogę stwierdzić, jest dość duży - tzn. duże jest pudełko z którego wystaje i do tego wychodzi z niego tylko miękki kabelek. Postaram się zrobić zdjęcie i pokazać to cudo, aby ktoś się na tym wyznający ocenił.
Ale i tak niestety, że tak powiem "d..a zbita" - cena WAECO MagicSpeed MS 880 to niecałe 1600 zł plus przesyłka ... :cry:

EDIT: Zdjęcia dla potomności:





Z cyferek na drugim obrazku wyszło mi, że to jest, cyt: "POTENCJOMETR GAZU DACIA LOGAN 1.5 DCI 8200386506"
Ostatnio zmieniony przez yakov 2012-09-24, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3453
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-29, 11:12   

yakov napisał/a:
to niecałe 1600 zł plus przesyłka

"luksus" (komfort/trend/wygoda :-P ...) niestety kosztuje :-) ... a tak naprawdę to miałem wrażenie, że więcej :lol: ...
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna]
Wiek: 47
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-07-29, 15:01   

A ja miałem nadzieję, że mniej - wersja MS-50, którą zamontował kolega bebe kosztuje ok 600 zł nówka, a tam jest tego wszystkiego więcej (cięgła, pompki, itp.)
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-22, 21:29   Tempomat w Lodgy/Dokker

W Lodgy jest dostępny ogranicznik prędkości, co oznacza, że sterownik silnika na 99% jest też fabrycznie przystosowany do tempomatu. Czy są już jakieś potwierdzenia, np. z zagranicznych for, że komuś udało się włączyć tempomat (zamiast ogranicznika, na przykład) w Lodgy?

Jeśli znajdzie się sposób na taką modyfikację, opiszmy to w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez _Big_Mac_ 2012-10-22, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 195
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-10-23, 00:10   

jeszcze temat jest zbyt "świeży" więć na komentarze i fakty trzeba będzie poczekać
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Wersja: [Inna]
Pomógł: 26 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2386
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-23, 09:01   

Z tego, co widziałem w Renault/nowych Daciach z tempomatem, potrzebne na pewno będą przyciski "R"/"0" oraz włącznik tempomatu. Nie wiem, czy na desce są dwie ikonki, osobno do ogranicznika i tempomatu, czy raczej jedna (mniej więcej taka).

Jak działa i gdzie siedzi sam tempomat - nie mam pojęcia. Fajnie by było pogadać z jakimś mechanikiem albo nawet porównać komputery silnika w Renault z tempomatem i w Dacii - może na pierwszy rzut oka będzie widać, że jakiś pin albo dwa są nie podłączone, wystarczy podłączyć i śmiga (patrz: spryskiwacz z wycieraczką w pierwszym Loganie).
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-24, 09:21   

W zasadzie R/O nie są potrzebne do używania tempomatu. "O" pauzuje działanie tempomatu, "R" wznawia. Równie dobrze można go po prostu wyłączyć wciskając pedał hamulca i włączyć ponownie wciskając + lub -. Niektórzy na forum Laguny, dodając brakujący tempomat, montowali tylko te dwa przyciski i jeżdżą bez R/O.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Wersja: [Inna]
Pomógł: 26 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2386
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-24, 09:38   

_Big_Mac_ napisał/a:
W zasadzie R/O nie są potrzebne do używania tempomatu. "O" pauzuje działanie tempomatu, "R" wznawia. Równie dobrze można go po prostu wyłączyć wciskając pedał hamulca i włączyć ponownie wciskając + lub -. Niektórzy na forum Laguny, dodając brakujący tempomat, montowali tylko te dwa przyciski i jeżdżą bez R/O.

Ooo, kłóciłbym się, czy nie są potrzebne. :) Ja nie mam odpowiednika przycisku "0", a przydałby się - teraz, żeby wyłączyć tempomat, a nie hamować/wciskać sprzęgła, muszę go wyłączyć i włączyć, a to są dwa kliknięcia! :> A już przycisk "R" to absolutna podstawa fajności tempomatu - pozwala bezrefleksyjnie wrócić do poprzedniej prędkości, zamiast przyspieszać samemu i znowu ustawiać. :)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2038
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-10, 15:54   tempomat fabryczny

Czy nowy Logan ma tempomat, czy tylko ogranicznik prędkości?
_________________
Był: MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
Był: MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
I koniec...
Jest: FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 75 000 km
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-08-10, 15:55   

Sandero ma obydwa, więc Logan powinien też mieć.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3528
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-10, 16:01   

Wszystko z twarzą Sandero/Logana ma tempomat i ogranicznik prędkości ;-)
z mordką Lodgy mają tylko ogranicznik ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-20, 09:37   

Czy są gdzieś dostępne schematy elektryczne Lodgy i Logana/Sandero 2 ?
Chciałbym sprawdzić jak jest zrealizowane podłączenie tempomatu w nowych Daćkach. Na razie ustalono że przełącznik ogranicznika w Lodgy podaje po prostu napięcie bezpośrednio do ECU. Prawdopodobnie tak samo aktywuje się tempomat w wersjach w niego wyposażonych. Ciekawe czy wystarczyłaby aktywacja tej funkcji w ECU Lodgy plus dołożenie brakujących sygnałów.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1850
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-09, 09:07   Aktywacja tempomatu w sterowniku silnika

Zrębice i samochód bebe skłoniły mnie do refleksji nad tempomatem (szczególnie w połączeniu z wyprawami po 300km w ostatnim czasie. No dobra co mnie tak zastanawia, a no przejrzałem stare wpisy na forum i nie widziałem aby ktoś zrobił coś przy elektronicznym pedale gazu, jednak na jakimś francuskim forum znalazłem link do rumuńskiego forum a tam:


w połączeniu z:
http://www.daciaclub.ro/i...t&id=1627417473

Proszę kogoś o zdementowanie bądź potwierdzenie mojej tezy (w którą wręcz ciężko mi uwierzyć) - do "zainstalowania" tempomatu w Dacii z elektronicznym pedałem gazu potrzebne są:
a) cztery przyciski
b) trzy oporniki
c) kabelki żeby to wszystko spiąć razem.

Ma to prawo zadziałać?! Mógłby ktoś zweryfikować czy dobrze zrozumiałem przesłanie rumuńskiego forum ( http://www.daciaclub.ro/i...ic=15735&st=120 )
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna]
Wiek: 47
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2013-09-09, 11:32   

A czy to nie ma być tylko ustawienie pedału gazu w odpowiedniej "elektronicznej" pozycji?
Tempomat do do el. pedału gazu to około 1600 zł.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne